آموزش

حمله خسوف Eclipse Attack و انواع خطرات آن برای بلاک چین

حمله خسوف چیست و چه عواقب و اثراتی بر شبکه بلاک چین دارد؟ و بسیاری از سؤالات دیگر در این رابطه که در این مقاله سعی و تلاشمان بر این است که جواب این‌چنین سؤالات را بدهیم و شما را نسبت به تهدیدات و حمله‌های که در دنیای بلاک چین رخ می‌دهد آگاه کنیم.

به‌طورکلی دنیای ارزهای دیجیتال مملو از فرصت‌های گوناگونی است که هر فردی به شیوه‌های گوناگونی از آن‌ها استفاده و سود می‌برد بااین‌وجود در این شبکه یک‌سری از خطرات وجود دارد که باید آن‌ها را مورد توجه و شناسایی قرار دهیم. در این میان یکی از این خطرات که باید راجع به آن بیشتر بدانیم حمله خسوف Eclipse Attack است و حتماً برای جلوگیری از این حمله باید فن و روش‌های مختلفی را استفاده کنیم. امیدوارم این مقاله صرافکس برای کاربران عزیز مفید واقع شود.

با توجه به پیشرفت‌های تازه‌ای که هرروزه در بلاک چین اتفاق می‌افتد شاهد راه‌های مختلفی برای بالا بردن امنیت تراکنش‌های این شبکه هستیم هم‌راستا با این پیشرفت‌ها در دنیای بلاک چین هکرهای بازارهای کریپتو کارنسی نیز به موفقیت‌هایی درزمینهٔ سوءاستفاده از پول‌های مردم و همچنین ابزارها و طرح‌های جدید برای نفوذ و دسترسی به این شبکه دست پیدا کرده‌اند که یکی از این دستاوردهای آن‌ها Eclipse Attack است.

حمله خسوف چیست؟

اگر تابه‌حال در بازار رمزارزها به نحوی فعالیت داشته‌اید به‌طور حتم باید اسم حمله خسوف Eclipse Attack به گوشتان خورده باشد و در صدد کسب اطلاعاتی در رابطه با این حمله شده‌اید و کلا سؤالاتی در رابطه با اینکه اصلاً این حمله خسوف چی می‌تواند باشد، برای شما مطرح شده است. خسوف در دنیای رمز ارزها یکی از تهدیدات و حمله‌هایی است که در دنیای رمزارزهای دیجیتال برای آسیب زدن به شبکه‌های غیرمتمرکز مانند بلاک چین اتفاق می‌افتد. به عبارت دیگر این ‌یک حمله سایبری به‌حساب می‌آید که سبب جدایی اتصال شبکه افراد قربانی از بلاک چین می‌شود.

درواقع خیلی جالب است که بدانید حمله خسوف حمله‌ای است که عامل ویرانگر (مخرب) برای دخالت میان گره‌های شبکه کار می‌کند و همان‌گونه که از نامش پیداست حمله خسوف Eclipse Attack برای پیش‌گیری از دید کاربر در شبکه همتا به همتا به کار گرفته می‌شود و به‌صورت همه‌گیر باعث مختل شدن آن می‌شود و یا به کمک این تهدید حملات پیچیده‌تری را می‌تواند راه‌اندازی کند.

بر اساس تعریفی دیگر حمله ایکلیپس حمله‌ای تقریباً ساده است که افراد برای دخالت در کار نود ها یا گره‌های بلاک چینی و همچنین اهداف خرابکارانه شکل خواهند داد. هدف از دیده نشدن و مخفی کردن در شبکه همتا به همتا این است که احتمالاً سبب اختلال در سطح عمومی شود و یا برای تهدیدات بزرگ‌تر و پیشرفته‌تر آماده می‌شود.

حمله خسوف چیست؟

عواقب حمله خسوف چیست؟

زمانی که هکرها یا افراد خرابکار یک قربانی در دنیای ارز دیجیتال را مورد حمله قرار می‌دهند، به‌طورمعمول برای این حمله خرابکارانه شور و ذوق زیادی خواهند داشت. برحسب معمول حمله‌های خسوف شبیه درگاه یا دروازه‌ای برای حملات گسترده‌تر عمل می‌کند. حملات خسوف پیامدهای فراوانی را به همراه دارد بر این اساس در این بخش به بررسی پیامدهای حملات خسوف در دنیای بلاک چینی پرداخته می‌شود.

  • دو بار خرج کردن بدون تائید

از پیامدهای حمله خسوف، دو بار خرج کردن بدون تائید است. در اینجا باید گفت که اگر هر کاربری تراکنشی را بدون تائید قبول کند، در معرض این حمله قرار می‌گیرد به این‌ صورت که تراکنش از قبل انجام‌شده اما فرستنده می‌تواند تراکنش تازه‌ای را تولید کند و سرمایه خود را بار دیگر خرج کند. خطر دوبار خرج کردن پول تا موقعی که تراکنش در یک بلاک قرار می‌گیرد و به بلاک چین ترانسفور می‌شود می‌تواند رخ بدهد.

  • دو بار خرج کردن چند بار تائید

از دیگر عواقب حمله خسوف می‌توان به دو بار خرج کردن چند بار تائید اشاره کرد که شباهت زیادی با مورد بالا دارد با این تفاوت که در مورد بالا به تمهیدات پیچیده‌تری نیازمند هستند. با در نظر گرفتن اینکه بیشتر کسب‌وکارها ترجیح‌شان این است که از علامت‌گذاری پرداخت به‌عنوان پرداخت معتبر و امن در انتظار مقدار معلومی تائید جلوگیری کنند، این افراد در برابر این تهدیدات می‌توانند آسیب‌پذیر باشند.

عواقب حمله خسوف چیست؟

  • تضعیف ماینرهای رقیب

تضعیف ماینرهای رقیب یکی دیگر از عواقب حمله خسوف خواهد بود که در این حمله گره‌های شبکه همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و کاربر قربانی معمولاً از جدا شدن خود از شبکه قانونی بی‌خبر است، به این شیوه که استخراج‌کننده‌ها برحسب معمول به استخراج بلاک می‌پردازند. در این میان بلاک‌های که اضافه می‌شوند در موقع همگام‌سازی همتایان راستین خودشان کنار گذاشته می‌شوند.

  • تأثیر حمله خسوف در ماینینگ ارز دیجیتال

معمولاً یکی از خرابکاری‌هایی که در حمله خسوف یا Eclipse Attack رخ خواهد داد حذف کلی و کامل یک بلاک و نابود شدن آن است. در این مواقع فرد خرابکار قسمت زیادی از توان پردازش کاربر هدف را به خود اختصاص می‌دهد تا بلاک ایجاد کند.

در این زمان استخراج‌کننده‌ها به سراغ استخراج بلاک‌های آسیب‌دیده می‌روند که درنهایت باعث آسیب‌های زیادتری در آن می‌شوند. به این صورت اندک‌اندک ماینرها اتصال خود با شبکه بلاک چین را به‌طور کامل از دست می‌دهند و تنها به شیوه‌ی فیک و الکی به استخراج خود ادامه می‌دهند.

نکته جالب این است که بدانید در هنگامی‌که تعدادی کاربران هدف استخراج‌کننده مورد حمله قرار می‌گیرند بخش زیادی از توان پردازش شبکه اصلی به‌کلی نابود و از بین می‌رود، حتی برخی از کارشناسان این حوزه معتقد هستند که این دست حمله‌ها می‌تواند احتمال حمله 51 درصدی را تقویت کند.

حمله خسوف می‌تواند آسیب‌های کلی و جدی را به پروسه استخراج رمزارزهای دیجیتال مثل بیت کوین وارد کند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته این دست حملات هرچند وقت یک بار رخ خواهد داد. برای جلوگیری از آسیب‌های زیادتر باید در آپدیت‌های آینده این شبکه‌ها امنیت بهتر و لازم را ایجاد کرد.

تأثیر حمله خسوف در ماینینگ ارز دیجیتال

اطلاع از قیمت لحظه ای و خرید بیت کوین در صرافکس

جمع ‌بندی

همان‌طور که در مطالب بالا گفته شد سعی کردیم در این مقاله مطالبی را راجع به این‌که حمله خسوف (Eclipse Attack) چیست و عواقب و تأثیرات آن بر استخراج ارزهای دیجیتال چه می‌تواند باشد گفته شد. Eclipse Attack حمله خرابکارانه‌ای در سطح عمومی بلاک چین است که باعث آسیب رساندن به شبکه‌های غیرمتمرکز بلاک چینی می‌شود و می‌تواند دروازه‌ای برای حملات پیچیده و گسترده‌تر باشد. امیدواریم این مطلب صرافکس برای شما مفید واقع شده باشد.

سوالات متداول

حملات خسوف چه پیامد و عواقبی دارند؟

تضعیف ماینرهای رقیب، ۲ بار خرج کردن با چند بار تایید و ... از عواقب این حملات است.

حملات خسوف و سیبل چه تفاوتی با هم دارند؟

به صورت کلی حمله خسوف یک کاربر یا بخش را مورد هدف قرار می‌دهد اما حمله سیبل کل شبکه را.

امتیاز دهید:
دکمه بازگشت به بالا