آموزش

فاست (Faucet) ارز دیجیتال چیست؟ دریافت ارز دیجیتال رایگان

در سال های اخیر، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال افراد زیادی را به خود جلب کرده است و افراد زیادی هستند که به دنبال کسب رایگان رمز ارزها به خصوص بیت کوین هستند. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا راهی وجود دارد که بتوان از آن بیت کوین رایگان یا  سایر رمز ارزها را به صورت رایگان به دست آورد؟  در پاسخ به این سوال باید بگوییم، بله؛ با استفاده از فاست‌ (Faucet) می‌توان بیت کوین یا ارز دیجیتال رایگان دریافت کرد. در این مقاله به صورت کامل به Faucet ارز دیجیتال می پردازیم. با ما همراه باشید.

فاست ارز دیجیتال به چه معناست؟

در حوزه ارزهای دیجیتال به سایت هایی فاست می گویند که مقدار کمی ارز دیجیتال را در قبال انجام کارهای ساده به کاربران می دهند. در زبان انگلیسی، فاست یعنی شیر آبی که چکه می‌کند که می‌توان معنای «درآمد قطره‌ای» را از آن برداشت کرد و به نوعی تداعی کننده روش کار این برنامه است. زیرا جوایز آنها بسیار ناچیز است، دقیقاً مانند شیر آبی که قطره های کوچک آب از آن چکه می کند.

اگر کاربران می خواهند ارز های دیجیتال رایگان دریافت کنند، باید کارهایی مانند مشاهده تبلیغات، تماشای فیلم های ارائه شده توسط آن سایت، تکمیل آزمونها و یا کلیک روی لینک ها را انجام دهند و در ازای آن به عنوان پاداش مقداری از ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین رایگان دریافت کنند که به کیف پول دیجیتال کاربر ارسال می شود.

فاست ارز دیجیتال به چه معناست؟

قطعا طرح هایی که فاست ها به منظور ارائه رایگان رمز ارز می دهند، سریع و پردرآمد نیستند. میزان ارز پرداختی به نوع کاری بستگی دارد که کاربر انجام می دهد. به عبارت دیگر، هرچه کار ساده تر باشد، پاداش آن نیز کمتر می شود. اکثر وب سایت ها حداقل میزان پرداختی را تعیین می کنند، بنابراین پس از اینکه پاداش های حاصل از انجام کارها به یک کیف پول آنلاین واریز می شود، کاربر فقط در صورتی می تواند این پاداش را دریافت کند که به حداقل آستانه تعیین شده رسیده باشد.

در بهترین فاست های ارز های دیجیتال، کاربران ممکن است در کمتر از یک روز موجودی خود را به حد آستانه برداشت برسانند، اما این کار اغلب بیش از یک هفته زمان می برد.

فاست چگونه کار می کند؟

عملکرد Faucet ها مبتنی بر کار های ساده ای است و فقط کافی است فرد این کارها را انجام دهد و به ازای آن پاداش دریافت کند.

معمولاً کاربران باید مشخصات خود را همراه با آدرس کیف پول خود، در یک فاست ثبت کنند. پس از انجام یک کار ساده در وب سایت، پاداش کسب شده به کیف پول آنها ارسال می شود.

 بیشتر انها، با ثبت نام کاربر به طور خودکار یک میکرو کیف پول برای او ایجاد می کنند. وقتی که این میکرو کیف پول ها پر می شوند و دیگر فضایی برای ذخیره ارزهای رایگان ندارند، جوایز به طور خودکار به کیف پول اصلی کاربر ارسال می شود.

فاست چگونه کار می کند؟

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که وب سایت هایی که فاست ارائه می دهند، چه سودی از این کار می برند؟ در پاسخ باید بگوییم که آنها با این کار بازدید کنندگان بیشتری را برای سایت خود جذب می کنند. سایت های Faucet معمولا تبلیغات زیادی در خود دارند و هزینه‌های این تبلیغات را بر اساس سازوکار پرداخت به ازای هر هزار بازدید محاسبه می کنند. پس هر چه یک سایت بازدیدکننده و کاربر بیشتری داشته باشد، درج آگهی در آن هزینه بیشتری دارد و این به نفع صاحب سایت فاست است و به الطبع درآمد بیشتری خواهند داشت.

فاست بیت کوین

هر فاست (Faucet) ممکن است رمز ارزهای مختلفی را به عنوان پاداش به کاربران هدیه بدهد، اما معمولا رایج ترین فاست ها، بیت کوین (BTC) را به عنوان پاداش در نظر می گیرند.

فاست بیت کوین یک سیستم پاداش دهی است که از آن می توان مقدار کمی بیت کوین، که به ساتوشی (satoshi) معروف است، {واحد یک میلیونیم 1 بیت کوین (0.00000001 BTC)} پاداش دریافت کرد.

اولین بار Faucet های بیت کوین را توسعه دهنده ارشد بیت کوین، گاوین آندرسن در سال ۲۰۱۰ معرفی کرد تا در قبال انجام کارهای ساده پاداش پنج بیت کوین را ارائه بدهند. هدف او این بود که آگاهی مردم را در مورد بیت کوین افزایش دهد. زیرا در آن موقع مفهوم ارز رمزپایه بسیار جدید بود.

فاست بیت کوین

یکی دیگر از دلایل راه اندازی Faucet های بیت کوین رایگان، محدود بودن صرافی های ارز های دیجیتال بود. در آن زمان صرافی وجود نداشت، بنابراین کاربران برای خرید بیت کوین با مشکل مواجه می شدند. سایت هایی که به مردم بیت کوین رایگان می دادند، انگیزه ای عالی برای جلب توجه مردم به بیت کوین و پیشروی آن ایجاد می کردند.

چگونه از Faucet استفاده کنیم؟

فرایند استفاده از یک فاست بیت کوین بسیار آسان است. شما می توانید به راحتی به وب‌سایت Faucet مراجعه کرده و در آن ثبت نام کنید و سپس آدرس کیف پول خود را وارد نمایید. شمارنده آن وب سایت، مدت زمانی  را که شما در آن سایت می‌گذرانید، ثبت می‌کند و بعد از آنکه مدت زمان مقرر شده توسط سایت را گذراندید، می‌توانید روی دکمه «Claim Now» کلیک کنید و پاداش خود را دریافت نمایید.

 البته شما باید قبل از هرکاری یک کپچا (Captcha) یا یک مسئله ساده ریاضی را حل کنید تا ثابت کنید که یک انسان هستید نه یک ربات. به همین سادگی می‌توانید از پاداش های یک Faucet بهره مند شوید.

البته فاست‌ها معمولاً برای اینکه یک نفر تمام پاداش‌ها را از آن خود نکند برای هر بار جمع‌آوری پاداش توسط یک شخص، محدودیتی زمانی در نظر گرفته‌اند. این محدودیت زمانی به سیاست Faucet بستگی دارد که می‌تواند از ۵ دقیقه تا ۲۴ ساعت متغیر باشد.

تعداد بیت کوین رایگان در یک فاست می تواند متفاوت باشد، برخی از سایت ها نرخ عالی دارند، در حالی که برخی دیگر چنین نیستند.

چگونه از Faucet استفاده کنیم؟

چگونه می‌توان فاست‌های ارزهای دیجیتال را پیدا کرد؟

شما می‌توانید عبارت «Bitcoin Faucet» (فاست بیت کوین) را در گوگل یا یک موتور جستجوی دیگر سرچ کنید و به راحتی سایت‌های Faucetرا پیدا کنید. البته شاید از تعداد نتایج این جستجو غافلگیر شوید. صدها وب‌سایت Faucet وجود دارد که می‌توانید آنها را مشاهده کرده و با انتخاب آن‌ها تعدادی ساتوشی نیز پاداش بگیرید. به یاد داشته باشید که یک ساتوشی برابر با ۰٫۰۰۰۰۰۰۰۱ یا یکصد میلیونیوم بیت کوین است.

از مشهورترین فاست‌های پادشاه ارزهای دیجیتال می توان به

مون بیت کوین (Moon Bitcoin)، بیت کوین زیبرا (Bitcoin Zebra)، بیت کوین ۷۷۷ (Bitcoin ۷۷۷)، بیت کوینکر (Bitcoinker) و فری بیت کوین (Freebitcoin) اشاره کرد.

سخن پایانی

در میان سایت هایی که به عنوان Faucet تبلیغ می شوند، سایتهای اسکم هم قرار دارند، مانند اوجو و یا بیتلندپرو که خود سایت اصلی آن را تایید و یا توصیه نمی کنند. همه این سایتها توسط یک سیستم اتوماسیون و بدون دخالت انسان در سایت قرار می‌گیرند و کسی آنها را ممیزی نمی کنند. پس لطفا مراقب باشید که عضو سایتهای متفرقه و تست نشده و یا غیر معتبر نشوید.

سوالات متداول

فاست (Faucet) بیت‌کوین چیست؟

فاست بیت‌کوین و دیگر رمزارزها، سایت یا اپلیکیشنی می‌باشد که به ازای انجام فعالیت‌های کوچک، مقداری ارز دیجیتال به صورت رایگان پرداخت می‌کند.

فاست‌های ارزهای دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟

سایت‌های فاست از طریق تبلیغات، بازاریابی و... درآمد بدست می‌آورند. به همین دلیل بیشتر آنها از کاربران می‌خواهند در این برنامه‌ها سهیم شوند و بخشی از درآمد تبلیغ آن را هدیه بگیرند.

امتیاز دهید:
دکمه بازگشت به بالا