ارز دیجیتال - بررسی و معرفی همه ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال هلیوم (Helium)

از آغاز پیدایش بیت کوین تا به امروز، هزاران ارز دیجیتال با طیف وسیعی از موارد استفاده به دنیای رمز ارزها راه پیدا کرده اند. اما هنوز تعداد کمی از آنها وارد حوزه‌ی جدید اینترنت اشیا (Internet of Things) شده‌اند. اگر شما هم یکی از علاقه مندان به دنیای بلاک‌چین هستید، بدون شک اخبار مربوط به رشد 6000 درصدی ارز هلیوم را شنیده اید و قطعا توجه شما را هم به خود جلب کرده است.

حال این سوال پیش می آید که دلیل اصلی این رشد عظیم چه بوده است. پروژه هلیوم بین دو فناوری جذاب دنیا یعنی اینترنت اشیاء و بلاک‌چین پل ارتباطی زده است و توانسته مزایای این دو را باهم ادغام نماید و برای علاقه مندان به این دو حوزه، یک شبکه پایدار، غیرمتمرکز، امن و البته سریع را بسازد.

ما در ادامه این مقاله به معرفی ارز هلیوم و ویژگی های آن می پردازیم. لذا از شما می خواهیم در صرافکس را تا انتها همراهی کنید.

ارز هلیوم (Helium) چیست؟

هلیوم (Helium) یک شبکه مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین می باشد که قادر است دستگاه‌های مجهز به اینترنت اشیا را به هم متصل کند. هلیوم که “شبکه مردم” (The People’s Network) نیز نام گذاری شده است، قصد دارد تا تمامی مشکلات و مسائل حاضر را برطرف کند و یک شبکه اینترنت اشیا کارآمد و کاربردی برای آینده ایجاد کند.

ارز هلیوم (Helium) چیست؟

 

در این فناوری سیستم، داده‌ها و اطلاعات را از طریق شبکه‌ای از نودها ارسال می‌کند. در عین حال دستگاه‌های متصل به آن نیز با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. این شبکه نودهای اختصاصی دارد که می‌توانند تراکنش‌ها و داده‌ها را به صورت غیرمتمرکز مبادله کنند. در مقابل، اجراکنندگان نودها به‌عنوان پاداش ارز هلیوم یا HNT را دریافت می‌کنند.

همین موضوع امنیت خارق‌العاده‌ای را برای این شبکه به ارمغان آورده است. این فناوری نیاز دنیای بشر در آینده است. به عنوان مثال این فاکتور برای خانه‌های هوشمند آینده، بسیار ایده‌آل خواهد بود.

نودهای تشکیل دهنده این شبکه در سیستم آن، هات‌اسپات (Hotspot) نام دارند. هات‌اسپات‌ها برای اینکه پوشش شبکه اینترنت را فراهم کنند به پروتکل لورا (LoRaWAN) متکی هستند. این دستگاه‌ها ترکیبی از ورودی‌های وایرلس و ماینرها هستند.

لورا (LoRaWAN) یک پروتکل لایه مک (MAC) است و ساختاری ابری دارد که به پلتفرم‌هایی مانند ارز هلیوم اجازه می‌دهد تا به آن متصل شوند. می توان گفت لورا یک پروتکل‌ شبکه‌ی دوربرد با توان پایین است که مخصوص اینترنت اشیا طراحی شده است.

این فناوری به سیگنال‌های هات‌اسپات‌ها اجازه می‌دهد تا حتی در سطوح پایین‌تر از نویز (NOISE) نیز منتشر شوند. تجهیزات مبتنی بر پروتکل لورا می‌توانند تا سال‌ها فقط با یک باطری کار کنند. شبکه Helium که بیش از 25٬000 هات‌اسپات دارد که هر کدام به عنوان یک نود در شبکه بلاک چین عمل می‌کنند، یکی از بزرگترین شبکه‌های لورا (LoRaWAN) است.

این هات‌اسپات‌ها قدرت شبکه لورا و دستگاه‌های ماینینگ (استخراج) مبتنی بر فناوری بلاک چین را با یکدیگر ترکیب می‌کنند.

یکی از بزرگترین مشکلات در زمینه اینترنت اشیا، حفظ حریم خصوصی کاربران و امنیت در هاب‌های مشهور اینترنت اشیا مانند گوگل و آمازون است. به لطف ویژگی تمرکززدایی تکنولوژی بلاک چین که شبکه Helium نیز از آن استفاده می‌کند، به‌زودی حفظ حریم خصوصی در مورد اتصال دستگاه‌ها به اینترنت اشیا دیگر تامین خواهد شد.

شبکه غیر متمرکز Helium راهکاری برای اتصال دستگاه‌های موجود بر بستر اینترنت اشیاء را فراهم نموده است. می توان گفت شبکه Helium فضایی را فراهم کرده است تا این دستگاه‌ها بتوانند در محیطی کاملاً امن و بدون نگرانی از هک شدن و یا خرابکاری، داده‌های خود را مبادله کرده تا امنیت بیشتری برای دنیای اینترنت اشیاء فراهم شود.

این شبکه اجازه می دهد دستگاه‌های متصل به اینترنت یا توان ضعیف به بلاک‌چین متصل شوند. بلاک‌چین آن از پروتکل ویژه خود که اجماع فضا نام دارد، بهره می برد. این پروتکل می‌تواند با سرعت بالا و امنیت منحصربه‌فرد خود، جان تازه‌ای را به دنیای اینترنت اشیاء ببخشد.

بنیان گذاران و تاریخچه ارز هلیوم

علاوه بر این، می‌تواند در توسعه اینترنت اشیاء و غیر متمرکز سازی آن نقش بسیار زیادی ایفا کند که این موضوع برای فعالان حوزه IOT بسیاری ارزشمند است.

بنیان گذاران و تاریخچه ارز هلیوم

Helium یکی از بزرگترین پروژه‌هایی است که بنیانگذاران آن مدت‌زمان زیادی بر روی آن کار کرده اند. این پروژه در سال ۲۰۱۳ توسط سه بنیان‌گذار شکل گرفت و در نهایت راه اندازی شد.

امیر حلیم (Amir Haleem) نخستین بنیان‌گذار این تیم است. او قبل از ورود به این پروژه به‌عنوان یکی از توسعه دهندگان حرفه‌ای بازی های دیجیتالی و بلاک چینی شناخته می‌شد. آقای حلیم در حال حاضر مدیرعامل شرکت است.

سین کری (Sean Carey) دومین بنیان‌گذار این تیم است. او پیش از اینکه فعالیت خود را در پروژه Heliumآغاز کند، در شرکت Where که از زیر مجموعه‌های شرکت Paypal بود، فعالیت داشت. او در حال حاضر یکی از برنامه‌نویسان مطرح دنیا می باشد.

نامشان فانینگ (Shawn Fanning) سومین بنیان‌گذار شبکه Helium می‌باشد. آقای فانینگ یکی از باسابقه‌ترین برنامه‌نویسان این تیم است. او در سال 1999 یک پلتفرم همتا به همتا موسیقی به نام Napster را ایجاد کرد. با این پلتفرم کاربران می توانستند فایل موسیقی به اشتراک بگذارند که در نوع خود جزو اولین‌ها به‌حساب می‌آید.

در سال 2013 بود که این تیم سه‌نفره شرکت خود را تاسیس کردند. در آن زمان اینترنت اشیاء تازه در مسیر رشد قرار گرفته بود. فناوری بلاک‌چین نیز شرایط مشابهی داشت.

نحوه عملکرد شبکه Helium

آنها تصمیم گرفتند تا راهکاری پیدا کنند تا این دو فناوری را با یکدیگر ادغام کنند. بالاخره آنها توانستند در سال 2018 پلتفرم خود را به‌صورت کامل ارائه دهند و ارز هلیوم با نماد HNT را به بازار کریپتو عرضه کنند.

این شبکه برخلاف سایر پروژه‌های مشابه، عرضه اولیه‌ نداشت و در واقع نودها باید تمام توکن ها را استخراج می کردند. به همین جهت در ابتدا حجم ارز هلیوم در بازار بسیار کم بود. اما طور متوسط هر ماه 5 میلیون توکن عرضه می‌شد.

این فاکتور باعث شد تا کم‌کم عرضه و تقاضا مناسبی شکل بگیرد و ارز هلیوم رشد قیمتی مناسبی را تجربه کند. به‌گونه‌ای که در یک سال گذشته رمز ارز هلیوم حدود 6000 درصد رشد داشته است.

نحوه عملکرد شبکه Helium

عملکرد شبکه ارز هلیوم از جمله مواردی است که فعالان و طرفداران این حوزه را سردرگم کرده است. در واقع آن‌ها متوجه نمی شوند که چگونه شبکه Helium توانسته بین بلاک‌چین و اینترنت اشیاء ارتباط دقیق برقرار کند. قبل از اینکه به نحوه ارتباط این دو در شبکه آن بپردازیم، بهتر است ابتدا هر یک از این موارد را مرور کنیم.

اینترنت اشیاء موردی است که بیشتر افراد درک درستی از آن ندارند. اینترنت اشیاء به مجموعه‌ای از محصولات و دستگاه‌های معمولی گفته می‌شود که همه آنها به یک شبکه واحد متصل هستند. این شبکه داده‌های ورودی از آن‌ها را پردازش کرده و با توجه به داده ها وظیفه یا عملکرد هرکدام را تعیین می‌کند.

برای مثال این روزها خانه‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء به شدت زیاد شده اند. در این خانه‌ها تمام وسایل از جمله تلویزیون، در، نور چراغ و… به یک سیستم واحد متصل هستند. این سیستم یک فضای پردازش و ذخیره‌سازی آنلاین را فراهم می کند که اطلاعات ورودی از این دستگاه را دریافت کرده و بعد از پردازش یک دستور نهایی را برای آن‌ها صادر می‌کند.

به این ترتیب تمام بخش‌های خانه متناسب با نیاز شما تنظیم می شود. شما می توانید چنین ساختاری را در کارخانه جات و شرکت‌های مختلف هم ببینید. نکته قابل توجه این است که فضای اصلی پردازش این اطلاعات امنیت چندان بالایی ندارد و امکان هک اطلاعات یا نفوذ به آن وجود دارد.

دومین مورد فناوری بلاک‌چین است. هدف از پیدایش فناوری بلاک‌چین تمرکززدایی است. تمام سامانه‌ها و شبکه‌هایی که بر بستر بلاک‌چین ایجاد می‌شوند، غیر متمرکز بوده و خود اعضای آن شبکه را کنترل می کنند و هیچ عامل خارجی حق دسترسی به داده ها و اطلاعات شبکه را ندارد.

شبکه های مجهز به فناوری بلاک چین اطلاعات را به شیوه‌ای دقیق دسته‌بندی کرده و مانع از دست‌کاری یا تحریف آن‌ها می‌شوند. این شیوه امنیت بسیار بالایی را فراهم می کند. به همین دلیل است که مواردی همچون پرداخت‌های مالی، شبکه‌های توزیع محتوا و… بر بستر بلاک‌چین تولید شده‌اند.

حال که به‌ طور مختصر به معرفی این دو فناوری پرداختیم، شما میتوانید راحت تر عملکرد شبکه ارز هلیوم را دریابید. در حقیقت این پروژه فضای پردازش اصلی یا هسته اصلی اطلاعات اینترنت اشیاء را به یک بستر بلاک‌چینی متصل می کند. به همین دلیل امنیت آن به طرز چشمگیری افزایش‌یافته و احتمال خطا هم کاهش می یابد.

عملکرد پروژه Helium به این شکل است که در ابتدا افرادی باید دستگاه‌هایی به نام هات اسپات را خریداری نمایند. این دستگاه‌ها می‌توانند امواج رادیویی با موج ضعیف را دریافت کنند.

نحوه عملکرد شبکه Helium

به همین جهت برای دریافت داده‌ها، ضعیف‌ترین دستگاه‌های شبکه اینترنت اشیاء هم مناسب هستند. این دستگاه‌ها در اصل نقش نودهای شبکه را ایفا می کنند که به نوعی هم دروازه اینترنت و هم ماینر ارز هلیوم هستند.

بعد از اینکه دستگاه‌های شبکه اینترنت اشیاء به این نودها متصل شدند، اطلاعات درون هسته آن رمزنگاری می‌شود. این شبکه برای رمزنگاری و تایید بلاک‌های بلاک‌چین خود از تکنولوژی اجماع اثبات فضا (BTF) استفاده می‌کند. در این فناوری حتی زمانی که سرعت اینترنت تمام اجزای شبکه متغیر یا ضعیف هم باشد، نودها به توافق می‌رسند.

همین امر باعث می‌شود تا داده‌های اینترنت اشیاء شما درون فضای غیرمتمرکزی قرار گیرد که هیچ شخصی بدان دسترسی ندارد و کسی یا سازمانی نمی تواند داده ها را تغییر داده یا از آنها سوءاستفاده کند. این فاکتور امنیتی، سرعت را بالا برده است.

توکن Helium

این شبکه مانند سایر بلاک‌چین‌های دیگر، اقتصاد توکنی خود را دارد. این شبکه برای پرداخت پاداش‌ به نودها در شبکه و البته حفظ و نگهداری آن، توکن‌های ویژه‌ای به نام Helium دارد که با نماد اختصاری HNT نمایش داده می شود. این شبکه دو توکن ویژه دارد.

توکن اول همان رمز ارز هلیوم می‌باشد. این ارز در سال 2018 ایجاد شد اما در سال 2020 بود که وارد بازارهای جهانی شد. ارز هلیوم توانست طی یک سال رکورد بسیار بالایی را ثبت کند که در نوع خود بسیار بی‌نظیر است.

تعداد تمام توکن‌های هلیوم 223 میلیون واحد می‌باشد که تاکنون 104 میلیون واحد آن منتشر شده است. تیم توسعه‌دهنده Helium برنامه ریزی کرده است که عرضه مابقی این توکن‌ها تا 20 سال آینده به طول بیانجامد. این کار شرایط عرضه و تقاضای مناسبی ایجاد می کند که باعث رشد قیمت میشود.

البته همانطور که در بالا ذکر شد. در بستر بلاک‌چین Helium یک ارز دیجیتال دیگر به نام Data Credit نیز وجود دارد. کاربران از این رمز ارز برای پرداخت کارمزدهای داخل شبکه استفاده می‌کنند. در حال حاضر ارز دیجیتال دیتا کردیت قابلیت مبادله ندارد و تنها در داخل شبکه آن کاربرد دارد.

ویژگی های منحصر به فرد ارز هلیوم

شبکه و ارز هلیوم ایده منحصر به فردی دارد و این ایده خاص، ویژگی‌های خاص و ایده‌آلی را برای این شبکه فراهم کرده است. این ویژگی‌ها سبب شده تا ارز هلیوم بتواند در طی یک سال گذشته 6000 درصد رشد کند. در ادامه به چند ویژگی شبکه هلیوم اشاره می کنیم:

۱- امنیت بالا ارز هلیوم

یکی از مهم‌ترین و البته حیاتی‌ترین فاکتورها و ویژگی هایی که می توان برای شبکه هلیوم در نظر گرفت، امنیت بالای آن است. بلاک‌چین این پروژه به‌جای اینکه از پروتکل اثبات کار (مانند بیت‌کوین) یا اثبات سهام ( مانند ارز دیجیتال متیک ) استفاده کند، برای تولید بلاک‌های خود از پروتکل اجماع ویژه‌ای به نام “Proof Of Coverage” یا اجماع فضا استفاده می‌کند.

در این روش فضای موجود برای تایید بلاک‌ها بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل بلاک‌ها در بستری امن و با سرعتی مناسب تأیید می شوند. علاوه بر این، شبکه Helium راهکارهای امنیتی دیگری را هم بکار گرفته که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

۲- شبکه مردم

بسیاری از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال و اینترنت اشیاء، به پروژه ارز هلیوم، “شبکه مردم” هم می‌گویند. چرا که هلیوم دو مورد از جدیدترین فناوری‌های دنیا را با هم ترکیب کرده است. همین امر باعث شده تا پروژه هلیوم در زمینه خود بسیار پیشتاز باشد.

۳- سرعت عالی

یکی دیگر از فاکتورهایی که موجب رشد ارز هلیوم شده است, سرعت بالای این شبکه می باشد. پروژه Helium از پروتکل ویژه‌ای برای اجماع نودها می کند که مصرف انرژی پایینی دارد و می‌تواند با سرعت بسیار بیشتری بلاک‌ها را تایید نماید.

۴- اتصال به انواع دستگاه‌های IOT

شبکه هلیوم از سازگاری بسیار بالای برخوردار است. به‌گونه‌ای که تمام دستگاه‌های بستر شبکه اینترنت اشیاء هم می‌توانند به آن متصل شوند. این یک ویژگی بسیار منحصر به فرد می‌باشد.

مزایا و معایب پروژه و ارز هلیوم

می توان گفت تمام شبکه‌های بلاک چینی متناسب با ساختار و طراحی خود، نقاط ضعف و قوت ویژه‌ای دارند. همین نقطه‌ضعف و قوت هم بوده که این شبکه‌ها را برای طیف مشخصی از امور مناسب کرده است. با این حال چیزی که کارایی و البته به‌صرفه بودن یک شبکه را مشخص می‌کند، نسبت مزایا به معایب می‌باشد.

اما در رابطه با ارز هلیوم، مزایا به معایب آن پیشی گرفته و همین امر باعث شده تا این ارز رشد و نفوذ بالایی را تجربه نماید. ما در ادامه برخی از این مزایا و معایب را لیست کرده ایم.

مزایا

  • تحلیل گران نسبت به آینده این شبکه و رمز ارزهای زیر مجموعه آن مانند ارز هلیوم بسیار امیدوارند.
  • هلیوم این قابلیت را دارد که نودها ارز هلیوم را استخراج کنند.
  • هلیوم دو فناوری ویژه اینترنت اشیاء و بلاک‌چین را یکدیگر ترکیب کرده است.
  • هلیوم از پروتکل ویژه ای برای حفظ اجماع در صورت متغیر بودن قدرت شبکه استفاده می کند.
  • هلیوم از محبوبیت بالایی در بین علاقه مندان به IOT برخوردار است.

معایب

دستگاه‌های هات اسپات برای استخراج ارز هلیوم بسیار گران است. دستگاه هات اسپات که همان ماینر این شبکه است قیمتی معادل 440 دلار دارد. این دستگاه یک حافظه SSD یک ترابایتی و یک رم 8 گیگ دارد.

امنیت ارز هلیوم

امنیت یکی از مهم‌ترین و البته حیاتی‌ترین فاکتورهای ارز هلیوم تلقی می‌شود که در قسمت های بالا نیز به آن پرداختیم. در واقع ساخت این شبکه به‌گونه‌ای است که می‌تواند امنیت بسیار منحصربه‌فردی را در بستر خود داشته باشند. نخستین عاملی که امنیت بالا ارز هلیوم را فراهم می کند، پروتکل اجماع این شبکه می‌باشد.

هلیوم برای تایید بلاک‌های خود از فناوری اختصاصی اثبات فضا استفاده می‌کند تا تمام داده‌های موجود در دفتر کل توزیع شده، به شیوه‌ای دقیق و البته سریع ثبت شود. علاوه بر این، نودهای شبکه هم از بروز هرگونه خرابکاری جلوگیری می کنند.

یکی دیگر از عواملی که امنیت این شبکه را حفظ می کند، استفاده از کلیدهای نامتقارن است. این فناوری در کیف پول اختصاصی ارز هلیوم استفاده می شود و برای افرادی که ارز هلیوم را در آن ذخیره کرده‌اند، بکار می‌رود. کلیدهای نامتقارن اجازه نمی دهند که کسی داده‌ها را دستکاری کند.

تولیدات شبکه هلیوم

همانطور که در بالا ذکر شد، شبکه هلیوم یک شبکه برای اینترنت اشیاء می‌باشد. به همین دلیل، علاوه بر ارز هلیوم، تولیدات و محصولات مختلفی دارد. در واقع این شبکه برای عملکرد صحیح خود، طیف مشخصی از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای ویژه را نیاز دارد.

این سخت افزارها و نرم افزارها به شبکه هلیوم کمک می‌کند تا کارایی و عملکرد بهتری داشته باشد. به همین جهت است که هرساله گروه توسعه دهنده شبکه و ارز هلیوم، دستگاه‌ها و سخت‌افزارهای ویژه‌ای را رونمایی می‌کند که به طور مشترک برای شبکه بلاک‌چین و اینترنت اشیاء بکار می‌روند. ما در ادامه چند مورد از این تجهیزات را به شما معرفی می کنیم.

 هلیوم کنسول

هلیوم کنسول، یکی از اصلی‌ترین و البته ایده‌آل‌ترین تولیدات گروه هلیوم است. این محصول ابزاری مبتنی بر وب است که مدیریت دستگاه‌ها مختلف را امکان پذیر می‌کند. به کمک این سیستم، کاربران می‌توانند در پروژه ثبت‌نام کنند و دستگاه‌های جدیدی را ثبت نمایند.

علاوه بر این آن‌ها می‌توانند دسترسی دستگاه‌ها را بررسی کرده و به آنها امتیاز دهند. می توان گفت هلیوم کنسول سبب شده تا این ابزار برای مدیریت دستگاه‌های متصل به شبکه گزینه‌ای مناسبی باشد.

هلیوم کنسول برای بررسی و البته هدایت داده‌ها از دو روش بهره میبرد. روش اول مبتنی بر پروتکل HTTPS است. این روش امنیت بالایی را به همراه دارد. دومین روش MQTT است. در این روش امنیت کمتری وجود دارد اما به دلیل سبک بودن پروتکل، داده‌ها با سرعت بسیار بیشتری منتقل می شوند.

هلیوم کنسول ساختار ویژه ای دارد. به‌گونه‌ای که شما می‌توانید کاربران جدیدی را ثبت‌نام کرده و به آنها درجه و یا دسترسی‌های مختلف بدهید. به عنوان مثال اگر از شبکه هلیوم در یک سازمان استفاده شود، این یک قابلیت مناسب برای تعریف کارمندان و زیر مجموعه‌های داخل شبکه است .

همانطور که در بالا نیز گفتیم، توکن Data Credit یکی از توکن های شبکه هلیوم می‌باشد و کاربران برای پرداخت‌های درون شبکه از آن استفاده می‌کنند که صرفا از طریق هلیوم کنسول ممکن شده است.

Helium Tabs

یکی دیگر از ابزارهای ساخته گروه هلیوم، هلیوم تبز است. فناوری هلیوم تبز تاثیر زیادی بر روی نحوه کارایی و کاربردهای این شبکه دارد. این تکنولوژی اجزای متصل به شبکه هلیوم دمانند اشخاص، ماشین، لامپ و… را رصد می کند.

هات اسپات هلیوم

مهم‌ترین و البته اساسی‌ترین محصول تولید شده توسط گروه هلیوم، دستگاه هات اسپات هلیوم است. در واقع می توان گفت شبکه هلیوم بدون دستگاه هات اسپات هیچ‌گونه کارایی ندارد.

دستگاه هات اسپات یک دستگاه کوچک است که شما می‌توانید آن را به راحتی در گوشه ای از منزل خود قرار دهید. این دستگاه هم به‌عنوان یک ماینر و هم به‌عنوان یک گیرنده اینترنت عمل می‌کند.

جالب است بدانید که خود دستگاه هم امواج رادیویی مختلفی را ارسال می‌کند. مزیت منحصر به فرد این دستگاه قدرت انتقال امواج آن می‌باشد. این روتر می‌تواند قدرتی معادل 20 برابر بیشتر از مودم‌های عادی داشته باشد.

هات اسپات هلیوم از تکنولوژی LoRaWAN استفاده می‌کند. به همین جهت می‌تواند ضعیف‌ترین امواج را به‌خوبی دریافت و تحلیل کند. این دستگاه قدرت بالایی در حفظ ساختار شبکه دارد.

دستگاه هات اسپات هلیوم می‌تواند داده‌های موجود را حتی در زمانی که سیگنال‌های شبکه متفاوت باشد، به‌خوبی دریافت کرده و تنظیم نماید. این باعث می‌شود تا در زمانی که سیگنال شبکه هم ضعیف است، نودها به اجماع برسند و بلاک ها را تایید کنند.

البته تعداد دستگاه‌های هات اسپات محدود است و به همین جهت در تمام مناطق جهان وجود ندارد. گشذته از این، این دستگاه‌ها قیمت نسبتاً بالایی دارند.

این در حالی است که دستگاه هات اسپات تنها می‌تواند ارز هلیوم را ماین کند. در حالی که با چنین مبلغی می‌توان ماینرهای مشابهی را خریداری نمود که می توانند تعداد زیادی از توکن‌ها را استخراج کنند.

بنیان گذاران و تاریخچه ارز هلیوم

صرافی های عرضه کننده ارز هلیوم

خلاقیت و البته کارایی شبکه و ارز هلیوم بسیاری از صرافی‌ ارز دیجیتال را بر آن داشته تا این ارز را به لیست خود اضافه کنند. در حقیقت بخش وسیعی از کاربران و تریدرهای دنیای ارزهای دیجیتال نام این پروژه منحصر به فرد را شنیده‌اند و تمایل دارند تا این رمز ارز را خریداری کنند. ما در این قسمت برخی از صرافی‌های معتبر را که به ارائه و خرید و فروش این ارز می پردازند، لیست کرده ایم.

  • بایننس (Binance)
  • بیلکسی (Bilaxy)
  • اف تی ایکس (FTX)
  • هو (Hoo)
  • هات بیت (Hotbit)

کیف پول های مناسب رمز ارز هلیوم

یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها برای خرید یک ارز دیجیتال، کیف پول مناسب آن ارز است. هر سرمایه‌گذاری قبل از اینکه به خرید یک ارز دیجیتال اقدام نمایند، باید در رابطه با کیف پول‌های قابل پشتیبانی آن تحقیق کند. مشخص است که هر اندازه یک ارز دیجیتال با کیف پول‌های بیشتری سازگار باشد، می‌تواند گزینه بهتری برای سرمایه‌گذاری باشد.

ارز دیجیتال Helium با بسیاری از کیف پول‌های مطرح دنیا سازگاری دارد. ما در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی می کنیم.

Helium App wallets

بهترین انتخاب برای نگهداری از ارز هلیوم این کیف پول است. این کیف پول نرم‌افزاری بوده و تیم توسعه‌دهنده خود بلاک‌چین هلیوم آن را ساخته اند. کلیدهای نامتقارن این کیف امنیت آن را افزایش می دهد. این کیف پول در دو نسخه اندروید و IOS در دسترس کاربران می‌باشد. شما می توانید این کیف را از گوگل‌پلی یا اپ‌استور دانلود نمایید.

Math Wallet

کیف پول مث ولت به گونه ای طراحی شده که می‌تواند از 38 شبکه بلاک‌چین اختصاصی در دنیا پشتیبانی کند که یکی از آنها بلاک‌چین و ارز هلیوم می‌باشد. از طرفی دیگر Math Wallet امنیت بسیار بالایی دارد و در نسخه‌های اندروید و آی‌اواس در دسترس می‌باشد.

کیف پول لجر (Ledger)

کیف پول لجر (Ledger) از دیگر گزینه‌های مناسب برای نگهداری از ارز هلیوم است. کیف پول سخت‌افزاری لجر پروتکل‌های بسیاری برای تأمین امنیت دارد. کاربرانی که می خواهند حجم زیادی از ارز هلیوم را نگهداری کنند کیف پول آفلاین لجر گزینه بسیار مناسبی است.

کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)

ترزور (Trezor) با استفاده از پروتکل‌های امنیتی خود، ریسک سرقت یا از دست رفتن ارزهای دیجیتال شما را به صفر می رساند. این در نوع خود بی نظیر است.

سخن پایانی

پروژه هلیوم یکی از منحصر به فردترین و ایده‌آل‌ترین بلاک‌چین‌هایی است که در دنیا شناخته می‌شود. این پروژه با هدف ترکیب دو فناوری بلاک‌چین و اینترنت اشیاء به وجود آمده است. در حقیقت این پروژه قصد دارد مزایای بلاک‌چین و IOT را با همدیگر ترکیب نماید و امنیت و تمرکززدایی بلاک‌چین را به اینترنت اشیاء اعطا کند.

تامین امنیت در شبکه هلیوم به کمک نودهای فیزیکی به نام هات اسپات صورت م گیرد. دستگاه های هات اسپات فرایند استخراج رمز ارز هلیوم را به عهده دارند. نودهایی که مجهز به هات اسپات هستند در ازای نظارت بر روند کلی شبکه، ارز هلیوم را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

پروتکل اثبات فضا که در پروژه هلیوم به کار گرفته شده است، می‌تواند سرعت و کارایی شبکه را افزایش دهد. مجموع موارد ذکر شده در کنار هم سبب شده تا شبکه و ارز هلیوم بسیار منحصربه‌فرد باشد.

سوالات متداول

آیا این امکان وجود دارد که ارز هلیوم را با کامپیوتر خانگی استخراج نماییم؟

متاسفانه خیر. استخراج ارز هلیوم را فقط از طریق امواج رادیویی و با وسیله دستگاه‌های هات‌اسپات (Hotspot) مخصوص خود امکان‌پذیر می‌باشد که عملکردی مختلف از CPU و GPU دارند.

آیا استخراج ارز هلیوم با گوشی نیز امکان پذیر است؟

خیر. استخراج هلیوم را فقط با دستگاه‌های هات اسپات باید انجام داد.

امتیاز دهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا