آموزش

معامله جفت ارز چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

روش های بسیار زیادی برای فروش و خرید ارز دیجیتال مانند خرید بیت کوین وجود دارد. یکی از روش هایی که افراد بسیار زیادی از آن استفاده می‌کنند، روش معامله جفت ارز است. در این مقاله از سایت صرافکس قصد داریم شما را با معامله ارز به ارز و نحوه انجام آن آشنا کنیم. اگر تمایل دارید تا اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید، پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

معامله جفت ارز چیست؟

معامله جفت ارز به معامله ای گفته می‌شود که در آن شما با فروش یک ارز دیجیتال، همزمان ارز دیگری را خریداری می‌کنید. به عنوان مثال در یک معامله ارز به ارز شما می‌توانید به صورت مستقیم بیت کوین های خود را به تتر تبدیل کنید. این در صورتی است که در حالت عادی شما ابتدا باید بیت کوین را به ریال و سپس ریال را به تتر تبدیل کنید.

بسیاری از افراد در سراسر جهان هستند که بازار را به خوبی تحلیل می‌کنند. در یک فرصت مناسب با استفاده از تکنیک معامله جفت ارز کسب سود می‌کنند. آنها در حقیقت با استفاده از تفاوت ارزش دو کوین متفاوت این سود را بدست می‌آورند.

مزایای معامله جفت ارز چیست؟

مزایای معامله جفت ارز چیست؟

معامله گران حرفه ای برای آنکه بتوانند در این بازار پرنوسان بیشترین سود را کسب کنند، اغلب از این روش استفاده می‌کنند. این کار مزایای بسیار زیادی دارد که مهمترین آنها به شرح زیر می‌باشند:

  • با استفاده از این روش شما می‌توانید وجوه خود را با سرعت بسیار بیشتری منتقل کنید.
  • این روش معمولا در صرافی های غیر متمرکز انجام می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود تا معامله جفت ارز در بیشترین امنیت ممکن انجام شود. همچنین شما دیگر مشکلات احراز هویت در صرافی های خارجی را نخواهید داشت.
  • با این کار شما می‌توانید سود بیشتری را در معاملات کوتاه مدت و بلند مدت خود بدست آورید.
  • امکان سرمایه گذاری در دیفای با استفاده از معامله ارز به ارز برای افراد سراسر جهان فراهم شده است.
  • با استفاده از معامله جفت ارز شما می‌توانید به محض مشاهده فرصت مناسب در یک ارز، دارایی خود را به آن ارز دیجیتال تبدیل کنید. به این صورت نیازی نیست که شما منتظر تایید و پردازش یک معامله دیگر باشید.

پیشنهاد مطالعه: استیکینگ ارز دیجیتال چیست و چه مزایایی دارد؟

معایب معاملات جفت ارز

این نوع معاملات علی رغم مزایای بسیار زیادی که دارند، دارای معایبی نیز هستند. از مهمترین معایب این روش معاملاتی می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • این نوع از معاملات پیچیده تر از معاملات معمولی است. به همین خاطر برای افراد تازه وارد به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.
  • همانطور که گفته شد، این نوع معاملات معمولا در صرافی های غیر متمرکز انجام می‌شود. در نظر داشته باشید که برخی از صرافی های غیر متمرکز از نظر امنیتی آسیب پذیر هستند و همین موضوع باعث به خطر افتادن سرمایه شما می‌شود.
  • برای تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد شما همواره نیاز به یک ابزار دارید تا این کار را برای شما انجام دهد.

این روش همانقدر که برای افراد حرفه ای می‌تواند سودده باشد، برای افراد تازه کار می‌تواند بسیار ضررده باشد. پیشنهاد می‌شود که اگر اطلاعات زیادی در این زمینه ندارید، به هیچ وجه از معامله جفت ارز استفاده نکنید.

بهترین جفت ارزهای دیجیتال

بهترین جفت ارزهای بازار ارزهای دیجیتال

جفت ارزهای بسیار زیادی در بازار وجود دارند که افراد بسیار زیادی از آن استفاده می‌کنند. اما مطمئنا همه آنها نمی‌توانند گزینه خوبی برای سرمایه گذاری باشند. انتخاب یک جفت ارز خوب و مناسب می‌تواند شما را به سودهای بسیار زیادی برساند. در حال حاضر مهمترین و بهترین جفت ارزهای بازار عبارتند از:

  • BTC/USDT
  • ETH/BCH
  • ETH/LTC
  • BTC/ETH
  • BTC/LTC

موارد نام برده شده در بالا را می‌توان به عنوان بهترین جفت ارزهای بازار برای معامله جفت ارز نام برد. در بازار تقاضا برای موارد نام برده شده بسیار بیشتر از سایرین است. همچنین در نظر داشته باشید که بیشترین تقاضا مربوط به جفت ارز BTC/USDT است.

بهترین راه برای پیدا کردن جفت ارز خوب چیست؟

راه های زیادی برای این کار وجود دارد و هر کس در این زمینه استراتژی خاص خود را دارد. یکی از بهترین راه ها برای پیدا کردن جفت ارز مناسب و انجام معامله جفت ارز این است که شما ابتدا باید حجم معاملات جفت ارز را بررسی کنید. سپس باید رابطه آن با سایر دارایی های دیجیتال را مشخص و در مرحله آخر اقدام به خرید کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که اثر نقدینگی نیز می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. اثر نقدینگی نشان می‌دهند که بعد از انجام معامله ارز به ارز، چقدر زمان می‌برد تا سفارش شما انجام شود. هرچه اثر نقدینگی بیشتر باشد، ارزش آن جفت ارز بیشتر خواهد بود.

نحوه انجام معامله جفت ارز دیجیتال

نحوه انجام معامله جفت ارز دیجیتال

بسیاری از صرافی های داخلی و خارجی امکان انجام این نوع معامله را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. شما به راحتی می‌توانید ارزهای مدنظر خود را انتخاب کنید و معامله جفت ارز خود را انجام دهید. در نظر داشته باشید که خرید جفت ارز ETH/LTC یعنی شما به صورت همزمان از صرافی اتریوم را خریداری می‌کنید و لاین کوین را می‌فروشید. فروش ETH/LTC نیز یعنی شما اتریوم را می‌فروشید و لایت کوین خریداری می‌کنید.

تعداد جفت ارزهایی که توسط صرافی ها پشتیبانی می‌شود، در صرافی های مختلف متفاوت است. همچنین در این نکته را باید بدانید که همه ارزها قابلیت تبدیل شدن به یکدیگر را ندارند. در این مواقع شما باید چندین معامله ارز به ارز انجام دهید. این کار ریسک بسیار زیادی دارد و نیازمند مهارت بسیار زیادی است. به همین خاطر است که این روش برای افراد مبتدی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله درباره معامله جفت ارز و بهترین جفت ارزهای بازار ارز دیجیتال به شما توضیح دادیم. اگر قصد انجام اینگونه معاملات را دارید، بهتر است ابتدا اطلاعات خود را در این زمینه تا حد بسیار زیادی افزایش دهید. همچنین در نظر داشته باشید که تعداد محدودی از صرافی ها برای انجام این معاملات مناسب هستند.

سوالات متداول

معامله جفت ارز به چه معناست؟

در این نوع معاملات در حقیقت شما به صورت همزمان و با خرید یک ارز دیجیتال، ارز دیگری را می‌فروشید.

بهترین راه برای انجام معاملات جفت ارز کدام است؟

برای انجام اینگونه معاملات شما می‌توانید از خدمات صرافی های داخلی و خارجی و همچنین صرافی های غیر متمرکز استفاده کنید.

امتیاز دهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا