آموزش

معرفی کامل + آموزش نصب بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) چیست؟ احتمالاً اخیراً این اصطلاح را در بین بازی‌های ویدیویی برای کسب درآمد شنیده‌اید و دوست دارید در مورد آن بیاموزید. در این مقاله از صرافی خرید ارز دیجیتال صرافکس می‌خواهیم در رابطه با اکسی اینفینیتی و ابعاد مختلف آن به گفتگو بپردازیم.

ارزهای دیجیتال دیگر برای کاربران و علاقه‌مندان مانند یک راز نیستند و به لطف اینترنت الان همه با آن آشنا هستند. طبق گفته کارشناسان رمز ارزها می‌توانند امور مالی را کاملاً متحول کنند و در آینده حتی جای پول نقدی را هم بگیرند. در این میان تکامل راه‌حل‌های DeFi و NFT دیدگاه‌های کاملاً جدیدی را در مورد استفاده از ارزش ارز دیجیتال ایجاد کرده است.

از زمان شروع کرونا و ازآنجایی‌که مردم شغل خود را به دلیل این بیماری همه‌گیر جهانی از دست دادند، بازی‌های ویدیویی برای کسب درآمد قابل‌توجه‌تر شدند و به میدان آمدند که اکسی اینفینیتی یکی از آن‌ها است. این بازی همچنین در لیست بهترین بازی های کریپتویی در سال ۲۰۲۲ قرار دارد که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

سایت اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

سایت اکسی اینفینیتی

بازی‌های ویدیویی همیشه یکی از ابزارهای سرگرمی و تفریحی محبوب بسیاری از مردم در سراسر جهان بوده‌اند. تا سال ۲۰۱۹، بازار جهانی بازی‌های ویدیویی به ۱۵۱.۰۶ میلیارد دلار رسید و پتانسیل رشد آن ۱۲.۹ درصد بود. نوآوری و پیشرفت‌های فناوری به‌عنوان دو عامل مهم برای تقویت رشد صنعت بازی‌های ویدیویی عمل می‌کنند.

در بازی‌های ویدیویی کاربران ممکن است بر خرید و تجارت اقلام درون بازی و سایر عناصر در محیط‌های بازی کنترل داشته باشند. از طرف دیگر، کاربران هرگز نمی‌توانند آن‌ها را در پلتفرم‌های خارجی دیگر معامله کنند. بدتر از این، اگر توسعه‌دهندگان بازی را تعلیق یا تعطیل کنند، ممکن است کاربران تمام دارایی‌های درون بازی خود را از دست بدهند و این یکی از ریسک‌هایی است که این بازی‌ها با آن مواجه هستند.

در چنین شرایطی، این مدل بازی برای کسب درآمد است که در مقابل این‌گونه ریسک‌ها به کاربران اطمینان می‌دهد که Axie Infinity یکی از مطمئن‌ترین آن‌ها به‌حساب می‌آید. فضای ارز دیجیتال امکان دسترسی به خدمات و ابزارهای مالی را بدون وابستگی به هیچ واسطه متمرکزی فراهم می‌کند. NFTها یا توکن‌های غیرقابل تعویض، یک مدرک قابل‌تأیید متمایز از مالکیت دارایی‌های دیجیتال در بلاک چین ارائه می‌دهند. هردوی آن‌ها پایه و اساس ایده آلی را برای این مدل بازی برای کسب درآمد ارائه می‌دهند.

ورود به بازی اکسی اینفینیتی

اکسی اینفینیتی اساساً نوعی بازی برای کسب درآمد است که از NFT و ارزهای دیجیتال برای فعال کردن چشم‌اندازهای درآمدزایی در پلتفرم استفاده می‌کند. در واقع Axie Infinity از ارز دیجیتال مبتنی بر اتریوم خود برای تقویت، توسعه و استفاده از «Axies» یا موجودات دیجیتال در بازی استفاده می‌کند. موجودات دیجیتال یا «Axies» اساساً NFT هستند که گواهی منحصربه‌فرد مالکیت را به بازیکنان اختصاص می‌دهند.

وایت پیپر بازی با ارائه آن به‌عنوان یک جهان در حال رشد، پاسخ واضح‌تری به اینکه Axie Infinity چیست ارائه می‌دهد. بازیکنان می‌توانند جهان را کاوش کنند که شامل بسیاری از شخصیت‌های پوکمون‌مانند است که همان اکسی ها (Axies) در بازی هستند و از آن‌ها به‌عنوان هیولا نیز نام برده می‌شود. این بازی به‌عنوان ترکیبی از نبردهای نوبتی و سیستم‌های نبرد مبتنی بر کارت ساخته‌شده است.

هر Axie دارای مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از توانایی‌ها بوده که شانس موفقیت آن را در نبرد تعیین می‌کند. بازیکنان همچنین می‌توانند Axies را پرورش دهند، جمع‌آوری و بزرگ کنند و همچنین برای آن‌ها پادشاهی بسازند. این بازی همچنین Axies را به ۹ نوع متمایز طبقه‌بندی می‌کند و در عین اینکه یک بازی سرگرم‌کننده است، بسیار بازی درآمدزایی نیز به‌حساب می‌آید.

اکسی اینفینیتی چگونه کار می‌کند؟

برای درک نحوه کار این بازی اول‌ از همه، باید شخصیت‌های پوکمون‌‌مانند که به نام Axies شناخته می‌شوند را بشناسید. این اکسی‌ها توکن‌های غیرقابل تعویض و دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فرد با انعطاف‌پذیری بالا برای ردیابی تاریخچه معاملات خود در شبکه بلاک چین هستند.

اکسی‌ها توسط کاربران تولید می‌شوند و دارای مدارک منحصربه‌فردی برای خرید و مالکیت هستند، درنتیجه آن‌ها را به‌عنوان NFT نشان می‌دهند. با استفاده از Axies به‌عنوان NFT، بازی اطمینان لازم را از مالکیت قابل‌تأیید بر دارایی‌های درون بازی ارائه می‌دهد. در عین حال، منحصربه‌فرد بودن Axies باعث کمبود نیز می‌شود که به معنای بهبود ارزش آن‌هاست.

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه باید Axie Infinity را بازی کنید، پس باید تصور واضحی از SLP یا Smooth Love Potion داشته باشید. SLP بخشی جدایی‌ناپذیر از اکوسیستم بازی به‌حساب می‌آید و بیشتر شبیه نقاط تجربه بازی است. در واقع SLP ها توکن‌های ERC-20 هستند. بازیکنان در پایان هر نبرد SLP دریافت می‌کنند و برای پرورش Axies این SLP ها بسیار مهم هستند.

جالب اینجاست که این بازی عرضه نامحدودی از Smooth Love Potion را به شما ارائه می‌دهد. بازیکنان می‌توانند Axies خود را پرورش دهند تا بیشتر آن‌ها را قوی کنند و از آن‌ها در نبردهای آینده استفاده کرده یا در بازار معامله کنند.

اکسی‌ ها (Axies)

اکسی‌ ها (Axies)

یکی از نکات قابل‌توجه در بازی اکسی اینفینیتی مربوط به Axies ها است که آن‌ها موجودات دیجیتالی بامزه‌ای هستند که بازی را هدایت می‌کنند. همان‌طور که در بخش‌های قبلی ذکر شد، بازی دارای ۹ دسته منحصربه‌فرد از Axies است. بااین‌حال، هر Axie دارای برخی از توانایی‌های منحصربه‌فرد بوده که ریشه در ژن‌های خود دارد. وقتی بازیکنان Axies را روی پلتفرم پرورش می‌دهند، فرزندان دیجیتالی برخی از ویژگی‌ها را از والدین خود به ارث می‌برند.

بنابراین، بازیکنان می‌توانند نژادهای مختلف Axies را برای ایجاد گونه‌های جدیدی که به طور بالقوه ارزش مورد نظر را ارائه می‌دهند، ترکیب و با هم تطبیق دهند. یکی دیگر از جنبه‌های مهم گیم‌پلی Axie Infinity محدودیت بیش از Axies است. بازیکنان می‌توانند حداکثر هفت بار یک Axie را پرورش دهند تا آن را به بهترین شكل ممکن برای نبردها آماده کنند.

Axies نمونه‌های بسیار خوبی از پیوند NFT Axie Infinity هستند و راه را به سمت امکاناتی برای ادغام NFT در بازی‌های بلاک چین نشان می‌دهند. در مورد این بازی، محدودیت‌های مربوط به پرورش Axie، ژن‌های منحصربه‌فرد هر Axie و کمیاب بودن آن‌ها نشان می‌دهد که چگونه NFT‌ها می‌توانند مدل‌های بازی برای کسب درآمد را تقویت کنند. در هر مقطع زمانی، بازیکنان حداقل به سه اکسی برای شروع نبرد با سایر بازیکنان آنلاین نیاز دارند.

شما همچنین می‌توانید با شخصیت‌های NPC در بازی Axie Infinity مبارزه کنید. بازیکنان جدید باید Axies را با قیمتی معادل ۱۵۰۰ دلار از بازار خریداری کنند. توسعه‌دهندگان بازی، Sky Mavis، کیف پول دیجیتال جداگانه خود را معرفی کرده‌اند که می‌توانید آن را به بازی متصل کنید. همچنین با استفاده از کیف پول رونین (Ronin) می‌توانید Axies را خریداری کنید.

ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی

ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی AXS

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم بازی Axie Infinity توکن حاکمیتی آن است که به‌عنوان ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی شناخته می‌شود. در این میان همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره شد، Smooth Love Potions یا SLP نمونه‌ای عالی استفاده از رمزنگاری را در بازی برای کسب درآمد نشان می‌دهد. در عین حال، شما همچنین یک نشانه حاکمیتی به شکل Axie Infinity Shards یا AXS دارید.

بازیکنان به‌راحتی می‌توانند از نماد حاکمیت شخصی و منحصربه‌فرد در بازار Axie استفاده کنند یا آن را بفروشند. توکن AXS نشان می‌دهد که چگونه پیوند رمز ارز Axie Infinity به ایجاد یک محیط بازی غیرمتمرکز کمک می‌کند. دارندگان توکن AXS می‌توانند تأثیر خود را بر رأی‌های اصلی حاکمیتی اعمال کنند و در عین حال به دارندگان توکن قدرت می‌دهند تا نظرات خود را در مورد بهبود پلتفرم بیان کنند.

توکن AXS همچنین به بازیکنان کمک می‌کند تا نظرات خود را در مورد هزینه‌های خزانه‌داری Axie Community و تصمیم‌گیری‌های مربوطه بیان کنند. بااین‌حال، توکن‌های AXS یک منبع محدود در بازی Axie Infinity هستند. در حال حاضر، این بازی تنها ۲۷۰۰۰۰۰۰۰ توکن AXS در بازی دارد. توکن مبتنی بر ارز دیجیتال اتریوم به‌عنوان یک توکن حاکمیتی یک نقطه برجسته مهم از چشم‌انداز رمزنگاری Axie Infinity عمل می‌کند. مهم‌تر از همه، این توکن پایه و اساس ایجاد یک اقتصاد کاملاً غیرمتمرکز در بازی را فراهم کرده است.

درآمد بازی اکسی اینفینیتی

نکته مهم بعدی در درک جامع اکسی اینفینیتی توجه به پتانسیل اقتصادی این بازی است. اگر سعی کنید این بازی را برای منافع اقتصادی انجام دهید، پس باید از خود بپرسید که آیا این بازی ارزش زمان و تلاش را دارد یا خیر. درست مانند سایر بازی‌های بلاک چین، موفقیت بازیکنان در برنامه Axie Infinity به نحوه استفاده آن‌ها از منابع بستگی دارد.

سازندگان این بازی ادعا کرده‌اند که بیش از ۱۶ میلیون دلار درآمد داشته است؛ بنابراین، چه راه‌هایی وجود دارد که در آن بازیکنان بتوانند کسب درآمد داشته باشند؟ بازیکنان می‌توانند با انجام دادن بازی و با شرکت در فعالیت‌های زیر فرصت‌های کسب درآمد را داشته باشند:

  • رقابت در نبردهای بازیکن در مقابل بازیکن (PVP) برای برنده شدن جوایز و امتیازات.
  • Axies را پرورش دهید و آن‌ها را برای کسب سود در بازار بازی معامله کنید.
  • مجموعه‌ای از اکسی کمیاب مانند Origins و Mystics و حدس و گمان در مورد ارزش Axies کمیاب.
  • استفاده از توکن‌های AXS درون بازی برای خرید دارایی‌های دیجیتال درون بازی در دنیای Axie Infinity.
  • کشاورزی Smooth Love Potions یا SLP و تجارت آن‌ها در صرافی‌های مختلف رمزنگاری برای کسب سود.

با گزینه‌های بسیار زیادی که بازی اکسی اینفینیتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد، این بازی هم‌اکنون یکی از موردعلاقه‌ترین بازی‌های PS5 است.

اخبار اکسی اینفینیتی

به گفته سازمان معتبر و جهانی GOV Capital، این بازی آینده امیدوارکننده‌ای دارد. پیش‌بینی می‌شود که قیمت Axie Infinity ممکن است به ۵۵۶.۹ دلار افزایش یابد و آن را به یک سرمایه‌گذاری خوب تا سال ۲۰۲۷ تبدیل کند. همچنین تحلیل قیمت Axie Infinity توسط کارشناسان نشان می‌دهد که قیمت Axie Infinity ممکن است تا سال ۲۰۳۰ به ۲۳۹.۸۱ دلار برسد.

نصب بازی اکسی اینفینیتی

استفاده از NFT ها و ارزهای دیجیتال به‌صورت یکپارچه با Axie Infinity پتانسیل آن را برای دگرگونی کامل دنیای بازی‌ها نشان می‌دهد. بااین‌حال، بسیاری از مبتدیان به دلیل جدید بودن ارزها و NFTها، نحوه بازی کردن آن را نمی‌دانند. در چنین مواردی، شما نیاز به یک نمای کلی از اصول اساسی پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال برای انجام بازی دارید.

در اینجا چند مرحله ساده وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید که چگونه Axie Infinity را به‌سادگی انجام دهید. در این مراحل ترتیب مهم است و باید قدم‌به‌قدم پیش بروید.

  1. کیف پول اتریوم خود را ایجاد کنید یا از برخی از کیف پول‌های رمزنگاری محبوب برای خرید توکن‌های ETH استفاده کنید.
  2. حساب Axie Infinity خود را در بازار بازی ثبت کنید.
  3. افزونه مرورگر کیف پول Ronin را دانلود کنید. افزونه مرورگر کیف پول Ronin روی زنجیره جانبی Ronin که توسط Sky Mavis، توسعه‌دهندگان بازی ساخته شده، ایجاد شده است.
  4. کیف پول رونین را با کمک کادر “Activate Ronin Wallet” روی داشبورد به‌حساب بازی خود وصل کنید.
  5. ETH را با استفاده از Ronin Bridge در کیف پول رونین واریز کرده و هم‌اکنون می‌توانید Axies را از بازار خریداری کنید.
  6. پس از خرید سه Axies، می‌توانید برنامه Axie Infinity را دانلود کرده و بازی را روی دستگاه‌های iOS، macOS، ویندوز و اندروید انجام دهید. هم‌چنین کتابچه راهنمای بازی می‌تواند به شما کمک کند که قبل از اینکه بازی را شروع کنید در مورد قوانین آن بیشتر بدانید.

سؤالات متداول

هدف Axie Infinity چیست؟

Axie Infinity یک انجمن حیوانات خانگی دیجیتالی است که در آن موجوداتی به نام Axies می‌خرید و از آن‌ها برای نبرد، کاوش و پرورش با سایر Axies استفاده می‌کنید. این بازی توسط شرکت بازی Sky Mavis توسعه‌یافته و از طریق ارز دیجیتال اتریوم اجرا می‌شود.

آیا می‌توان از اکسی اینفینیتی درآمد کسب کرد؟

هر استراتژی متفاوت برای کسب ارز دیجیتال در Axie Infinity دارای طیف گسترده‌ای از سودهای احتمالی است. انجام این بازی برای چندین ساعت در روز می‌تواند بین 8 تا 40 دلار در روز درآمد داشته باشد، بسته به نوع Axies، مدت‌زمان بازی و مشوق‌های اضافی موجود در آن زمان، سودهای احتمالی متفاوت هستند.

جمع بندی

بررسی اجمالی اکسی اینفینیتی نشان می‌دهد که این بازی انقلابی برای کسب درآمد از بازی‌های ویدیوی به‌حساب می‌آید و هم‌اکنون یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی برای کسب درآمد است. در این بازی مالکیت بر دارایی‌های درون بازی معنی تازه‌ای به خود می‌گیرد و در عین حال فرصت‌های جدیدی را برای پتانسیل اقتصادی در بازی‌های ویدیویی فراهم می‌کند. قابلیت کسب درآمد، ترکیبی عالی از ارزهای دیجیتال، NFT ها و پویایی بازی‌های ویدیویی از ویژگی‌های بارز اکسی اینفینیتی هستند که آن را به یک بازی منحصربه‌فرد تبدیل کرده است.

در این بازی، بازیکنان می‌توانند چندین راه مختلف را برای کسب درآمد انتخاب کنند و مناسب با استراتژی و روش خود بهترین نتایج را از بازی به دست آورند. همچنین وجود رابط کاربری ساده و وجود راهنمایی‌های بسیار زیادی که سطح اینترنت برای این بازی وجود دارد، بازی کردن آن را برای افراد بسیار ساده کرده است. امیدوارم که این مقاله موردتوجه شما قرار گرفته باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا