کیف پول

کیف پول ترزور (TREZOR) چیست؟ و بررسی همه جانبه آن

کیف پول ترزور (Trezor ) اولین کیف پول سخت افزاری بیت کوین است که در بازار رمز ارزها ارائه شد. این کیف پول سخت افزاری به کاربر این امکان را می‌دهد که تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال را با امنیت کامل دریافت و نگهداری کند. کیف پول ترزور وان (Trezor one) برای نخستین بار توسط ساتوشی لبز اهل کشور چک در سال 2014 ابداع شد.

این شرکت مانند سایر شرکت‌ها همچون لجر، بهترین و امن‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری دنیا را می‌سازد. کیف پول ترزور سرد، مانند کیف پول‌های داغ، شرایط راحتی کاربر را برای استفاده در نظر گرفته است. ترزور وان (Trezor one) مشهورترین کیف پول این شرکت است. در ادامه بررسی‌های بهترین کیف پول ارز دیجیتال از صرافکس با ما همراه باشید، تا به بررسی کیف پول تروزر بپردازیم.

کیف پول ترزور و امنیت آن

ترزور به عنوان یک کیف پول سخت افزاری، بسیار امن‌تر از سایر کیف پول‌های تحت وب، موبایلی و یا دسکتاپی است. کیف پول ترزور هیچگاه به شبکه اینترنت متصل نمی‌شود. پس همین موضوع امکان دسترسی هکرها به این کیف پول را قطع کرده و باعث امنیت اترزور می‌شود.

ویژگی های ترزور وان (Trezor one)

ویژگی های ترزور وان (Trezor one)

امنیت

ترزور وان مانند دیگر کف پول‌های سخت افزاری دارای امنیت بسیار بالایی است. کلیدهای خصوصی در این کی پول شدیدا محافظت می‌شوند. برای تهیه نسخه پشتیبان از رشته متنی 24 کلمه‌ای استفاده شده است که این کلمات به صورت پیش فرض در کیف پول موجود است و هنگام راه اندازی به صورت رندوم و کاملا تصادفی انتخاب می‌شوند.

هنگام ورود به نرم افزار در هر بار ورود، باید از پین کد استفاده کرد و در صورتی که پین کد اشتباه وارد شود، برای ورود مجدد مدتی باید صبر کرد. با هر بار ورود اشتباه پین کد، زمان پین کد بعدی به توان دو خواهد رسید. برای مثال اگر 30 دفعه پین کد اشتباه وارد شود، برای ورود 31 امین دفعه مدت زمان 17 سال باید صبر نمود.

در صورت گم کردن کیف پول ترزور ، می‌توانید با استفاده از رشته‌های متنی، دارایی‌های ارز دیجیتال خود را در کیف پول‌های الکتروم یا مای سلیوم بازیابی کند. برای تایید تراکنش‌ها در این کیف پول، از دو کلمه فیزیکی استفاده می‌شود که باعث شده انجام تراکنش بدون اطلاع صاحب کیف پول ترزور غیرممکن شود.

چند ارزی یا پشتیبانی از سایر کوین ها

کیف پول ترزور از تعداد کثیری از کوین‌ها و توکن‌های معتبر پشتیبانی می‌کند. پس استفاده از آن برای افرادی که سبدی از ارزهای دیجیتال دارند و محدود به رمز ارز خاصی نکرده‌اند می‌تواند مفید باشد. در واقع این کف پول از تمامی کوین‌ها و توکن‌ هایی پشتیبانی می‌کند که بر بستر بلاک چین ERC-20 اتریوم هستند.

توجه داشته باشید که کیف پول ترزور از چند کوین با حجم بازار بسیار بالا پشتیبانی نمی‌کند. این کوین‌ها عبارتند از: ریپل، ایاس، کاردانو، ساتوشی ویژن، بایننس کوین، مونرو، ترون، انتولوژی، تزوس، آیوتا.

تعداد کوین‌های پشتیبانی شده توسط ترزور هر روز بیشتر می‌شود که این خود مزیتی برای این رمز ارز می‌باشد.

خرید مونرو از صرافی ارز دیجیتال

قیمت کیف پول ترزور وان (Trezor one)

حریم خصوصی

این کیف پول امنیت ویژه‌‍ای به حریم خصوصی کاربران خود می‌دهد. این دستگاه‌ها شماره سریال ندارند چرا که ساتوشی لبز سازنده این دستگاه، پس از تحویل این دستگاه به کاربران خود، هیچ ره‌گیری در ارتباط با آن انجام نمی‌دهد. تمامی نرم افزارهای استفاده شده در این کیف پول به صورت متن باز هستند و هیچ گونه نام کاربری و پسوردی برای استفاده از آن نیاز نیست.

داشتن صفحه نمایشی بزرگ

این دستگاه به دلیل داشتن صفحه نمایشی بزرگ، امکان مدیریت آن را آسان‌تر کرده است. کاربران می‌توانند هر تراکنش را با فشردن دکمه تایید بر روی دستگاه تایید کنند.

بکاپ گیری آسان

شما می‌توانید در صورت گم کردن کیف پول ترزور خود، با استفاده از کلمات کلیدی که به شما داده می‌شود، همیشه به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید. بنابر این کاربر دغدغه گم کردن و از دست رفتن دارایی‌های خود را ندارد که این خود مزیت دیگری برای این کیف پول بحساب می‌آید.

قیمت کیف پول ترزور وان (Trezor one)

ترزور وان جزو آن دسته از کیف پول‌های سخت افزاری محسوب می‌شود که قیمت مناسبی دارد و برای کاربران با توجه به بودجه آنها با قیمت مناسبی تمام می‌شود. شما می‌توانید قیمت بروز کیف پول ترزور را در سایت‌های معتبر برحسب دلار مشاهده فرمایید.

مشخصات فنی کیف پول ترزور وان

مشخصات فنی کیف پول ترزور وان

  • اندازه: 60mm x 30mm x 6mm
  • وزن: 12 گرم
  • کانکتور: میکرو USB
  • سی‌پی‌یو: 120 مگاهرتز با پردازنده ARM
  • صفحه نمایش: OLED 128×64 پیکسلی.
  • امنیت و مجوزها: CE و RoHS. مقاوم در برابر اشعه ایکس
  • محتویات جعبه: یک والت سخت افزاری ترزور مدل وان، کابل میکرو USB، دو برگه ریکاوری، استیکر ترزور
  • سازگاری: ويندوز 10 به بالا، مك 10.11 به بالا، لينكوس و اندرويد. iOS هنوز پشتیبانی نشده است.

هنگام خرید بررسی کنید محتویات داخل جعبه آن باید شامل تصویر زیر باشد:

نخستین کار این است که اطمینان حاصل کنید برچسب امنیتی روی جعبه کیف پول ترزور سالم بوده و مخدوش نشده باشد. در صورتی که آن برچسب خدشه دار شده بود، با پشتیبانی ترزور  trezor.io/support ارتباط بگیرید.

گزینه‌های جایگزین کیف پول ترزور کدامند؟

شما می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را در صرافی‌های دیگر مانند بایننس، کوین بیس یا صدها مورد دیگر نگهداری کنید. امنیت مبادلات، از روزهای نخستین پیدایش ان رمز ارزها مسئله پرچالشی بوده که همواره رو به جهش بوده است و در بسیاری مواقع، از هک‌های گذشته درس آموخته و در نسخه‌های جدید مشکلات برطرف شده است.

اما این آسیب پذیری‌ها همواره پابرجا هستند و اگر هکرهای بتوانند به کیف پول دارایی‌های شما ورود کنند، همیشه این خطر از دست رفتن سرمایه‌های کاربران وجود دارد. گزینه‌های کیف پول‌های موبایلی بسیار مناسب هستند. برای کسانی که سرمایه اندکی دارند و نمی‌خواهند برای کیف پول سخت افزاری هزینه کنند، کیف‌پول‌های موبایلی بسیار مناسب‌اند.

با این حال این سیستم عامل‌ها آنلاین هستند که برای هکرها بسیار وسوسه انگیز است. گزینه دیگر برای کسانی که قصد دارند از کلیدهای خصوصی خود به صورت آفلاین نگهداری کنند کیف پول کاغذی است. بطور خیلی ساده و سنتی، کلیدهای خصوصی خود را بر روی کاغذی یادداشت کرده و آن را در جای امن نگهداری کنید.

مزایا کیف پول ترزور وان

برای هر بار که قصد انجام معامله‌ای را دارید باید دوباره همه آن کلیدهای خصوصی را تایپ و وارد کرده و سپس از رمز ارزهای خود استفاده کنید. در این حالت امکان هک وجود ندارد، به شرط که مطمئن شوید برگه خود را گم نکرده یا تصادفا آن را درون زباله نیاندازید.

سوالات متداول

کیف پول ترزور به چه میزان امنیت دارد؟

این کیف پول از کیف پول‌های نرم‌افزاری تحت وب و سنتی امن تر است و حتی در بعضی مواقع از کیف پول‌های ارز دیجیتال گرم نیز در مواردی برتری دارد. کلیدهای خصوصی در حافظه این دستگاه مراقبت می‌شود و هیچ‌کس جز صاحب کیف پول نمی‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد.

کیف پول های سخت افزاری امروزه چند ارز را ساپورت می کنند؟

تعداد این ارزها به صورت واضح مشخص نیست ولی مدل های Trezor و Ledger به صورت میانگین از 1000 ارز پشتیبانی می کنند.

امتیاز دهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا