آموزش

ساخت nft

شما می‌توانید NFTهای خود را روی سیستم خود ایجاد کنید و حتی این امکان وجود دارد که NFTها را در تلفن همراه خود نیز ایجاد نمایید. برای مثال، برنامه‌های که برای ساخت NFT آیفون وجود دارد که شما را قادر می‌سازد تا اینکه به‌راحتی یک توکن NFT ایجاد نمایید.

مراحل ساخت NFT رایگان

  1. ایجاد یک حساب کیف پول ارز دیجیتال
  2. ایجاد حساب کاربری در مارکت‌پلیس های NFT خلق یک اثر هنری
  3. آپلود اثری هنری ایجاد شده و ساخت nft
  4. ساخت nft رایگان (lazy minting)
  5. اکنون NFT ایجاد شده است

1) ایجاد یک حساب کیف پول ارز دیجیتال

برای ساخت NFT رایگان ایجاد حساب در هر مارکت‌پلیس NFT باید حساب خود را به یک کیف پول ارز دیجیتال متصل کنیم که نشان دهنده یکی از پایه‌ای ترین نیاز های هر فعالیتی در این بازار است. ما برای مثل کیف پول متامسک را انتخاب کردیم زیرا که یکی از کیف پول های پرکاربرد و معروف در این حوزه است. جایگزین‌های آن را می‌توان کیف پول Coinbase و هر کیف پولی که شبکه آن مارکت‌پلیس را پشتیبانی می‌کند، دانست.

مراحل ساخت NFT رایگان

2) ایجاد حساب کاربری در مارکت پلیس های NFT

برای ساخت NFT رایگان، ما برای مثال یک حساب کاربری در  پلتفرم Rarible ایجاد می‌کنیم اما این روش به صورت معمول درهر بازار دیگری نیز قابل‌استفاده است.

هنگامی ‌که حساب خود را راه‌اندازی می کنید ، حساب متامسک خود را با دنبال کردن دستورالعمل‌های مذکور در خود پلتفرم به‌حساب Rarible خود متصل کنید.در بعضی پلتفرم ها مانند اوپن سی (OpenSea) این اتفاق پس از ثبت نام رخ نمیدهد و در همان ابتدا شما باید حساب خود را با اتصال کیف پول خود به پلتفرم آغاز کنید.

متصل نمودن این دو حساب به هم تضمین می‌کند که NFTهای ساخته شده شما در کیف پول نمایش داده می‌شوند و در صورت شما به آنها تسلط کافی و دسترسی دارید و همه تراکنش‌ها می‌توانند به‌راحتی در آن انجام شوند. همچنین حساب متامسک به‌عنوان ورود به سیستم نیز Rarible عمل می‌کند.

زمانی را صرف شخصی‌سازی حساب خود در مارکت‌پلیس NFT کنید، (فعالیت هایی مانند اضافه کردن یک تصویر بنر و متصل کردن آن به حساب‌های شویال مدیا خودتان یا مرتبط به پروژه). هرچه زمان بیشتری برای اطمینان از اتصال شبکه‌های اجتماعی شما صرف شود، بهتر است. درواقع هر چه زمان بیشتری برای افزودن جزئیات به صفحه خود صرف کنید، خریداران متوجه خواهند شد که اثر هنری شما ارزشمند است و مشتریان احتمالی بیشتری در برخواهید داشت.

3) خلق یک اثر هنری (یک نقاشی، موسیقی، عکس و …)

یک NFT می‌تواند هر نوع فایل دیجیتالی باشد، بنابراین شما اثری هنری خود را ایجاد کنید که در آن تجربه کافی و مهارتهای لازم را دارید و از ساختن آن لذت می‌برید، اما در اینجا ما یک نقاشی به صورت دیجیتال را انتخاب می‌نماییم.

ابتدا نقاشی جدید را با فرمت jpeg در سیستم خود ذخیره می‌کنیم و آماده می‌شویم تا آن را در یک حساب جدید مارکت‌پلیس مدنظرمان خود آپلود کنیم و پس ‌از این کار طرح خود را به‌عنوان یک توکن NFT ایجاد (mint) می‌کنیم.

مراحل ساخت NFT رایگان

4) آپلود اثری هنری ایجاد شده  و ساخت nft

وقت آن رسیده است که اثر خود را در پلتفرم آپلود کنیم و شروع به ساخت NFT کنیم. مارکت‌پلیس‌های ان اف تی مانند Rarible آموزش های بسیار کاربرپسندی به منظور آپلود آثار هنری شما دارد و فرآیند انجام این کار به صورت کلی یکسان است (اما برخی از مارکت‌پلیس های منتخب NFT امکتن دارد که بخواهند در ابتدا درستی اطلاعات شما را تأیید کنند، و این عمل ممکن است چند روز زمان لازم داشته باشد).

5) ساخت nft رایگان  (lazy minting)

پس از اینکه در پلتفرم وارد شدید؛ روی تب Create در بالا سمت راست، حساب خود کلیک نمایید و ادامه دهید. اکنون باید یک بلاک چین را انتخاب کنید. در Rarible چهار انتخاب وجود دارد، از جمله فلو، تزوس و ارز دیجیتال ماتیک و اتریوم ؛ ما برای ساخت NFT رایگان بلاک چین اتریوم را برمی‌گزینیم.

گزینه‌های بعدی به شما کمک می‌کنند تا در مورد ارزش آن (به واحد ارزی که تعیین می‌کنید توجه کنید) و نوع توکن NFT که ایجاد می‌کنید تصمیم‌گیری کنید، به عنوان مثال Single را برای ایجاد یک توکن NFT که کل موجودی آن یک عدد است و به نقلی منحصربه‌فرد به حساب می‌آید یا Multiple که بتوانید از یک تصویر یا اثر هنری هر چند عدد که مدنظر دارید به فروش برسانید، را انتخاب کنید برای اینکه یک NFT منتشر کنید باید حتما آن را داخل یک مجموعه اضافه کنید، اگر شما اولین NFT خود را منتشر کنید باید یک مجموعه هم بسازید.

قیمت توکن NFT (اثر هنری خود) را تنظیم نمایید، نام و توضیحات را نیز اضافه کنید و مطمئن شوید که Free Minting را روشن کرده اید تا اینکه بتوانید ساخت NFT شما رایگان باشد.

در دنیای ارزهای دیجیتال به ساخت NFT‌ها به صورت رایگان (free minting یا lazy minting) می‌گویند، این کار به شما این امکان را می‌دهد که هزینه‌های ایجاد NFT را بعد از فروش از معامله شما کسر کند و در ابتدا از شما هیچ هزینه‌ای دریافت نشود.

اگر ساخت NFT به صورت lazy minting را انتخاب کنیم هزینه‌ای از مادر ابتدا دریافت نمی‌شود. مشکل پرداخت هزینه‌های گاز بعد از معامله این است که ممکن است نیاز داشته باشید قیمت خود را کاهش دهید تا بتوانید قیمت نهایی خود را تعیین کنید یا NFT های خود را به حراج بگذارید و تعیین قیمت را به عهده خریداران یگذارید.

مراحل ساخت ان اف تی رایگان

6) اکنون NFT ایجاد شده است

در پلتفرم Rarible، وقتی یک NFT ایجاد می‌شود، انفجاری دوست‌داشتنی از پیش نمایش دیجیتالی دریافت می‌کنید.

چه نوع NFT هایی بهترین فروش را دارند؟

چه نوع NFT هایی بهترین فروش را دارند

NFTهایی که در پلتفرم ها ، بازی ها و … قابل استفاده هستند؛ همیشه فروش خوبی خواهند داشت زیرا از آنها استفاده می‌شود. به همین دلیل است که NFTهای موجود در فهرست زیر از محبوب‌ترین‌ NFT ها هستند.

  • Bored Ape Yacht Club
  • CryptoPunks
  • The Sandbox
  • Art Blocks
  • Doodles
  • Cool Cats
  • Decentraland
  • World of Women

سوالات متداول

آیا می‌توانم بدون استفاده از lazy-minting از پرداخت هزینه‌های گاز جلوگیری کنم؟

این موضوع کاملا به پلتفرمی که در آن فعالیت می‌کنید، بستگی دارد (بعضی از آنها این قابلیت را دارند، بعضی ها ندارند.)

چرا یک NFT jpeg تا این حد ارزشمند است؟

یک jpeg زمانی ارزشمند می شود که در فرایند ساخت NFT قرار گرفته و به NFT تبدیل شده باشد، زیرا این jpeg نیست که خریداری می‌شود، بلکه توکن هش آن است. اثر هنری کریپتو پانک نمونه ای است که به‌راحتی می‌تواند آن را درک نمود، اما ارزش واقعی آنها به توکن آن و مزایایی که دارد، باز می‌گردد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا