آموزش

کپی تریدینگ در معاملات ارزهای دیجیتال چیست؟

در سال های اخیر بازارهای مالی گسترش یافته و افراد زیادی به سرمایه گذاری در این صنعت علاقه مند شده اند. اما متاسفانه برای معامله گران و تریدر های مبتدی که دانش کافی مالی ندارند، ممکن است بررسی چارت‌ها، تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال و فاندامنتال، پیگیری اخبار روزانه در این حوزه و بسیاری موارد از این قبیل کار سختی باشد.

قطعا بررسی تمام این موارد زمان بر است، اما هر تریدری برای رسیدن به موفقیت باید در حد معمول بر این مفاهیم تسلط داشته باشد؛ اما باز هم جای نگرانی نیست. چرا که برای رسیدن به سود و حتی کسب دانش و تجربه روش های راحت تری نیز وجود دارد؛

مانند Copy Trading. کپی تریدینگ یک تکنیک نوآورانه برای معامله گران مبتدی است که در حین یادگیری اصول تریدینگ از استراتژی معامله گران با تجربه نیز استفاده کنند و به کسب درآمد بپردازند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در صرافکس همراه باشید.

کپی تریدینگ (Copy Trading) چیست؟

وقتی که یک معامله گر تازه وارد پوزیشن های معاملاتی خود را بر اساس فعالیت معامله گران حرفه ای باز و بسته می کند یا به عبارتی از استراتژی معاملاتی تریدرهای با سابقه بهره می برد، در واقع کپی تریدینگ انجام داده است. Copy Trading می تواند به صورت خودکار یا دستی انجام شود.

برخی از پلتفرم‌ها، سرویس کپی کردن معاملات به صورت اتوماتیک را ارائه می دهند. کاربران با بررسی پروفایل تریدرهای حرفه‌ای، شخص مورد نظر خود را انتخاب می کنند و می‌توانند روش خودکار Copy Trading را فعال کنند.

کپی تریدینگ (Copy Trading) چیست؟

در فرایند کپی تریدینگ معامله گران حساب های معاملاتی خود را باز می کنند و سپس بخشی از پرتفوی خود را به سایر معامله گران حرفه ای متصل می کنند. پس از آن، هر حرکت معامله گران انتخابی خود را به صورت خودکار کپی کرده و عملکرد معامله گران را در حساب های شخصی خود تکرار می کنند.

در کپی تریدینگ، کاربر یک تریدر حرفه‌ای را انتخاب می‌کند و دقیقاً در معاملات خود مانند او عمل می کند.

 یک تریدر حرفه‌ای و متبحر بر انواع تحلیل‌ها تسلط دارد و هدف او این است که به سود برسد و یا از ضررهای احتمالی جلوگیری کند. از این رو استفاده از فرایند Copy Trading برای یک کاربر بی تجربه گزینه خوبی خواهد بود.

نحوه عملکرد کپی تریدینگ

 در کپی تریدینگ دو اکانت وجود دارد: معامله گر حرفه ای که تصمیم گیرنده است و معامله گرانی که از استراتژی های او تبعیت می کنند.

 

البته در نظر داشته باشید که هم معامله گر حرفه ای و هم رهروان او باید در یک پلتفرم Copy Trading عضو باشند تا بتوانند اطلاعات را به اشتراک بگذارند و این خدمات را ارائه دهند.

در کپی تریدینگ خودکار، پلتفرم تمام معاملات باز شده را به طور خودکار در حساب شما کپی می کند. سپس، شما باید مبلغی را برای سرمایه گذاری در یک پوزیشن معاملاتی خاص قرار دهید.

پس از گذشت مدت زمان مشخص و دریافت سود مورد نظر، اگر شیوه معاملاتی تریدر انتخابی خود را دوست دارید، می توانید مبلغ سرمایه گذاری خود را افزایش دهید. بالطبع اگر میزان سرمایه خود را افزایش دهید، سود دریافتی شما افزایش می یابد. اما ناگفته نماند که در صورت ضرر به همان نسبت سرمایه زیادی را از دست خواهید داد. با این حال، شما می توانید مجموعه دارایی خود را برای مدیریت ریسک متنوع کنید.

نحوه عملکرد کپی تریدینگ

آیا به کپی تریدینگ نیاز داریم؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت هر چقدر دانش ما در زمینه تحلیل داده‌ها و چارت‌های معاملاتی بیشتر باشد، قطعا کپی‌کردن استراتژی معاملاتی دیگران روش مناسبی برای ما نخواهد بود.

اما شرایط  کاربران تازه‌ وارد را که علاقه زیادی به فعالیت در بازارها دارند، نباید نادیده گرفت. آنها ممکن است در ابتدای راه تجربه و دانش کافی نداشته باشند و دچار اشتباه شوند یا حتی سرمایه خود را از دست بدهند.

دراین حالت Copy Trading به کمک کاربران تازه‌کار می آید و ضرر آنها را به حداقل رسانده و حتی باعث می شود که از معاملات خود کسب سود کنند.

ویژگی های منحصر به فرد کپی تریدینگ

کپی تریدینگ یا کپی برداری از سایر تریدرها می‌تواند یک راه حل عالی برای سرمایه‌گذاران باشد. این روش معاملاتی مزایای ویژه‌ و منحصر به فردی دارد.

اول از همه اینکه ریسک معاملات را کاهش می دهد. همان‌طور که گفتیم، کاربران تازه وارد می توانند به علت عدم داشتن اطلاعات کافی تمامی سرمایه خود را از دست بدهند و Copy Trading می‌تواند از بروز این فاجعه جلوگیری کند.

دومین ویژگی کپی تریدینگ یادگیری و کسب تجربه می باشد. اگر می خواهید در بازار رمزارزها معامله گر موفقی شوید باید دانش و تجربه خود را ارتقا دهید. Copy Trading علاوه بر سود دهی به کاربران، دانش و تجربه آنها را نیز بالا می برد. معامله گران مبتدی می توانند در طول زمان با مشاهده روش‌های مختلف ترید کردن حرفه‌ای‌ها و کسب تجربه از آنها به یک معامله گر حرفه ای تبدیل شوند.

علاوه بر ویژگی هایی که در بالا به آنها پرداختیم، کپی تریدینگ سرمایه‌گذاری متنوع را ممکن می سازد. تنوع سبد دارایی، یک اصل مهم در تریدینگ است. وقتی که شما روش های معاملاتی چندین معامله گر را استفاده می کنید می توانید تنوع مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بازار داشته باشید و از جنبه‌های مختلف بازار به نفع خود استفاده کنید.

ویژگی های منحصر به فرد کپی تریدینگ

معایب کپی تریدینگ

کپی تریدینگ، مانند هر استراتژی معاملاتی مشابه، معایبی نیز دارد که بهتر است قبل از بکارگیری این روش، آنها را در نظر بگیریم.

1.متکی شدن بیش از حد

شاید مهمترین ایرادی که می توان به کپی تریدینگ گرفت، متکی شدن بیش از حد معامله گر به این روش است. همه ما ترجیح می دهیم که بدون دغدغه تحلیل چارت‌ها، رصد بازار و سایر موارد زمان‌بر دیگر، سرمایه خود را در اختیار اشخاص حرفه‌ای قرار دهیم و صرفاً از دور شاهد کسب درآمد باشیم؟ استفاده بیش از حد از Copy Trading اعتماد به نفس کاربر را از بین میبرد و او را به Copy Trading وابسته می کند.

2.امکان خطا حتی برای تریدرهای حرفه ای

خطا انسانی فاکتوری است که هرگز نباید نادیده گرفت. معامله گران حرفه ای که ما در کپی تریدینگ از آنها پیروی می کنیم نیز انسان و جایز الخطا هستند. درست است که اکثر مواقع Copy Trading ما را به کسب سود و درآمد نزدیک می‌کند اما در نظر داشته باشید که حرفه‌ای‌ترین معامله‌گران نیز ممکن است یک روز بد داشته باشند و در آن روز دست بر قضا تمام سرمایه ما نیز طی یک اشتباه آنها از بین برود.

3.نیاز به سرمایه بیشتر با کپی تریدینگ

اکثر تریدرها برای اینکه استراتژی معاملاتی خود را در اختیار سایر تریدرها قرار دهند، حداقل ۵۰۰ دلار سرمایه از شما طلب می‌کنند. در صورتی که اگر با استراتژی معاملاتی خودتان وارد بازر شوید به سرمایه کمتری نیاز دارید.

کپی تریدینگ ارزهای دیجیتال

بازار کریپتو، بازار مالی نسبتا جدیدی است و نوسانات و سود بالقوه ای را ارائه می دهد. بسیاری از تریدرهای حرفه ای تلاش می کنند که  کپی تریدینگ را بر روی ارزهای دیجیتال برجسته از جمله بیت کوین، اتریوم و لایت کوین ارائه دهند.

سایت eToro از جمله ارائه دهندگان برجسته است که Copy Trading با ارزهای دیجیتال را همراه با پلتفرم های اختصاصی مانند Coinmatics و 3Commas ارائه می دهد. این دو پلتفرم که در زمینه ربات های رمزنگاری هوشمند فعالیت دارند Copy Trading یک راه خوب برای شروع یک حرفه تجاری است.

کپی تریدینگ ارزهای دیجیتال

اگرچه موفقیت و سود را تضمین نمی کند، اما می توانید مجموعه خود را متنوع کرده و خطرات را مطابق با سیاست مدیریت ریسک خود کنترل کنید. علاوه بر این، می توانید در حین یادگیری از معامله گران با تجربه ای که کپی می کنید، مقداری درآمد کسب کنید.

همچنین پس از مدتی که از مهارت کافی برخوردار شدید میتوانید از این روش استفاده نکنید اما در ابتدا، هیچ راه دیگری برای مبتدیان مناسب تر نیست.، به سرعت موقعیت های بازار را در زمان واقعی اجرا می کنند.

وب‌سایت IO نیز به عنوان یک سایت سوم شخص عمل می‌کند که حساب شما را مستقیماً به صرافی بایننس وصل کرده و از طریق بررسی تریدرهای حرفه‌ای این صرافی برای شما اقدام به ترید می‌کند. نکته مهم این است که تریدرهای بایننس کارمزد خدمات و کپی تریدینگ را تعیین می‌کنند.

سخن پایانی

 این حقیقت را نمی توان کتمان کرد که بازار‌های مالی به خصوص بازار کریپتو، پیچیدگی‌های فراوانی دارند و هر کس که می خواهد به درآمد مناسب و قابل قبولی در این حوزه برسد، باید در کنار دانش کافی، تجربه هم داشته باشد. Copy Trading برای بسیاری از تازه‌کاران مسیری هموارتر و کم‌ دردسرتر را برای رسیدن به موفقیت فراهم می کند.

درست است که استفاده از روش کپی تریدینگ موفقیت و سود شما را تضمین نمی کند، اما شما می توانید به این شکل مجموعه خود را متنوع کرده و خطرات را مطابق با سیاست مدیریت ریسک خود کنترل کنید.

سوالات متداول

آیا کپی تریدینگ گزینه‌ای مناسب برای سود آوری است؟

در کپی تریدینگ زمانی موفق شوید که یک تریدر مناسب در بازار بیابید و این موقع کپی تریدینگ یک راهکار پر سود برای شماست.

آیا کپی تریدینگ برای تازه‌کارها و آماتورها مناسب است؟

کپی تریدینگ گزینه‌ای آسان‌تر برای شروع فعالیت در بازار است؛ البته به عنوان یک فعال این حوزه پیشنهاد می‌کنم که سایر استراتژی‌ها را هم بررسی نمایید.

امتیاز دهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا