آموزش

توکن هواداری پاری سن ژرمن

سال های اخیر با رونق بخش کریپتو و ارزهای رمزنگاری شده، برخی توسعه دهندگان دست به نوآوری ها و ارائه توکن هایی کردند که در زمینه های مختلف کاربرد دارند. یکی از این دسته توکن ها فن توکن یا توکن های هواداری هستند. این توکن ها به طرفداران رشته های ورزشی مختلف اجازه می‌دهد تا سهم خود را در تیم‌ها، لیگ‌ها و باشگاه‌های مورد علاقه‌شان داشته باشند. از طریق Socios.com، طرفداران می توانند در تصمیمات باشگاهی خاص، مثل انتخاب آهنگ جشن گل در یک استادیوم فوتبال، انتخاب مبارزانی که باید در MMA رودررو شوند و موارد دیگر، شرکت کنند.

به لطف Fan Tokens، دارندگان آنها یک بار در طول زندگی به تجربیاتی مانند ملاقات و احوالپرسی بازیکن مورد علاقه شان، بازدید از تمرین ها و خیلی چیزهای دیگر دسترسی خواهند داشت. فهرست رو به رشد تیم ها و شرکت هایی که توکن‌های هواداری خود را در پلتفرم Socios.com راه‌اندازی می‌کنند شامل بزرگترین سازمان‌های ورزشی در جهان مانند بارسلونا، اینتر میلان، آث میلان، منچستر سیتی، پاری سن ژرمن و… است. در ادامه با توکن هواداری پاری سن ژرمن آشنا خواهیم شد.

توکن هواداری پاری سن ژرمن چیست؟

فن توکن پاری سنت ژرمن (PSG) یک ارز دیجیتال است که مستقیماً با باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن مرتبط است، بدان معنا که، برای مثال، زمانی که باشگاه بازیکن جدیدی را به خدمت می گیرد، مانند ستاره لیونل مسی (که بخشی از دستمزد خود را به صورت توکن های PSG دریافت می کند)، معمولاً ارزش این فن توکن افزایش می یابد، زیرا هواداران می خواهند در حمایت از آنها نقش ایفا کنند و تصمیمات رهبری برای باشگاه خود را از طریق تعاملات معنی دار در دنیای واقعی بگیرند.

توکن های هواداران ورزشی اخیراً در همه جا ظاهر شده‌اند و قصد دارند از خواسته‌های طرفداران سرسختی که مایل به پرداخت هزینه برای بیان نظرات و ایده‌های خود برای باشگاه مورد علاقه‌شان هستند، سرمایه‌گذاری کنند.

در عصر تجاری سازی بی رویه تقریباً تمام ورزش های حرفه ای، هواداران همیشه به عنوان روح فوتبال توصیف شده اند. این واقعیت است که جاه طلبی های تیم های ورزشی نمی تواند بدون طرفدارانی که مایل به کمک مالی به موفقیت تیم باشند، ادامه یابد. باشگاه های فوتبال در هر فصل فوتبال صدها میلیون دلار تولید و خرج می کنند. با این حال، مدرن‌سازی فرهنگ هواداران و همچنین همه‌گیری کووید، تیم‌های ورزشی را مجبور کرده است که خارج از چارچوب فکر کنند و به‌ویژه هواداران جوان خود را با جوایز ابتکاری جدید جذب کنند.

نام پروژه Paris Saint-Germain Fan Token
نماد PSG
حداکثر عرضه 20,000,000

توکن هواداری پاری سن ژرمن

هدف اصلی پروژه توکن هواداری پاری سن ژرمن (PSG)، مانند سایر توکن‌های هواداری، ارتقای تعامل و مشارکت مستقیم با تیمشان است و فرصتی برای تأثیرگذاری بر فعالیت‌ها و تصمیمات باشگاه به جو عمومی می‌دهد. فن توکن ها پلی بین مدیریت باشگاه، بازیکنان و هواداران در سراسر جهان هستند.

مارک آرمسترانگ، مدیر ارشد شرکت پاری سن ژرمن، گفت:

به لطف راه اندازی توکن هواداری پاری سن ژرمن، هواداران ما اکنون می توانند تصمیمات مهم و نمادین برای باشگاه بگیرند. از امروز، باشگاه نزدیکی خود را با هواداران تقویت می کند که یکی از ارزش های اصلی ما است.

فن توکن PSG چگونه کار می کند؟

برخلاف NFTها، توکن‌های هواداری قابل تعویض هستند، به این معنی که درست مانند فیات یا پول نقد، می‌توان آن‌ها را با کالاهای انحصاری یا تجربه‌های طرفداران مبادله کرد.

Socios، پلتفرم پیشرو ویژه توکن‌های هواداری، توکن PCG را در سال 2020 راه‌اندازی کرد. کاربران می‌توانند برای مشارکت در مدیریت باشگاه، توکن فن را از طریق پلتفرم Socios خریداری کنند.

تیم پاری سن ژرمن اولین فرنچایز ورزشی بود که با Socios، که توسط بلاک چین Chiliz پشتیبانی می‌شود، شریک شد. رمز ارز چیلیز (CHZ) یک توکن ERC-20 در بلاک چین اتریوم است که طرفداران باید آن را در صرافی های ارز دیجیتال خریداری کنند تا توکن طرفداران PSG را در پلتفرم Socios دریافت کنند.

توکن هواداری پاری سن ژرمن، یک توکن ابزاری ایمن در شبکه چیلیز است که یک زنجیره جانبی اثبات قدرت ساخته شده بر روی اتریوم است. پلتفرم Socios مقدار محدودی توکن هواداری پاری سن ژرمن تولید می‌کند که کاربران می‌توانند برای بازخرید پیشنهادات مربوط به فوتبال بین خود معامله کنند. هرچه کاربران بیشتر روی پلتفرم تعامل داشته باشند، امتیاز بیشتری برای برنده شدن جوایزی مانند بلیط های VIP و فرصت برای شکار توکن های بیشتر کسب می کنند. توکن‌های هواداری را می‌توان تقریباً به‌عنوان NFTهایی با پاداش‌های بزرگ در نظر گرفت.

تعداد توکن‌ هواداری پاری سن ژرمن محدود است و این امر آن را به کالایی گران قیمت برای کاربران تبدیل می‌کند. در مجموع عرضه 20,000,000 توکن با انتشار 2,500,000 توکن در سال به مدت هشت سال وجود خواهد داشت.

چه چیزی توکن PSG را منحصر به فرد می کند؟

توکن هواداری پاری سن ژرمن

توکن هواداری پاری سن ژرمن هم به بازیکنان و هم به طرفداران خدمت می کند، زیرا برخلاف سایر ارزهای دیجیتال دارای حق رای است. PSG لزوماً به تغییرات قیمت اتریوم یا بیت کوین وابسته نیست، بلکه بر اساس میزان ارزش طرفداران برای شرکت در آن ارزش کسب می کند یا از دست می دهد. دارندگان این توکن حق دریافت NFT باشگاه، نماد های دیجیتال و بلیط های VIP Match Day را دارند.

با جوایزی از جمله NFT های Gamified برای بازی های مبتنی بر بلاک چین و Pure Collectibles که NFT های زیبایی شناختی کمیاب هستند، پرداخت توکن PSG برای جوایز اضافی نیز امکان پذیر است. در آینده، دارندگان، توکن هواداری پاری سن ژرمن را برای بازخرید کالاها و خدمات باشگاه خرج خواهند کرد.

این باشگاه قصد دارد با راه‌اندازی تبلیغات برای دارندگان توکن برای برنده شدن پیراهن‌های امضا شده از بازیکنان، میزبانی رویدادهای رمزنگاری در اطراف توکن با بازیکنانش به عنوان تأثیرگذار و راه‌اندازی یک کمپین بازاریابی گسترده در آمریکای لاتین و آسیا، این توکن را به سطح بعدی برساند. همه این اهداف زمانی ممکن می شود که طرفداران نقش های مهم تصمیم گیری را ایفا کنند.

تصمیمات کلیدی که دارندگان توکن هواداری پاری سن ژرمن حق دارند از آنها استفاده کنند عبارتند از:

  • نوشته روی بازوبند کاپیتان: کاپیتان همیشه یک چهره الهام بخش برای کلوپ های هواداران بوده است. هواداران معمولاً در مورد تحولات باشگاه با کاپیتان در ارتباط هستند. بازوبند کاپیتانی در سال‌های اخیر برای ارسال پیام‌های الهام‌بخش و هیجان‌انگیز برای طرفداران یا حمایت از پیام‌های خاصی مانند زندگی سیاه‌پوستان مهم است و غیره استفاده می‌شود. با کمک توکن های هواداری، طرفداران اکنون می‌توانند راجع به این نوشته ها رای دهند.
  • آرای گل سال و سایر جوایز درون باشگاهی: دومین هدف بنیادی فن توکن ها، رای دادن به گل سال، بازیکن سال، جوایز بازیکن جوان و غیره است. از طریق اعلام آرا در شب جایزه، پیام هواداران با صدای بلند و واضح شنیده می شود.

سخن پایانی

فوتبال فرهنگ هواداری منحصر به فردی دارد که در ورزش بین المللی بی رقیب است. پاری سن ژرمن باشگاهی است که به بازاریابی از طریق سرگرمی و هیجان اعتقاد دارد، بنابراین توکن هواداری پاری سن ژرمن محبوبیت زیادی را در نتیجه فعالیت های باشگاه به دست آورده است.

اخیرا، خرید لیونل مسی (بهترین بازیکن جهان)، همراه با انتقال رایگان از باشگاه بارسلونا، هیجان باورنکردنی را در میان هواداران پرشور این باشگاه ایجاد کرد. قبل از اینکه انتقال در اوایل تابستان امسال انجام شود، قیمت توکن PSG دو برابر شده بود و به 55.31 دلار رسیده بود.

سوالات متداول

با خرید توکن هواداری (PSG) در چه تصمیماتی می توان شرکت دتشت؟

خرید این توکن به هوادارن این امکان را می دهد که در مورد طراحی لباس، مقصد اردوی تیم برای آماده سازی و مسائل مدیریتی دیگر رای دهند.

چه تیم هایی دارای توکن هواداری هستند؟

تیم هایی از جمله آث میلان، آرسنال، استون ویلا، یوونتوس، بارسلونا و ... توکن مخصوص به خود را دارند.

امتیاز دهید:
دکمه بازگشت به بالا