آموزش

بهترین بازی های بلاک چین در 2023

امروزه بازی‌های بلاک چین به‌شدت محبوب شده‌اند و افراد مشتاق به این بازی‌ها هر روزه به دنبال یافتن بهترین بازی های بلاک چین می‌گردند.

ما اینجا هستیم تا ویژگی‌های 5 بازی بلاک چین برتر در سال 2022 را که در حال حاضر از نظر تعداد بازیکنان و ارزش کل دارایی‌ها در قراردادهای هوشمند Dapp بهترین در نظر گرفته می‌شوند را بررسی کنیم. پس با در صرافکس همراه باشید

5 تا از بهترین بازی های بلاک چین

بدون ترتیب خاصی، در اینجا 5 تا از بهترین بازی های بلاک چین در قالب بازی برای کسب درآمد وجود دارد که بیشترین سروصدا را در جامعه بازی ایجاد کرده‌اند. ما تعداد بازیکنان و ارزش دارایی‌ها را در 30 روز گذشته در نظر می‌گیریم تا اطلاعات پایدارتر و عینی‌تر به از آن‌ها به دست آوریم.

Axie Infinity از بهترین بازی های بلاک چین

  • ژانر: جنگجوی موجودات
  • پلتفرم: ویندوز، macOS، اندروید، iOS
  • بلاک چین: رونین، اتریوم
  • توکن ها: SLP، AXS
  • بازی رایگان: خیر

Axie Infinity از بهترین بازی های بلاک چین

نمی‌توان به‌سادگی Axie Infinity را نادیده گرفت و بدون شک اینفیتی یکی از بهترین بازی های بلاک چین است. این بازی که از CryptoKitties و Pokémon سرچشمه می‌گیرد، ازنظر تعداد بازیکنان و مجموع ارزش ورودی به قراردادهای هوشمند dapp، همچنان در بین بهترین بازی های بلاک چین پیشتاز است.

در آگوست 2021، Axie Infinity به یک میلیون بازیکن فعال روزانه رسید. دو ماه بعد، این رقم به مرز دو میلیون نفر نزدیک شد.

مقاله پیشنهادی: استیکینگدر اینجا بازیکنان موجودات کوچک بامزه‌ای به نام Axies را پرورش می‌دهند و در نبردهایی با دیگر بازیکنان یا هوش مصنوعی بازی شرکت می‌کنند. بازی نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه دارد و برای شروع بازی باید 3 Axies بخرید.

نبردهای برنده و ماموریت‌های روزانه به بازیکنان امکان می‌دهد معجون‌های عشق کوچک (SLP) دریافت کنند. این‌ها توکن‌های کاربردی بازی هستند که می‌توان از آن‌ها برای پرورش آکسی‌های بیشتر و فروش آن‌ها به بازیکنان دیگر استفاده کرد.

خدایان رهاشده یا Unchained GODS

خدایان رهاشده یا Unchained GODS

  • ژانر: بازی با ورق تجاری
  • پلتفرم: ویندوز، macOS
  • بلاک چین: اتریوم، Immutable X
  • توکن ها: GODS
  • بازی رایگان: بله

یکی از بهترین بازی های بلاک چین در سال 2022 بدون شک بازی خدایان بدون شکست است. Gods Unchained یک بازی کارتی کلکسیونی فانتزی با گرافیک رنگارنگ و سبکی جذاب است. اولین مزیت اصلی آن این است که سرمایه‌گذاری اولیه وجود ندارد. ماهیت بازی نبرد دو بازیکن در عرصه است. هر بازیکن در ابتدا دارای یک دسته از سی کارت است.

وقتی بازیکنان در یک نبرد پیروز می‌شوند، زمین حریف خود را می‌گیرند. هر کارت در Gods Unchained یک NFT است، بنابراین بازیکنان صاحب کارت‌های خود هستند و می‌توانند آن‌ها را در بازار ثانویه بفروشند. توکن بومی Gods Unchained GODS است.

Immutable X چیست؟

این بازی توسط همان تیم پشت راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه 2 اتریوم به نام Immutable X ساخته‌شده است. این به این معنی است که بازی توسط اتریوم پشتیبانی می‌شود و از Immutable X استفاده می‌کند که در آن Dapps می‌تواند بدون کارمزد به‌صورت همتا به همتا معامله کند و تا 9000 تراکنش را در هر پردازش کند.

Immutable X بازار خود را در سال 2021 راه‌اندازی کرد و امروز به‌عنوان یک مرکز تجارت بدون گاز برای کارت‌های Gods Unchained و همچنین تعدادی دیگر از پروژه‌های NFT عمل می‌کند.

بازی بلاکچینی Splinterlands

Splinterlands

  • ژانر: بازی با ورق تجاری
  • پلتفرم: ویندوز، macOS، اندروید، iOS
  • بلاک چین: HIVE، WAX
  • توکن ها: DEC، SPS
  • بازی رایگان: بله

از زمان انتشار Splinterlands در سال 2021، این بازی از رتبه‌های برتر لیست بهترین بازی های بلاک چین در DappRadar خارج نشده است. Splinterlands یک بازی کارتی نوبتی با گیم پلی سریع و آسان برای یادگیری است.

هر کارت یک NFT با ویژگی‌های قدرت و کمیاب برای تعیین ارزش آن است. برخلاف دیگر بازی‌های کارتی با نبردهای طولانی و گاهی اوقات بیش‌ازحد طولانی، بازی‌های Splinterlands فقط چند دقیقه طول می‌کشند. قوانین بازی بسیار ساده هستند و حتی مبتدیان نیز می‌توانند به‌سرعت آن را یاد بگیرند.

چگونه توکن کسب کنیم؟

توکن بازی، SPS، برای خرید، مبادله و اجاره کارت برای نبرد استفاده می‌شود. همچنین یک توکن ثانویه به نام DEC (کریستال‌های انرژی تاریک) وجود دارد که به بازیکنان اجازه می‌دهد آیتم‌های مختلف درون بازی و قدرت‌های مختلف را خریداری کنند.

بازیکنان این توکن را با انجام وظایف و مأموریت‌های روزانه، به چالش کشیدن سایر بازیکنان در بازی‌های رتبه‌بندی شده یا شرکت در مسابقات به دست می‌آورند. کارت‌ها را می‌توان ترکیب کرد تا آن‌ها را برای آمار بهتر و توانایی‌های اضافی تراز کند. در صورت تمایل، همه می‌توانند کارت‌های خود را در هر زمانی به ارز دیجیتال تبدیل کنند.

برخلاف بازی‌های دیگر، Splinterlands اغلب به‌روزرسانی‌ها و اضافات را دریافت می‌کند و درنتیجه بازیکنان جدید بیشتری را جذب می‌کند.

بازی بلاک چینی جهان بیگانه

دنیای بیگانه

  • ژانر: استراتژیک
  • پلتفرم: ویندوز، macOS، اندروید، iOS
  • بلاک چین: WAX
  • توکن ها: TLM
  • بازی رایگان: بله

Alien Worlds سریع‌ترین بازی بلاک چین در حال رشد و یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های غیرمتمرکز در بازار است که به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و بهترین بازی های بلاک چین نیز مشهور است. بازیکنان آن با همکاری و رقابت با یکدیگر برای زمین و منابع، سیارات دیگر را کاوش می‌کنند، توکن TLM درون بازی را استخراج می‌کنند و آیتم‌های درون بازی را به شکل NFT دریافت می‌کنند.

این بازی هنوز در حال تکامل است: در آینده، توسعه‌دهندگان قصد دارند امکان نبرد برای حق حاکمیت بر سیارات و سازماندهی اتحادهای سیاسی و مقامات سیاره‌ای را اضافه کنند.

تا به امروز، Alien Worlds تنها بازی بلاک چینی است که در چندین شبکه به‌طور هم‌زمان اجرا می‌شود: اتریوم، زنجیره هوشمند بایننس و WAX. توکن های TLM آن در هر سه شبکه موجود است، اما تمام تراکنش‌های تسویه‌حساب و نگهداری بازی از طریق WAX انجام می‌شود.

DAO چیست؟

هر سیاره یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) است که روزانه TLM را از طریق قراردادهای هوشمند دریافت می‌کند. این توکن برای شرکت در فعالیت‌های DAO سیاره منتخب و همچنین برای خرید آیتم‌های درون بازی، انجام ماموریت‌ها و کسب علاقه ساده موردنیاز است. TLM و NFT را می‌توان در بازار ثانویه فروخت.

LAND چیست؟

سیارات از قطعات (LAND) تشکیل‌شده‌اند. هر پلات یک NFT با مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از پارامترها (مانند مقدار و سرعت استخراج TLM) و قیمت است. بازیکنانی که مقدار زیادی TLM دارند می‌توانند زمین را در سیارات خریداری کنند و آن را به بازیکنان دیگر اجاره دهند و درآمد ثابت روزانه دریافت کنند.

دسنترالند – از بهترین بازی های بلاک چین 2022

دسنترالند – از بهترین بازی های بلاک چین 2022

  • ژانر: پلتفرم واقعیت مجازی
  • پلتفرم: ویندوز، macOS
  • بلاک چین: اتریوم
  • توکن ها: MANA، LAND
  • بازی رایگان: خیر

هیچ لیستی از بهترین بازی های بلاک چین بدون Decentraland کامل نمی‌شود. Decentraland یک دنیای مجازی مانند یک متاورس است. شخصیت‌های مجازی و ارتقاء، مهارت‌ها، لباس‌ها، زمین و سایر آیتم‌های درون بازی آن‌ها در اینجا در قالب NFT ارائه می‌شوند و یک بازار منحصربه‌فرد خودکفا ایجاد می‌کنند که توسط توکن MANA طراحی‌شده است.

کل متاور Decentraland از 90601 قطعه زمین جداگانه تشکیل‌شده است که هر یک از آن‌ها 100 مترمربع است و یک NFT جداگانه است. بازیکنان می‌توانند آن‌ها را همان‌طور که می‌خواهند توسعه دهند. ازآنجایی‌که Decentraland یک سازمان مستقل غیرمتمرکز است، دارندگان توکن MANA در اداره پروژه و metaverse نظر دارند.

برای خرید LAND، بازیکن ابتدا باید MANA را روی پلتفرم‌های ارز دیجیتال خریداری کند. قیمت قطعات زمین در دسنترالند گاهی کمتر از هزینه زمین‌های واقعی نیست.

چگونه با Decentraland درآمد کسب کنیم؟

بازیکنان با تجارت NFT های خود، اجاره دادن دارایی‌های دیجیتال خود، فروش فضای تبلیغاتی و غیره در قالب توکن های MANA درآمد کسب می‌کنند.

کسب در آمد در دسنترالند

آیا می‌توان Decentraland را به‌صورت رایگان بازی کرد؟

بدون سرمایه‌گذاری اولیه، بازیکنان می‌توانند به‌سادگی جهان را کشف کنند، آواتار خود را سفارشی کنند و با سایر کاربران تعامل داشته باشند؛ اما آن‌ها نمی‌توانند جوایز روزانه دریافت کنند، MANA کسب کنند، زمین بخرند، در رویدادها شرکت کنند یا بازی‌های خاصی انجام دهند.

سخن پایانی

اکنون پروژه‌های زیادی درحال‌توسعه هستند که می‌توانند جای خود را در بین بهترین بازی های بلاک چین 2022 بگیرند. ما در این مقاله سعی کردیم 5 تا از بهترین بازی های بلاک چین را معرفی کنیم که با توجه به بازخورد کاربران و آمار و ارقام در وضعیت نسبتاً خوبی قرار دارند.

ممکن است این لیست کامل نباشد و بازی‌های دیگری نیز وجود داشته باشند که ازنظر کاربران در دسته بهترین‌ها قرار می‌گیرند.

سوالات متداول

آیا بازی‌های بلاک چینی سودآور هستند؟

بله، اما باید قبل از شروع به خوبی در خصوص این سبک از بازی‌ها مطالعه کنید و در صورتی که از مهارت بالایی برخوردار باشید بهترین راه کسب درآمد را یافته اید.

چگونه می‌توانیم وارد حوزه گیم‌فای شویم؟

حوزه گیم‌فای نیز همانند دیفای از طریق کیف‌ پول‌های مشخص که از سوی شبکه‌های اتریوم و بایننس تعیین شده اند، قابل دسترسی می‌باشند.

امتیاز دهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا