آموزش

فلیپینگ یا Flipping چیست؟

افزایش کسب درآمد در برخی از ارزهای رمزنگاری‌شده محبوب، توجه تقریباً همه افرادی را که تلاش می‌کنند در دنیای ارزهای دیجیتال جای خود را پیدا کنند، برانگیخته است. با این حال چه بیت کوین چه اتریوم و یا سایر ارزهای دیجیتال که به‌سرعت در حال رشد هستند، کسب سود با آن‌ها در کنار همه پیچیدگی‌ها بسیار سخت شده است و نیازمند استراتژی هایی مانند معاملات فلیپینگ است.

در مقایسه با معاملات عادی روزانه از طریق فرمول بیت کوین ، معامله به‌صورت فلیپینگ آسان‌تر، سریع‌تر و سودآورتر است. در این پس آموزشی از صرافکس قصد داریم در رابطه با Flippening با هم به گفتگو بپردازیم. پس تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید.

Flippening چیست؟

Flippening از کلمه flip گرفته‌شده است. در دنیای رمزنگاری، فلیپینگ به‌صورت محاوره‌ای به معنای پیشی گرفتن یکی از ارزهای دیجیتال از دیگری در سرمایه‌گذاری بازار است. ارزش بازار معیاری از عملکرد یک ارز دیجیتال خاص با ضرب کردن قیمت فعلی بازار در عرضه در گردش آن است.

درحالی‌که در ابتدا این اصطلاح فقط روی اتریوم (ETH) و بیت کوین (BTC) استفاده می‌شد اما هم اکنون استفاده از آن به سایر ارزهای دیجیتال گسترش‌یافته است. BTC در ارزش بازار فعلی پیشتاز است. در مقطعی در سال 2018، حامیان ETH منتظر بودند تا یک تلنگر یا فلیپینگ اتفاق بیفتد و ارزش بازار ETH از BTC پیشی بگیرد.

معاملات ارز دیجیتال به صورت فلیپینگ

معاملات ارز دیجیتال به صورت فلیپینگ

ایده تجارت فلیپینگ اساساً از تجارت متعارف گرفته‌شده است که در آن معامله‌گران دارایی‌های خود را با مدت‌زمان نگهداری کوتاهی برمی‌گردانند. درحالی‌که نگه‌داشتن ارز رمزنگاری‌شده همیشه توصیه بسیار خوبی برای معامله ارزهای دیجیتال بوده است، اما پاسخ به این که آیا معامله فلیپینگ گزینه خوبی است یا خیر، هنوز به علت نوسانات ارزهای دیجیتال دارای تردیدهایی است.    

هدف نهایی تجارت Flippening کسب حداکثر سود در یک بازه زمانی کوتاه و بدون سرمایه‌گذاری بیشتر منابع است. با این حال، سخت است که به روش تجارت فلیپینگ در ارز دیجیتال اعتماد کنید، زیرا یک حرکت اشتباه شما می‌تواند تمام داشته‌هایتان را به باد بدهد.

امروزه، هرکسی می‌تواند ریسکی معامله کند، اما باید قبل از انجام هر معامله وضعیت بازار تحلیل و از تکنیک‌های خاصی استفاده شود. در بخش بعد به نحوه انجام تجارت Flippening خواهیم پرداخت تا بخش‌های بیشتری از این نوع معامله برای شما روشن شود.

یک نمونه از فلیپینگ

اتریوم همچنان بیت کوین را ردیابی می‌کند:

اگرچه بیت کوین هم‌اکنون رهبر بازار است، اما سلطه آن بر بازار ارزهای دیجیتال به مرور زمان سست شده است و اجازه می‌دهد تسلط اتریوم رشد کند.

معیارهایی که برای پیش‌بینی تسلط بیت کوین توسط اتریوم مورداستفاده قرار می‌گیرند عبارت‌اند از: ارزش بازار، آدرس‌های فعال، تعداد تراکنش‌ها، حجم معاملات، تعداد گره‌ها، علاقه به آن از طریق جستجوی گوگل، کل کارمزد تراکنش و حجم تراکنش.

 مرکز بلاک چین ، پلتفرمی که همه این سیگنال‌ها را ردیابی می‌کند، پروژه‌هایی را پیش‌بینی می‌کند که در این پیش بینی ها اتریوم ۶۰.۱ درصد به محبوبیت آن نسبت به بیت کوین افزایش‌ خواهید یافت.

نحوه انجام Flippening

نحوه انجام Flippening

مانند سایر انواع معاملات، معاملات فلیپینگ همچنین از شما می‌خواهد تا قبل از اینکه تصمیم بگیرید پول خود را در اینجا به خطر بیندازید، بررسی‌های خود را انجام دهید. در زیر، چند مرحله ساده و کوتاه را فهرست شده است که مراحل و چگونگی انجام این نوع معاملات را نشان می‌دهد.

1. خرید یک ارز دیجیتال

برای انجام معاملات تجاری و از جمله معامله فلیپینگ، اولین قدم خرید یک ارز دیجیتال است که می‌خواهید آن را معامله کنید. خرید ارز دیجیتال با حضور تعداد زیادی صرافی رمزنگاری آنلاین امروزه بسیار آسان شده است.

 با این حال، توصیه می‌شود ارزهای رمزنگاری‌شده با قیمت بالا را انتخاب کنید که بتوانید در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید و حداکثر سود را به دست آورید. راه‌های مختلفی برای خرید ارز دیجیتال وجود دارد، اما خرید آن از طریق یک صرافی معتبر ارز دیجیتال بهترین راه برای این کار است.

2. ایجاد یک حساب کاربری

تقریباً هر نوع تجارت کریپتو مستلزم این است که با یک صرافی ارز دیجیتال با کیفیت و قابل‌اعتماد شریک شوید که هیچ مشکلی قبل، حین یا بعد از معامله برای شما ایجاد نمی‌کند. برای معامله با ارز دیجیتال خود، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک حساب کاربری در یک صرافی قابل‌اعتماد ایجاد کنید. تمام اطلاعات لازم را وارد کنید تا در صورت بروز مشکل غیرمنتظره با ارز خود دچار مشکل نشوید. سعی کنید 2 یا 3 صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنید.

 فلیپینگ در کریپتوکارنسی

3. ثبت نام برای معاملات Flippening

پس از ایجاد حساب در صرافی ارز دیجیتال ترجیحی خود، زمان آن رسیده است که خود را برای معاملات Flipping آماده کنید. برای این کار، باید ارز رمزنگاری‌شده انتخابی خود را به تجارت ارز دیجیتال خود سپرده‌گذاری کنید و به آن اجازه دهید تا تجارت را تغییر دهد.

 با این حال، این کار آن‌طور که به نظر می‌رسد آسان نیست و به ساعت‌ها تلاش و تحقیق در این زمینه نیاز دارد و شاید استفاده از نرم‌افزارهای تولید شده هوش مصنوعی برای آسان کردن کارها در این زمینه بسیار مناسب باشد. مهم است که به بازار، تاریخچه قیمت گذشته و نوسانات قیمت فعلی ارز دیجیتال خود دقت کنید.

سخن پایانی

صبور بودن، اعتمادبه‌نفس داشتن و آگاه بودن می‌تواند به شما کمک کند تجارت فلیپینگ خود را افزایش دهید و همه شرایط را به نفع خود به پایان برسانید. به یاد داشته باشید این نوع تجارت هر بار به شما وعده سود نمی‌دهد، اما معامله گران با معامله ارزهای دیجیتال خود در زمان مناسب، سود زیادی به دست آورده‌اند.

به یاد داشته باشید که ممکن است در ابتدا درک نکات و تاکتیک‌های مورد استفاده برای موفقیت در معاملات فلیپینگ برای شما سخت باشد؛ اما هنگامی‌که این فرآیند را یک بار طی کردید، این کار برای شما روان و آسان خواهد شد.

سوالات متداول

فلیپنینگ (Flippening) چیست؟

فلیپنینگ (Flippening) در اصطلاح به معنا چرخش و جابجا شدن است و در دنیا ارزهای دیجیتال بیشتر در مورد جابجایی رتبه ارزهای دیجیتال به کار برده می‌شود.

آیا امکان فلیپنینگ بیت کوین هم وجود دارد؟

با توجه به روند رشد قیمتی بیت کوین که سرعت کمتری نسبت به روند رشد اتریوم دارد، برخی از تحلیلگران عقیده دارند که این اتفاق در سال‌های آینده خواهد افتاد.

امتیاز دهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا