آموزش

ترید ارز دیجیتال چیست؟

ممکن است این روزها زیاد واژه ترید ارز دیجیتال به گوشتان خورده باشد؛ اما واقعاً تریدینگ ارز دیجیتال چیست و چه مفهومی را می‌رساند. به زبان بسیار ساده، ترید به معنی تجارت است و تریدینگ در ارز دیجیتال به معنی معامله در ارزهای دیجیتال است.

معامله‌گران ارزهای دیجیتال اغلب یکی از دو هدف را دنبال می‌کنند:

  • ماینینگ : استخراج ارزهای دیجیتال با ماینر
  • تریدینگ : فروش و خرید ارز دیجیتال

در این پست آموزشی می‌خواهیم در رابطه با نحوه ترید ارز دیجیتال باهم به گفتگو بپردازیم:

نحوه ترید ارز دیجیتال

برای هر معامله‌ای در زمینه ارزهای دیجیتال به‌طور معمول 6 مرحله وجود دارد که طی کردن این مراحل برای ترید لازم و ضروری است.

نحوه ترید ارز دیجیتال و کسب درآمد

مرحله 1: یک حساب کارگزاری ارز دیجیتال ایجاد کنید

مگر اینکه قبلاً صاحب ارز رمزنگاری‌شده در یک صرافی یا یک کارگزاری باشید در غیر این صورت باید یک حساب کاربری در یک صرافی ارز دیجیتال ایجاد کنید. به فرض مثال Coinbase، Gemini و eToro از بهترین شرکت‌ها در زمینه ارز دیجیتال در بازار ارز های دیجیتال هستند و کار با آن‌ها بسیار آسان است.

روند ثبت‌نام در این پلتفرم‌ها بسیار ساده است و شما فقط کافی است در آن ثبت‌نام انجام دهید و اطلاعات شخصی خود را در آن وارد کنید.

مرحله 2: حساب خود را تأمین مالی کنید

بعد از اینکه در یکی از شرکت‌های ارز دیجیتال ثبت‌نام کردید نوبت آن است که جهت ترید ارز دیجیتال یک حساب بانکی به آن متصل کنید. این کار یا از طریق کارتهای نقدی و یا از طریق حواله‌های سیمی امکان‌پذیر است. معمولاً حواله‌های سیمی گزینه ارزان‌تری بوده و در کارگزاریی هایی مانند Coinbase و Gemini رایگان هستند.

مرحله 3: انتخاب ارز برای ترید

بعد از اینکه مرحله دوم را برای ترید ارز دیجیتال گذراندید نوبت به انتخاب یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم و … برای ترید است. امروزه ترید کردن بیت کوین و اتریوم نسبت به ترید سایر ارزهای دیجیتال به دلیل اینکه نوسانات آن‌ها قابل پیش‌بینی تر بوده بسیار رایج‌تر است.

اما از طرفی دیگر ترید ارز دیجیتال برای سایر ارزهای دیگر نیز رایج است حتی باوجوداینکه ریسک بیشتری دارند اما پتانسیل رشد صعودی آن‌ها نیز بالاتر است. ترید ارز دیجیتال در زمینه آلت کوین‌های کوچک‌تر ممکن است در عرض چند ماه بسیار سودآور باشند اما از طرفی ممکن است ریسک‌پذیر نیز باشند.

مزایا و معایب ترید ارز دیجیتال

مرحله 4: انتخاب استراتژی ترید

همانند سایر کارها و وظایف دیگر بدون استراتژی وارد ترید شدن کار بسیار اشتباهی است. بیشتر تریدرها و معامله‌گران ارز دیجیتال فاکتورهای مشخصی را برای معامله یک ارز دیجیتال در نظر می‌گیرند.

یک استراتژی برای ترید ارز دیجیتال باید جنبه علمی و تجربی داشته باشد. هم‌اکنون در سطح اینترنت دوره‌های زیاد آموزشی برای نحوه ترید ارزهای دیجیتال وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای شروع بهره برد. برای هر معامله‌ای که انجام می‌گیرید باید فاکتورهای زیادی لحاظ شود تا ریسک‌ها را تا حد امکان کاهش دهد و سودها را تا حد امکان افزایش دهد.

مرحله 5: خودکارسازی ترید

هنگامی‌که استراتژی انتخاب کردید برای صرفه‌جویی در زمان بهترین کار خودکار سازی ترید است که جهت انجام این کار ربات های بسیار هوشمندی برای این کار وجود دارند. به فرض مثال پلتفرم Coinrule دارای ربات‌هایی است که به‌صورت آنی و لحظه با رعایت فاکتورهای شخصی و عمومی بهترین اهداف را برای ترید ارز دیجیتال دنبال می‌کنند.

از طرفی دیگری این معاملات خودکار یک شیوه کاملاً محافظه‌کارانه است که بهترین نتایج را برای یک ترید به دنبال خواهد داشت طوری که هدف آن دوری از ریسک و بردن معاملات به سمت سود بالا است.

بهترین روش ترید ارز دیجیتال

مرحله 6: ذخیره سازی ارز دیجیتال

اگر شما یک فرد فعال در ترید ارز دیجیتال هستید باید وجوه خود را در مکانی امن به نام کیف پول ارز دیجیتال ذخیره کنید. این کیف پول‌ها به دو شیوه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در دسترس هستند و توسط اغلب صرافی‌ها پشتیبانی می‌شوند.

فاکتورهای زیادی برای انتخاب یک کیف پول الکترونیک جهت ترید ارز دیجیتال وجود دارد که برای اینکه کیف پول ما امنیت بیشتر، سرعت پاسخگویی بیشتر، سرعت تراکنش بالاتر و… داشته باشد باید به این فاکتورها بسیار توجه کنیم.

کیف پول‌های سخت‌افزاری امنیت بیشتری دارند و شما به‌صورت تمام و کمال صاحب کیف پول خود هستید. اگرچه کیف پول‌های نرم‌افزاری نیز امنیت خوبی دارند اما به دلیل اینکه کیف پول‌های سخت‌افزاری به‌صورت آفلاین وجوه را ذخیره می‌کنند امنیت بهتری دارند.

یکی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری کیف پول Ledger است که مورداستفاده بسیاری از تریدرها قرار می‌گیرد. همچنین کیف پول‌های نرم‌افزاری زیادی در بستر اپلیکیشن و وب وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها ZenGo است.

برای انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال ممکن است شما ترجیحات شخصی خود را داشته باشید برای همین بهتر است در انتخاب آن مطالعات بیشتری داشته باشید.

انتخاب بهترین ارز برای ترید ارز دیجیتال

انتخاب بهترین ارز برای ترید ارز دیجیتال

مفهومی به نام بهترین ارز دیجیتال برای ترید وجود ندارد، اما ممکن است بهترین ارز دیجیتال برای یک مورد خاص وجود داشته باشد. به فرض مثال، ارزی مانند بیت کوین بهترین ارز رمزنگاری‌شده برای ذخیره و سوددهی در بلندمدت است، زیرا از طرفی این ارز بیشترین پذیرش و عرضه را دارد و سال‌به‌سال به ارز کلی آن افزوده می‌شود.

پروژه‌های بزرگی مانند بیت کوین و اتریوم برای ترید ارز دیجیتال بیشتر مورد استقبال قرارگرفته‌اند زیرا از طرفی این ارزها اعتماد عمومی را کاملاً به دست آورده‌اند و از طرف دیگر این ارزها دارای نوسانات کمتری نسبت به ارزهای ناشناخته‌اند.

بهتر است روی ارزی سرمایه‌گذاری کنید که توسط تیمی قوی و قابل‌اعتماد پشتیبانی شود و همیشه قبل از اینکه روی آن ارز سرمایه‌گذاری کنید وایت پیپر آن را به‌طور کامل مطالعه کنید.

کریپتوکارنسی چگونه کار می کند؟

ارزهای رمزنگاری‌شده دارایی‌های دیجیتالی هستند که بر روی بلاک چین قرارگرفته‌اند و از آن نیرو می‌گیرند فن‌آوری بلاک چین دفتر کل هر تراکنشی را که انجام می‌گیرد ذخیره می‌کند.

منظور از گره‌ها در این جا کامپیوترها یا سرورهایی هستند که برای استخراج این ارزهای دیجیتال به کار می‌روند و به شبکه بلاک چین متصل هستند.. دفتر کل توزیع‌شده‌ای که ممکن است نام آن را هم شنیده باشید توسط سوابق ماینرها یا گره‌ها تعیین می‌شود.

امنیت شبکه بلاک چین از طرفی بسیار بالا است و فرایند هک کردن آن از لحاظ اقتصادی اصلاً امکان ندارد زیرا به این کار به میلیاردها سخت‌افزار نیاز دارد که چنین چیزی تو دنیا اصلاً امکان ندارد.

برای تراکنش و ترید یک ارز دیجیتال، باید مجموعه‌ای از کلیدهای عمومی و خصوصی داشته باشید. این کلیدها مانند رمزهای عبوری هستند که توسط کیف پول ارزهای دیجیتال شما تولید می‌شوند. کلید عمومی شما به آدرس کیف پول شما متصل است و به افراد اجازه می‌دهد تا برای شما ارز دیجیتال ارسال کنند. کلید خصوصی شما برای تأیید تراکنش‌هایی که از کیف پول شما ارسال می‌شوند استفاده می‌شود فقط شما به کلیدهای خصوصی خود دسترسی دارید.

همچنین برخلاف تصور رایجی که وجود دارد، بسیاری از ارزهای دیجیتال عرضه محدودی ندارند. به فرض مثال مجموع عرضه بیت کوین به 21 میلیون سکه محدودشده است، اما بسیاری از آلت کوین ها مانند اتریوم دارای نرخ تورم مشخصی هستند که هیچ سقفی برای عرضه کل ندارند.

ترید ارز دیجیتال با گوشی

مزایا و معایب ترید ارز دیجیتال

ترید ارز دیجیتال به دلیل نوسانات محتملی که پیش رو است ممکن است یک ریسک باشد اما از طرفی از سودی که در آن می‌توان به دست آورد نمی‌شود چشم‌پوشی کرد.

به فرض مثال نوسان ده درصدی برای یک ارز دیجیتال در یک روز شاید غیرعادی نباشد. این نوسانت اگر شما یک فرد ریسک‌پذیر باشید ممکن است برای شما خوشایند باشد اما اگر فردی ریسک گریز باشید ممکن است برای شما زیاد مناسب نباشد. بهتر است همیشه برای ترید ارز دیجیتال از استراتژی خاصی پیروی کنید و در این زمینه مطالعات بیشتری داشته باشید.

سوالات متداول

چگونه ترید ارز دیجیتال را شروع کنم؟

نقطه شروع هر شخصی امکان دارد که متفاوت باشد؛ اما بهتر است ابتدا به صورت کامل با مفاهیم بازار آشنا شوید و بعد از آن به سراغ ترید ارز دیجیتال بروید. برای آموزش مفاهیم، از منابع آموزشی موجود در اینترنت استفاده نمایید.

آیا ترید ارز دیجیتال سودساز است و به کسب درآمد کمک می‌کند؟

پاسخ این سوال تماما بسته به فرد و نوع فعالیت آن دارد. اگر برنامه ای مدون داشته باشید و با تحقیق وارد این حوزه شوید، با احتمال بیشتری به سود می‌رسید. با این حال، اکثر تریدرها که برنامه‌ی مشخصی ندارند و مدیریت سرمایه بلد نیستند و در آخر کار با ضرر سنگین خارج می‌شود.

امتیاز دهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا