آموزش

آموزش قدم به قدم ساخت NFT در Opensea

محبوبیت NFT در سراسر جهان گسترش یافته و افراد مشهور و هنرمندان، هنر دیجیتال خود را به قیمت هزاران یا حتی میلیون‌ها دلار می‌فروشند. در این میان پلتفرم Opensea محبوب‌ترین بازار برای تولید و خرید و فروش آثار هنری ان اف تی است.

اگر از فعالان حوزه ارز دیجیتال هستید حتما تابحال با مفهوم NFT برخورد داشته و نام بازار اپن سی را شنیده باشید. آیا هیچوقت به ساخت NFT در Opensea فکر کرده‌اید؟ با یک آموزش ساده شما نیز می‌توانید اثر هنری خود را در این پلتفرم ساخته و به فروش برسانید. در ادامه برای آشنایی بیشتر با نحوه ساخت NFT در Opensea با ما همراه باشید.

ویژگی‌های پلتفرم اپن سی

وبسایت اپن سی دارای ویژگی‌های شاخصی است که آن را از سایر رقبای خود در زمینه طراحی و مبادلات توکن‌های غیرقابل تعویض متمایز می‌کند. در ادامه به این موارد مهم اشاره می‌کنیم.

  • سازگاری و سرعت:

این بازار با طیف وسیعی از پروژه‌های NFT سازگار است و از پروژه‌های بسیاری در این زمینه پشتیبانی می‌کند.

  • امنیت و مقیاس پذیری:

مقیاس‌پذیر بودن به معنای توانایی پردازش تراکنش‌های بزرگ در یک ثانیه و در یک محیط امن است. بازار NFT اپن سی از امنیت بالایی برخوردار است و از اطلاعات سازنده توکن غیرمثلی و خریدار محافظت می‌کند.

  • اثربخشی قراردادهای هوشمند:

نوشتن کد بدون اشکال، کارآمد و ایمن ضروری است تا کارایی و اثربخشی قراردادهای هوشمند را افزایش دهد. بنابراین، یک قرارداد هوشمند که حاوی شرایط بین فروشنده و خریدار است باید حتما برای دستیابی به حداکثر انعطاف پذیری بررسی شود.

  • راحتی و رتبه بندی:

کار در پلتفرم اپن سی بسیار راحت و کاربرپسند است. علاوه بر این با چند کیف پول NFT و همچنین گزینه‌های پرداخت متفاوت سازگار است. پس اگر قصد ساخت NFT  را دارید، ادامه مقاله را با دقت بخوانید.

ویژگی‌های پلتفرم اپن سی

آموزش ساخت NFT در Opensea

برای آشنا شدن با نحوه ساخت NFT در Opensea مراحل زیر را دنبال کنید:

  • راه اندازی کیف پول دیجیتال:

می‌دانیم کیف پول دیجیتال مکانی برای ذخیره و نگهداری دارایی‌های دیجیتال مانند ارز دیجیتال اتریوم و NFT است، از این رو ابتدا باید یک کیف پول داشته باشید. اپن سی با بسیاری از کیف پول‌ها سازگار است، اما متامسک محبوب‌ترین کیف پول مورد استفاده در این پلتفرم است. پس ابتدا والت متامسک خود را راه‌اندازی کنید.

  • اتصال کیف پول به اپن سی:

پس از راه اندازی کیف پول متامسک خود، وارد پلتفرم اپن سی شده و روی نماد کیف پول در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید. چند گزینه کیف پول فهرست می‌شود که شما متامسک را انتخاب کرده و شرایط و ضوابط را می‌پذیرید.

آموزش ساخت NFT در Opensea

  • ایجاد مجموعه NFT:

در ادامه مراحل ساخت NFT در Opensea، شما باید یک مجموعه NFT جدید بسازید. پس در پلتفرم اپن سی روی گزینه مجموعه من کلیک کنید. یک مجموعه جدید ایجاد کرده و برای آن یک لوگو، یک تصویر شاخص و یک تصویر زمینه انتخاب کنید. در صورت تمایل درباره آن توضیحی کوتاه ثبت کرده و دسته‌بندی را انتخاب کنید.

در این قسمت هزینه فروش مجددی را که می‌خواهید از خریدار دریافت کنید، ثبت کنید. هم‌چنین بلاک‌ چین مورد نظر خود و نحوه پرداخت و انتخاب تم نمایش را انتخاب کرده و در انتها روی گزینه create کلیک کنید. NFT جدید شما ایجاد شده است.

ایجاد مجموعه nft

  • ضرب اولین NFT:

بعد از اینکه که مجموعه NFT خود را ایجاد کردید، اضافه‌کردن NFT به آن بسیار آسان است. برای این منظور مجموعه خود را باز کنید و با کلیک روی گزینه add می‌توانید NFT را به آن اضافه کنید. به این صورت که یک NFT با نام آپلود کرده و تمام ویژگی‌ها را کامل کنید و در انتها روی Create کلیک کنید.

برای فهرست کردن NFT خود در اولین مرتبه باید هزینه بپردازید و دسترسی بازار اپن سی به NFT خود را نیز فراهم کنید. بعد از اینکه امضای دیجیتال خود را آپلود کردید، پلتفرم NFT شما را منتشر می کند و شما موفق به ساخت NFT در Opensea شده‌اید.

ضرب اولین nft

چه مواردی قابل تبدیل به NFT هستند؟

برای ساخت NFT در Opensea آیتم‌های مختلفی را می‌توان انتخاب کرد. البته باید ابتدا بررسی کنید که آیا آیتم مورد نظر شما در پلتفرم موجود هست یا نه؟ از جمله موارد قابل تبدیل به توکن غیرمثلی عبارتند از:

  • فایل‌ موسیقی
  • آثار هنری
  • اقلام مجازی در بازی‌های بلاک‌چینی مانند زمین، سلاح و…
  • کارت‌های مبادله
  • آیتم‌های قابل مجموعه‌سازی (کلکسیون‌ آثار هنری)
  • نام دامنه (نام‌ دامنه‌های وب‌سایت‌ها مثل swapinsurance.eth)
  • اقلام ورزشی
  • اقلام کاربردی ( آیتم‌های درون بازی‌های بلاک‌چینی و متاورسی)

نکاتی برای ساخت NFT در Opensea

پلتفرم اپن سی از تکنیکی به نام Lazy Minting پیروی می‌کند که در آن کاربر می‌تواند NFT خود را تا زمانی که فروخته شود به صورت رایگان بدون پرداخت هزینه گس ضرب کردن، ایجاد کند. پس چنانچه بودجه زیادی ندارید یا یک کلکسیونر مبتدی هستید، علی‌رغم بازارهای اتریوم که در آن هزینه‌های گس بسیار بالاست به‌راحتی برای ساخت NFT  در Opensea اقدام کنید.

رایج‌ترین توکن در این پلتفرم، توکن ERC-721 است که نادر و منحصربه‌فرد بوده و برای مشتریان این امکان را ایجاد می‌کند تا مالکیت یک دارایی دیجیتال را داشته باشند. حتما در اپن سی حساب خود را تأیید کنید تا باعث کاهش فروش NFTهای دارای حق نسخه برداری شوید و از تولید موارد جعلی جلوگیری کنید.

آیا ساخت NFT در Opensea سرمایه‌گذاری خوبی است؟

اگر قصد ساخت NFT در Opensea را دارید در ابتدا باید از این مساله آگاه باشید که آیا این کار سرمایه‌گذاری خوبی است یا نه؟ در پاسخ باید گفت که با در نظر گرفتن کاربرد این توکن‌ها برای کاربران و دامنه گسترده استفاده از آن‌ها در آینده به نظر می رسد NFTها سرمایه‌گذاری خوبی باشند. در ادامه به برخی از مزایای سرمایه‌گذاری در NFTها اشاره کرده‌ایم.

  • از آنجایی که NFTها قیمت‌های متفاوت دارند، در برخی موارد می‌توان یکی از آن‌ها را با قیمت حتی چند اتر خریداری کرد. بنابراین برای هر کسی مقدور است که اقدام به خرید NFT کند.
  • NFTها قادرند مالکیت دارایی‌ها را توسط ابرداده‌ها و قرارداد هوشمند تضمین ‌کنند، بنابراین غیرممکن است که شخصی بتواند دارایی‌های شما را سرقت کرده یا آن‌ها را متعلق به خود معرفی کند.
  • می‌دانیم که برای مبادله NFTها از ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود و به این معناست که کاربر می‌تواند برای تنوع بخشیدن به پرتفوی خود از این نوع توکن نیز استفاده کند.
  • برای افرادی که به فناوری بلاک‌چین و نحوه عملکرد آن علاقمند هستند، توکن‌های غیرقابل تعویض می‌توانند زمینه‌ای برای یادگیری و گسترش دانش و اطلاعات در مورد بلاک‌چین فراهم کنند.

ساخت NFT در Opensea برای سرمایه‌گذاری

جمع بندی

پلتفرم اپن سی یکی از بازارهای NFT برای خرید و فروش اقلام دیجیتال، از جمله آیتم‌های درون بازی‌ها و کلکسیون های رمزنگاری در محیط بلاک‌چین است. ساخت NFT در Opensea یک روش عالی برای ارائه محصولات یا خدمات خود در مقابل دید مخاطبان جدید و کسب درآمد از فروش آن‌هاست. ساخت NFT در Opensea طی چند مرحله آسان قابل انجام است که در این مقاله از صرافکس شرح داده شد. با این راه ساده و به کمک فناوری بلاک‌چین شما می‌توانید در حوزه کریپتوکارنسی بدون خرید و فروش ارز دیجیتال فعالیت کرده و درآمد کسب کنید.

سؤالات متداول

هزینه ساخت NFT در Opensea چقدر است؟

برای ساخت NFT در Opensea، باید یک بار هزینه پرداخت کنید که معمولاً 60 تا 70 دلار است و با پرداخت این هزینه می‌توانید به صورت رایگان NFT خود را بسازید و بفروشید.

چه نوع NFT هایی در Opensea قابل ساخت هستند؟

در حال حاضر دو نوع NFT در اپن سی پشتیبانی می‌شوند: توکن‌های استاندارد ERC-721 و ERC-1155.

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا