ارز دیجیتال - بررسی و معرفی همه ارزهای دیجیتال

ارز آنتولوژی – تبدیل هویت خودمختار به واقعیت

ارز آنتولوژی (Ontology) یک راه حل بلاک چین در حوزه کسب و کار است. قبل از راه‌اندازی این پروتکل، هیچ مکانیزمی وجود نداشت که کسب‌وکارها بتوانند بلاک چین را در زیرساخت‌های موجود خود بگنجانند، مگر اینکه دانش گسترده‌ای در بلاک چین داشته باشند. این امر یک مشکل بزرگ برای اکثر مشاغل بود، زیرا تعداد کمی از افراد دانش پیشرفته فناوری بلاک چین مورد نیاز برای ارتقاء زیرساخت کسب و کار را دارند.

حفاظت ضعیف از حریم خصوصی، انحصار مدیریت داده‌ها و تنها احراز هویت اولیه، کسب‌وکارها را از پذیرش بلاک چین باز می‌دارد و ارز آنتولوژی برای حل این مسائل راه اندازی شد.

ارز آنتولوژی چیست؟

آنتولوژی پروژه ای است که برای ایجاد اعتماد، حریم خصوصی و امنیت به Web3 از طریق راه حل های هویت و داده غیرمتمرکز طراحی شده است. این شبکه در حال ایجاد زیرساختی برای ارائه دسترسی مطمئن به Web3 است و به افراد و شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که مطمئن باشند از طریق راه‌حل‌های هویت دیجیتال سازگار با مقررات، کاربران و حریم خصوصی آنها در اولویت قرار دارند.

ارز آنتولوژی چیست؟

بلاک چین آنتولوژی یک بلاک چین عمومی با سرعت بالا و هزینه کم است. این پروژه طراحی شده است تا راه حل های هویت و داده غیرمتمرکز را به Web3 با هدف افزایش حریم خصوصی، شفافیت و اعتماد ارائه دهد. برای دستیابی به این هدف، به کاربران و شرکت‌ها انعطاف‌پذیری ارائه می‌شود تا راه‌حل‌های مبتنی بر بلاک چین را متناسب با نیازهایشان بسازند و در عین حال از انطباق با مقررات نیز اطمینان حاصل کنند. از طریق ماشین مجازی اتریوم (EVM)، آنتولوژی سازگاری بدون اصطکاک با اتریوم را تضمین می کند.

در زمان راه اندازی ارز آنتولوژی، سازندگان تصمیم گرفتند از عرضه اولیه سکه (ICO) صرف نظر کند و اقدام به توزیع های اجتماعی و ایردراپ ارز دیجیتال ONT کردند. این امر باعث افزایش قیمت این توکن و ایجاد یک جامعه پرهیجان شد و به پروژه کمک کرد تا از بررسی نظارتی بعدی جلوگیری کند.

برای مثال، تا مدتی، هر فردی که در خبرنامه آنتولوژی ثبت‌نام می‌کرد، در ایردراپ 1000 توکن ONT رایگان دریافت می‌کرد که بلافاصله پس از فهرست شدن توکن در صرافی‌های بزرگی مانند بایننس، ارزش هر توکن به 10 دلار رسید. ارز آنتولوژی، MainNet خود را در 30 ژوئن 2018 راه اندازی کرد و از آن زمان به خوبی به راه خود ادامه داده است.

نام پروژه : Ontology
نماد: ONT
آدرس قرارداد: 0xcb46C550539ac3DB72dc7aF7c89B11c306C727c2
عرضه کل: 1,000,000,000

بنیانگذاران آنتولوژی چه کسانی هستند؟

پروژه ارز آنتولوژی توسط لی جون در 27 نوامبر 2017 تأسیس شد. لی جون به عنوان یک فیلسوف با پیشینه فنی، نام پروژه را آنتولوژی انتخاب کرد. در اصطلاح فلسفی، آنتولوژی یا هستی شناسی شاخه ای از فلسفه است که به مطالعه مفاهیمی مانند وجود، هستی، شدن و واقعیت می پردازد. در حوزه فناوری و ارز دیجیتال، آنتولوژی به زیرساخت های اساسی اشیا اشاره دارد که با دیدگاه ما برای ایجاد یک زیرساخت غیرمتمرکز و مبتنی بر اعتبار مطابقت دارد.

خرید ارز آنتولوژی

این پروژه راه حل های غیرمتمرکزی را برای شرکت های مختلف ارائه می دهد. لی جون قصد داشت ارز آنتولوژی شبکه‌ای برای شرکت‌ها باشد. در نتیجه، بلاک چین آنتولوژی دارای طراحی چند زنجیره ای و چند لایه است. ارز آنتولوژی توسط شبکه آن در سال 2018 منتشر شد و به عنوان بخش مهمی از این اکوسیستم عمل می کند و به منظور اطمینان از عملیات بدون درز روی زنجیره ایجاد شده است.

چه چیزی آنتولوژی را منحصر به فرد می کند؟

پروتکل آنتولوژی موارد استفاده متفاوت و واقعی را ارائه می دهد و به کسب و کارها اجازه می دهد تا بلاک چین خود را مبتنی بر بلاک چین آنتولوژی بسازند. این امر به کسب‌وکارها و شرکت‌ها انعطاف‌پذیری بیشتری می‌دهد و آنها را قادر می‌سازد تا بلاک چین‌های سفارشی‌سازی شده را متناسب با نیازهای خاص خود ایجاد کنند.

زنجیره آنتولوژی با در نظر گرفتن قابلیت همکاری طراحی شده است. این شبکه در حال حاضر از سه ماشین مجازی (Ontology EVM، NeoVM، WasmVM) پشتیبانی می کند که به رفع موانع توسعه کمک می کند و یک محیط آشنا برای کسانی که می خواهند با این شبکه کار کنند، فراهم می کند.

البته ارائه زیرساخت تنها یکی از راه حل های چالش برانگیز ارائه شده توسط Web3 است. تجربه کاربر نیز بسیار مهم است و این یکی دیگر از ویژگی های منحصر بفرد آنتولوژی است. ONTO Wallet دسترسی زنجیره ای را به کاربر می دهد و Web3 را در کف دستان او قرار می دهد.

ویژگی بعدی ONT ID است که به کاربران امکان می دهد کنترل روی شناسه و داده ها را حفظ کنند. علاوه بر این، با ویژگی‌هایی مانند ONT Login، که فرآیندهای ثبت نام و مدیریت رمز عبور را ساده می‌کند، پروژه آنتولوژی ابزارهایی خاص را در دسترس کاربر قرار می دهد.

قیمت آنتولوژی

مدل سیستم توکن دوگانه آنتولوژی

از زمان راه اندازی شبکه اصلی ارز آنتولوژی، این پروژه برای ایمن سازی و تامین انرژی شبکه خود به دو توکن متکی بوده است:

1.ارز آنتولوژی (ONT): توکن اصلی این شبکه، ONT، به عنوان یک توکن NEP-5 در پلتفرم NEO منشا گرفته است. با این حال، در ژوئن 2018 شبکه اصلی آنتولوژی راه‌اندازی شد و ارز NEP-5 با توکن های اصلی شبکه اصلی ONT مبادله شدند. به جای برگزاری عرضه اولیه، تیم این پروژه توکن های رایگان ONT را به دارندگان NEO و همچنین افرادی که در لیست ایمیل خود ثبت‌نام کرده بودند (1 ONT به ازای هر 5 NEO نگهداری شده) ارائه کرد. بعلاوه، این تیم یک فروش توکن خصوصی برگزار کردند که فقط برای سرمایه گذاران استراتژیک منتخب باز بود.

ONT مجموعاً یک میلیارد ONT عرضه کرده است که تقریباً 90٪ آن تا سال 2021 در گردش بوده است. در اکوسیستم بلاک چین آنتولوژی، ارز ONT به دارندگان خود حقوق حاکمیت و توانایی سهام دادن توکن ها را اعطا می کند. این نقش ها با کمک به تأیید تراکنش ها، امنیت شبکه را بهبود می بخشد. هنگامی که یک کاربر توکن ONT خود را با یک گره استیک می کند، اساساً ONT خود را در یک قرارداد هوشمند برای یک چرخه رأی قفل می‌کند تا رأی خود را برای اینکه کدام گره در اجماع پردازش بلوک شرکت کند، تضمین کند.

پردازش هر بلوک 1 تا 30 ثانیه طول می کشد، به این معنی که هر بار استیک کردن می تواند از 16 ساعت تا 20 روز متغیر باشد. کاربرانی که توکن های ONT را به اشتراک می‌گذارند، جوایزی نیز دریافت می‌کنند، در نتیجه نه تنها به آن‌ها اجازه می‌دهند تا در تصمیم‌گیری شبکه نقش داشته باشند، بلکه از مشارکت خود در پروژه نیز بهره‌مند شوند. با این حال، وقتی ONT را استیک می کنید، جوایز شرط بندی خود را در به صورت Ontology Gas دریافت می کنید.

2.توکن آنتولوژی گس (ONG): هر بار که یک بلوک آنتولوژی تایید می شود، ONG تولید می شود. اساساً، این گس است که شبکه اصلی آنتولوژی را نیرو می دهد، در نتیجه به کاربران اجازه می دهد زمانی که به عملیاتی نگه داشتن بلاک چین کمک می کنند، هزینه تراکنش دریافت کنند. ONG همچنین هنگام انجام عملیات بر روی این بلاک چین مانند اجرای قراردادهای هوشمند استفاده می شود.

موارد استفاده ارز آنتولوژی

موارد استفاده ارز آنتولوژی

از توکن ONT در موارد زیر استفاده می شود:

  • توان عملیاتی بالا: بلاک چین آنتولوژی می‌تواند هزاران تراکنش را در ثانیه پردازش کند که سرعت آن‌ها را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد و آن را به ۱ ثانیه از دوره تأیید کاهش می‌دهد.
  • هزینه های کم: تراکنش‌های ONT بسیار ارزان هستند، به خصوص در مقایسه با نقل و انتقالات بانکی سنتی و حتی بیت‌کوین. هزینه متوسط فقط 0.05 ONG است.
  • فناوری نسل بعدی: آنتولوژی یک بلاک چین نوآورانه است که به طور مداوم در حال گسترش عملکرد خود است و توکن ONT از این توسعه بهره می برد.

چه تعداد ارز آنتولوژی در گردش وجود دارد؟

ارز ONT دارای کل عرضه 1,000,000,000 توکن است که نزدیک به 80 درصد آن در حال حاضر در گردش است. در زمان راه اندازی، 15 درصد توکن های آنتولوژی به تیم اصلی، 10 درصد به شورای پروژه،  28 درصد به شرکای سازمانی، 10 درصد به جامعه فنی و 25 درصد به توسعه اکوسیستم اختصاص یافت.

ارز آنتولوژی تحت یک فرآیند غربالگری دقیق و دوره‌های مختلف باز کردن قفل بودند که بیش از دو سال تا پایان اکتبر 2020 ادامه داشت.

امنیت شبکه آنتولوژی

ONT یک دارایی دیجیتال امن است و هیچ دلیلی وجود ندارد که افرادی که این ارز دیجیتال را در دست دارند نگران امنیت آن باشند. شبکه آنتولوژی دارای مکانیسم‌های امنیتی مناسبی است، از جمله تحمل خطای بیزانسی قابل تأیید که شبکه را در برابر حملات خارجی غیرقابل نفوذ می‌کند. به منظور اطمینان از اینکه ارز آنتولوژی کاملاً ایمن است، کاربران می توانند برای ذخیره وجوه خود از یک کیف پول قانونی استفاده کنند.

علاوه بر این، آنها باید احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنند تا دسترسی به توکن هایشان را حتی زمانی که رمز عبور آنها در معرض خطر قرار می‌گیرد، ممنوع کند. بنابراین، پس از انجام تمام اقدامات احتیاطی، استفاده از ONT کاملاً ایمن است.

امنیت شبکه آنتولوژی

خرید ارز آنتولوژی

ارز آنتولوژی در حال حاضر در صرافی های معتبر ارز دیجیتال در دسترس است. از جمله این صرافی ها می توان به صرافی بایننس، هیوبی، گیت.آی او، کوکوین و … اشاره کرد.

توکن ONT یک دارایی سرمایه گذاری خوب به خصوص برای یک استراتژی بلند مدت است. علاوه بر این، کاربران می توانند به جای نگه داشتن ONT در کیف پول خود، این توکن را به اشتراک بگذارند و جوایز ONG اضافی دریافت کنند. ارزش ONT در معرض نوسانات گاه به گاه است، به این معنی که سرمایه گذاری کوتاه مدت پرخطر نیز یک گزینه است.

سخن پایانی

پروتکل آنتولوژی سعی نمی کند ارزی مانند بیت کوین باشد و حتی سعی نمی کند اتریوم بعدی باشد. کاری که این شرکت انجام می دهد در فناوری ارز دیجیتال متفاوت است. این پروژه در واقع شبکه ای از بلاک چین ها به جای یک بلاک چین واحد است و از مدل توکن دوگانه NEO با توکن های ONT و ONG پیروی می کند.

در این شبکه ICO عمومی وجود ندارد و ایردراپ تنها راه دریافت ارز آنتولوژی است. اینکه آیا آنتولوژی قادر است کاربران را متقاعد کند که به این پروتکل بپیوندند یا نه، هنوز مشخص نیست، اما این پروژه یکی از بهترین ها در صنعت کریپتوکارنسی است.

سوالات متداول

آینده ارز دیجیتال آنتولوژی چگونه است؟

با توجه به بنیادگزاران ارز آنتولوژی و سازوکار این ارز دیجیتال، آینده رو به رشدی در طولانی مدت برای این ارز پیشبینی می‌شود.

بهترین کیف پول ها برای نگهداری و ذخیره ارز آنتولوژی کدام است؟

بهترین کیف پول های نگهداری از ارز آنتولوژی عبارتند از: تراست ولت، لجر،سایانتو، آنتو و اوالت.

امتیاز دهید:
دکمه بازگشت به بالا