آموزش

عرضه در گردش چیست + چگونه روی قیمت رمز ارزها تاثیر می‌گذارد؟

همانطور که می‌دانیم ارزهای دیجیتال مانند سهام، کالاها، اوراق بهادار و غیره دارایی‌هایی قابل معامله هستند. قیمت رمز ارزها بر اساس عوامل مختلفی مانند میزان تمایل کاربران در بازار کریپتو برای خرید آن‌ها و یا میزان در دسترس بودن‌شان تعیین می‌شود. در ادامه با این مقاله از صرافی خرید ارز دیجیتال صرافکس همراه باشید.

به این دو حالت عرضه و تقاضا می‌گویند و رابطه بین این دو در تعیین قیمت ارزهای دیجیتال بسیار مهم است. در مورد عرضه، عبارت عرضه در گردش نیز استفاده می‌شود و به معنای تعداد کل توکن‌های در گردش و در دسترس عموم است. تاثیر عرضه در گردش بر روی قیمت رمز ارزها موضوعی است که در ادامه مقاله زیر به آن خواهیم پرداخت. 

عرضه در گردش یعنی چه؟

عرضه در گردش به معنای تعداد کل رمز ارزهایی است که در حال حاضر در بازار در گردش هستند و برای معامله در دسترس عموم قرار دارند. این عدد به تعداد توکن‌های جدیدی که ضرب یا استخراج می‌شوند و تعدادی که با توکن‌ سوزی از بین می‌رود، وابسته است و با تغییر آ‌ن‌ها می‌تواند نوسان داشته باشد. 

ارزش کریپتوکارنسی در هر مقطع زمانی تحت کنترل کامل عرضه و تقاضا است و ارزش یک توکن نقطه تلاقی بین آن چیزی است که مردم تمایل دارند بفروشند با آنچه تمایل به خرید دارند. عرضه در گردش در واقع تعداد رمز ارزهای موجود در هر لحظه است، یعنی میزان «عرضه» در عرضه و تقاضا است، بنابراین تاثیر عرضه در گردش بر روی قیمت به این صورت است که هرچه عرضه در گردش یک رمز ارز کمتر باشد، قیمت آن قاعدتا باید بالاتر باشد.

دستیابی به اطلاعات عرضه در گردش 

به طور کلی، چهار روش برای دسترسی به اطلاعات عرضه در گردش وجود دارد: 

  • اولین و بهترین گزینه برای دستیابی به عرضه در گردش یک رمز ارز، بررسی سایت کوین مارکت کپ (coinmarketcap) است. این سایت یکی از جامع‌ترین پلتفرم‌های کاربران در صنعت ارز دیجیتال است. در این وبسایت اطلاعاتی کامل درباره هر رمز ارزی که تا‌به‌حال به بازار کریپتو ارائه شده است وجود دارد. 

دستیابی به اطلاعات عرضه در گردش 

این اطلاعات علاوه بر جزییات شامل شناسنامه توکن یعنی نام و قیمت و سهم از کل بازار، آمار عرضه در گردش، عرضه کل و حداکثر عرضه نیز می‌شود. می‌توان این فاکتور را از این وبسایت استخراج کرد و تاثیر عرضه در گردش بر روی قیمت رمز ارز را بررسی کرد.

  • دومین راهی که می‌توانید توسط آن به داده‌های رمزارز از جمله عرضه در گردش دست پیدا کنید، مراجعه به وبسایت هر رمزارز و پروژه‌ توسعه داده شده آن است. در این سایت  اطلاعات کامل مربوط به عرضه در گردش و اطلاعات جانبی و کلی‌تر مربوط به آن رمزارز قابل مشاهده است. 
  • سومین راه رجوع به انجمن بیت کوین تاک (Bitcointalk) است. در واقع این انجمن محلی است که در آن عرضه اولیه آلت کوین‌ ها اعلام می‌شود و کاربران به راحتی می‌توانند اطلاعاتی مانند عرضه در گردش و سایر داده‌های جزیی مورد نیاز درباره رمزارزها را مشاهده کنند.
  • آخرین گزینه و در واقع معمول‌ترین روش برای کاربران تازه‌کار جست‌وجو در اینترنت و استفاده از وبلاگ‌ها و سایت‌های مرتبط با صنعت کریپتوست. در بسیاری از این سایت‌ها لیست کاملی از ارزهای دیجیتال و همچنین جزییات مربوط به عرضه در گردش آن‌ها در بازار ارائه می‌شود. هر کاربر مبتدی باید اطلاعات کاملی درباره عوامل مؤثر بر قیمت رمز ارزها داشته باشد و به تاثیر آن‌ها مانند تاثیر عرضه در گردش بر روی قیمت رمز ارز توجه کند.

تاثیر عرضه در گردش بر روی قیمت ارز دیجیتال

همان‌طور که اشاره کردیم عرضه در گردش یک رمز ارز به تعدادی از توکن‌های یک رمزارز گفته می‌شود که در بازار در دسترس کاربران است و معامله‌گران می‌توانند آن را خرید و فروش کنند. تاثیر عرضه در گردش بر روی قیمت از مهم‌ترین اطلاعات مربوط به رمزارزها در دنیای ارز دیجیتال است و به واسطه تعامل با میزان تقاضای بازار، بر روی قیمت رمز ارز تاثیر بسیاری دارد.

تاثیر عرضه در گردش بر روی قیمت

تاثیر عرضه در گردش بر روی قیمت ارز دیجیتال به این صورت است که هرچه میزان عرضه در گردش کوین و توکنی بالاتر باشد، قیمت آن کمتر است البته میزان عرضه در گردش به نسبت زمان برای رمز ارزها ممکن است متفاوت باشد.

علاوه بر تاثیر عرضه در گردش بر روی قیمت ارز دیجیتال عواملی مانند عرضه کل و حداکثر عرضه نیز در تعیین قیمت بسیار مهم هستند. به عنوان مثال، معامله‌گران با بررسی روند افزایش عرضه در گردش و رسیدن آن به عرضه حداکثر، می‌توانند رفتار بازار را برای یک رمز ارز خاص مانند ارز دیجیتال بیت کوین رسم کنند.

 تیم توسعه‌دهنده یک رمز ارز برای جلوگیری از افزایش بیش از حد عرضه در گردش آن توکن و کنترل قیمت به روش‌های مختلف، ارزهای دیجیتال اضافه در گردش را از بین برده یا با ارسال آن‌ها به آدرس کیف پول‌های مرده آن‌ها را از دسترس خارج و به اصطلاح می‌سوزانند.

از طرفی ممکن است تقاضا برای یک رمز ارز به دلایل مختلفی مانند افزایش سطح آگاهی یا افزایش کاربردهای آن برای کاربران افزایش پیدا ‌کند مخصوصا اگر این آگاهی و کاربرد باعث افزایش سرمایه‌گذاری روی آن ارز خاص شود.

سوالات متداول

عرضه در گردش رمز ارز یعنی چه؟

به معنای تعداد توکن از هر رمز ارز است که در بازار ارز دیجیتال در دسترس کاربران برای خرید و فروش است و تاثیر عرضه در گردش بر روی قیمت رمز ارز بسیار مهم است.

تاثیر عرضه در گردش بر روی قیمت رمز ارز چگونه است؟

در واقع با افزایش میزان و تعداد عرضه در گردش یک توکن اصولا قیمت آن کاهش می‌یابد و بالعکس.

جمع بندی

عوامل مختلفی در تعیین قیمت و نوسانات ارز دیجیتال مؤثر هستند که مهم‌ترین آن‌ها عرضه و تقاضا است. بدین معنا که هر چه تقاضا برای یک رمز ارز بیشتر باشد قیمت آن بالاتر می‌رود و بالعکس کاهش تقاضا با کاهش قیمت همراه است. در مقابل عرضه زیاد یک توکن قیمت را به علت در دسترس بودن آن کاهش می‌دهد و کاهش عرضه اصولا با افزایش قیمت همراه است. 

تاثیر عرضه در گردش بر روی قیمت رمز ارز نیز به همین مورد برمی‌گردد. هر چه تعداد در گردش و در دسترس بودن رمز ارزی در بازار بیشتر باشد قیمت آن کمتر خواهد بود زیرا کاربران بهتر و راحت‌تر به آن توکن برای خرید و فروش دسترسی خواهند داشت. برای دستیابی به اطلاعات توکن از قبیل عرضه در گردش به سایت کوین مارکت کپ، وبسایت رمز ارز و… مراجعه کنید.

امتیاز دهید:
دکمه بازگشت به بالا