آموزش

مقایسه تتر (USDT) و ترا (UST) + بررسی 4 تفاوت مهم آن ها

مقایسه تتر و ترا یکی از روش هایی است که معامله گران می توانند انتخاب بهتری برای معامله و سرمایه گذاری داشته باشند. ارزهای دیجیتال با افزایش روزافزون محبوبیت و پیدایش فناوری های نوین رو به رو هستند که این امر باعث حل مشکلات در صنعت کریپتو شده است. از جمله مواردی که باید در خرید ارز دیجیتال تتر دقت نمایید، ثبات قیمت تتر است که به صورت ثابت همیشه بر روی 1 دلار می باشد. از جمله کاربردی ترین استیبل کوین ها عبارت است از تتر، ترا، دای و… که در این مقاله از صرافکس به مقایسه تتر و ترا به عنوان دو استیبل کوین محبوب مپردازیم.

  • مقایسه تترا و ترا
  • ترا چیست؟
  • تفاوت های تتر و ترا

مقایسه تتر و ترا

حلقه ای که بازار نوین رمزارزها و دارایی های سنتی را بهم متصل می کنند، استیبل کوین ها هستند. با توجه به اینکه استیبل کوین ها قیمت ثابتی دارند، در ذخیره سازی سود معاملات و نقد شدن دارایی ها در هنگام سقوط بازار، کاربرد زیادی دارد. از جمله استیبل کوین ها ارز تتر و ارز ترا هستند که در این مقاله به مقایسه این استیبل کوین پرطرفدار میپردازیم.

تتر اولین استیبل کوینی بود که به بازار ارزهای دیجیتال وارد شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر از استیبل کوین تتر می توانید به مقاله تتر چیست مراجعه کرده و اگر قصد خرید آن را دارید با بهترین صرافی خرید تتر آشنا شوید. ارز ترا (Terra) به عنوان یک شبکه پرداخت نسل بعدی بلاک چین با هدف بهبود کارایی برای ارائه دهندگان خدمات و افزایش ارزش برای مشتریان است که در ادامه به صورت کامل به تعریف این استیبل کوین محبوب میپردازیم.

مقایسه تتر و ترا

ترا چیست؟

ترا (TerraUSD) به عنوان یک استیبل کوین توسعه یافته روی بلاک چین ارز دیجیتال شناخته می شود. بعد از این که این ارز به بازار ارزهای دیجیتال معرفی شد و جایگاه خود را به دست آورد، پس از مدتی در سال 2020 به صدور توکن های UST اقدام نمود. UST از ساختار متمرکزی برخوردار نبوده و بعد از سوزاندن ارز لونا، صادر می شود.

ارزش ترا وابسته به میزان عرضه و تقاضا بوده و با توجه به این مورد تعیین می شود. به این معنی که وقتی قیمت UST بیشتر از 1 دلار شود، افرادی که ارز لونا دارند می توانند به معاوضه موجودی خود با تتر اقدام کنند. با این اتفاق کوین های جدید UST صادر شده و این فرآیند تا زمانی که ارزش TerraUSD به 1 دلار برسد ادامه خواهد داشت.

به طور کلی ترا یک راه حل جامع پرداخت سراسری است که  موفق شده کل زیر ساخت پرداخت چند مرحله ای را دور بزند. این کار به ترا این امکان را می دهد که صد ها میلیون دلار در سال برای افرادی که خدمات پرداخت ارائه می دهند صرفه جویی بالقوه داشته باشد. ترا با کارمزدهای کمی که نسبت به دیگر ارزها میگیرد برای کاربران هم بسیار متمایز و محبوب شده است.

تفاوت های تتر و ترا

تتر و ترا هر دو عضو مهمی از استیبل کوین ها در بازار ارز دیجیتال شناخته می شوند و دارای پشتوانه یکسانی به نام ارز فیات دلار هستند. اما با این حال با مقایسه تتر و ترا با یکدیگر متوجه برخی تفاوت ها می شویم که برخی از این تفاوت ها عبارت است از:

  • متمرکز بودن و غیرمتمرکز بودن

ارز دیجیتال ترا توسط هیچ شخص یا نهاد مرکزی کنترل نشده و تحت نظر نمی باشد از این رو به ترا ارز دیجیتال غیرمتمرکز می گویند اما بر عکس ترا، تتر یک استیبل کوین متمرکز می باشد که کنترل شده و تحت نظارت می باشد.

استیبل کوین های تتر و ترا با یکدیگر متفاوت اند.

  • ارزهای پشتیبانی کننده

ارزهایی که از این دو استیبل کوین پشتیبانی میکنند با یکدیگر متفاوت هستند. برای مثال تتر در کنار داشتن پشتیبانی دلار، به ارزهای فیات دیگری مثل یوان چین و یورو هم متصل است در حالی که تنها ارز پشتیبانی کننده ترا، دلار آمریکا است.

  • نحوه استخراج

برای استخراج ترا الگوریتم هایی طراحی شده است که میتوان در آن ها با سوختن مقداری لونا، ترا استخراج کرد با این که تتر قابلیت استخراج ندارد و برای معامله و خرید تتر حتما باید به صرافی های معتبری مراجعه شود.

  • پشتوانه

تتر و ترا دارای پشوانه مشترکی که دلار آمریکا می باشد، هستند. اما نحوه اتصال هرکدام از این استیبل کوین ها به این پشتوانه تفاوت زیادی دارد. به این صورت که تتر به وسیله پول نقد و معاملات نقدی به دلار وصل می شود و ترا برای اتصال به پشتوانه خود از یک الگوریتم و توکن های مرتبط استفاده می کند.

مطلب پیشنهادی: پشتوانه تتر چیست؟

تفاوت های مهم بین استیبل کوین های تتر و ترا

سوالات متداول

چرا تتر و ترا نوسان های کمتری نسبت به دیگر ارز های دیجیتال دارند؟

تتر و ترا هر دو استیبل کوین هایی هستند که توسط یک دارایی واقعی پشتیبانی می شوند از همین رو نوسانات این دو ارز بسیار کم بوده و معمولا دارای ارزش ثابتی هستند.

تفاوت تتر و ترا چیست؟

از جمله مهمترین تفاوت های استیبل کوین تتر و ترا می توان به مواردی مثل نحوه اتصال به پشتوانه، نحوه استخراج و پشتیبان های دو ارز، متمرکز بودن تتر و غیر متمرکز بودن ترا و... اشاره کرد.

جمع بندی

آنچه در این مقاله از صرافکس خواندید به صورت زیر است:

مقایسه تتر و ترا از این جهت برای معامله گران و سرمایه گذاران ارزشمند است که دیدی دقیق تر برای انجام معاملات به آن ها می دهد. ترا یک استیبل کوین توسعه یافته روی بلاکچین ارز دیجیتال است که توسط نهاد یا شخصی کنترل نشده و یک استیبل کوین غیرمتمرکز محسوب می شود. تتر و ترا دارای تفاوت های زیادی هستند که از جمله آن ها میتوان به تفاوت در پشتوانه ارزی آن ها، نحوه استخراج و… اشاره کرد.

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا