آموزش

معرفی ۴ صرافی خارجی برای ایرانی ها + مزایا و معایب

بعد از ظهور ارز دیجیتال بیت کوین و سایر رمز ارزها، نیاز به محلی برای مبادلات ارز دیجیتال به‌وجود آمد تا کاربران بتوانند از طریق این بستر معاملات خود را انجام دهند؛ مانند آنچه کارگزاری‌های بازار فارکس انجام می‌دادند. به این منظور صرافی‌های ارز دیجیتال شروع به فعالیت کردند. کاربران ایرانی نیز با در نظر گرفتن شرایط خود می‌توانند صرافی مورد نظرشان را انتخاب کرده و در آن به خرید و فروش رمز ارز مشغول ‌شوند. در برخی موارد صرافی خارجی برای ایرانی ها به علت وجود تحریم‌ها قابل دسترسی نیستند.

در این بین محدودیتی برای استفاده از صرافی ارز دیجیتال نیست و می‌توان در انواع متمرکز و غیرمتمرکز آن بسته به توکنی که قصد خرید یا فروش آن را دارید فعالیت کنید، به شرط اینکه به کاربران ایرانی خدمات بدهند.

بیشتر بخوانید: بررسی قیمت بیت کوین امروز

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

همانطور که اشاره کردیم صرافی‌ها مانند صرافکس بستری برای کاربران جهت خرید ارز دیجیتال یا فروش آن است. صرافی‌های ارز دیجیتال علاوه بر خدمات معاملاتی، ردیابی قیمت را از طریق فعالیت‌های معاملاتی و همچنین ذخیره‌سازی دارایی دیجیتال به کاربران ارائه می‌کنند. قبل از اینکه مبادلات ارز دیجیتال رواج پیدا کند، افراد فقط از طریق ماینینگ یا سازمان‌دهی تراکنش‌ها در انجمن‌های مختلف آنلاین و آفلاین، قادر به کسب ارز دیجیتال بودند؛ اما امروزه صرافی‌ها مجموعه‌ای از دارایی‌های دیجیتال و سطوح مختلف امنیتی و کارمزدهای مرتبط با آن‌ها را به تریدرها ارائه می‌دهند.

این صرافی‌ها ارتباط خریداران را با فروشندگان برقرار می‌کنند و همانند یک حساب بانکی سنتی، برای انجام فعالیت در صرافی‌های ارز دیجیتال نیز باید ابتدا در آن‌ها ثبت نام کرده و پس از فرایند احراز و تایید هویت، برای خود حساب کاربری ایجاد کنید. در ادامه با انتقال وجوه خود چه ارز فیات و چه ارز دیجیتال قادر به خرید و فروش در پلتفرم هستید. انواع صرافی خارجی برای ایرانی ها نیز پس از انجام این موارد قابل استفاده است.

ویژگی‌ های بهترین صرافی خارجی برای ایرانی ها

ویژگی‌ های بهترین صرافی خارجی برای ایرانی ها

کاربران ایرانی برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال به منظور انجام تبادلات رمز ارزها باید یک‌سری فاکتورها را در نظر بگیرند که بتوانند به راحتی در بازار رمزارزها فعالیت کنند. برخی ویژگی‌های بهترین صرافی خارجی برای ایرانی ها شامل موارد زیر است:

  • از نظر امنیتی لایه‌های مختلفی برای حساب‌های کاربران داشته باشد.
  • رابط کاربری صرافی به صورت افزونه مرورگر و اپلیکیشن موبایل قابل دسترسی باشد.
  • حجم معاملات، جریان نقدینگی و تعداد کاربران صرافی بالا باشد.
  • صرافی رمز ارزهای زیادی را پشتیبانی کند.
  • کارمزد تراکنش‌ها و معاملات در آن مقرون‌به‌صرفه باشد.
  • صرافی ابزارهای معاملاتی مختلفی را برای فعالیت در بازار ارز دیجیتال و خرید و فروش رمز ارزها در اختیار کاربران قرار دهد.
  • صرافی دارای رابط کاربری آسان و کاربرپسند باشد.
  • پشتیبانی تمام‌وقت و آماده برای پاسخ‌گویی به سؤالات کاربران در صرافی وجود داشته باشد.

در نظر گرفتن این موارد برای انتخاب صرافی خارجی برای ایرانی ها بسیار مهم و کاربردی است. پس توجه کنید قبل از شروع به فعالیت در این زمینه با دانش و بررسی کافی وارد شده و صرافی مناسب را انتخاب کنید تا در صورت بروز مشکلات احتمالی، بتوانید آن را پیگیری کنید. ‌

بهترین صرافی خارجی برای ایرانی ها کدامند؟

در حال حاضر تعداد زیادی صرافی ارز دیجیتال در حال فعالیت هستند اما همه آن‌ها به کاربران ایرانی خدمات نمی‌دهند یا از برخی جهات مناسب استفاده ایرانیان نیستند. در ادامه به چند صرافی خارجی برای ایرانی ها اشاره می‌کنیم که از نظر ویژگی‌های ذکر شده با شرایط کاربران ایرانی مطابقت دارند.

  • صرافی خارجی کوینکس (CoinEx)

صرافی خارجی کوینکس

صرافی کوینکس یک پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال با کارمزد پایین و پشتیبانی از تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال و محصولات پیشرفته مانند معاملات مارجین است. دفتر مرکزی این صرافی در هنگ کنگ مستقر است. این صرافی نیاز به احراز هویت ندارد و فقط برای برداشت‌های بالای ۱۰۰۰۰ دلار باید فرایند احراز هویت انجام شود و از این رو بهترین صرافی خارجی برای ایرانی ها به شمار می‌آید.

مزایا

معایب

✅ پشتیبانی از تعداد زیادی رمز ارز

❌ عدم وجود احراز هویت اجباری

✅ ویژگی های پیشرفته مانند معاملات مارجین

❌ هزینه بالا برای سپرده‌گذاری در ارزهای فیات

✅کارمزد معاملاتی پایین

❌ رابط کاربری نسبتا سخت برای مبتدیان

❌ گزینه‌های کسب سود محدود

  • صرافی بینگ ایکس (Bing X)

بینگ ایکس از بهترین صرافی های خارجی برای ایرانیان

صرافی بینگ ایکس پیشگام در بازار مشتقات رمزنگاری است که در سال ۲۰۱۸ در سنگاپور تأسیس شد و در حال حاضر با بیش از ۱ میلیون کاربر، در بخش‌های مختلف آسیا از جمله تایوان، ژاپن، کره، روسیه و ویتنام قرار دارد تا از وجود یک محیط تجاری قابل اعتماد، قوی و مقرون به صرفه اطمینان حاصل شود. عملکرد اصلی پلتفرم Bing X این است که کاربران می‌توانند در آن محصولات دیجیتالی را از یک پلتفرم بخرند و بفروشند. این صرافی طیف گسترده‌ای از خدمات از جمله مبادلات لحظه‌ای و فوری، جفت مشتقات و سیستم مالی فیات را برای ارزهای معاملاتی دیجیتال با اهرم بالا به کاربران ارائه می‌دهد.

مزایا

معایب

✅ کپی تریدینگ و پلتفرم معاملاتی آزمایشی یکپارچه

❌ اطلاعات ناکافی در مورد سطح امنیت

✅ اهرم معاملاتی تا ۱۵۰ برابر

❌ کیفیت پایین خدمات مشتری

✅ بیش از ۳۰ جفت معاملاتی در برابر بیت کوین یا تتر

✅ رابط کاربری موبایل آسان
  • صرافی کوکوین (KuCoin)

صرافی خارجی کوکوین برای ایرانیان

صرافی کوکوین در سال ۲۰۱۷ در آفریقا تاسیس شد و با داشتن مجموعه ویژگی‌های غنی و کارمزدهای پایین تبدیل به یک  صرافی خارجی مناسب برای ایرانی ها شد. هدف تیم بنیان‌گذار این صرافی ایجاد محیطی امن و ساده برای فعالیت کاربران دنیای کریپتوکارنسی است.

مزایا

معایب

✅ کارمزد پایین

❌ روش‌های پرداخت محدود

✅ پایگاه کاربری قوی

❌ مناسب نبودن برای تریدرهای جدید

✅ پشتیبانی از تعداد زیادی رمز ارز

❌ منابع آموزشی محدود

✅ وجود گزینه‌های کسب سود

✅ خدمات مشتریان خوب
  • صرافی هات بیت (Hotbit)

صرافی هات بیت

صرافی هات بیت یک صرافی معاملاتی ارز دیجیتال است و یک گزینه مناسب برای ایرانی ها به شمار می‌رود، به طوریکه طیف وسیعی از بازارها و دارایی‌ها را برای تجارت به کاربران صنعت ارز دیجیتال ارائه می دهد. تریدرها در صرافی هات بیت از پلتفرم معاملاتی ساده و در عین حال پیشرفته همراه با کارمزدهای معاملاتی رقابتی استفاده خواهند کرد. البته این صرافی برای معامله‌گران حرفه‌ای زیاد مناسب نیست زیرا حجم معاملات و نقدینگی در جفت‌ آلت کوین‌ های کمتر شناخته شده در آن، ایده آل نیست.

مزایا

معایب

✅ قابل دسترسی در بیش از ۱۷۰ کشور

❌ نداشتن ویژگی جذاب برای تریدرها

✅ پشتیبانی از توکن‌های زیاد

❌ حجم معاملات و نقدینگی پایین

✅ EFT های کریپتو با قابلیت استفاده از اهرم ۳ برابری

❌ رابط کاربری نامناسب موبایل برای رسم نمودار

✅ وام دهی و محصولات DeFi برای کسب درآمد اضافی

سوالات متداول

چگونه یک صرافی خارجی برای ایرانی ها که معتبر باشد انتخاب کنیم؟

انتخاب صرافی‌ معتبر امری نسبتا دشوار است و با توجه به تحریم‌ها کاربران دچار سردرگمی می‌شوند. بنابراین معیارهای ذکر شده در مقاله بالا را برای بهترین انتخاب صرافی خارجی برای ایرانی ها در نظر بگیرید.

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانی ها کدام است؟

صرافی‌های خارجی زیادی به کاربران ایرانی خدمات می‌دهند که از این موارد می‌توان به صرافی کوکوین، کوینکس، هات بیت و... اشاره کرد.

سخن پایانی

اگر قصد استفاده از صرافی‌های معرفی شده به عنوان بهترین صرافی خارجی برای ایرانی ها را دارید، حتما ابتدا اطلاعات بیشتری درباره آن‌ها کسب کنید و بررسی خود را تمام و کمال انجام دهید تا متحمل ضررهای جبران‌ناپذیر و از دست دادن دارایی دیجیتال خود نشوید. با توجه به تحریم‌ها ممکن است همین صرافی‌های ارائه دهنده خدمات به ایرانیان در برخی موارد با کاربران ایرانی تعامل نداشته باشند، پس در انتخاب خود کاملا دقت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا