آموزش

کارمزد صرافی کوینکس چقدر است ؟

از زمان شروع به کار در هنگ کنگ، کوینکس به یکی از مشهورترین نام ها در صرافی های ارز های دیجیتال در سراسر جهان تبدیل شده است. این صرافی دارای ویژگی های متعددی است که آن را به عنوان یک پلتفرم مبادله رمز ارز به گزینه ای فریبنده تبدیل می کند. 

کوینکس دارایی‌های کریپتو و ارزهای فیات بسیاری را در پلتفرم‌های معاملاتی خود دارد و گزینه‌های زیادی را به کاربران ارائه می‌دهد و گزینه های مختلفی برای معاملات ارزهای دیجیتال با حجم های بالا و رابط کاربری راحت و جذاب دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پلتفرم مبادله دارایی های کریپتو، در ادامه این مقاله با صرافکس همراه باشید. 

صرافی کوینکس چیست؟

این صرافی محصولات مختلفی را برای افرادی که سرمایه گذار هستند یا قصد شروع تجارت دارند، ارائه می دهد. این پلتفرم از طیف گسترده و متنوعی از ارزهای رمزنگاری، توکن ها یا سایر دارایی های دیجیتال پشتیبانی می کند. کاربران می توانند از طریق یک رابط کاربر پسند که هم برای دسکتاپ و هم برای دستگاه های تلفن همراه (iOS و Android) در دسترس است، ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کنند.

ثبت نام در این پلتفرم یک فرایند ساده است و کاربران میتوانند بلافاصله از حساب خود در کوینکس استفاده کرده و کار با این پلتفرم معاملاتی را شروع کنند. هر توکن موجود در پلتفرم دارای چندین جفت معاملاتی و استخرهای دائماً در حال تغییر است.

مطالعه بیشتر : دائو

صرافی کوینکس چیست؟صرافی کوینکس چگونه کار می کند؟

صرافی کوینکس یک صرافی ارز دیجیتال با طیف گسترده ای از ارزهای دیجیتال و محصولات تجاری است. کاربران می توانند از طریق مرورگر وب یا برنامه های اندروید یا iOS وارد سیستم شوند. در اینجا برخی از گزینه های معاملاتی در سایت کوینکس آمده است:

  • معاملات اسپات در صرافی کوینکس: این گزینه به شما امکان می دهد رمزارز را بلافاصله معامله کنید. کوینکس همچنین به شما امکان می دهد سفارشات محدود (دستورالعملی برای خرید یا فروش با یک قیمت خاص) تعیین کنید.
  • معامله مارجین در صرافی کوینکس: که در اصل معامله با پول قرض گرفته شده است. این گزینه می تواند سود شما را افزایش دهد اما می تواند ضرر شما را نیز چند برابر کند. این صرافی تا 10 برابر اهرم ارائه می دهد، به این معنی که یک سرمایه گذار می تواند از 100 دلار برای خرید 1000 دلار ارز دیجیتال استفاده کند. با این حال، استفاده از این مورد توصیه نمی شود.
  • معاملات آتی یا فیوچرز در صرافی کوینکس: این نوع مشتقات رمزنگاری به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا در مورد قیمت آتی یک دارایی حدس بزنند. به عنوان مثال، اگر کسی حدس بزند که قیمت بیت‌کوین ممکن است در هفته آینده کاهش یابد، می‌تواند روی بیت‌کوین معامله فروش باز کند. اگر قیمت کاهش یابد، سرمایه گذار سود می برد. با این حال، اگر قیمت در جهت مخالف پیش برود، می تواند هزینه بر باشد.

ویژگی های صرافی کوینکس

این پلتفرم طیف گسترده ای از ویژگی ها را به عنوان صرافی ارائه می دهد که شامل موارد زیر می شود:

  • صرافی کوینکس تراکنش‌های سریع و قابل اعتمادی را نشان می‌دهد که معمولاً در عرض چند دقیقه انجام می‌شوند، در مقایسه با پلتفرم های دیگر که ممکن است حتی چند روز طول بکشد تا انتقال انجام شود.
  • کوینکس دارای رابط کاربری منسجم و یکپارچه برای سیستم رایانه و تلفن هوشمند دارد.
  • این صرافی کوینکس همچنین دارای بهترین کیف پول دیجیتال است که می تواند دارایی های معامله شده در صرافی را در اکوسیستم دیجیتال شرکت به سرعت انتقال دهد.
  • این پلتفرم همچنین شامل مقررات استخراج است. با این حال، رویدادهای ماینینگ روی پلتفرم ادامه ندارند و پس از فواصل زمانی اتفاق می‌افتند.

محصولات و خدمات صرافی کوینکس

برخلاف بسیاری از صرافی ها، صرافی کوینکس در درجه اول دارای پنج محصول و خدمات اصلی است که عبارتند از:

  • صرافی 
  • زنجیره هوشمند ( اکوسیستم زنجیره عمومی)
  • OneSwap ( پلتفرم مبادله دارایی های دیجیتال)
  • ViaBTC Pool (چند ارزی)
  • Via Wallet (کیف پول دیجیتال)

این خدمات به خوبی در یک اکوسیستم بدون دردسر برای تجارت هر رمز ارز طراحی شده اند. این خدمات و محصولات را می توان با دارایی های دیجیتال یا ده ها ارز فیات که صرافی پشتیبانی می کند پرداخت کرد. هر یک از این محصولات هزینه های مربوطه را از کاربران دریافت می کنند، اگرچه برخی از فرآیندها در این پلتفرم رایگان هستند.

مطالعه بیشتر : تامین امنیت ارزهای دیجیتال

صرافی کوینکس چگونه کار می کند؟مزایا و معایب صرافی کوینکس

این پلتفرم مبادله رمز ارز نیز مانند سایر رقبا دارای مزایا و معایبی است که در زیر خلاصه شده اند.

مزایا صرافی کوینکس

  • کوینکس در مقایسه با سایر صرافی‌ها، کارمزد معاملاتی پایینی دارد که با حجم بالای معاملات کاهش می‌یابد.
  • ترکیبی از ارزهای دیجیتال مختلف و جفت‌های معاملاتی فیات، افراد را قادر می‌سازد تا قدرت انتخاب زیادی داشته باشند. 
  • این صرافی به ازای هر رمز ارزی که پشتیبانی می‌کند، استخرهای نقدینگی بزرگی ارائه می‌دهد و حجم معاملات روزانه آن بسیار بالاست.

معایب صرافی کوینکس

  • روش‌های پرداخت شامل حواله‌های سیمی است و ویزا و مسترکارت برای همه ارائه‌دهندگان در دسترس نیست.
  • گاهی تاخیر در تراکنش ها باعث نارضایتی کاربران بوده که بسیار به ندرت اتفاق افتاده اند.
  • تایید احراز هویت اجباری نیست که به عنوان یک ضعف به شمار می رود.
  • برای سپرده گذاری ارزهای فیات گران است.
  • برای افراد مبتدی مناسب نیست.
  • گزینه های کسب سود در آن محدود است.

کارمزدها در صرافی کوینکس

کارمزدهای دریافت شده توسط این پلتفرم صرافی کوینکس برای تراکنش های مختلف را می توان کمتر از میانگین موجود در این صنعت در نظر گرفت. حجم زیاد معاملات روزانه این شرکت را قادر می سازد تا با نرخ های پایین رقابتی باقی بماند.

بر اساس حجم کل تجارت کاربر، پس از سطوح معینی از عضویت، تخفیف هایی در کارمزدهای معاملاتی ارائه می دهد. هزینه برداشت برای هر جفت متفاوت است و از سایت شرکت قابل پیگیری است. 

  • کارمزد سپرده گذاری

برخلاف دیگر پلتفرم‌های رمزنگاری، کوینکس به شما اجازه نمی‌دهد پول فیات را با استفاده از حواله بانکی به صورت رایگان واریز کنید، اگرچه کاربران می‌توانند اکثر ارزهای دیجیتال را به صورت رایگان واریز کنند. کاربران می توانند تتر (USDT)، یو اس دی کوین (USDC)، بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) را از پردازنده های مختلف پرداخت شخص ثالث در سایت خریداری کنند.

  • کارمزد معاملاتی

کاربران می توانند کارمزد معاملات را به دو روش کاهش دهند:

  1. پرداخت با رمز ارز بومی کوینکس، CET که این کار باعث کاهش 20٪ کارمزدها می شود.
  2. واجد شرایط بودن برای وضعیت VIP: کوینکس دارای پنج سطح VIP است و کاربران می توانند با نگه داشتن توکن CET کوینکس یا معاملات با حجم بالا، رتبه خود را بالا ببرند.
رتبه ترید کارمزد کارمزد با توکن CET
VIP 0 0.2 درصد 0.16 درصد
VIP 1 0.18 درصد 0.144 درصد
VIP 2 0.16 درصد 0.128 درصد
VIP 3 0.14 درصد 0.112 درصد
VIP 4 0.12 درصد 0.096 درصد
VIP 5 0.1 درصد 0.08 درصد
  • کارمزد برداشت

هزینه‌های برداشت رمز ارز در کوینکس بسته به ارز دیجیتال متفاوت است. کارمزدها مشابه یا حتی اغلب ارزان تر از سایر صرافی های رمزنگاری هستند.

کیف پول صرافی کوینکسکیف پول صرافی کوینکس

Via Wallet یکی از محصولاتی است که توسط صرافی کوینکس برای ارائه یک سیستم داخلی برای تمام نیازهای کاربران عرضه شده است. ویاولت یک کیف پول دیجیتال چند ارزی است که با رابطه مشابه با صرافی کوینکس ساخته شده و با برخی از بالاترین استانداردهای ایمنی مهندسی شده است. این کیف همچنین دارای برنامه های اختصاصی برای دستگاه های تلفن همراه است. این کیف پول دیجیتال از بیش از 30 رمز ارز و بیش از یک میلیون توکن مبتنی بر بلاک چین پشتیبانی می کند. 

توکن CET رمز ارز بومی صرافی کوینکس 

این صرافی کوینکس توکن خود را بر اساس بلاک چین اتریوم دارد و توکن CET بر اساس پروتکل توکن ERC-20 است. معامله هر رمز ارز از طریق این توکن در پلتفرم امتیازات و مزایای دیگری را به همراه دارد. نگه داشتن این توکن ها چیزی است که کارمزد معاملاتی را که از کاربران دریافت می شود را تعیین می کند. این توکن به عنوان هزینه گس این شبکه عمل می کند.

آموزش نحوه ثبت نام در صرافی کوینکس

افرادی که مایل به شروع تجارت با این پلتفرم و صرافی کوینکس هستند، می‌توانند از طریق وب سایت یا برنامه تلفن همراه ثبت نام کنند. مدارک اولیه مورد نیاز در درجه اول ایمیل، نام و شماره تلفن است. این پلتفرم دارای یک گزینه احراز هویت است، اما برای شروع معاملات کوچک برای آشنایی با سیستم معاملاتی کوینکس  ضروری نیست.

راستی‌آزمایی راهی برای کاربران صرافی کوینکس است؛ که مبلغ زیادی را برداشت کنند در حالی که محدودیت پیش از تأیید به میزان قابل توجهی کمتر است. معاملات اسپات و بازار را می توان از طریق یک حساب تایید نشده در اکثر کشورها استفاده کرد. همانطور که قبلا ذکر شد، فرآیند ثبت نام ساده است؛ که فقط نیاز به یک ایمیل و رمز عبور می‌باشد. 

از آنجایی که شرکت مشوق هایی برای ارجاع دارد، کاربران جدید صرافی کوینکس همچنین می توانند هنگام ثبت نام، کد ارجاع (در صورت داشتن کد) را وارد کنند. پس از وارد کردن کد تأیید از طریق ایمیل، حساب معاملاتی اولیه آماده راه اندازی است. تنظیم مجدد حساب نیز ساده است و دارای مکانیزم قوی 2FA نیز می باشد.

آیا صرافی کوینکس ایمن است؟

ارزهای دیجیتال می‌توانند دارایی پرخطر و نوسانی باشند، اما اینها تنها خطراتی نیستند که سرمایه‌گذاران کریپتو با آن مواجه هستند. چندین مورد هک صرافی ارزهای دیجیتال وجود داشته است که در نظر گرفتن درجه امنیت را در هنگام انتخاب یک صرافی رمزنگاری مورد توجه قرار می دهد.

برخلاف برخی از مبادلات ارزهای دیجیتال برتر، این صرافی بیمه شخص ثالث ارائه نمی دهد. این امر سرمایه گذاران را در صورت نقض امنیت پوشش می دهد. با این حال، این پلتفرم هرگز هک نشده است و تدابیری برای محافظت از دارایی سرمایه گذاران در نظر گرفته است. مانند:

  • ذخیره سازی سرد: آفلاین نگه داشتن دارایی های رمزنگاری شده در فضایی که به عنوان ذخیره سازی سرد شناخته می شود، دسترسی هکرها را سخت تر می کند. 
  • احراز هویت دو مرحله ای: کاربران کوینکس می توانند Google Authenticator و یا کدهای SMS را فعال کنند تا سطح بیشتری از تأیید را داشته باشند. 
  • تأییدیه‌های برداشت اضافی: صرافی هرگونه برداشت را از طریق ایمیل قبل از آزادسازی وجوه تأیید می‌کند.

مطالعه بیشتر : فاندامنتال

سخن پایانی

صرافی کوینکس یک صرافی رمزنگاری است که در اکثر مناطق جغرافیایی از جمله ایران قابل دسترسی است و یک پلتفرم روان، یکپارچه و دوستانه را برای افراد برای انجام بزرگترین تبادل دارایی های دیجیتال ارائه می دهد. با داشتن اکوسیستمی بسیار توانمند از پلتفرم‌ها و خدمات دیجیتال، کوینکس به عنوان یکی از صرافی های قدر در حوزه معاملات ارزهای دیجیتال است.

این صرافی برای افرادی که به دنبال بازار معاملات اسپات قوی با امکان انتخاب معاملات آتی دائمی و مارجین هستند، گزینه مناسبی است. تعداد توکن های پشتیبانی شده آن بسیار زیاد است و همچنان به طور پیوسته در حال افزایش است.

سوالات متداول

آیا صرافی کوینکس معتبر است؟

صرافی کوینکس یکی از پرطرفدارترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی برای کاربران ایرانی است؛ که بدون نگرانی از تحریم به تجارت می پردازند. تاکنون این تبادل نتایج خوبی داشته و مشکلی گزارش نشده است. بدیهی است که این صرافی قبوض و اعتبارات مشابه بایننس را ندارد، اما امیدواریم در آینده مشکلی ایجاد نشود، زیرا تاکنون نبوده است.

آیا احراز هویت در صرافی کوینکس لازم است؟

شما می توانید با پذیرش سقف برداشت روزانه 10000 دلار در این صرافی بدون احراز هویت معامله کنید. اما پس از تکمیل فرآیند احراز هویت، محدودیت برداشت روزانه از حساب کاربری صرافی کوینکس حذف خواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا