آموزش

آشنایی کامل با نقاط قوت و ضعف خرید ارز دیجیتال DCEP

در ادامه این مقاله از صرافکس همراه ما باشید تا دریابیم خرید ارز دیجیتال DCEP صرفه اقتصادی دارد یا خیر. به تازگی کشور چین به صورت آزمایشی ارز دیجیتال چین به نام DCEP را اندازی کرده است. این ارز دیجیتال چینی متمرکز، در مقابل ارزهای دیجیتال غیر متمرکز مانند بیت کوین قرار دارد. 

پیداش ارز دیجیتال چینی

ارز دیجیتال dcep که مخفف شده Digital Currency Electronic Payment است، مربوط به تحقیقاتی است که در سال 2014 صورت گرفته است. این پروژه توسط بانک مرکزی ایجاد شده است و سیستم پولی دو لایه پیکربندی شده است. خرید ارز دیجیتال decp می تواند مزایای زیادی با خود به همراه داشته باشد. اقدامات چین در این زمینه را می توان یکی از سخت ترین تلاش های یک کشور برای پایین کشیدن دلار آمریکا قلمداد کرد.

تلاشی که مورد توجه مجلس سنای آمریکا قرار گرفته است و حتی برخی از کشورها نگرانی خود را در این رابطه ابراز کرده اند. شاید این موضوع که ارزهای دیجیتال در حال افزایش است برای سرمایه گذاران و علاقه مندان به حوزه کریپتو یک مزیت چندجانبه محسوب شود. البته این موضوع می تواند یک تاییدیه برای صدور و پیشبرد CBDC و گسترش بیش از پیش ارزهای دیجیتال باشد.

مطلب پیشنهادی: اگر قصد خرید بیت کوین را دارید از صرافی معتبر صرافکس اقدام به خرید کنید.

مزیت خرید ارز دیجیتال dcep

نقاط مثبت خرید ارز دیجیتال DCEP

ارز دیجیتال چینی ، فناوری بلاک چین را به طور گسترده به همه افراد معرفی خواهد کرد و این موضوع باعث می شود تا افراد عادی در این رابطه ترسی نداشته باشند. خرید ارز دیجیتال DCEP در مقایسه با پول چاپ شده دارای ویژگی های متمایزی است. در وهله اول در هزینه های چاپ صرفه جویی خواهد کرد و می تواند تراکنش های زیاد را با کارمزد کم فراهم کند. البته خرید ارز دیجیتال DCEP علاه بر تسهیل تراکنش های داخلی و خارجی باعث تغییر در روند معاملات خواهد شد. در ادامه به تعدادی از مزیت های خرید ارز دیجیتال DCEP می پردازیم:

  •         خرید ارز دیجیتال dcep امکان تسهیل تراکنش ها و انجام تراکنش های الکترونیکی با کارایی و سرعت بالا را برای سرمایه گذاران فراهم می کند. این تکنولوژی به شرکت ها و افراد این امکان را می دهد تا به راحتی هرچه تمام انتقالات خود را با سرعت بالا انجام دهند.
  •         استفاده از سیستم بلاکچین برای ثبت تراکنش ها باعث افزایش شفافیت مالی می شود. این قابلیت به مقامات نظارتی این امکان را میدهد تا فعالیت های مالی صورت گرفته را بررسی کنند. همچنین قابلیت ردیابی تراکنش ها را فراهم خواهد کرد که از بسیاری از اقدامات غیر قانونی جلوگیری خواهد کرد.
  •         ارز دیجیتال چینی این امکان را به دولت ها می دهد تا تا بر فعالیت های مالی و مالیاتی نظارت داشته باشد.
  •         خرید ارز دیجیتال dcep باعث کاهش هزینه های تراکنش خواهد شد. زیرا در این وضعیت هزینه تراکنش های واسطه کاهش می یابد.

مطلب پیشنهادی: برای آگاهی از قیمت اتریوم به صفحه ما مراجعه کنید

پیش بینی استفاده از ارز دیجیتال چینی

پیش بینی استفاده از ارز دیجیتال چینی

پیش بینی ها حاکی از آن است که کشورهای دیگر هم از چین دنباله روی می کنند و به کارزار ارزهای دیجیتال ملی می پیوندند. ایالت متحده آمریکا به طور صد در صد یکی از آنها است. همه گیری کرونا در کشور آمریکا موجب شد تا قانون گذاران این کشور به استفاده از دلار دیجیتال روی آورند و آن را اقدامی سود بخش در جهت کمک به احیا و بازیابی کسب و کارها بدانند. البته در کشورهای اروپایی قوانین سختگیرانه اعمال شده است. برخی از خبرها حاکی از آن است که دولت های چین، ژاپن، کره و هنگ کنگ برای ایجاد یک ارز دیجیتال به توافق رسیده اند. این توافق می تواند از رکود اقتصادی در این منطقه جلوگیری کند.

مطلب پیشنهادی: قیمت دوج کوین چقدر است؟

نکات منفی استفاده از ارز DCEP

خرید ارز دیجیتال dcep علاوه بر مزیت هایی که با خود به همراه دارد، می تواند پیامدهای منفی نیز به همراه داشته باشد. در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

  •         از نکات منفی استفاده از ارز دیجیتال چینی این است که نظارت دولت بر تراکنش ها و فعالیت ها مالی افزایش می یابد. با استفاده از ارز دیجیتال چینی، تراکنش ها قابل ردیابی خواهد بود که ممکن است حریم خصوصی را نقض کند.
  •         در مراحل ابتدایی استفاده از ارز دیجیتال چینی ممکن است برخی نواقص وجود داشته باشد که منجر به توقف تراکنش شود. همچنین می تواند دسترسی به اموال دیجیتال را محدود کند که باعث نارضایتی خواهد شد.

نکات منفی خرید dcep

  •         یکی دیگر نگرانی هایی که در این زمینه وجود دارد از دست دادن نقدینگی است. با رونق گرفتن استفاده از ارزهای دیجیتال ممکن است نواقص فنی باعث از دست دادن سرمایه شود که غیر قابل بازگشت است.
  •         افزایش ریسک حمله سایبری یکی دیگر از مسائلی است که استفاده از ارزهای دیجیتالی مانند DCEP با خود به همراه دارد. ارزهای دیجیتال می تواند به اطلاعات شخصی افراد آسیب بزند و برای کارهای غیر قانونی مورد استفاده قرار گیرد.

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا هر آنچه شما عزیزان برای خرید ارز دیجیتال dcep نیاز دارید بدانید را ذکر کنیم. البته باید به یاد داشته باشید حوزه کریپتو بسیار ریسک پذیر است و باید با دانش کافی وارد این حوزه شوید. توجه کنید که این مقاله به منزله توصیه به خرید یا اجتناب از خرید نیست. در ابتدا سعی کنید تحقیقات لازم را انجام دهید و سپس با مسئولیت خودتان اقدام کنید.

سوالات متداول

ارز دیجیتال dcep به چه صورت کار می کند؟

این ارز دیجیتال بر اساس فناوری بلاک چین کار می کند و با استفاده از الگوریتم های رمزنگاری شده یه تایید تراکنش ها می پردازد.

آیا امکان رقابت بین بیتکوین و dcep وجود دارد؟

حوزه و هدف بیتکوین با ارز dcep متفاوت است. ارز dcep تحت نظارت دولت چین است و با هدف نظارت بر تراکنش ها ایجاد شده است.

 

 

امتیاز دهید:
دکمه بازگشت به بالا