آموزش

همه چیز درباره صرافی کوکوین (ثبت نام ایرانیان + کارمزد)

در ترید ارزهای دیجیتال، یکی از اولین چیزهایی که باید معامله‌گر از آن آگاه باشد، کارمزد است. برخی از صرافی‌ها هزینه‌های بسیار گرانی را دریافت می‌کنند. این امر می‌تواند به سرعت درآمد را کاهش دهد، به‌خصوص اگر فرد یک معامله‌گر مبتدی باشد. صرافی کوکوین یکی از محدود صرافی‌هایی است که برای مقابله با این چالش توسعه‌یافته است.

در این پست آموزشی از صرافکس نحوه ثبت‌نام در صرافی کوکوین و جنبه‌های مختلف این صرافی مورد بحث قرار خواهند گرفت.

صرافی کوکوین چیست؟

صرافی کوکوین (KuCoin) یک صرافی مناسب برای معامله‌گران بوده که دارای هزینه‌های معاملاتی مناسب و فهرست گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال موجود است. این صرافی که در سپتامبر 2017 توسط مایکل گان و اریک دان تأسیس شد، در حال حاضر به دلیل ویژگی‌های عالی آن محبوبیت بالایی دارد.

این شرکت توسط گروهی با اشتیاق به بلاک چین که قبلاً در غول‌های این صنعت مانند GF Securities، Ant Financial، Youling، Jianbang Communication و iBOX PAY شهرت زیادی کسب کرده بودند، تأسیس شد. هدف کوکوین همیشه ارائه روشی ایمن و ساده به کاربران برای تبدیل ارز هایشان در یک پلتفرم پیشرفته است.

صرافی کوکوین چیست؟امنیت صرافی KuCoin

صرافی کوکوین به امنیت کاربران خود اهمیت زیادی می‌دهد. در حال حاضر با Onchain Custodian متولی دارایی‌های دیجیتال مستقر در سنگاپور برای ذخیره و ایمن‌سازی تمام دارایی‌های رمزنگاری خود شریک شده است. این پلتفرم همچنین ویژگی‌های امنیتی استاندارد صنعتی مانند فرآیند KYC و احراز هویت دومرحله‌ای را پیاده‌سازی می‌کند.

این صرافی حتی از چند راه‌حل امنیتی نوآورانه برای افزایش بیشتر امنیت خود مانند رمزهای عبور تجاری و برنامه حفاظتی KuCoin استفاده می‌کند. به دلیل دسترسی و تعهد به امنیت، KuCoin به یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال تبدیل‌شده است و از هر چهار معامله‌گر یک نفر از رابط آن استفاده می‌کند.

مطالعه بیشتر : قیمت اتریوم

آیا صرافی کوکوین کارمزد دارد؟

اگرچه صرافی کوکوین به‌عنوان یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین صرافی‌ها در بازار معرفی می‌شود، اما هنوز کارمزد دارد. این صرافی از یک ساختار پرداخت مبتنی بر سطح استفاده می‌کند که در آن افرادی که در سطوح بالاتر هستند، هنگام خرید و فروش سکه، کارمزد معاملاتی کمتری دریافت می‌کنند.

KuCoin دارای سیستم تراز بوده که هرچه سطح شما بالاتر باشد، کارمزد معاملاتی شما کمتر است. سطح شما هر روز بسته به میانگین حجم معاملات 30 روزه و دارایی‌های KCS شما تغییر می‌کند. برای هر سطح الزامات مشخصی وجود دارد و برای واجد شرایط بودن برای یک سطح، باید آن‌ها را در ساعت 00:00 صبح (UTC+8) برآورده کنید. تا 24 ساعت آینده می‌توانید از سطح فعلی خود نهایت استفاده را ببرید. به طور خلاصه، هرچه بیشتر معامله کنید و KCS بیشتری در روز نگه‌دارید، کارمزد شما کمتر خواهد بود.

هنگام ورود به‌حساب KuCoin خود می‌توانید سطح کارمزد معاملاتی خود را بررسی کنید. به‌سادگی پس از ورود به سیستم، روی دکمه Fee در رابط کاربری خود برای مشاهده آن می‌توانید کلیک کنید. سطح شما در صفحه‌نمایش داده می‌شود. اگر سطح شما به اندازه کافی بالا باشد، حتی ممکن است نرخ کارمزد منفی دریافت کنید.

ارزهای دیجیتال موجود در صرافی کوکوین

صرافی کوکوین دسترسی به بیش از 500 توکن ارز دیجیتال را ارائه می‌دهد. برخی از سکه‌های محبوب‌تر ارائه شده در KuCoin عبارت‌اند از:

  • Bitcoin (BTC)
  • Ethereum (ETH)
  • Litecoin (LTC)
  • Bitcoin Cash (BCH)
  • Solana (SOL)
  • Polkadot (DOT)
  • Polygon (MATIC)
  • Cosmos (ATOM)
  • Chainlink (LINK)
  • Decentraland (MANA)
  • و…

KuCoin همچنین جفت‌های معاملاتی مختلفی را ارائه می‌کند، ازجمله جفت‌های مبتنی بر BTC و KuCoin (KCS و مابقی جفت‌ها.

آیا صرافی کوکوین کارمزد دارد؟

بررسی اجمالی کارمزدها و سطوح در کوکوین

در KuCoin، نقش‌های مختلف کارمزد معاملاتی متفاوتی را به همراه دارند. در اینجا خلاصه‌ای از نحوه تاثیرگذاری کارمزدهای معاملاتی شما، چه بازارساز (Maker) یا یک بازارگردان (Taker)، آورده شده است.

Maker/Taker یا سازنده/گیرنده:

  • Taker: گیرنده در انواع خاص سفارشات مستلزم هزینه دریافت‌کننده خواهد بود.
  • Maker: درصورتی‌که گزینه Post Only را در یک سفارش محدود فعال کنید، هزینه Maker Fee به شما تعلق می‌گیرد.

KCS Pay:

  • اگر ویژگی KCS Pay Fee را فعال کنید، می‌توانید کارمزد معاملات خود را در معاملات نقطه‌ای یا مارجین کاهش دهید که به شما امکان می‌دهد با هلدینگ KCS خود پرداخت کنید. تخفیف می‌تواند تا 20 درصد باشد.

رمز کارمزد معامله:

 KuCoin همچنین می‌تواند از رمزی که شما معامله می‌کنید به‌عنوان کارمزد استفاده کند و نیاز به پرداخت کارمزد خارجی را از بین ببرد. همچنین می‌توانید از توکن دیگری به‌عنوان کارمزد استفاده کنید. به‌عنوان مثال، زمانی که توکن BTC/USDT را معامله می‌کنید، KuCoin می‌تواند از توکن USDT/KCS به‌عنوان کارمزد استفاده کند.

با این حال، به خاطر داشته باشید که مقدار نهایی معاملات شما می‌تواند تحت تأثیر قرار گیرد زیرا KuCoin می‌تواند مبلغ را مستقیماً از توکن‌های معامله‌شده شما بگیرد.

مطالعه بیشتر : خرید ریپل

هزینه‌های معاملاتی در کوکوین

همان‌طور که گفته شد، KuCoin کمترین کارمزد معاملاتی را دارد، حتی در میان صرافی‌های برتر. همچنین دارای یک رابط عالی برای تجارت و راه‌های متعدد برای کسب درآمد از طریق معاملات آتی، حاشیه و معاملات همتا به همتا است.

ممکن است فکر کنید که فقط معامله‌گران سطح بالاتر ممکن است از کارمزدهای پایینی که KuCoin به آن می‌بالد استفاده کنند. خوشبختانه، حتی با نرخ پایه، KuCoin هنوز یکی از کمترین کارمزدهای معاملاتی را دارد، با کارمزد 0.1٪ برای هر تراکنش. کارمزد KuCoin کاملاً قابل‌اعتماد و شفاف است، بنابراین مشتریان می‌توانند به راحتی بفهمند که کارمزد آن‌ها در هر تراکنش چقدر خواهد بود.

در این بخش، نمونه‌هایی از هزینه‌های واقعی را که مشتریان بر اساس سطح خود می‌توانند از آن برخوردار شوند، فهرست می‌کنیم.

سطح 0 در کوکوین

این سطح شامل تمام حساب‌های بدون KCS یا میانگین حجم معاملات 30 روزه کمتر از معادل 50 BTC می‌شود. سازنده/گیرنده معمولی 0.1٪ برای هر تراکنش در هنگام معامله نقطه‌ای هزینه دریافت می‌کند. با این حال، با فعال کردن کارمزد پرداخت KCS، به دلیل 20 درصد تخفیف، این کارمزدها به 0.08٪ از تراکنش کاهش می‌یابد.

نکته: معامله‌گران در سطوح 1-4 محدودیت مقدار BTC 200 خواهند داشت.

سطح 5 در کوکوین

این شامل حساب‌هایی با KCS 40000 یا میانگین حجم معاملات 30 روزه معادل BTC 4000 می‌شود. هزینه عادی در این سطح فقط 0.07٪ برای هزینه گیرنده است. هزینه سازنده معاف می‌شود. با فعال کردن ویژگی KCS Pay Fee، این کارمزد بیشتر به 0.056 درصد کاهش می‌یابد.

سطح 12 در کوکوین

اگر می‌خواهید در ساختار کارمزد KuCoin در بالاترین سطح قرار بگیرید، باید KCS 150000 یا میانگین حجم معاملات 30 روزه معادل BTC 80000 داشته باشید. در این سطح، حق الزحمه گیرنده 0.025٪ است، درحالی‌که هزینه سازنده یک نرخ منفی 0.005٪ خواهد بود.

با فعال کردن کارمزد پرداخت KCS، کارمزد گیرنده به کمترین میزان پلتفرم یعنی 0.02 درصد کاهش می‌یابد. در این سطح، حساب‌ها دارای محدودیت برداشت روزانه 3000 بیت کوین هستند.

ارزهای دیجیتال موجود در صرافی کوکوین

تجارت نقطه‌ای در صرافی کوکوین

معاملات نقطه‌ای پراستفاده‌ترین ویژگی در صرافی کوکوین است. KuCoin تنها 0.1٪ کارمزد برای هر معامله نقطه‌ای دریافت می‌کند که به طور قابل‌توجهی کمتر از میانگین صنعت است. این کارمزد پایه ثابت مهم نیست حتی اگر سکه‌ها ارزش خود را افزایش دهند و از دست بدهند.

معامله حاشیه

این نوع معامله همان کارمزد پایه 0.1٪ را به‌عنوان نرخ‌های معاملات نقطه‌ای متحمل می‌شود. با این حال، شما همچنین باید به یاد داشته باشید که این نوع معاملات، نرخ بهره را دریافت می‌کند. قبل از انجام معاملات مارجین یا حاشیه این را باید در نظر داشته باشید.

هزینه‌های سپرده و برداشت

صرافی کوکوین کارمزد سپرده را دریافت نمی‌کند، اما هزینه‌های برداشت را تعیین کرده است که به موقعیت بازار رمز ارز بستگی دارد، اگرچه GAS و NEO هر دو رایگان هستند. با این وجود، هزینه‌های برداشت آن همچنان یکی از پایین‌ترین هزینه‌ها در بازار است.

 از آنجایی که هزینه‌های برداشت عمدتاً به کارمزد تراکنش‌های شبکه مرتبط بوده، متوجه خواهید شد که هزینه‌های برداشت KuCoin مشابه سایر صرافی‌های محبوب مانند Binance است.

مزایا و معایب کوکوین

مزایا:

  • دسترسی به بیش از 500 سکه
  • ارائه سکه‌های تتر رایگان (USDT) هنگام ثبت‌نام.
  • گزینه‌های معاملاتی پیشرفته، از جمله معاملات آتی و توانایی معامله مارجین یا حاشیه
  • هزینه‌های نسبتاً پایین

معایب:

  • در ایالات‌متحده مجوز ندارد
  • کار با آن برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران تازه‌کار رمز ارز دشوار است

ثبت نام در صرافی کوکوین

همان‌طور که گفته شد، صرافی کوکوین یکی از بهترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال است که برای کسانی که به دنبال یک پلتفرم مدرن و امن برای تجارت بین ارزهای دیجیتال هستند، گزینه خوبی به‌حساب می‌آید. 

باز کردن حساب کاربری در صرافی کوکوین نسبتاً ساده که فرایند و مراحل آن در زیر توضیح داده‌شده است.

مرحله 1: به وب‌سایت Kucoin برویدمرحله 1: به وب‌سایت Kucoin بروید

برای این کار کافی است لینک در مرورگر خود باز کنید و مراحل ادامه را دنبال کنید.

  • نکته: اگر از طریق دیگری می‌خواهید به وب‌سایت دسترسی داشته باشید باید مواظب وب‌سایت‌های فیشینگ و جعلی باشید و دقیقاً کاراکتر به کاراکتر آن را با لینک بالا تطبیق دهید.

مرحله 2: فرآیند ثبت‌نام را تکمیل کنیدمرحله 2: فرآیند ثبت‌نام را تکمیل کنید

ثبت‌نام در صرافی کوکوین واقعاً بسیار ساده است. شما با وارد کردن آدرس ایمیل و رمز عبور خود شروع این کار را انجام خواهید داد. فقط باید دقت داشته باشید که یک رمز عبور قوی انتخاب کنید. پس از زدن دکمه Next یک ایمیل تایید حاوی لینک دریافت خواهید کرد. از آنجا، وارد حساب جدید Kucoin خود شوید.

مرحله 3: فعال کردن احراز هویت دو عاملی (FA2)مرحله 3: فعال کردن احراز هویت دو عاملی (FA2)

مانند سایر صرافی‌ها، به شدت توصیه می‌شود که احراز هویت دومرحله‌ای را در صرافی کوکوین نیز فعال کنید. این کار سطح امنیتی بیشتری را به‌حساب شما اضافه می‌کند.

به تب تنظیمات (در سمت راست) بروید و تب با عنوان Google 2-Step را پیدا کنید. برای این کار، باید برنامه Google Authenticator را که در فروشگاه App یا Google Play دستگاه تلفن همراه شما موجود است دانلود کنید. یک رمز جدید اضافه کنید، کد QR را اسکن کنید (فراموش نکنید که کلید مخفی پشتیبان خود را روی در جایی یادداشت کنید) و از آنجا کد متغیر 1 دقیقه‌ای را خواهید دید که باید هر بار که وارد سیستم می‌شوید درج شود. از هم‌اکنون وقتی این 3 مرحله اول را کامل کردید، تنظیمات اولیه حساب را انجام داده‌اید.

مرحله 4: سپرده‌گذاری وجوهمرحله 4: سپرده‌گذاری وجوه

صرافی کوکوین یک رابط کاربری بسیار تمیز و عالی دارد. صفحه نمای کلی بازار جایی است که می‌توانید تمام جفت‌های موجود برای معامله را ببینید. بیشتر سکه‌های شناخته شده و محبوب و همچنین برخی از سکه‌های جدید و کمیاب در کوکوین موجود هستند.

وقتی جفت معاملاتی را انتخاب می‌کنید به صفحه معاملات هدایت می‌شوید که در آنجا نمودار سکه و دفترچه سفارش را مشاهده می‌کنید. اولین باری که وارد این صفحه می‌شوید، از شما خواسته می‌شود کد Google Authentication را وارد کنید و پس از وارد کردن، می‌توانید معامله کنید. برای این هدف در منوی اصلی بالا، تب با عنوان ” Assets” را پیدا کرده و در زیر آن، ” Deposit” را که در سمت چپ صفحه قرار دارد، انتخاب کنید.

از منوی کشویی سکه‌ای را که می‌خواهید واریز کنید را برگزینید. همچنین سکه‌ای را که می‌خواهید آن را واریز کرده جستجو کنید و سپس آدرس و مبلغ را اضافه نوشته و سپس دکمه تایید را که در پایین صفحه است فشار دهید. سپس یک کیف پول جدید ایجاد می‌شود و این کیف پول متعلق به Kucoin خواهد بود. آدرس کیف پول برای هر یک از سکه‌ها متفاوت است. شما باید مطمئن شوید که فقط سکه خاص را به کیف پول واریز کرده‌اید. اگر آدرس نادرست باشد، تمام وجوه از دست می‌رود.

مطالعه بیشتر : قیمت سولانا

کارمزد صرافی کوکوین

کوکوین در حال حاضر کارمزدهای نسبتاً پایینی را برای معاملات و همچنین برای برداشت ارائه می‌دهد. همچنین در آن هیچ هزینه‌ای برای سپرده‌گذاری وجود ندارد. کارمزد معامله 0.1 درصد از سکه خریداری شده است. همچنین هزینه‌های برداشت به سکه‌ای که برداشت می‌کنید بستگی دارد.

سخن پایانی

صرافی کوکوین یکی از بهترین صرافی‌های حوزه رمز ارزها است که از کارمزد نسبتاً پایینی برخوردار است و همچنین امنیت آن در سطح نسبتاً خوبی قرار دارد. در این پست آموزشی از صرافکس ما در رابطه با این صرافی محبوب و جنبه‌های مختلف آن مانند نحوه ثبت نام توضیحات کاملی ارائه دادیم. 

سؤالات متداول

آیا صرافی کوکوین قانونی است؟

بله KuCoin یک صرافی قانونی ارز دیجیتال است. KuCoin از رمزگذاری استاندارد استفاده می‌کند و احراز هویت دومرحله‌ای را ارائه می‌دهد. این شرکت می‌گوید یک صندوق بیمه دارد که برای پوشش خسارات ناشی از هک طراحی‌شده است.

آیا نگهداری رمز ارز در کوکوین ایمن است؟

رمزگذاری و امنیت داده در صرافی کوکوین که بر اساس استانداردهای دقیق ساخته‌شده است. این صرافی یک محیط تراکنش امن را فراهم می‌کند. همچنین، بیشتر دارایی‌های رمزنگاری ذخیره‌شده در حساب‌های KuCoin نیز در کیف پول‌های سرد ذخیره می‌شوند.

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا