ارز دیجیتال - بررسی و معرفی همه ارزهای دیجیتال

بایت کوین چیست؟

در سال 2012، بایت کوین یا Bytecoin توسعه یافت و به‌عنوان یکی از اولین ارزهای رمزنگاری‌شده در آن زمان در نظر گرفته شد. در چند سال گذشته، توسعه‌دهندگان پشت این ارز دیجیتال ترجیح دادند که هویت خود را خصوصی کنند. بااین‌حال، این روزها، آن‌ها کانال‌های ارتباطی مختلفی ایجاد کرده‌اند تا هویت خود را کاملاً عمومی می‌کنند و حتی جوامع محلی مختلفی را در دنیای رمزنگاری ایجاد کرده‌اند.

بایت کوین یک بلاک چین است که در تراکنش‌های ناشناس تخصص دارد. بایت کوین برای رفع کاستی‌های بیت کوین در حریم خصوصی کاربران ایجاد شده است. در بلاک چین بیت کوین، یک دنباله تراکنش شکل می‌گیرد به این معنا که می‌توانید ببینید کدام حساب پول ارسال و دریافت کرده است.

با این‌حال، در بایت کوین، تراکنش‌ها عملاً غیرممکن است که بتوان آن‌ها را به فرستنده یا گیرندگان پیوند داد. در این پست از وبسایت صرافکس قصد داریم در رابطه با بایت کوین و جنبه‌های مختلف آن به گفتگو بپردازیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بایت کوین چگونه کار می کند؟

بایت کوین چگونه کار می کند؟

بایت کوین بر اساس فناوری CryptoNote ساخته‌شده است، یک بلاک چین که به‌عنوان پایه‌ای برای سایر ارزهای دیجیتال متمرکز بر حریم خصوصی و ناشناس برای استفاده از بلاک چین به‌عنوان یک پروتکل اساسی عمل می‌کند. سه جزء کلیدی برای فناوری‌های CryptoNote مانند Bytecoin وجود دارد:

  • مقیاس‌پذیری
  • غیرقابل‌ردیابی
  • عدم پیوند

در ادامه به تشریح هر کدام از اجزای زیر خواهیم پرداخت:

مقیاس پذیری

بلاک چین بایت کوین هیچ محدودیتی ندارد. در عوض، بلاک چین Bytecoin دارای محدودیت سخت تطبیقی ​​برای اندازه بلوک است. این بدان معنی است که یک توسعه‌دهنده در بلاک چین بایت کوین می‌تواند ارزهای رمزنگاری‌شده یا برنامه‌های غیرمتمرکز را با پارامترهایی ایجاد کند که متناسب با نرم‌افزار و قابلیت‌های آن‌ها باشد.

غیرقابل ردیابی

در Bytecoin، ردیابی تراکنش‌ها به فرستنده یا گیرندگان آن‌ها عملاً غیرممکن است. یکی از راه‌هایی که بایت کوین این کار را انجام می‌دهد، استفاده از امضاهای حلقه برای امضای تراکنش‌ها است.

وقتی تراکنش‌ها با امضای حلقه به‌جای امضای استاندارد schnorr امضا می‌شوند، افراد با کلیدهای خصوصی و عمومی در یک گروه قرار می‌گیرند. ازآنجایی‌که افراد در شبکه گروه‌بندی می‌شوند، تنها اطلاعاتی که یک تأیید کننده تراکنش می‌تواند از تایید تراکنش به دست آورد این است که یکی از اعضای گروه درگیر بوده است.

 بااین‌حال، تایید کننده قادر به تشخیص دقیق عضو گروهی نیست که درگیر بوده است، زیرا هویت آن‌ها از سایر کاربران گروه قابل‌تشخیص نیست. در بایت کوین، تنها اطلاعاتی که می‌توان مشاهده کرد مقدار پول ارسال‌شده در یک تراکنش است. تقریباً غیرممکن است که ببینیم چه کسی پول را فرستاده یا دریافت کرده است.

غیرقابل ردیابی بودن بایت کوین

عدم پیوند

بایت کوین عملاً پیوند دادن تراکنش‌ها به آدرس‌های کیف پول را برای شخص ثالث غیرممکن می‌کند. یکی از اهداف Bytecoin این است که به کاربران خود سطح بالاتری از حریم خصوصی بدهد. به همین دلیل است که Bytecoin از امکان بررسی تاریخچه تراکنش برای آدرس‌های کیف پول Bytecoin که متعلق به خودشان نیستند، توسط طرف‌های خارجی جلوگیری می‌کند.

بایت کوین این کار را با تولید چندین کلید یک‌بارمصرف که از آدرس عمومی کاربر مشتق شده‌اند انجام می‌دهد. اگر آن را با شبکه‌های بلاک چین معمولی مانند بیت کوین مقایسه کنید می‌بینید که در بیت کوین جایی که محققان می‌توانند هویت طرف مقابل را استخراج کنند ولی در Bytecoin چنین چیزی امکان ندارد.

تفاوت بیت کوین و بایت کوین

تراکنش‌هایی که بیشتر با بیت کوین انجام می‌شود معمولاً در دفتر کل عمومی است. این به هرکسی این امکان را می‌دهد که هر انتقال شما را بین کیف پول‌ها به‌راحتی ردیابی کند؛ بنابراین، برای خصوصی نگه‌داشتن تراکنش‌های خود و اطمینان از محافظت از آن‌ها، ممکن است از مکانیزم‌های مختلفی استفاده کنید.

از سوی دیگر، همان‌طور که اشاره کردیم، Bytecoin از CryptoNote استفاده می‌کند که اطمینان حاصل می‌کند که تراکنش‌های شما قابل پیوند نیستند و همچنین قابل‌ردیابی نیستند. هر تراکنش از یک کلید عمومی یک‌بارمصرف استفاده می‌کند، حتی اگر گیرنده مشابه تراکنش‌های زیادی داشته باشد. به‌طور یکپارچه، این موضوع از نظر استفاده مجدد از آدرس خلاص می‌شود و قابلیت ردیابی تراکنش‌ها را کاهش می‌دهد.

برای رهایی از پیوند پذیری بین گیرنده تراکنش و تراکنش‌های آن، بایت کوین از امضای حلقه یک‌بار استفاده می‌کند. با استفاده از این امضاهای حلقه یک‌بارمصرف، امضای شما که امکان ارسال تراکنش‌ها را فراهم می‌کند با حساب‌های احتمالی که از همان شبکه نیز استفاده می‌کنند ترکیب می‌شود.

BCN و استخراج بایت کوین

BCN و استخراج بایت کوین

بایت کوین (BCN) ارز دیجیتال بومی بلاک چین بایت کوین است. BCN می‌تواند برای انتقال ارزش پولی در تراکنش‌های ناشناس و انجام پرداخت‌ها استفاده شود.

BCN از طریق یک الگوریتم اجماع اثبات کار به نام CryptoNight استخراج می‌شود. الگوریتم CryptoNight از یک تابع محدود به حافظه بر اساس الگوریتمی به نام scrypt استفاده می‌کند که در شبکه Litecoin نیز استفاده‌شده است.

با این‌حال، نوع Bytecoin (CryptoNight) سرعت محاسبات خود را به‌صورت تصاعدی افزایش می‌دهد که مقیاس بزرگ‌تر را از طریق تراکنش‌های سریع‌تر امکان‌پذیر می‌کند.

CryptoNight به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که به CPU و GPU فرصتی برابر در کشف بلوک‌ها بدهد و از استفاده ماینرهای ASIC جلوگیری کند. بااین‌حال، ماینرهای ASIC برای الگوریتم CryptoNight از آن زمان در شبکه Bytecoin کشف شدند.

برخلاف اکثر شبکه‌های بلاک چین، بلاک چین بایت کوین سختی استخراج را در هر بلوک تنظیم می‌کند و بلاک‌ها هر دو دقیقه یک‌بار تولید می‌شوند. پاداش بلوک در شبکه با هر بلوک کاهش می‌یابد و با استفاده از فرمول BaseReward = (MSupply- A)/2^18 محاسبه می‌شود که در آن Msupply نشان‌دهنده عرضه پول است و A نشان‌دهنده مقدار سکه‌های تولید شده قبلی است.

استخراج و خرید بایت کوین

چرا بایت کوین بخریم؟

بایت کوین برای رفع برخی از مشکلات شبکه بیت کوین در هنگام اطمینان از حفظ حریم خصوصی کاربران ایجادشده است. اگر فکر می‌کنید که شبکه بلاک چین یا برنامه غیرمتمرکز شما نیاز دارد که پرداخت‌ها به روشی ناشناس، ایمن و سریع پردازش شود، بلاک چین بایت کوین بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

نتیجه گیری

به‌طور خلاصه، بایت کوین به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین ارزهای رمزنگاری‌شده در نظر گرفته می‌شود که توسط بسیاری از کاربران کریپتو برای اطمینان از حریم خصوصی خود استفاده می‌شود.

حتی با وجود اینکه هدف آن افزایش امنیت بیت کوین است، توسعه‌دهندگان به‌وضوح ادعا می‌کنند که بایت کوین را جایگزین بیت کوین نمی‌دانند. در عوض، آن‌ها اعتقاد دارند که داشتن ارزهای رمزنگاری قوی‌تر مانند بیت کوین، مزایای زیادی برای کل افراد درگیر خواهد داشت.

سوالات متداول

تفاوت بین بیت کوین و بایت کوین چیست؟

بایت کوین برخلاف بیت کوین، برای هر تراکنش از یک کلید یک بار مصرف استفاده می‌کند. در این صورت تراکنش‌های شما به صورت خصوصی خواهند ماند.

سه بخش کلیدی برای فناوری بایت کوین کدام‌اند؟

عدم پیوند، مقیاس پذیری و غیرقابل ردیابی بودن از جمله ویژگی‌های اصلی این فناوری هستند.

امتیاز دهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا