آموزش

ارز دیجیتال شیبا (Shiba Inu) چیست؟

ارز دیجیتال شیبا یکی از مهمترین ارز های میم کوین است که با رویکرد طنز و شوخی وارد بازار شده و با استقبال کاربران مواجه شده است. در ادامه این مقاله از صرافکس به توضیحات کامل تری درمورد این میم کوین محبوب پرداختیم که اگر قصد خرید ارز دیجیتال را داشتید می توانید بعد از  خواندن مقاله های کامل این سایت و کسب اطلاعات بیشنر اقدام نمایید. آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند به طور خلاصه به صورت زیر است:

  • ارز دیجیتال شیبا چیست؟
  • چرا شیبا یک میم کوین است
  • بهترین کیف پول های شیبا چیست؟
  • شبکه انتقال شیبا چیست؟
  • آینده ارز شیبا چیست؟
  • پیش بینی قیمت شیبا
  • توکن سوزی شیبا
  • و…

ارز دیجیتال شیبا چیست؟

شیبا اینو (SHIB) یک رمز ارز با تم سگ است و بر اساس یک نژاد سگ ژاپنی نامگذاری شده است. این توکن در سال 2020 توسط یک توسعه‌دهنده ناشناس به نام ریوشی و به عنوان جایگزینی برای دوج کوین در بلاک‌چین اتریوم طراحی شد.

ارز شیبا یک توکن ERC-20 و با یک صرافی غیرمتمرکز به نام شیباسواپ (ShibaSwap) است. نقشه راه و اکوسیستم شیبا همچنین دارای یک انکوباتور هنری NFT به نام (Shiboshi) و یک بازی NFT Shiboshi Game است. رمز ارز شیبا یک منبع اولیه در گردش 1 کوادریلیون توکن داشت که ریوشی 50 درصد توکن‌ها را در صرافی یونی سواپ قفل کرد تا نقدینگی ایجاد کرده و 50 درصد دیگر را به کیف پول ویتالیک بوترین که یکی از بنیان گذاران اتریوم است فرستاد. ویتالیک تصمیم گرفت 90٪ این توکن‌ها را سوزانده و 10٪ باقی مانده را به امور خیریه اهدا کند. همچنین توسعه دهندگان این ارز دیجیتال، تصمیم به ایجاد صرافی شیبا سواپ گرفتند که باعث بالا رفتن امنیت و اعتمادسازی برای کاربران و مشتریان این ارز دیجیتال هستند.

ارز دیجیتال شیبا اینو چیست؟

چرا شیبا یک میم کوین است؟

شیبا اینو و صدها ارز دیجیتال دیگر به عنوان میم‌ کوین یا توکن میم شناخته می‌شوند. به عنوان مثال دوج کوین و شیبا از میم‌های سگ Shiba Inu الهام گرفته شده‌اند و پپ کوین از Pepe the Frog، یک میم قورباغه انسان‌واره محبوب الهام گرفته شده است. میم ‌کوین در واقع به توکن‌هایی گفته می شود که در پی یک شوخی یا طنز به بازار ارائه شده و ارزش دیگری ندارند و اگر با استقبال کاربران مواجه شوند می‌توانند جایگاه خوبی در بین رمز ارزهای بزرگ بازار دیجیتال کسب کنند.

اکثر میم کوین‌ها با کاربرد یا موارد استفاده محدود ایجاد می‌شوند و تعداد زیادی از آن‌ها را نمی‌توان در پلتفرم‌های معاملاتی اصلی معامله کرد. همچنین قیمت میم کوین‌ها مثل شیبا به دلیل عرضه بسیار زیاد آنها معمولا پایین استبه این صورت که فقط کسری از سنت قیمت دارند. میم کوین شیبا می‌تواند فوق‌العاده نوسانی باشد، بنابراین بهتر است بدون بررسی کامل و با تمام سرمایه خود وارد بازار میم کوین ها نشوید.

کیف پول شیبا چیست؟

شیبا یک توکن ERC20 است و هر کیف پولی که قادر به ذخیره و استفاده از توکن‌های مبتنی بر شبکه اتریوم باشند برای ذخیره و استفاده از SHIB هم مناسب هستند. در جواب اینکه بهترین کیف پول شیبا کدام است باید گفت به هر کیف پولی که به شما امکان بدهد توکن‌های شیبا را در شبکه اتریوم ذخیره و استفاده کنید، کیف پول شیبا می‌گویند.

بسته به شرایط خود باید کیف پولی را انتخاب کنید که نیازهای شما را رفع کند. ممکن است قصد نگهداری شیبا اینو را به مدت طولانی داشته باشید تا در صورت افزایش قیمت در آینده آن را معامله کنید یا شاید کیف پولی بخواهید که رمز ارز شیبای شما را در دسترس نگهداشته و بتوانید در DeFi شرکت کنید.

اگر هدف شما ذخیره‌سازی طولانی‌مدت این توکن است، کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند لجر و ترزور گزینه مناسبی هستند. این کیف پول‌های سخت‌افزاری به‌عنوان ایمن‌ترین راه برای ذخیره ارزهای رمزنگاری‌شده برای مدت طولانی می‌باشند.

اما اگر قرار است به طور منظم از رمز ارز خود استفاده کرده و با آن‌ها تجارت کنید، کیف پول نرم افزاری مانند تراست ولت و متامسک بهترین انتخاب‌ها هستند. در نهایت صرف نظر از اینکه کدام کیف پول را انتخاب می‌کنید، توصیه می‌شود که کیف پولی پیدا کنید که به شما امکان بدهد حضانت SHIB خود را حفظ کنید.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال شیبا اینو

شبکه انتقال شیبا چیست؟

پاسخ به اینکه شبکه انتقال شیبا چیست مستلزم این است که بدانیم توکن شیبا بر مبنای چه شبکه‌‌ای ساخته می‌شود. Shiba Inu یک توکن ERC-20 مبتنی بر اتریوم است و به جای بلاک‌چین خود، روی بلاک‌چین اتریوم ایجاد شده و توسط آن میزبانی می‌شود.

ریوشی در مقاله‌ای بیان کرده است که ساخت اکوسیستم شیبا اینو را بر روی اتریوم انتخاب کرده چرا که این شبکه ایمن بوده و به خوبی تثبیت شده است و به پروژه اجازه می‌دهد غیرمتمرکز باقی بماند. پس برای انتقال شیبا باید از بستر اتریوم استفاده کرد.

آینده ارز شیبا چیست؟

اینکه پیش‌بینی بلندمدت قیمت رمز ارز شیبا چیست بسیار کار دشواری است. با وجود تمام نوسانات قیمت توکن‌های SHIB و ریسک بالای آن، انتظار می‌رود رمز ارز شیبا روند صعودی سودآوری در آینده داشته باشد. با این حال، از آنجایی که شیبا از نظر فناوری مبتنی بر رمزنگاری نیست، فقدان اصول بنیادی در مورد آن وجود دارد و بنابراین بیشتر به حدس و گمان و اخبار بازار ارزهای دیجیتال متکی است.

عوامل عمده‌ای که ممکن است بر قیمت توکن تأثیر بگذارند شامل مواردی مثل استفاده از تبلیغات، راه‌اندازی شیباسواپ، فهرست شدن در پلتفرم‌های بزرگ، پذیرش در کسب‌وکارهایی که آن را به عنوان پرداخت بپذیرند و توکن‌سوزی می شود. البته که شیبا اینو به عنوان یک میم کوین شناخته می‌شود اما با توجه به محبوبیت روزافزون آن آینده و چشم‌انداز روشنی را می توان برای آن در بازار کریپتو و جذب سرمایه گذاران برای آن پیش بینی کرد.

آینده ارز دیجیتال شیبا اینو چگونه است؟

خرید ارز شیبا

اگر از قبل در صرافی‌هایی که SHIB را فهرست می‌کنند حساب دارید، فقط باید برای مبلغ دلخواه خود سفارش خرید ثبت کنید. در غیر این صورت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • صرافی مورد نظرتان که شیبا را پشتیبانی می‌کند، انتخاب کرده و یک حساب در آن راه اندازی کنید.
  • حساب خود را شارژ کنید.
  • یک کیف پول ارز دیجیتال نصب و راه اندازی کنید که از SHIB پشتیبانی کند.
  • در پلتفرم صرافی، یک جفت معاملاتی (مانند SHIB/ETH) را انتخاب کنید.
  • ثبت سفارش خرید شیبا را انجام داده و تجارت شیبا را شروع کنید.

ایجاد حساب کاربری در صرافی رمزارز اغلب مستلزم تأیید هویت شما است یعنی باید کپی از یک مدرک شناسایی معتبر ارسال کنید. حساب‌ را می‌توانید با ارز دیجیتال یا ارز فیات تامین مالی کنید.

از جمله صرافی‌های معتبر که از شیبا اینو پشتیبانی می‌کنند شامل کوین بیس، جمینی، بایننس، کراکن، کوکوین و… می شوند.

پیش بینی قیمت شیبا

از اوایل سال 2023، ارزش بازار Shiba Inu تقریباً 7 میلیارد دلار است و این توکن مورد علاقه بسیاری از علاقه‌مندان در فضای ارزهای دیجیتال است. اگر برایتان سوال است که دلیل رشد شیبا چیست باید ذکر کرد که بهبود این توکن به روند احساسات بازار بستگی دارد و در صورت احساسات مثبت در بازار پتانسیل افزایش بسیاری دارد.

علاوه بر این، در تجزیه و تحلیل موقعیت شیبا اینو در بازار کریپتو، درک تفاوت بین ارزش بازار و قیمت شیبا بسیار مهم است. قیمت پایین SHIB ممکن است سرمایه‌گذاران جدید را فریب داده و باعث شود آن‌ها پتانسیل قیمت شیبا را درست ارزیابی نکنند. ارزش بازار با ضرب کل عرضه در گردش توکن در قیمت فعلی بازار آن محاسبه می‌شود.

در زمان نوشتن، قیمت SHIB تقریباً 0.000012 دلار است و اگر SHIB به 0.01 دلار برسد، سرمایه‌گذاران بازدهی بیش از 700 برابر را تجربه خواهند کرد. اما برای رسیدن به 0.01 دلار، شیبا اینو باید به ارزش بازار عظیم 5 تریلیون دلار برسد که این ارزش از مجموع ارزش بازار اپل، گوگل و بیت کوین بزرگتر است. در نتیجه، هنگام ارائه پیش‌بینی‌های واقعی قیمت، باید ارزش بازار را در نظر بگیرید.

بهترین کیف پول های میم کوین شیبا اینو

توکن سوزی شیبا

یکی از مهم‌ترین مکانیسم‌ها در اکوسیستم شیبا، توکن‌سوزی آن است. در توضیح اینکه توکن‌سوزی شیبا چیست باید گفت طی این فرایند با ارسال رمز ارزها به یک کیف پول به اصطلاح مرده آن‌ها از دسترس خارج خواهد شد، به طوری که دیگر قابل بازیابی نیستند. شیبا اینو برای این پروسه از دو کیف پول و همچنین از “سیاه چاله” استفاده می‌کند. جامعه شیب یا شیب‌ارمی تا کنون حدود 10 میلیارد SHIB را سوزانده‌اند.

ویتالیک بوترین بزرگترین توکن‌سوزی را انجام داد. او 50 درصد از تمام توکن‌های SHIB را در سال 2021 دریافت کرد. سپس 410.24 تریلیون آن را سوزاند و بقیه را به امور خیریه اهدا کرد. بنابراین، علاوه بر سهم ویتالیک، ارتش شیب 180 میلیارد SHIB دیگر را سوزاند. در واقع با این ترفند شیبا قصد دارد حداکثر عرضه را کمیاب کرده و در نتیجه توکن شاهد رشد مثبت قیمت باشد. در حال حاضر، هولدرهایی که شیبای خود را بسوزانند پاداش دریافت می‌کنند که به صورت توکن‌های burntSHIB به آن‌ها اعطا می‌شود.

آن‌ها قادرند این توکن‌ها را به اشتراک گذاشته و توکن‌ ریوشی دریافت کنند، این توکنی است که جامعه شیب ایجاد کرده و این مکانیسم در 23 آوریل 2022 راه‌اندازی شده و تنها در پنج روز 20 میلیارد SHIB را سوزاند.

سوالات متداول

قیمت ارز شیبا چگونه است؟

قیمت این ارز دیجیتال به صورت لحظه ای بوده و متغیر است، شما میتوانید با مراجعه به سایت صرافکس از قیمت لحظه ای ارز شیبا مطلع شوید.

توکن شیبا چیست؟

ارز دیجیتال شیبا اینو یک میم کوین است که در سال 2020 توسط توسعه دهنده ناشناس به نام ریوشی طراحی شده است.

جمع بندی

آنچه در این مقاله از صرافکس خواندید به صورت زیر است:

  • ارز دیجیتال شیبا یکی از مهمترین میم کوین ها است که در سال 2020 به بازار ارزهای دیجیتال عرضه شد.
  • کیف پول هایی که از ارز دیجیتال شیبا پشتیبانی می کنند، شامل لجر و ترزور و… می شود.
  • شبکه انتقال ارز دیجیتال شیبا، از بستر اتریوم استفاده می کند.
  • پیش بینی قیمت شیبا با توجه به نوساناتی که داشته است قابل حدس بوده که در این مقاله به آن پرداخته ایم.
  • و…
5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا