آموزش

ویژگی های بهترین مادربرد برای ماینینگ

استخراج رمز ارز فرآیند تولید واحدهای جدید ارز دیجیتال است. وقتی صحبت از استخراج ارزهای دیجیتال به میان می آید، مادربرد یکی از مهم ترین اجزا است. مادربردهای ماینینگ ساخته شده دارای ویژگی های زیادی هستند که آنها را از مادربردهای معمولی متمایز می کند. مادربردهای استخراج کریپتو چندین اسلات توسعه GPU PCI را ارائه می دهند. بهترین مادربرد برای ماینینگ باید بدون گرم شدن بیش از حد کار کند. بنابراین، شما باید سیستم خنک کننده آن را نیز در نظر بگیرید. این بردها به ویژگی های اورکلاک نیز نیاز دارند.

انتخاب بهترین مادربرد برای ماینینگ بخش مهمی از پروسه استخراج هستند اگر می خواهید واقعاً بیشترین عملکرد را داشته باشید. رایانه‌ای که برای استخراج ارزهای رمزنگاری‌شده در نظر گرفته می شود، بی‌وقفه کار می‌کند و شما به مادربردی نیاز دارید که توانایی تحمل حجم کاری ثابت را داشته باشد.

چه بخواهید چندین کارت گرافیک را به رایانه شخصی خود متصل کنید یا به دنبال اجرای تنظیمات ماینینگ خود در تمام طول روز باشید، باید روی بهترین مادربرد برای ماینینگ سرمایه گذاری کنید. در ادامه این مقاله از صرافکس زیر شما را بهترین مادربرد برای ماینینگ آشنا کرده و مزایا و معایب آنها را مرور می کنیم. پس با ما همراه باشید.

بهترین مادربرد برای ماینینگ چیست؟

مادربرد ماینینگ همان هدفی را انجام می دهد که یک مادربرد معمولی انجام می دهد و آن انتقال داده و نیرو بین اجزای رایانه شخصی است تا به آنها امکان برقراری ارتباط با یکدیگر را بدهد. اما تفاوت مادربرد ماینینگ در این واقعیت است که دارای VRM بهتر و خنک کننده چیپست به صورت استاندارد است و تعداد اسلات های PCI/PCIe بسیار بیشتری دارد.

این ویژگی ها به بهترین مادربرد برای ماینینگ این امکان را می‌دهد تا 24 ساعته و 7 روز هفته بدون نگرانی از داغ شدن بیش از حد تنظیمات ماینینگ خود، کار کند. اکثرا بهترین مادربرد برای ماینینگ در فرم فاکتور ATX است تا فضای فیزیکی برای پشتیبانی از تمام USB های اضافی، پورت های SATA، GPU ها و سایر سخت افزارهای مورد نیاز برای تشکیل یک ریگ استخراج قابل عبور را داشته باشد.

مطالعه بیشتر : کراس چین

بهترین مادربرد برای ماینینگ چیست؟ویژگی های بهترین مادربرد برای ماینینگ

بهترین مادربرد برای ماینینگ باید دارای یکسری فاکتورهای مهم باشد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

  • اسلات های PCIe

بهترین مادربرد برای ماینینگ استخراج GPU دارای اسلات های PCIe بسیار بیشتری نسبت به یک مادربرد استاندارد است تا بتوانید GPU های زیادی را به مادربرد متصل کنید. نرخ هش سیستم با هر اضافه شدن کارت گرافیک افزایش می‌یابد، بنابراین داشتن هر چه بیشتر GPU برای به حداکثر رساندن پتانسیل استخراج بهینه است.

  • مصرف برق

بهترین مادربرد برای ماینینگ به گونه‌ای طراحی شده‌ که نسبت به اکثر آنها از نظر مصرف انرژی کارآمدتر باشد، زیرا هزینه بالای برق به سود ماینینگ کریپتو نیست. برعکس، اگر به قدرت بیشتری نیاز داشته باشید بسیاری از مادربردهای ماینینگ پتانسیل اورکلاک را دارند. همه اینها به لطف VRMS قوی است که همگی حفاظت از ولتاژ و اضافه ولتاژ پایدار را برای مادربرد فراهم می کند.

با این حال، همه مادربردهای ماینینگ این VRM های پیشرفته را ندارند، زیرا این ویژگی تنها در مادربردهای استخراج GPU رده بالا وجود دارد. مصرف کم انرژی هنگام استخراج ارز دیجیتال یک فاکتور کلیدی است و بهترین مادربرد برای ماینینگ باید از آن برخوردار باشد.

  • سوکت

سوکت های CPU در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند، اما بهترین مادربرد برای ماینینگ بر روی یک سوکت CPU خاص تمرکز می کند. این سوکت LGA 1151 است که دارای پردازنده‌های نسل ششم و نسل هفتم Intel Core است. مادربردهای جدیدتری عرضه شده‌اند که بر روی سوکت‌های جدیدتر تمرکز دارند، اما گران‌تر و پرمصرف‌تر هستند. 

  • BIOS

BIOS یا (Basic Input-Output System) مسئول اولیه سازی سیستم قبل از بوت شدن در یک سیستم عامل است. شما باید مطمئن شوید که بایوس مادربرد شما برای استفاده آسان و قابل اعتماد است. به این دلیل که هر چه اجزای بیشتری به یک سیستم اضافه کنید، پیچیده تر می شود. بایوس باید بتواند تمام پردازنده های گرافیکی اضافی متصل به مادربرد را مدیریت کند، پس این گزینه نیز در انتخاب بهترین مادربرد برای ماینینگ مهم است.

مطالعه بیشتر : تامین امنیت در ارزهای دیجیتال

ویژگی های بهترین مادربرد برای ماینینگبهترین مادربرد برای ماینینگ کدام است؟

مادربردهایی که در لیست زیر قرار به عنوان بهترین مادربرد برای ماینینگ دارند به شما این امکان را می‌دهند که چندین کارت گرافیک را نسبت به مدل‌های استاندارد متصل کنید و یک منبع تغذیه اضافی داشته باشید. در این فهرست، هم پیشنهادهای اقتصادی برای پیکربندی های معمولی و هم طرح های منحصر به فرد برای علاقه مندان واقعی را خواهید یافت.

  • مادربرد ماینینگ ایسوس B250

این بهترین مادربرد برای ماینینگ یک برد ماینینگ اختصاصی است. Asus B250 Mining Expert  از 19 پردازنده گرافیکی بهره می برد. این برد از ایسوس دارای یک حالت آنبورد است که برای ماینینگ طراحی شده است. برد می تواند در عین حفظ ولتاژ با قطعات، نرخ هش را به حداکثر برساند. ما شاهد عرضه برق سه گانه ATX12V هستیم که 19 خط PCIe را به سه قسمت تقسیم می کند. این سه کانکتور برق 24 پین اختصاصی، عملکرد برق قابل اعتمادی را برای دستگاه ماینینگ شما به ارمغان می آورد. این B250 همچنین دارای تشخیص وضعیت اسلات PCIe است تا وضعیت GPU شما را در زمان واقعی نشان دهد.

این واقعیت که ASUS Mining Expert تا 19 پردازنده گرافیکی را پشتیبانی می کند به تنهایی کافی است؛ تا به شما بگوید که بهترین مادربرد برای ماینینگ در بازار است. با این حال، پیدا کردن بهترین مادربرد برای ماینینگ بسیار سخت است و اغلب فوق‌العاده گران هستند.

  • مادربرد Biostar TB250-BTC PRO

در اینجا ما یک بهترین مادربرد برای ماینینگ اختصاصی دیگر برای استخراج داریم اما این بار از Biostar. TB250-BTC Pro با پشتیبانی از 12 پردازنده گرافیکی با برخی تغییرات. این برد از تمامی پردازنده های نسل ششم و هفتم اینتل و رم DDR4 حداکثر فرکانس 2400 مگاهرتز پشتیبانی می کند. کانکتورهای برق اضافی همچنین ثبات پیشرفته ای را در حین استخراج به دکل ارائه می دهند. TB250 همچنین تا 12 پردازنده گرافیکی را پشتیبانی می کند، اگر همه آنها را از اکستندرهای روی اسلات PCI اجرا کنید.

این برد صرف نظر از اینکه چه چیزی را برای استخراج با آن انتخاب می کنید به خوبی کار می کند و تنظیمات کارخانه از قبل برای استخراج پیکربندی شده اند و در زمره بهترین مادربرد برای ماینینگ است. اما نقطه ضعف این تعداد پردازنده گرافیکی محدودیت های نرم افزار مانند سیستم عامل ها است. ویندوز علاقه زیادی به نصب بیش از هشت کارت گرافیک ندارد، بنابراین ممکن است برای اجرای آنها به لینوکس نیاز داشته باشید.

  • مادربرد Gigabyte GA-H110-D3A

ASRock مادربردهای فوق‌العاده‌ای را برای ماینینگ می‌سازد مانند H110 D3A. این برد یک انتخاب عالی برای ماینرها است زیرا از SPU بالایی برای به حداکثر رساندن سود پشتیبانی می کند.

این بهترین مادربرد برای ماینینگ ارزش زیادی برای پول و برخی از ویژگی های ماینینگ برای راه اندازی ارائه می دهد. اگر به دنبال ساخت یک ریگ چند GPU با این برد و مدیریت آنها از راه دور هستید، ممکن است بخواهید از پشتیبانی سوئیچ KVM استفاده کنید. با پشتیبانی از حداکثر شش کارت گرافیک، ممکن است بخواهید کارت‌های دمنده را انتخاب کنید زیرا محکم در کنار هم قرار می گیرند و آن را به بهترین مادربرد برای ماینینگ تبدیل می کنند.

این بهترین مادربرد برای ماینینگ ارزان و مخصوص ماینینگ است که دارای مزایا و معایبی است. نقطه ضعف اصلی این است که این مادربرد کمترین تعداد اسلات های PCIe موجود را دارد، بنابراین اگر این مادربرد را انتخاب کنید به استخراج با شش پردازنده گرافیکی محدود می شوید. با این حال، این برد دارای دو لایه مس تا دماهای پایین تر است که عملکرد حرارتی را افزایش می دهد و محصول پایدارتری را برای شما به ارمغان می آورد که می تواند به طور نامحدود استفاده شود.

  • مادربرد MSI Z170A Gaming Pro Carbon

یکی دیگر از مادربردهای ماینینگ عالی MSI Z170A Gaming Pro Carbon است. این مورد ارزان ترین و بهترین مادربرد برای استخراج اتریوم است. در مقایسه با رقبای خود، قیمت کمتری دارد و سبک تر، پایدارتر و دوام بیشتری دارد. 

اگر به طور خاص در مورد طراحی صحبت کنیم، متوجه خواهید شد که مادربرد MSI Z170A Gaming Pro Carbon دارای نورپردازی LED RGB و برچسب‌های الگوی فیبر کربنی و اسلات‌های PCIe تقویت‌شده است. اتصالات ورودی و خروجی، درگاه های USB تک لینک DVI، HDMI، Type A و Type C به همراه پورت اترنت گیگابیت و جک های صوتی نوری و آنالوگ دیجیتال در آن وجود دارد. این پورت‌ها و سایر پورت‌های متعدد، این قطعه را به بهترین مادربرد برای ماینینگ تبدیل می‌کنند.

مادربرد MSI Z170A Gaming Pro Carbon جدا از استخراج، برای بازی نیز طراحی شده است، بنابراین بهترین مادربرد برای ماینینگ همه کاره با 7 اسلات PCI-e است که می تواند از 7 کارت گرافیک پشتیبانی کند. این به ماینر قدرت استخراج ارزهای دیجیتال را می دهد و همزمان از بازی لذت می برید. با این وجود، پردازنده های سوکت LGA 1151 و حافظه DDR4 آن را به بهترین مادربرد برای ماینینگ اتریوم با کارت گرافیک بازی شما تبدیل کرده است.

  • مادربرد MSI H270-A PRO

بهترین مادربرد برای ماینینگ کدام است؟در لیست بهترین مادربرد برای ماینینگ 6 پردازنده گرافیکی به MSI H270-A PRO می رسیم. این مورد یکی از بهترین مادربردها برای ماینینگ از نظر ویژگی ها و قیمت است. MSI به طور کامل به شعار خود عمل می کند و ادعا می کند که آسان کردن زندگی شما تجارت ماست.

مادربرد MSI H270-A PRO به گونه ای ساخته و طراحی شده است که استخراج ارز دیجیتال را به طور کامل بهینه می کند. چه به استخراج اتریوم، بیت‌کوین، لایت‌کوین یا دیگر انواع ارزهای دیجیتال علاقه‌مند باشید، این مادربرد ماینینگ بدون رایزر دارای اسلات‌های توسعه کافی است که به شما امکان می‌دهد چندین کارت گرافیک را به صورت موازی به راحتی نصب کنید. بدون شک H270 A Pro را می توان بهترین مادربرد برای ماینینگ 6 پردازنده گرافیکی دانست.

با این وجود، طراحی منحصر به فرد و بهینه انرژی و گزینه‌های ویژه BIOS سیستمی محکم را در اختیار شما برای بهترین مادربرد برای ماینینگ قرار می‌دهد؛ که برای جلسات استخراج طولانی و شدید شما پایدار می‌ماند و کارایی ماینینگ و تولید توکن را به حداکثر می‌رساند. 

برخی از ماینرها ممکن است در مورد قابلیت اطمینان و دوام محصول سؤالاتی داشته باشند. برای پاسخ به این سوالات، به اطلاع شما می‌رسانیم که MSI H270-A PRO پس از تست‌های کیفی دقیق، که در شرایط سخت انجام می‌شود، به بازار عرضه می‌شود. چنین آزمایش های شدیدی به MSI اجازه می دهد تا بهترین مادربرد برای ماینینگ با ماندگاری بالا را در اختیار شما قرار دهد.

علاوه بر آن، MSI H270-A PRO نیز سیستم بایوس را کاربرپسند کرده است تا بتوانید به راحتی و به صورت تعاملی به تمامی گزینه های لازم دسترسی داشته باشید. شما می توانید سیستم ماینینگ خود را برای ارائه حداکثر کارایی با یک راه حل عملی تنظیم کنید. علاوه بر این، MSI H270-A PRO دارای عملکرد حافظه بی نظیری است که باعث می شود سیستم شما با سرعت بالاتر، توانایی اورکلاک و پایداری کار کند.

MSI H270-A PRO اطمینان می دهد که هدرهای فن کافی وجود دارد که می‌تواند سیستم شما را خنک و کار کند. MSI، همراه با مادربرد ماینینگ، ابزارهای دیگری را نیز ارائه می‌کند که می‌توانید از آنها برای بهره‌گیری از بهترین مادربرد برای استخراج کریپتو استفاده کنید. در نهایت، MSI H270-A PRO همچنین دارای یک شبکه با کیفیت بالا است که به داده ها اجازه می دهد ایمن و کارآمد حرکت کنند، بنابراین نیازی نیست نگران انتقال داده باشید.

مطالعه بیشتر : فارکس

سخن پایانی

استخراج ارزهای دیجیتال یک عمل هزینه بر است و اگر می‌خواهید در مورد آن جدی باشید، نیاز به بررسی های مقدماتی دارد. یکی از مهمترین موارد برای این کار انتخاب بهترین مادربرد برای ماینینگ است. امیدواریم با این مقاله ابزارهای مورد نیاز برای راه اندازی عملیات ماینینگ خود را با بهترین مادربرد ماینینگ پیدا کرده باشید. خواه این گزینه متخصص ماینینگ B250 با ظرفیت 19 پردازنده گرافیکی باشد یا GA-H110_D3A مقرون به صرفه تر. با در نظر گرفتن شرایط خود و انتخاب بهترین مادربرد برای ماینینگ می توانید سود خوبی از این فرایند کسب کنید.

سوالات متداول

تفاوت مادربرد معمولی با مادربرد مخصوص ماینینگ در چیست ؟

تفاوت اصلی مادربرد ماینینگ با مادربرد معمولی در این است که دارای VRM بهتر و خنک کننده چیپست است که به صورت استاندارد و تعداد اسلات های PCI/PCIe بسیار بیشتری دارد.

ویژگی های منحصر به فرد مادربرد ماینینگ چیست ؟

مصرف انرژی کارآمدتر، اندازه مختلف سوکت های CPU، بایوس مادربرد آسان و قابل اعتماد و اسلات های PCIe بیشتر.

امتیاز دهید:
دکمه بازگشت به بالا