آموزش

آموزش نحوه محافظت از NFT

در حال حاضر NFT ها بسیار محبوب هستند و جذابیت بسیاری در بین افراد دارند بنابراین مساله محافظت از NFT نیز مورد توجه قرار گرفته است. یکی از دلایل این محبوبیت، این است که NFT ها به عنوان اثری یکتا شناخته می‌شوند و مالکیت آنها به صورت دیجیتال قابل تایید است. برخلاف دارایی‌هایی مانند بیت کوین و اتریوم که قابل تقسیم و تعویض هستند، هر NFT منحصر به فرد است و در معرض تکثیر و کپی نیست.

همچنین، بازی‌ها، علاقه‌مندی‌های ورزشی، هنرها، موسیقی و سایر موارد در دنیای دیجیتال به عنوان NFT عرضه می‌شوند که می‌تواند در بین جوامع علاقه‌مند به این موارد بسیار با ارزش تلقی شوند. همچنین، برخی از برندهای شهرت‌یافته نیز با ایجاد NFT‌هایی برای هواداران خود، این تکنولوژی را تبلیغ کرده و از آن بهره می‌برند.

به طور کلی، NFT ها به عنوان یک فرهنگ و جریان پیشرو در دنیای دیجیتال به شدت مورد علاقه و استقبال قرار گرفته‌اند و با گسترش تکنولوژی و بیشتر شدن افرادی که در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنند، می‌توان انتظار داشت که رشد آنها در آینده ادامه یابد. از آنجایی که NFT ها هزاران دلار ارزش دارند و برخی قطعات گران قیمت به میلیون ها دلار می رسند، محافظت از NFT یک اولویت اجتناب ناپذیر است.

بلاک چین برای ارائه امنیت نسبتا بهتر در مقایسه با سیستم های متمرکز طراحی شده است. با این حال، کاربران باید به تهدیداتی مانند حملات فیشینگ و آلودگی به بدافزار یا هک کیف پول NFT توجه داشته باشند. در برخی موارد، پلتفرم یا کیف پول می تواند منجر به از دست دادن دارایی های دیجیتال ارزشمند شود. در این مقاله از صرافکس به برخی از بهترین شیوه هایی که باید برای محافظت از NFT ها رعایت کنید اشاره می کنیم.

روش های محافظت از NFT

روش های محافظت کردن از NFT

 NFT ها به عنوان دارایی‌های دیجیتالی، باید با روش‌هایی محافظت شوند تا از دسترسی غیرمجاز، سرقت و از دست دادن آنها جلوگیری شود. در ادامه، چند روش برای محافظت از NFT  شرح می دهیم:

کیف پول های سخت افزاری


کیف پول سخت افزاری (Hardware Wallet) به عنوان یکی از روش‌های محافظتی برای NFT ها، به شما اجازه می‌دهد تا کلیدهای خصوصی خود را به طور ایمن در داخل یک دستگاه فیزیکی ذخیره کنید. این کیف پول‌ها به صورت آفلاین کار می‌کنند و ارتباطی با اینترنت ندارند. بنابراین، خطرات مربوط به هک کردن، ویروس گرفتن و دسترسی غیرمجاز به کلیدهای خصوصی کاهش می‌یابد.

برای استفاده از یک کیف پول سخت افزاری برای محافظت از NFT های خود، شما ابتدا باید یک کیف پول سخت افزاری را خریداری کنید. سپس برنامه مربوطه را روی دستگاه خود نصب کنید و از طریق پورت USB دستگاه، آن را به کامپیوتر خود متصل کنید. سپس با استفاده از رابط کاربری کیف پول، می‌توانید NFT های خود را مدیریت کنید و تراکنش‌های خود را امضا کنید.

استفاده از کیف پول سخت افزاری به شما امکان می‌دهد تا از دسترسی غیرمجاز به کلیدهای خصوصی خود محافظت کنید. همچنین، اگر کیف پول سخت افزاری خود را از دست دهید، می‌توانید با استفاده از کلمه عبور واژگانی (Seed Phrase)، که برای ایجاد کیف پول شما ایجاد شده است، دسترسی خود را به کلیدهای خصوصی بازیابی کنید. بنابراین، با استفاده از کیف پول سخت افزاری، می‌توانید NFT های خود را به طور امن و ایمنی مدیریت کنید.

ساخت nft

کیف پول های نگهداری از NFT

اجتناب از کلیک بر روی لینک های مخرب

فرستادن لینک، یکی از راه های ابتکاری برای کلاهبرداری از کاربران و NFT آنها است. هکرها می توانند وب سایت های جعلی ایجاد کنند و پیوند را برای قربانی ارسال کنند تا بتوانند تعامل ایجاد کنند. پیوندهای تصادفی در پیام های شما همیشه یک پرچم قرمز است که باید به هر قیمتی از آن اجتناب کنید.

حفظ حریم خصوصی

داشتن NFT یک نماد وضعیت در جوامع دیجیتالی است، به ویژه در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند توییتر. بسیاری از کلکسیونرهای NFT با افتخار توکن های غیر قابل تعویض خود را بدون ترس از عواقب آن به نمایش می گذارند. با اجتناب از استفاده از آواتارهای NFT یا نام دامنه قابل تفسیر برای هکرها از ان اف تی خود محافظت کنید.

فناوری بلاک چین شفافیت را در تراکنش ها و داده های کیف پول ارائه می دهد. نهادهای مخرب می توانند از جزئیات آدرس های شما استفاده کرده و بر حملات فیشینگ هدفمند تمرکز کنند. بنابراین، صاحبان NFT ممکن است قربانی چنین آسیب‌پذیری‌هایی شوند و اطلاعات کیف پول خود را افشا کنند.

دانش خود را به روز کنید

آگاهی بهترین رویکرد برای ایمنی در برابر تهدیدات امنیتی NFT به شمار می رود. شما باید رویدادهای رخ داده در صنعت NFT را درک کنید و آخرین اخبار مربوط به نقض امنیت را شناسایی کنید. دانش خود را در مورد تهدیدات امنیتی در حال تحول به روز کنید و برای هر سناریو ممکن آماده شوید.

استفاده از بازار متفاوت

چگونه جلوی سرقت NFT را بگیریم

بهتر است بازارهایی را انتخاب کنید که از تایید دو مرحله‌ای و سایر ویژگی‌های امنیتی مشابه بهره می‌برند تا به حفاظت از اطلاعات شما کمک کنند. انتخاب بازارهای با نام‌های شناخته شده و پشتیبانی شده توسط شرکت‌های معتبر و مورد اعتماد نیز می‌تواند به شما کمک کند تا بازارهای امن و قابل اطمینان را شناسایی کنید.

جمع بندی

توکن‌های غیرقابل تعویض، دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فردی هستند که به دارایی‌های خاصی که در شبکه‌های بلاک چین نشان داده می‌شوند، مربوط می‌شوند. توکن ها عموماً به هنر دیجیتال، بازی های ویدیویی، موسیقی و انواع دیگر رسانه های دیجیتال نسبت داده می شوند. NFT ها همچنین می توانند دارایی های دنیای واقعی مانند املاک و مستغلات و کلکسیون ها را نشان دهند.

یکی از ویژگی‌های برجسته توکن‌های غیرقابل تعویض، تأیید مالکیت واقعی دارایی‌ها، دیجیتال و فیزیکی است. یک اشتباه کوچک، مانند کلیک بر روی یک لینک مخرب تایید نشده، می تواند منجر به افشای اطلاعات ورود به سیستم شما در کنار سرقت دارایی های ارزشمند شما شود.

علاوه بر این، شما تهدیدات زیادی برای ایمنی توکن‌های غیرقابل تعویض خود دارید. اگر می خواهید در NFT ها سرمایه گذاری کنید، باید از بهترین روش ها برای محافظت از NFT و اطمینان از امنیت هر جنبه ای از معاملات NFT آگاه باشید.

بهترین کیف پول برای نگهداری و محافظت از NFT کدام است؟

بهترین کیف پول برای هر شخصی با توجه به اهدافی که دارد ممکن است متفاوت باشد.به طور کلی کیف پول‌هایی مانند متامسک، تراست والت، کوینمی و ...مناسب برای نگهداری از NFT هستند.

چرا NFT ها هدف سرقت قرار می گیرند؟

همانطور که ان اف تی ها روز به روز محبوب تر می شوند به هدف اصلی سارقان و هکرها تبدیل می شوند. ماهیت غیرمتمرکز تراکنش‌های NFT ردیابی آن‌ها را سخت می‌کند و آنها را به یک هدف وسوسه‌انگیز برای سرقت تبدیل می‌کند.

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا