کیف پول

فهرست ۸ تایی از بهترین کیف پول های اتریوم برای ایرانیان

کسانی که در دنیای کریپتو کارنسی فعال و در حال فعالیت هستند احتمالاً به این آگاهی دست پیداکرده‌اند که بر اساس چه معیارهایی یک کیف پول معتبر و امن داشته باشند. در چند سال گذشته رمزارز اتریوم محبوبیت زیادی پیدا کرده به‌گونه‌ای که بعد از بیت کوین محبوب‌ترین ارز دیجیتال در نزد سرمایه‌گذاران در حوزه کریپتوکارنسی هست؛ به همین سبب درخواست سرمایه‌گذاری و انجام معاملات گوناگون در آن افزایش چشم‌گیری داشته است و به همین خاطر کیف‌های امن زیادی موجود هستند که رمزارزهای اتریوم را ساپورت می‌کنند. حال بهترین کیف پول اتریوم کدام است؟ این سؤال بخشی زیادی از کاربرانی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

 ما در این مقاله از صرافکس به شما اطلاعاتی در مورد بهترین کیف پول اتریوم خواهیم داد و امیدواریم که مفید واقع شود. افرادی که تازه ‌وارد دنیای رمزارزها شده‌اند و یا می‌خواهند وارد شوند در مورد کیف پول‌ها باور اشتباهی دارند مثلاً فکر می‌کنند که اترهایشان در کیف پول ذخیره و نگه‌داری می‌شوند اما حقیقت این است که کیف پول‌ها فقط متصل‌کننده‌هایی به بلاک چین هستند. برای اطلاع از آخرین تغییرات قیمت این ارز دیجیتال، می‌توانید به صفحه ارز دیجیتال اتریوم مراجعه کنید.

بررسی قیمت اتریوم به صورت لحظه ای با نمودار تحلیل تکنیکال

کیف پول اتریوم چیست؟

از تفاوت‌های میان رمزارزهای غیرمتمرکز و دارایی‌های که به‌صورت عادی در اختیار داریم می‌توان به نحوه نگهداری این دارایی‌ها و خرید آن‌ها اشاره کرد. یک روش نگهداری که کاربران نمی‌توانند کنترل 100 درصدی روی دارایی خود داشته باشند، به این صورت که صرافی‌های ارز دیجیتال از دارایی‌های شما به‌صورت امانتی نگهداری خواهند کرد.

روش دوم نگهداری رمزارزها دیجیتال استفاده از کیف پول‌های دیجیتال هستند که به‌صورت کلی کاربر اختیار دارایی خود را دارد. یکی از پیشرفته‌ترین و جامع‌ترین پلتفرم های که برای برنامه‌های غیرمتمرکز و توکن ها و همچنین حدوداً 80 درصد از رمزارزهای بازار کریپتوکارنسی را ساپورت و پوشش می‌دهد بلاک چین اتریوم است کاربر اگر بخواهد در یک فضای امن توکن های خود را ذخیره کند و در مواقعی که لازم دارد از آن‌ها استفاده کند می‌تواند از بهترین کیف پول اتریوم بهره ببرد.

کیف پول اتریوم چیست؟

بهترین کیف پول ارز دیجیتال اتریوم چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی‌های زیر از مهم‌ترین مشخصه‌های بهترین کیف پول اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال به‌حساب می‌آید:

  • کلید خصوصی (به این صورت که کنترل آن برای کاربر باشد)
  • کاربری راحت (برای اینکه کار با آن راحت باشد)
  • گروه توسعه‌دهنده (گروهی که مسئول توسعه کیف پول هستند فعال باشند)
  • امن و معتبر بودن، بک آپ (دارای قابلیت ریکاوری باشد)
  • با سیستم‌عامل‌های گوناگون سازگار باشد.

بهترین کیف پول‌ اتریوم

در سال‌های اخیر رمزارز اتریوم از لحاظ ارزش بعد از بیت کوین در جایگاه دوم قرار دارد و ازاین‌رو طیف وسیعی از سرمایه‌گذاران خواهان سرمایه‌گذاری در اتریوم و انجام معاملات در این شبکه هستند و به همین دلیل باید به امن بودن کیف پول اتریوم اعتماد کامل داشته باشند. در زیر فهرست بهترین کیف پول های اتریوم آورده شده است:

  • کیف پول متامسک (Metamask)

اولین گزینه در فهرست بهترین کیف پول اتریوم، متامسک یا متا ماسک است. هر زمانی که راجع به کیف پول اتریوم صحبت می‌شود اولین اسمی که به زبان می‌آید نام متامسک Metamask خواهد بود به این دلیل که این والت پراستفاده‌ترین کیف پول اتریوم است.

در اوایل متامسک روی مرورگرهای فایرفاکس و کروم به‌صورت افزونه فعال بود، اما با آپدیت‌های انجام‌شده روی این کیف پول در حال حاضر نسخه موبایل هم وجود دارد. این کیف پول فقط توکن های مبتنی بر اتریوم را ساپورت می‌کند. از ویژگی‌های این کیف پول که می‌توان به آن اشاره کرد این است که امکان قراردادهای هوشمند و غیرمتمرکز Dapp را فراهم می‌سازد.

کیف پول متامسک این قابلیت را نیز دارد که به کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند لجرو ترزور متصل شود. ازاین‌رو افرادی که به دنبال یک کیف پول اتریوم مناسب با طراحی آسان و کار با آن ساده می‌گردند متامسک را پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین کیف پول اتریوم متامسک

  • کیف پول اتمیک والت (Atomic Wallet)

از دیگر کیف پول‌های اتریوم به عنوان بهترین کیف پول اتریوم می‌توان به کیف پول اتمیک والت (Atomic Wallet) اشاره کرد. از قابلیت‌های این کیف پول می‌توان به ذخیره، خرید اتریوم و تبدیل آن با استفاده از کارت‌های بانکی در خود اشاره کرد.

از نکات مثبت که این والت دارد می‌توان به ساپورت و پوشش 300 رمزارز دیجیتال و همه توکنهای ERC 20 نیز اشاره ای داشت و با قرار دادن کلیدهای خصوصی در آن و افزایش امنیت این کیف پول کنترل کل دارایی‌های اشخاص را به خودشان واگذار کرده است. در آخرین نکته درباره کیف پول اتریوم این خواهد بود که اتمیک والت برای سیستم‌های ویندوز، اندروید و IOS با نحوه کار آسان در دسترس است.

  • کیف پول سخت ‌افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

یکی دیگر از کیف پول‌های اتریوم که به دلیل سخت‌افزاری بودن از امنیت بسیار زیادی برخوردار هستند کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S) است که به دیل اینکه سخت‌افزاری به حساب می آید از حملات نرم‌افزاری، هک شدن و آلوده شدن به‌وسیله ویروس‌های کامپیوتری در امان بوده و از لحاظ قیمت هم نسبت به کیف پول‌های دیگر از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند.

با طراحی یک صفحه‌نمایش کوچک روی آن می‌توان همه اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها را مشاهده کرد. این کیف پول تقریباً تمام رمزارزهای دیجیتال و توکن های مبتنی بر اتریوم را پوشش می‌دهد و در بازار ایران هم به‌راحتی پیدا می‌شوند.

  • کیف پول سخت ‌افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

از کمپانی‌هایی تولیدکننده کیف پول‌های دیجیتالی می‌توان از شرکت لجر (Ledger) نام برد. یکی دیگر از کیف پول‌های سخت‌افزاری این شرکت که همه توکنهای مبتنی بر اتریوم را پوشش و ساپورت می‌کند کیف پول اتریوم لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) هست که نسبت به کیف پول لجر نانو اس پیشرفته‌تر، قیمت بالاتر، قابلیت اتصال با بلوتوث و باتری خوب را دارد.

آخرین نکته در مورد این کیف پول اتریوم این است که همه آپدیت‌ها در این کیف پول به‌صورت رایگان هستند و از آن می‌توان به عنوان بهترین کیف پول اتریوم نام برد.

کیف پول لجر نانو اس و ایکس از بهترین کیف پول های اتریوم

  • کیف پول سخت ‌افزاری ترزور (Trezor)

در فهرستی که از بهترین کیف پول‌های اتریوم را آماده کرده‌ایم قطعاً کیف پول ترزور (Trezor) قرارمی گیرد. این کیف پول توسط اولین تولیدکننده کیف پول‌های دیجیتالی در جمهوری چک ساخته می‌شود. مشابه کیف پول‌های سری لجر از امنیت بالایی برخوردار است با این فرق که باقیمت‌های پایین‌تر در دسترس هستند.

این کیف پول در اوایل که ساخته شد برای نگهداری بیت کوین ایجاد شد ولی در حال حاضر با نسخه وب کیف پول مای اتر والت برای نگهداری اتریوم هم کاربرد دارند. این کیف پول‌ های اتریوم دارای وزن بسیار کمی هستند و همه رمزارزها روی یک چیپ الکترونی ذخیره می‌شوند.

  • کیف پول اکسودوس (Exodus)

در این قسمت یکی از بهترین کیف پول‌های اتریوم را بررسی می‌کنیم که کیف پولی نرم‌افزاری به نام اکسودوس (Exodus) نام دارد که به آن کیف پول چند ارزی دسکتاپ نیز می‌گویند. کیف پول اکسودوس از صرافی‌های Changelly و Shapeshift بهره می برد و روی سیستم‌عامل‌های اندروید، ویندوز و IOS به‌صورت رایگان قابل دانلود و نصب هستند همچنین کار با این کیف پول بسیار راحت بوده و فضای ظاهری آن جذاب است.

برای این‌که بتوان از آن استفاده کرد باید به اینترنت اتصال داشته باشید و در این کیف پول کلیدهای خصوصی به‌هیچ‌عنوان از سیستم خارج نمی‌شود و در آخر اینکه این کیف پول بیشتر از 100 رمزارز را پوشش و پشتیبانی می‌کند. قطعا به عنوان بهترین کیف پول اتریوم میتوان از اکسودوس نام برد.

  • کیف پول مای اتر (My Ether Wallet)

بی‌تردید از بهترین کیف پول ‌های اتریوم کیف پول نرم‌افزاری مای اتر والت (My Ether Wallet) را می‌توان نام برد؛ که از آن به نام والت تخصصی اتریوم نیز یاد می‌کنند به این دلیل که کیف پول My Ether Wallet فقط توکن های مبتنی بر اتریوم را پشتیبانی و پوشش می‌دهد.

همچنین این والت توانایی متصل شدن به والت های دیگر را دارد. در این کیف پول کلیدهای خصوصی تحت هیچ شرایطی روی سرورهای اینترنتی ذخیره نمی‌شود و کنترل آن مستقیم دست خود کاربر هست. بر روی اندروید و ios قابلیت نصب را دارند.

کیف پول مای اتر یکی از بهترین کیف پول های اتریوم

  • کیف پول جکس (Jaxx)

از دیگر بهترین کیف پول‌ اتریوم در این مطلب که خیلی مهم است می‌توان کیف پول جکس (Jaxx) را نام برد که یک کیف پول نرم‌افزاری بوده که توسط یک گروه و تیم توسعه‌دهنده قوی و فعال یک کمپانی کانادایی به اسم Decentral طراحی و توسعه داده‌شده و با آپدیت‌های خوب باعث افزایش قابلیت‌های این والت شده‌اند.

این کیف پول در ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و IOS قابل‌نصب است و گروه طراح آن این قول را داده اند که در آینده نسخه سخت‌افزاری آن را به بازار عرضه کنند. این کیف پول نیز چند ارزی است که یکی از این ارز هایی که پوشش می‌دهد اتریوم هست همچنین می‌توان این والت را بازیابی و ریکاوری کرد.

سخن پایانی

در عصر حاضر و همچنین در آینده کسب‌وکارهای ارز دیجیتال رونق زیادی گرفته و نباید خود را از این دنیای جذاب و فوق‌العاده محروم کرد. برای اینکه بتوانیم وارد این بازار جذاب شویم باید در خصوص آن اطلاعاتی را کسب کرد و در این مقاله سعی ما بر این بود که فهرست بهترین کیف پول‌ اتریوم را به شما معرفی کنیم تا با اطمینان خاطر انتخاب کنید که برای وارد شدن به این حوزه از چه کیف پولی استفاده کنیم. موفق باشید.

در ادامه بخوانید: لیست ۲۰ تایی بهترین کیف پول های ۲۰۲۳

سؤالات متداول

بهترین کیف پول برای اتریوم کدام است؟

کیف پول‌های مختلفی برای اتریوم وجود دارد که از هر کدام از آن‌ها می‌توان استفاده کرد ولی با این حال کیف پول‌هایی مانند متامسک، لجر نانو و لجر اس، اتمیک و غیره از بهترین‌ها هستند.

ویژگی بهترین کیف پول اتریوم چیست؟

از ویژگی‌های مهم بهترین کیف پول اتریوم می‌توان به مواردی مانند، رابط آسان، سازگاری با پلتفرم‌های مختلف، مجهز بودن به کلید خصوصی و غیره اشاره کرد.

5/5 - (2 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا