آموزش

۶ راه برای کسب ارز دیجیتال رایگان (بدون خطر کلاهبرداری)

این روزها بازار ارزهای دیجیتال به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته است و در این میان برخی به دنبال ارز دیجیتال رایگان هستند؛ اما آیا واقعاً چیزی به نام ارز دیجیتال رایگان وجود دارد و آیا اگر ارزی رایگان باشد اصلاً ارزش مالی به معنای واقعی دارد یا خیر؟ آیا می‌شود بدون خرید ارز دیجیتال صاحب آن شد؟

در این مطلب از صرافکس می‌خواهیم در رابطه با راه‌های کسب ارز دیجیتال رایگان به گفت‌وگو بپردازیم و اصل این قضیه را برای کاربران روشن کنیم. پس اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

نحوه کسب ارز دیجیتال رایگان

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، چندین راه برای کسب ارز دیجیتال به‌صورت رایگان وجود دارد که نگاهی اجمالی به برخی از این راه‌ها خالی از لطف نیست و می‌تواند برای کاربران جذابیت خاص خودش را داشته باشد. در ادامه این مطلب ۶ راه کسب ارز دیجیتال رایگان آورده شده است که هرکدام می‌تواند برای کاربران مفید واقع شود.

صرافی هایی که ارز رایگان میدهند

اگر شما به‌عنوان مشتری واقعی در صرافی‌ها ثبت‌نام کنید، بسیاری از این صرافی‌ها مقداری ارز دیجیتال را در کیف پول شما قرار می‌دهند (همان‌طور که کارگزاری‌ها اگر به‌عنوان مشتری ثبت‌نام کنید، پول نقد به شما می‌دهند). در این میان ممکن است شما به دنبال بهترین صرافی ارز دیجیتال باشید که هم‌زمان با ثبت‌نام به شما مقداری ارز دیجیتال هم بدهد. برخی از صرافی‌هایی که کریپتوکارنسی رایگان ارائه می‌دهند، شامل موارد زیر هستند:

  • Coinbase
  • Gemini
  • BlockFi
  • Celsius
  • Crypto.com

ممکن است گاهی اوقات بعضی از وب‌سایت‌ها یا صرافی‌های جعلی نیز این گزینه را به کاربران ارائه دهند که باید مراقب جعلی و فریب‌کاری بودن آن‌ها بود. در این رابطه بهتر است همیشه در صرافی‌های معتبر ثبت‌نام نمود.

صرافی هایی که ارز رایگان میدهند

استیکینگ کریپتو کارنسی

استیکینگ در دنیای کریپتوکارنسی به معنی وارد شدن به شبکه به‌عنوان یک نود بوده و این ساده‌ترین تعریف از استیکینگ است. استیکینگ به شما کمک کند منبع درآمد مستمری به دست آورید و این می‌تواند به‌ویژه در صورتی که قصد یک سرمایه‌گذاری بلندمدت دارید یا به دنبال جمع‌آوری سکه‌ها هستید، سودمند باشد. جوایز و پاداش‌ها از سکه به سکه متفاوت است.

برخی از ارزهای دیجیتال از پروتکل الگوریتم اثبات سهام برای اعتبارسنجی و مدیریت سیستم غیرمتمرکز خود استفاده می‌کنند. این به کسانی که صاحب ارز دیجیتال هستند این فرصت را می‌دهد تا به‌عنوان اعتبارسنجی شرکت کنند و از طریق شرط‌بندی سکه‌های خود درآمد کسب کنند. شما از زیرساخت‌ها پشتیبانی می‌کنید، می‌توانید سکه خود را در حین انجام این کار نگه‌دارید و حتی مقداری درآمد نیز به‌عنوان ارز دیجیتال رایگان کسب خواهید کرد.

NFT های رایگان

توکن غیرقابل تعویض یا NFT نوعی دارایی دیجیتال یا اثر هنری به‌حساب می‌آید و اخیراً به شدت مورد توجه کاربران حوزه رمز ارزها قرار گرفته است. از نظر فنی، NFT ها ارز دیجیتال نیستند اما می‌توانید به‌سرعت آن‌ها را با ارزهای دیجیتال مبادله‌ کنید.

اگر به دنبال NFT هستید، چند راه پیش رو دارید. اول، بسیاری از پروژه‌های رمزنگاری جدید، NFT‌ها را به‌عنوان نوعی پاداش دعوت به حامیان برتر خود ارائه می‌دهند. به این منظور می‌توانید یک رمز ارز جدید را در کانال Discord آن دنبال کنید و در یک استخر جایزه برای افرادی که بیشترین ترافیک و نفرات را به کانال دعوت می‌کنند، شرکت کنید.

جایگزین دیگر جستجوی منظم در توییتر برای هدایای NFT است که ممکن است برای ریتویت و تبلیغ خود پروژه ارائه شود. یک ریتویت می‌تواند شانس برنده شدن در NFT را به شما بدهد. البته، هدایای NFT می‌تواند برخی از مشکلات مالیاتی را ایجاد کند، بنابراین باید از آن‌ها آگاه باشید.

NFT های رایگان

گرفتن ارز دیجیتال هدیه با یادگیری

برخی از وب‌سایت‌ها به شما این فرصت را می‌دهند که در مورد رمز ارزهای مختلف ارائه‌شده اطلاعات کسب کرده و در زمان کمی از آن کسب درآمد کنید. برای این هدف ممکن است لازم باشد چندین ویدیوی مختلف حول اطلاعات مربوط به رمز ارز مربوطه را برای کسب اطلاعات در مورد آن تماشا کنید و سپس در مسابقات آن وب‌سایت برای کسب ارز دیجیتال رایگان به‌عنوان پاداش شرکت نمایید.

Coinbase Earn یکی از سایت‌هایی است که برای یادگیری در مورد رمز ارز پاداش‌هایی ارائه می‌دهد، اما سایت‌های دیگری مانند CoinMarketCap.com نیز فرصتی برای دریافت جوایز رایگان فراهم می‌کنند. با این حال، نکته‌ای که در مورد این تبلیغات وجود دارد این است که ممکن است همیشه ارز دیجیتال موردنظر خود را به‌عنوان پاداش از آن وب‌سایت دریافت نکنید، زیرا آن‌ها خودشان جوایز را عرضه می‌کنند.

گرفتن ارز دیجیتال هدیه با یادگیری

حساب پس ‌انداز رمزنگاری

یک حساب پس‌انداز رمز ارزها به کاربران امکان می‌دهد دور مناسبی از دارایی‌های خود کسب کنند. با پس‌انداز کردن دارایی خود درست مانند حساب‌های بانکی سنتی نرخ بهره دریافت می‌کنید و این خودش نوعی کسب ارز دیجیتال رایگان به‌حساب می‌آید.

یکی از گزینه‌های محبوب حساب پس‌انداز BlockFi است که ساختاری با نرخ سطحی ارائه می‌دهد. سکه‌های معروفی مانند ارز دیجیتال بیت کوین و ارز دیجیتال اتریوم ممکن است بازدهی سالانه چند درصدی را ارائه دهند، در حالی که استیل کوین‌ها ممکن است چندین درصد سود بیشتری ارائه دهند و به مکان جذاب‌تری برای نگهداری پول شما کمک کنند.

وام ‌دهی رمزنگاری

در دنیای رمز ارزها می‌توانید کسب درآمد خود را به سطح بعدی ببرید و به وام‌گیرندگان پول قرض دهید و از معامله سود کسب کنید. به این عمل امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) گفته می‌شود و می‌توانید از قدرت ارز دیجیتال و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز برای کسب درآمد از طریق وام‌دهی همتا به همتا استفاده کنید.

با این حال، صرف‌نظر از اینکه از کدام پلتفرم وام یا ارز استفاده می‌کنید، باید مراقب باشید که وام‌گیرنده بالقوه بتواند پولی را که وام داده‌اید، بازپرداخت کند. علاوه بر این، ممکن است برای کمک به کاهش ریسک، تأمین مالی بسیاری از وام‌های کوچک‌تر یا تأمین مالی آن‌ها در ارتباط با سایر وام‌دهندگان منطقی باشد.

شما با وامی که به کاربران می‌دهید از آن‌ها سود می‌گیرید و با این استراتژی نوعی کسب ارز دیجیتال رایگان را شروع کرده‌اید، اگرچه در این شرایط برخی از سرمایه شما موقتاً از دسترس‌تان خارج می‌شود ولی از طرف دیگر به آن افزوده خواهد شد.

وام ‌دهی رمزنگاری

کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال

دنیای ارزهای دیجیتال در حال حاضر مملو از کلاهبرداری بوده و داستان کلاهبرداری‌های رمزنگاری سال‌هاست که بسیار زیاد شده است. کلاهبرداری همچنین می‌تواند در دنیای ارز دیجیتال رایگان بسیار بیشتر نیز باشد. دلیلش این است که کلاهبرداران دوست دارند کسانی را که به‌دنبال چیزهای رایگان هستند، شکار کنند.

بنابراین وقتی به دنبال ارز دیجیتال رایگان هستید مراقب باشید. برخی از کلاهبرداری‌های رمزنگاری مانند ایردراپ (airdrops) یا پیشنهادات اولیه سکه (ICO) پتانسیل بالایی برای کلاهبرداری کامل دارند. از هر تبلیغی که از شما می‌خواهد اعتبار ورود یا کلید خصوصی یک کیف پول رمزنگاری را بخواهد رد شوید و شک نکنید که نوعی کلاهبرداری است. در همین حال، ICO ها یا کلاه‌بردارها ممکنه از شما بخواهند که سکه‌های قانونی و با ارزش خود را با سکه‌های با ارزش مشکوک مبادله‌ کنید. طبق معمول، اگر چیزی رایگان بیش‌ازحد خوب و باارزش باشد، باید به آن شک کرد.

سخن پایانی

اگر به دنبال کسب ارز دیجیتال رایگان هستید، گزینه‌های مختلفی در دسترس دارید که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در این مقاله ۶ راه رایج و اثبات‌شده کسب ارز دیجیتال رایگان برای کاربران آورده شده است که می‌توانند از آن استفاده کنند. با این حال و در کنار کلیه مزایایی که با ارز دیجیتال رایگان ممکن است به دست آورید، باید مراقب کلاهبرداران باشید که همیشه در کمین افراد هستند.

سؤالات متداول

چگونه می‌توان ارز دیجیتال رایگان به دست آورد؟

راه‌های مختلفی برای کسب ارز دیجیتال به‌صورت رایگان وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مواردی مانند شرکت در مسابقات، استکینگ کری پتو، وام‌دهی رمز ارز و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

آیا ارز دیجیتال رایگان نوعی کلاهبرداری است؟

خیر، راه‌هایی وجود دارد که می‌توان با آن به‌صورت رایگان ارز دیجیتال کسب کرد ولی با این حال کلاهبرداری با وعده ارز دیجیتال رایگان این روزه‌ها بسیار زیاد شده است.

5/5 - (2 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا