آموزش

الگوریتم اثبات مغز POB چیست؟

کمپانی Proof of brain io با بهره‌گیری از الگوریتم اثبات مغز و با الهام از بیت کوین به‌عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال، Hive مجمع یا الگوریتم Proof of brain و توکن آن را را عرضه کرد. Hive یک بلاک چین و سیستم غیرمتمرکز خلاقانه و آینده دار است که یکی از بهترین و برترین بلاک چین‌های وب شناخته می‌شود که با توجه به گسترش رمزارزها و سیستم‌عامل‌ها به اجرا درآمدها است، به‌طوری‌که با ادغام وقت پردازش سریع و معاملات بدون هزینه فعالیت‌های خاصی را برای کاربر فراهم کرده خواهد کرد.

هدف الگوریتم POB هدفی کوتاه و ساده به‌حساب می‌آید. همچنین این الگوریتم توزیع عادلانه و منظم توکن‌ها را هدف و شعار خود قرار داده است. در این مقاله می‌خواهیم توضیحاتی در رابطه با POB در اختیار علاقه‌مندان به این حوزه قرار بدهیم، امید است که مفید و سودمند واقع شود.

الگوریتم اثبات مغز چیست؟

همان گونه که هرروز بر تعداد پذیرش و استفاده‌کنندگان از رمزارزها افزوده و در حال رشد است، مردم زیادی پی به ارزش رسانه‌های اجتماعی سرسخت در برابر سانسور در بلاک چین خواهند برد، به‌ویژه وقتی‌که می‌توانند ارزهای رمزنگاری شده را دریافت کنند.

در این زمان که ذهن کاربران درگیر رمز ارزها است، خلاقانه‌ترین حالت استخراج Proof of brain خواهد بود، چون از درک، پاداش (قدردانی) و استفاده به‌صورت توده‌ای برخوردار است. در طرح‌ریزی توکن POB از بیت کوین الهام گرفتند. الگوریتم اثبات مغز POB به استحصال رمزارزها درگیر نیست، بلکه PoB از ارزش و اعتبار رمزارز بیت کوین بهره خواهد برد. اعضای فعال در حوزه ارز های دیجیتال به‌صورت جایزه یا خرید از صرافی‌ها قادر به تهیه‌ی POB هستند.

به‌منظور این‌که توکن POB بتواند وارد گردش شود، به دلیل اینکه یک توکن خالص 100 درصدی اثبات مغز POB است، به‌صورت پاداش (جایزه) خواهد بود و برای این منظور به‌صورت پست کردن و تولید و تنظیم محتوا با سهام امکان‌پذیر است و به‌غیراز جایزه‌های PoB هیچ توکنی صادر نمی‌شود و این جایزه‌ها (پاداش‌ها) مثل بیت کوین هر 4 سال یک‌دفعه کاهش 50 درصدی خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی: اطلاع از آخرین قیمت بیت کوین و خرید این ارز

Steem چیست؟

Steem محتوایی با قابلیت استفاده برای عموم و باثبات زیاد و همچنین یک پروتکل بلاک چین مقیاس‌پذیر است که به همراه یک ارز دیجیتال سریع و کم‌هزینه ارائه می‌شود که این فرصت را فراهم می‌کند که کاربران بتوانند از طریق الگوریتم اثبات مغز خود درآمد کسب کنند. این پروتکل داری دو بلوک سازنده به نام های بلاک چین و توکن است که از نظر امنیت، طول عمر و تغییرناپذیری به هم وابسته هستند و برای وجود هر کدام دیگری لازم است.

Steem در این مدت که با موفقیت شروع به کارکرده توانسته از توکن های قدیمی‌تر مثل بیت کوین و اتریوم در انجام تراکنش‌های پردازش‌شده سبقت بگیرد. در صورت مقایسه با دیگر رقبا، Steem به‌عنوان نخستین پایگاه داده که به‌صورت عموم قابل‌دسترسی و برای محتوای ذخیره‌شده تغییر ناپذیر به شکل متون ساده به همراه یک سازوکار تشویقی داخلی متفاوت است.

مطلب پیشنهادی: خرید اتریوم و اطلاع از آخریت قیمت این ارز

این دلیل باعث می‌شود که Steem به یک شبکه اجتماعی که همه برنامه‌های اینترنتی قادر به استخراج و انتشار داده‌های آن هستند تبدیل‌شده و در این پلتفرم به کاربرانی که بهترین محتوا را تولید کنند پاداش‌هایی تعلق می‌گیرد.

الگوریتم pob

ویژگی های STEEM

در حوزه رمزارزها STEEM دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که سبب شده نسبت به ارزهای دیجیتال دیگر مثل بیت کوین و اتریوم هوشمندتر و اجتماعی‌تر نیز ‌باشد. این به خاطر ویژگی و توانایی توکن جدید است که می‌توان به آن اشاره کرد. نخستین مورد به این صورت است که مجموعه‌ای از توکن‌ها موجود دارند که برای ایجاد انگیزه و تولید محتوای خوب خواهد بود، (به نام “rewards pool”). دومین مورد یک نظام رأی‌گیری است که برای ارزش‌گذاری محتوا اختصاص توکن‌ها به‌عنوان پاداش به بهترین محتوا است.

 وقتی این دو تا ویژگی مهم با هم میکس شوند یک الگوریتم را به وجود می‌آورند. STEEM الگوریتم اثبات مغز را به‌عنوان وسیله‌ای برای تولید جامعه‌ای که همیشه در حال رشد و ترقی است قرار می‌دهد که کاربران خود را تشویق کند که با محتوای بهتر بر ارزش جامعه بیفزایند.

توکن های الگوریتم اثبات مغز

 

سیستم‌های توکنی که به‌عنوان مشارکت در شبکه برمبنای توکن ها به اعضا پاداش (جایزه) هایی ارائه می‌دهد، برای تولید و سنجش ارزش محتوا به سازوکاری نیاز دارد که به آن اثبات مغز می‌گویند که تشریح آن‌ها در زیر آمده است.

Rewards Pool

Rewards Pool یکی از خلاقانه و نوآورانه‌ترین جنبه‌های بلاک چین Steem است؛ که ارزهای دیجیتال به‌وسیله‌ی آن در میان تولیدکنندگان بهترین محتوا توزیع می‌شود. برای اینکه معنی و مفهوم Pool Rewards را بهتر متوجه شویم، اول باید بدانیم که در بلاک چین‌های DPoS رمزارزها متمایز از اثبات کار ایجاد می‌شوند، در بلاک چین‌های قدیمی تولید و عرضه توکن‌ها به شیوه‌ی منظم انجام می‌گیرد ولی میان استخراج‌کنندگان به‌صورت تصادفی پخش می‌شود.

متمایز از رمزارزهای پایه PoW، توکن‌ها در Steem باقیمت پایدار یک ایجاد می‌شوند. بر اساس قوانین و مقررات بلاک چین این توکن‌ها میان بازیگران شبکه پخش می‌شود و بازیگران که شامل شاهدان، سازندگان محتوا و متصدیان هستند به روش‌های پیشرفته و مختص خود برای کسب توکن‌ها باهم مسابقه می‌دهند در بلاک چین قدیمی رقابت ماینرها بر سر قدرت محاسباتی خام بود ولی در Steem بازیگران به‌گونه‌ای تشویق می‌شوند که با پست‌های بهتر باعث ارزشمندتر شدن شبکه شوند.

مطلب پیشنهادی: آشنایی با الگوی سر و شانه

جوایز برای سازندگان و متصدیان محتوا

اعضایی که کارشان تولید محتوا است با تولید محتواهایی ارزشمند افراد زیادی را به‌طرف این پلتفرم هدایت می‌کنند و همچنان با این محتواها کاربران فعلی را در شبکه ثابت نگه می‌دارند و با این کار خود به شبکه ارزش می‌بخشند. این کار همچنین باعث می‌شود که توکن‌ها میان مجموعه گسترده‌تری توزیع شود این خود تأثیرات شبکه را افزایش می‌دهد. افرادی که برای ارزیابی محتواها باید رأی بدهند نقش مهمی در پخش توکن ها میان مطالبی که تولیدشده‌اند دارد و بلاک چین بر پایه‌ی خرد جمعی به این فعالیت‌ها جایزه می‌دهد.

چشم ‌انداز و آینده الگوریتم اثبات مغز

چشم انداز و آینده الگوریتم اثبات مغز به صورت موارد زیر است:

  • چشم‌انداز POB تولید و گسترش محتوای باکیفیت به روش مشارکت افراد، پاسخگویی و هم‌افزایی است.
  • پایه‌گذار، گروه توسعه و همه افراد که سود می‌برند وظیفه‌ی رشد و تثبیت جامعه را دارند.
  • POB اعتقاد دارد که همه اعضای که محتوا تولید می‌کنند و در پلتفرم به اشتراک می‌گذارند مسئول هستند.
  • توسعه‌دهندگان پایبند به ارائه آپدیت‌های دوره‌ای برای شبکه در خصوص وضعیت، مسائل و آینده‌ی الگوریتم اثبات مغز هستند.
  • POB به‌طور شفاف و به‌صورت عمومی با بلاک چین مرتبط خواهد بود و دستاوردها و توسعه خود را به افراد جامعه گزارش دهد.
  • POB معتقد است که فعالیت‌های خود برای دنیا به‌صورت تمام و کمال روشن و مشخص است و مردم در آینده‌ی نزدیک از این طرح پیشوازی می‌کنند.
  • با تائید مجمع مورد هدف الگوریتم اثبات مغز در نسخ و ابدیت‌های بعدی POB پایه و قالب آن باید طبق نیاز کاربران بروز شود.

جمع بندی

الگوریتم اثبات مغز یکی از الگوریتم‌های بلاک چین است. Proof of Brain (POB) یک نظام مبتنی بر پاداش به حساب می آید که در این ساختار بر اساس سازوکارهایی به افرادی که محتواهای مفید و ارزشمند تولید می‌کنند، توکن‌هایی به‌صورت جایزه داده می‌شود. همچنین POB علاوه بر فعالیت که گفته شد توزیع عادلانه و منظم توکن‌ها را هدف و در دستور کار خود قرار داده است.

سؤالات متداول

منظور از الگوریتم اثبات مغز چیست؟

Proof of Brain یک پلتفرم رسانه اجتماعی است که در آن همه برای ایجاد و مدیریت محتوا پول دریافت می‌کنند و از یک سیستم امتیاز دیجیتال قوی استفاده می‌کند.

ارتباط بین STEEM و الگوریتم اثبات مغز چیست؟

STEEM الگوریتم اثبات مغز را به‌عنوان وسیله‌ای برای تولید جامعه‌ای که همیشه در حال رشد و ترقی است قرار می‌دهد که کاربران خود را تشویق کند که با محتوای بهتر بر ارزش جامعه بیفزایند.

امتیاز دهید:
دکمه بازگشت به بالا