کیف پول

کیف پول لجر (Ledger) چیست؟ و دلیل محبوبیت آن

کیف پول لجر یک کیف پول سخت افزاری است که برای ذخیره بسیاری از ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و غیره، استفاده می‌شود. کیف پول لجر همانند سایر کیف پول‌های دیجیتالی، کلیدها و رمزهای خصوصی کاربران را در یک سیستم سخت افزاری امن نگهداری می‌کند. بنابراین به این اطلاعات مهم را از دسترس سارقین و هکرها دور نگه می‌دارد.

همچنین این نوع از کیف پول‌ها به کاربران خود این اجازه را می‌دهند تا به اطلاعات و دارایی‌های خود به راحتی دسترسی داشته باشند. از جمله ویژگی هایی که باعث می‌شود کیف پول لجر پر طرفدار و کاربردی باشد، امنیت بالا و راحتی استفاده از آن است.

با استفاده از این کیف پول کاربران قادر هستند تا به سهولت و آسانی برای فروش و پرداخت های خود اقدام کرده و دارایی های خود را در جای امنی نگهداری کنند. کیف پول لجر از صفحه نمایشی برخوردار است که با استفاده از آن خوانایی نام ارزهای دیجیتال و قابلیت های این کیف پول بسیار راحت تر است. همینطور با اکثر کامپیوترها، لب تاب‌ها و همچنین تبلت ها نیز سازگار است.

وب سایت کیف پول لجر اعلام کرده که مدل نانو اس این محصول بیش از 23 نوع از ارزهای دیجیتال مختلف را پشتیبانی می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود تا برای سرمایه گذارانی که در حوزه های مختلفی کار و از رمزارز های مختلفی استفاده می‌کنند، نیز بسیار مناسب باشد.

نحوه استفاده از کیف پول لجر

نحوه استفاده از کیف پول لجر

در قدم اول اطمینان حاصل کنید که کیف پول لجر را از یک مرکز معتبر خریداری می‌کنید و سپس مراحل زیر را طی کنید:

  1. پکیج و محتویات داخل آن را بررسی کنید: مطمئن شوید تا تمام وسایل مورد نیازتان در پکیج این کیف پول موجود باشد. محتویات درون بسته باید شامل موارد زیر باشد:
  • کابل یو اس بی
  • جا کلیدی
  • طناب مخصوص
  • دستگاه کیف پول لجر
  • 3 عدد کارت کاغذی، صفحه خالی و همچنین یک صفحه که دستورالعمل نحوه کار با آن نوشته شده است.
  1. کنترل دستگاه: چک کردن سلامت دکمه ها و صفحه نمایش.
  2. متصل کردن دستگاه: با استفاده از کابل یو اس بی که در اختیار دارید از طریق کامپیوتر خود شروع به شارژ کردن دستگاه کنید. هنگامی که اتصال شکل بگیرد پیامی به عوان خوش‌آمد گویی به شما نمایش داده می‌شود. همچنین توضیحات مختصری از نحوه استفاده دکمه‌های روی دستگاه نیز به شما نمایش داده می‌شود.
  3. نصب Ledger Live بر روی کامپیوتر: این نرم افزار در واقع جایگزینی برای Ledger Manager است. این نرم افزار به تنهایی یک کیف پول نیست. بلکه به شما این امکان را می‌دهد تا بیت کوین و همچنین آلت کوین‌هایتان را مدیریت کنید.
  4. پیکربندی دستگاه جدید: هنگامی که پیام فوق به شما نمایش داده شود، دکمه سمت راست را زده و گزینه تایید را بزنید. اگر حساب قدیمی برای کیف پول لجر دارید می‌توانید از طریق همان حساب قدیمی به دستگاه متصل شوید.
  5. تایید پین کد: به منظور تضمین امنیت کیف پول لجر، پین کدی را برای آن تعریف کنید تا از دارایی‌های شما مراقبت شود. با این روش فقط شما می‌توانید به دارایی های داخل کیف پول دسترسی پیدا کنید.
  6. یادداشت کردن عبارت ریکاوری: بعد از آنکه مراحل گفته شده را انجام دادید، دستگاه به شما عباراتی را نشان خواهد داد که برای ریکاوری کردن استفاده می‌شود. این عبارات شامل 24 کلمه خواهد بود که حتما باید در یک مکان امنی نیز نگهداری شوند.

این نکته را فراموش نکنید که این عبارات را در گوشی یا لب تابی ذخیره نکنید. زیرا این دستگاه‌ها قابل هک بوده و امکان از دست دادن دارایی‌ها نیز وجود دارد. نکته دیگر اینکه از دستگاه‌هایی استفاده کنید که قبلا استفاده نشده باشند و کیف پول لجر مختص شما باشد.

مزایای استفاده از کیف پول لجر

مزایای استفاده از کیف پول لجر

  • پشتیبانی بالای این کیف پول از ارزهای دیجیتال مهم و معروف که حتی از 1500 توکن نیز پشتیبانی می‌کند. می‌توان عنوان کرد که کیف پول لجر نسبت به رقبای خود از ارزهای بیشتری پشتیبانی می‌کند.
  • این کیف پول با داشتن تاییدیه از سازمان امنیت سایبری فرانسه، می‌توان گفت که کیف پول قابل اطمینانی است.
  • مقرون به صرفه بودن کیف پول لجر و ارزان تر بودن آن نسبت به رقبای خود باعث شده تا طرفداران زیادی داشته باشد، این ویژگی را می‌توان یک از نکات مثبت این کیف پول به شمار آورد.
  • قابلیت بازگردانی دارایی‌ها هنگام استفاده از این کیف پول یک از ویژگی‌های مهم این کیف پول سخت افزاری حساب کرد. یعنی در صورت وارد شدن هرگونه آسیب به کیف پول می‌توان دارایی‌ها را بازگردانی کرد.
  • استفاده از کیف پول لجر بسیار راحت بوده و همچنین استفاده از Ledger Live نیز استفاده از این کیف پول را راحت تر نیز می‌کند. همینطور راحتی استفاده از ویژگی‌های نرم افزاری و سخت افزاری این کیف پول کار را برای کاربران راحت می‌کند.
  • ضد آب و ضد حرارت بودن کیف پول های لجر نانو اس
  • باطری این کیف پول پنج سال دوام دارد. اگر دیگر باطری قابل استفاده نیست می‌توان آن را فقط با اتصال به کامپیوتر یا لب تاب استفاده کرد.
  • در صورت محفوظ بودن عبارات ریکاوری غیر قابل هک هستند.

نکات امنیتی درباره کیف پول های سخت افزاری لجر

نکات امنیتی درباره کیف پول های سخت افزاری

بهترین راه برای جلوگیری از سرقت ارزهای دیجیتالی خود این است که، مواقعی که از دستگاه استفاده نمی‌کنید آن را خاموش کنید. همچنین افراد سارق زیادی در فضای مجازی حضور دارند که در اول کار از شما مبلغی را درخواست می‌کنند و می‌گویند با مبلغ بیشتری پول شما را پس می‌دهند. پس در این صورت به هیچ وجه مبالغی را به افرادی که نمی‌شناسید انتقال ندهید.

نتیجه گیری

اگر می‌خواهید در زمینه ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری جدی داشته باشید، مطمئنا به یک کیف پول امن نیز نیاز خواهید داشت. این کیف پول نیز نه تنها بیت کوین و آلت کوین های شما را ذخیره می‌کنند بلکه 30 نوع دیگر از ارزهای دیجیتال دیگر را نیز پشتیبانی می‌کند.

نکته پایانی و مهم این است که حتما کیف پول لجر خود را از یک فروشگاه معتبری خریداری کنید. اگر در خرید یک کیف پول مطمئن، دقت کافی را به خرج ندهید باید خطر از دست رفتن دارایی‌هایتان را نیز به جان بخرید.

کیف پول سخت افزاری لجر

سوالات متداول

آیا کیف پول لجر نیز هک می شود؟

تا به امروز هیچ گزارشی مبنی بر هک از راه دور کیف پول لجر نانو اس داده نشده است. اما هکر‌ها با استفاده از ترفند‌های زیادی به کیف پول افراد دسترسی پیدا می‌کنند. ولی تا زمانی که عبارت ریکاوری شما را در سیستم هایی که امکان نفوذ به آنها وجود دارد ذخیر نشده باشند و در جای محفوظی نگهداری شوند، هیچ شخصی نمی‌تواند به دستگاه کیف پول لجر شما دسترسی یابد. در نتیجه، دارایی های شما در مکانی امن خواهند بود.

چه میزان توکن و کوین را می‌توانیم در کیف پول لجر ذخیره نماییم؟

سرمایه گذاران می‌توانند بیش از 1100 کوین و توکن را در کیف پول لجر ذخیره نماییند که 23 رمز ارز مستقیماً توسط لجر پشتیبانی می‌شوند و سایر توسط برنامه‌های شخص ثالث نصب شده قابل پشتیبانی هستند.

امتیاز دهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا