آموزش

معرفی صرافی هات بیت

یکی از پلتفرم‌های بین المللی که در آن کاربران به معاملات ارزهای دیجیتال می‌پردازند، صرافی هات بیت (Hotbit) است. صرافی هات بیت تیمی از توسعه دهندگان ایالات متحده، چین، تایوان دارد که در سال 2018 در کشور هنگ کنگ و استونی این صرافی را به ثبت رساندند. این صرافی از 8 زبان چینی، کره ای، پرتغالی، ترکی، تایلندی، ایتالیایی، انگلیسی و روسی پشتیبانی می‌کند.

یکی از ویژگی‌های صرافی هات بیت این است که یک اپلیکیشن معاملاتی تلفن همراه نیز دارد که کاربران می‌توانند آن را از وب سایت صرافی دانلود کنند. این اپلیکیشن هم از سیستم عامل اندروید و هم از سیستم iOS پشتیبانی می‌کند و کاربران برای اینکه بر بازار نظارت داشته باشند و پوزیشن‌های خود را بررسی کنند از آن استفاده می‌کنند.

در این صرافی نیازی نیست که کاربران فرایند احراز هویت را در هنگام ثبت نام انجام دهند و برای ثبت نام، شارژ حساب‌های خود و خرید و فروش ارزهای دیجیتال، فقط کافی است ایمیل و شماره تلفن خود را وارد کنند. در این از سایت صرافکس مقاله قصد داریم به معرفی صرافی هات بیت (Hotbit) بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

معرفی صرافی هات بیت

هات بیت یکی از صرافی های معتبری است که فعالیت خود را از سال 2018 آغاز کرده است. این صرافی از امکانات پیشرفته، اپلیکیشن موبایل و یک رابط کاربری ساده برخوردار است. هات بیت یک محیط معاملاتی امن وباثبات برای تریدرها و سرمایه گذاران فراهم کرده است.

تاریخچه صرافی هات بیت

تعدادی از محبوب‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه فناوری بلاک چین مانند اسپارک پول (Spark Pool)، مای‌توکن (Mytoken)، اف‌توپول (F2pool)، هش‌کوارک (HashQuark) و اسلومیست (Slow Mist) با آن همکاری می‌کنند. افراد متبحر و با تجربه ای از کشورهای آمریکا، چین و تایوان به توسعه و رشد این پلتفرم می‌پردازند. از زمان آغاز فعالیت این صرافی، بیش از 7 میلیون کاربر از سراسر دنیا، در آن ثبت نام کرده‌اند.

بر اساس داده‌های وبسایت کوین مارکت کپ، Hotbit از نظر حجم معاملات روزانه به یکی از بزرگترین صرافی‌های رمز ارزی جهان تبدیل شده است. تیم بازرسی داخلی این صرافی نیز لحظه‌ به لحظه وضعیت دارایی‌های کاربران را بررسی و تایید می‌کند. این پلتفرم با همکاری شرکت‌هایی مانند اسلومیست همواره ضعف‌های امنیتی احتمالی خود را بررسی می‌کند تا قبل از این که هکرها بتوانند کاری انجام دهند، آن‌ها این مشکلات را برطرف کنند.

تاریخچه صرافی هات بیت

  1. در 30 آوریل 2018 (10 اردیبهشت 1397) بود که توکن HOT (هولوچین – Holochain) در لیست معاملاتی هات بیت قرار گرفت و در 23 جولای همان سال (یکم مرداد) صرافی بایننس هم آن را به لیست خود اضافه کرد.
  2. در هفتم ماه می 2018 (17 اردیبهشت 1397)، هات بیت، توکن NPXS (پاندی ایکس – Pundi X) را در لیست معاملاتی خود قرار داد و در 18 ژوئن همان سال (28 خرداد) صرافی معتبر بایننس هم آن را به لیست خود اضافه کرد.
  3.  در 31 دسامبر 2018 (10 دی 1397)، ابتدا در هات بیت و سپس در 16 سپتامبر 2019 (25 شهریور 1398) روی پلتفرم بایننس، معامله توکن BEAM (بیم – Beam)  امکان‌پذیر شد.
  4. در 18 مارس 2019 (27 اسفند 1397)، پلتفرم هات بیت اولین بار با همکاری سایر شرکت‌های ارز دیجیتال، توکن اتم (ATOM) را به عنوان یک محصول فیوچرز در لیست معاملاتی خود قرار داد. این صرافی به سرعت توکن‌های ATOM را میان 1,500 کاربری که این محصول را خریداری کرده بودند، توزیع کرد. در نتیجه کاربران توانستند توکن‌های خود را به هر آدرس یا حساب دیگری منتقل کنند.
  5. در سپتامبر 2019 (شهریور 1398)، نرخ بازگشت سرمایه (ROI) هات بیت فقط از صرافی‌های بایننس، اوکی اکس (OKEx)، هیوبی (Huobi) و گیت آی‌او (Gate.io) کمتر بود.
  6. در 20 سپتامبر 2019 (29 شهریور 1398)، هات بیت، توکن‌های GRAM (تلگرام – Telegram) را در دو مرحله به فروش رساند. اطلاعات مربوط به این صرافی نشان می‌دهد که کاربران هات بیت در 67 کشور و منطقه مختلف در این مراسم شرکت داشته‌اند.

علت انتخاب صرافی هات بیت

علت انتخاب صرافی هات بیت

 آمار وب سایت کوین‌مارکت‌کپ نشان می‌دهد که پلتفرم هات بیت، 1,579 جفت معاملاتی دارد و از لحاظ تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده، یکی از برترین صرافی ارزهای دیجیتال دنیا به شمار می‌رود. 90 درصد کاربران هات بیت نیز غیر چینی و ساکن بیش از 170 کشور مختلف هستند. کاربرانی که رمز ارزهای خود را به این صرافی واریز می‌کنند، در ازای واریز دارایی، سود روزانه دریافت می‌کنند.

در واقع Hotbit اولین صرافی رمز ارزی دنیا است که بدون نیاز به قفل شدن دارایی کاربر برای یک بازه زمانی مشخص، به او سود پرداخت می‌کند. علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد، صرافی Hotbit ویژگی‌های دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

✅ این پلتفرم همواره ارزهای دیجیتال جدید و باکیفیت را به لیست خود اضافه می‌کند و در نتیجه در مقایسه با دیگر صرافی‌ها، خدمات معاملاتی بیشتری ارائه می‌دهد.

✅ تیم هات بیت به صورت شبانه روزی به سوالات کاربران پاسخ می‌دهد.

✅ تیم توسعه‌دهنده این صرافی ادعا می‌کنند که بازارساز (Market Maker) داخلی این صرافی بر مبنای هوش مصنوعی فعالیت می‌کند و بر طبق استانداردهای وال استریت طراحی شده است. تحلیل قیدی این صرافی نیز بر اساس چیزی فراتر از 250 پارامتر بازاری انجام شده و پشتیبانی از مقادیر بالای نقدینگی را فراهم می‌کند.

✅ هات بیت از ساختار چند گره‌ای (Multinodular) استفاده کرده است و به همین دلیل از فعالیت پایدار سیستم‌های خود اطمینان حاصل می‌کند. طراحی خاص فرانت‌اند و بک‌اند در کنار روش توزیع چند گره‌ای این صرافی، ظرفیت آن را برای خدمات‌رسانی به مشتریان افزایش می‌دهد.

✅  شما می‌توانید در این پلتفرم 22 رمز ارز پایه را سپرده گذاری کنید.

✅  هات بیت در قبال واریز توکن به این صرافی کارمزدی از مشتریان خود دریافت نمی‌کند. برای برداشت از این پلتفرم نیز تنها کارمزد بلاک چین دریافت می‌شود.

✅ هات بیت رابط کاربری آسانی دارد و معاملات رمز ارزها در آن با سرعت بالایی صورت می‌گیرد.

مراحل احراز هویت در صرافی هات بیت

مراحل احراز هویت در صرافی هات بیت

با وجود اینکه برای برداشت یا معامله در این صرافی نیازی به طی کردن مراحل احراز هویت نیست، اما این صرافی با استفاده از یک سیستم کنترل ریسک، از امن بودن دارایی‌های کاربرانش اطمینان حاصل می‌کند. اگر این سیستم اقدامات یک کاربر را «پرریسک» تلقی کند، می‌تواند از آن کاربر بخواهد که هویت خود را از طریق طی کردن مراحل KYC تایید کند.

بنابراین صرافی Hotbit تنها در دو حالت از کاربر درخواست احراز هویت می‌کند:

1- زمانی که کاربر قصد داشته باشد ایمیل خود را تغییر دهد، و یا راستی‌آزمایی پیامکی و Google Authenticator را بازنشانی کند.

2- زمانی که سیستم کنترل ریسک صرافی، اقدامات کاربر را «پرریسک» تلقی کند.

لازم به ذکر است که این صرافی مدعی است که اطلاعات شخصی کاربران امن نگه داشته می‌شود و برای هیچ منظور دیگری به کار نمی‌رود.

کارمزد و هزینه تبادل در صرافی هات بیت

کارمزد معاملات یکی از فاکتورهای اصلی است که هر کاربر باید در هنگام انتخاب یک صرافی مد نظر داشته باشد. کاربر باید زمانی هزینه تراکنش را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد که به معامله موقعیت‌های بزرگتر فکر می‌کند. در ویژگی‌های صرافی هات بیت عنوان کردیم که کارمزد صرافی هات بیت برای دریافت ارز صفر است.

هزینه‌های برداشت از این صرافی بدون توجه به تعداد رمزارزهای برداشت شده ثابت است و هزینه‌های برداشت ارز در هات بیت بر اساس هزینه شبکه بلاک چین تعیین می‌شود و پلتفرم هیچ وجهی دریافت نمی‌کند. هزینه‌های معاملاتی هات بیت بر اساس مدل سازنده (Maker) و گیرنده (Taker) است. کارمزد گیرنده 0.20% تا 0.65% ارزش سفارش است.

در مقایسه با سایر صرافی‌ها، هزینه‌های گیرنده بالا است. با این وجود، معامله‌گران می‌توانند  برای کاهش هزینه‌های تراکنش، از توکن‌های بومی پلتفرم (توکن HTB)، استفاده کنند که برای هر مدل سازنده‌ای -0.05٪ تا -0.50٪ است.

کارمزد و هزینه تبادل در صرافی هات بیت

توکن HBT

صرافی هات بیت توکن بومی خود را با نماد اختصاری  HBT ارائه داده است. هات بیت توکن HBT را به عنوان پاداش به کاربران خود می‌دهد. علاوه بر این،  توکن مورد نظر ما موارد استفاده دیگری نیز دارد، در نتیجه ارزش آن در گذر زمان افزایش می‌یابد. Hotbit یک سیستم دارایی دیجیتال ایجاد کرده است و کاربرانی که در این سیستم مشارکت دارند با توکن‌های HTB پاداش می‌گیرند. علاوه بر این، این پلتفرم فروش IEO دارد که فقط با توکن قابل ارائه است.

تعداد کمی از کارمزد تراکنش‌هایی که صرافی دریافت می‌کند برای خرید توکن HTB در بازار آزاد با افزایش تقاضا استفاده می‌شود. بنابراین، نیمی از توکن‌هایی را که کاربران خریداری می‌کنند در فرایند توکن سوزی این سیستم، سوزانده می‌شود و صرافی باقیمانده توکن‌ها را برای کمپین‌های بازاریابی استفاده می‌کند.

توکن HBT از صرافی هات بیت

سخن پایانی

 هات بیت یکی از صرافی‌های رمزنگاری محبوب است و رشد قابل توجهی داشته است. هات بیت طیف گسترده‌ ای از آلت‌ کوین‌ها را در خود گنجانده است. یکی از ویژگی‌های این صرافی این است که توکن‌های جدید را بلافاصله لیست می‌کند و به کاربران خود ارائه می‌دهد. با وجود اینکه این پلتفرم برنامه‌‌های تشویقی برای کاربران خود ندارد، اما سایر ویژگی‌های آن باعث شده است که پلتفرم خوبی در نظر گرفته شود.

پشتیبانی چند ارزی، کارمزد معاملاتی مناسب و امنیت بالا از جمله ویژگی‌های آن است.

سوالات متداول

توکن HBT چیست؟

صرافی هات بیت توکن اصلی شبکه خود را با نام اختصاری HBT ارائه کرده است. این توکن به عنوان پاداش به کاربران جایزه داده می‌شود. علاوه بر آن، این توکن کاربردهای دیگری نیز دارد که آن را به یک ارز با ارزش تبدیل می‌کند.

اصلی ترین ویژگی صرافی هات بیت چیست؟

تیم هات بیت همیشه در تلاش است تا بهترین و محبوب ترین رمزارزها را به لیست خود اضافه کنند و پشتیبانی شبانه روزی را نیز به مشتریان خود ارائه دهند.

امتیاز دهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا