آموزش

انواع تتر و شبکه های آن

اگر در دنیای ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت باشید، حتما در مورد استیبل کوین‌ها شنیده‌اید. یکی از بهترین و معروف‌ترین استیبل کوین‌ها ارز دیجیتال تتر است، قیمت تتر تقریبا برابر با یک دلار آمریکا است. البته شناخت انواع تتر و شبکه‌های آن به شما در درک بهتر این ارز دیجیتال کمک خواهد کرد. 

این نکته را باید گفت که گاهی قیمت تتر کمی بالاتر یا پایین‌تر از دلار آمریکا خواهد شد ولی تقریباً یک واحد تتر برابر با یک دلار آمریکا است. خرید و فروش تتر به این دلیل اهمیت یافته که در زمانی که نوسان‌های زیادی در بازار شاهد هستید، دارایی شما را از این افزایش یا کاهش قیمت‌ها حفظ می‌کند. در این مقاله از صرافکس سعی داریم، در مورد انواع تتر و شبکه‌های آن مطالب مفیدی را به شما ارائه دهیم.

انواع تتر و شبکه های آن چه هستند؟

شما کم و بیش احتمال دارد در مورد ارز دیجیتال تتر اطلاعاتی را داشته باشید. همانطور که ارز دیجیتال تتر دارای انواع مختلفی است، امکان دارد در مورد آن‌ها چیزای ندانید. البته افرادی که فعالیت بیشتری در بازار ارزهای دیجیتال داشته‌اند، احتمال دارد این انواع را به خوبی بشناسند. 

ممکن است حتی شما هنگام مواجه شدن با تتر بر روی شبکه‌های مختلف کمی دچار سردرگمی شوید. باید گفت که تتر دارای بلاک چین مخصوص خود نیست و از بلاک چین‌های دیگر برای فعالیت استفاده می‌کند. برای تتر بلاک چین‌های مختلفی ایجاد شده است که ما به بررسی بهترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

تتر امنی (تتر بیت کوین)

تتر امنی (تتر بیت کوین)

تتر امنی (USDT Omni) از اولین نسخه‌های ایجاد شده انواع تتر در بازار به حساب می‌آید. این تتر در حقیقت روی بلاک چین امنی یا همان بلاک چین بیت کوین قرار گرفته است. در زمان معرفی بسیاری از معامله‌گران و نیز سرمایه گذاران آن را به تتر بیت کوین می‌شناختند. این تتر با گذشت زمان مشکلات و نقاط ضعفش مشخص شد. 

از جمله مشکلات آن می‌توان به سرعت پایین در تراکنش‌ها، ایمن نبودن شبکه و هزینه کارمزد بالا اشاره کرد. به همین دلیل بسیاری از معامله‌گران و نیز صرافی‌ها از آن کمتر استفاده می‌کنند. زمان زیادی طول نکشید که نوع جدیدی جایگزین این تتر شد.

مطلب پیشنهادی: مقایسه تتر و ترا

تتر اتریوم یا 20USDT ERC

با توجه به مشکلاتی که بسیاری از معامله‌گران و صرافی‌ها با تتر امنی (تتر بیت کوین) داشتند، همانطور که گفته شد، ارز تتر جدیدی برای حل مشکلات ارائه شد. این تتر بر روی بلاک چین اتریوم واقع شده و به تتر اتریوم (20USDT ERC) معروف گردید. 

اگر در بازار ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت هستید، در مورد بلاک چین اتریوم اطلاعات خوبی را خواهید داشت. می‌دانید که این بلاک چین محبوبیت خاصی را در میان کاربران دارد. ارز دیجیتال تتر جدید که بر روی بلاک چین اتریوم ارائه شده، سرعت بالایی را در انجام تراکنش‌ها به وجود آورد. 

همچنین کارمزد‌های بسیار پایین‌تری را برای نقل و انتقالات دریافت می‌کرد. تتر اتریوم با نام ERC20 نیز شناخته می‌شود. علت نام‌گذاری این است که تمامی توکن‌هایی که بر روی بلاک چین اتریوم در حال فعالیت و ساخته شدن هستند، دارای استاندارد مختص به این شبکه خواهند بود. این استاندارد با نام ERC20 در بازار ارزهای دیجیتال معرفی می‌شود. 

تتر ترون

تتر ترون یا 20USDT TRC

در سال ۲۰۲۰ پس از ایجاد پروژه‌های دیفای (DeFi) کارمزد تراکنش‌های شبکه بلاک چین اتریوم افزایش پیدا کرد و تتر اتریوم مجبور به تغییر شبکه خود شد. این افزایش هزینه کارمزد بسیاری از معامله‌گران و نیز سرمایه‌‌گذاران را از خرید تتر اتریوم منصرف کرد و به دنبال جایگزین مناسب‌تری برای این نوع تتر بودند. 

به همین دلیل تتر ترون یا 20USDT TRC شکل گرفت. ارز دیجیتال ترون خود نیز مدتی بر روی بلاک چین اتریوم ارائه شده بود و توانست پس از مدتی برای خود شبکه بلاکچین جداگانه‌ای ایجاد کند. 

تتر زمانی که بر روی شبکه ترون ارائه شد، سرعت بالاتری در انجام تراکنش‌ها و کارمزد کمتری برای نقل و انتقالات به نسبت شبکه اتریوم ایجاد کرد. این مورد باعث محبوبیت آن شد و بسیاری از کاربران را به سمت خود هدایت کرد. 

یکی از ویژگی‌هایی که شبکه ترون دارد امکان ایردراپ (Airdrop) و نیز ارائه پاداش و جوایزی برای نگهداری است. با ایجاد این ویژگی‌ها برای کاربران، رضایت بیشتری برای کاربران در این شبکه حاصل شد. علاوه بر این باید گفت استاندارد شبکه ترون، TRC20 است.

مطلب پیشنهادی: ارز دیجیتال تتر چیست؟

تتر ای او اس (EOS)

ارز تتر EOS از جمله کامل‌ترین نسخه‌های ارائه شده این رمز ارز است. این تتر با ادعای اینکه کارمزد خود را حذف کرده است و حداکثر سرعت تراکنش را به کاربر ارائه می‌دهد، در حال فعالیت است. البته باید گفت این ارز دیجیتال بی‌نقص هم نیست و بسیاری از صاحب نظران هنوز ارز تتر مبتنی بر بلاک چین ترون را پیشنهاد می‌کنند.

تفاوت تتر در شبکه های بلاک چین

تفاوت انواع تتر در شبکه‌های بلاک چین

همانطور که اشاره شد، ارز دیجیتال تتر بر روی شبکه‌های مختلف تفاوت‌هایی دارد. از جمله تفاوت‌های آن می‌توان به کارمزد نقل و انتقال آن و سرعت هر تراکنش اشاره نمود. در زیر دو نمونه از تفاوت انواع Tether بر روی شبکه‌های مختلف را بررسی کرده‌ایم:

تفاوت تتر بر اساس کارمزد

هر بلاک چینی با توجه به ساختار خود کارمزد مشخصی را برای نقل و انتقال معین می‌کند. با توجه به شبکه‌های مختلفی که تتر در حال فعالیت در آن‌ها است، این موضوع اهمیت پیدا می‌کند. همانطور که در بالا در مورد انواع Tether صحبت کردیم، کارمزدهای شبکه‌های مختلف با توجه به بلاک چین آن تعیین شده است. 

تتر امنی از انواع دیگر تتر بیشترین کارمزد را دریافت می‌کند. حتی کارمزد آن به چند ده دلار خواهد رسید، که هزینه زیادی محسوب می‌شود. کارمزد نقل و انتقال در شبکه اتریوم به نسبت بیت کوین کمتر است، اما در حال حاضر با توجه به شلوغ شدن شبکه اتریوم هزینه کارمزد تراکنش نیز افزایش پیدا کرده است. 

بسیاری از معامله‌گران اعتقاد دارند با توجه به پروژه‌های اتریوم در آینده شاهد کاهش کارمزد تراکنش خواهیم بود. با توجه به دو نمونه‌ای که ذکر شد، کمترین کارمزد مربوط به شبکه ترون است. در حال ‌حاضر کمترین کارمزد تراکنش تتر را در این شبکه خواهید دید که این کارمزد به چند سنت خواهد رسید. 

با این وجود می‌توان گفت بهترین شبکه در زمینه دریافت کارمزد همین شبکه ترون است. به علاوه می‌توان گفت افزایش قیمت ترون، کارمزدش را آنچنان افزایش نخواهد داد.

مطلب پیشنهادی: دامیننس تتر چیست؟

تفاوت در سرعت تراکنش تتر

تفاوت در سرعت تراکنش تتر

مقایسه سرعت انجام تراکنش تتر در شبکه‌های مختلف باعث می‌شود که بهترین شبکه در آن مشخص شود. باید گفت که تتر امنی در بین شبکه‌ها از ضعیف‌ترین سرعت برخوردار است. بیان شده که ساخت یک بلاک جدید تا دو ساعت به انجام خواهد رسید و این زمان بسیار زیادی است.

به همین دلیل معامله‌گران به سمت سایر انواع تتر حرکت کرده‌اند. در مقایسه با تتر امنی، تتر اتریوم سرعت بالاتری دارد و سرعت انجام هر تراکنش در آن تا ۱۰ دقیقه به طول می‌انجامد. این زمان به نسبت تتر امنی سرعت بهتری محسوب می‌شود. 

اگر به دنبال تتری با سرعت بالاتر هستید، پیشنهاد می‌شود به سمت تتر ترون بروید. زیرا حداکثر زمان لازم برای انجام تراکنش در آن سه دقیقه گزارش شده است. این زمان، تایم بسیار مناسبی برای بسیاری از معامله‌گران به حساب می‌آید و آن را از سایر انواع تتر متمایز ساخته است.

نحوه انتقال تتر به کیف پول

از آنجایی که ارز تتر دارای انواع مختلفی است، برای نقل و انتقال آن‌ها به کیف پول‌ها باید شناخت کافی را از نحوه انتقال داشته باشید. باید آدرس کیف پول خود را به شکل دقیق برای انتقال وارد کنید و این آدرس با توجه به شبکه مشخص می‌شود. 

برای دانستن آدرس‌ها بهتر است با ویژگی‌های آن‌ها برای دریافت و ارسال ارز تتر آشنا باشید. آدرس تتر امنی که در شبکه بیت کوین قرار گرفته است و با حروف bc1 با اعداد یک یا سه آغاز می‌گردد. آدرس تتر اتریوم با 0x و آدرس تتر ترون با TX آغاز می‌شود.

مطلب پیشنهادی: بهترین صرافی خرید تتر

بهترین شبکه برای انتقال تتر کدام است

بهترین شبکه برای انتقال تتر کدام است؟

همانطور که در حال حاضر خرید تتر از اهمیت زیادی برخوردار شده است، باید به دنبال بهترین شبکه برای انتقال تتر باشید. با توجه به توصیه بسیاری از کارشناسان و معامله‌گران همیشه باید به دنبال شبکه‌ای باشید که کمترین کارمزد را از شما بگیرد. یک شبکه مقرون به صرفه همیشه از شما کمترین کارمزد را برای انتقال تتر خواهد گرفت. 

در حال حاضر تنها شبکه‌ای که کمترین کارمزد را از شما بابت انتقال تتر دریافت می‌کند، شبکه ترون است. این شبکه با استاندارد TRC-20 توانسته در سریع‌ترین زمان ممکن تراکنش‌های ارز تتر را انجام دهد. البته باید گفت هر شبکه‌ای دارای مزایا و معایب مختص به خود است. اساس انتخاب بهترین شبکه برای انتقال تتر باید با توجه به نیاز و خواسته شما باشد. 

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که در این مقاله به شما ارائه شد، شما می‌توانید انواع تتر را از یکدیگر تشخیص دهید و نوع شبکه آن را نیز شناسایی کنید. برای اینکه یک انتخاب درست از میان انواع تتر داشته باشید، باید به مولفه‌های مورد نظر خود نگاه کنید. 

در این مقاله به شما چهار نوع از تترهای موجود را معرفی کردیم که هر کدام دارای سرعت تراکنش و کارمزد تراکنش مختص به خود بودند. البته باید گفت بسیاری از معامله‌گران به دنبال نوع ترون آن هستند. 

به علاوه تمام شبکه‌ها در حال توسعه هستند، امکان دارد شبکه‌ای در آینده بهتر از شبکه انتخابی شما باشد. شما باید با توجه به نیاز خود در هر زمانی بهترین نوع تتر را برای خود انتخاب کنید.

سوالات متداول انواع تتر

تفاوت انواع تتر در بلاک چین شامل چه مواردی است؟

تفاوت انواع ارز دیجیتال تتر در دو مورد، سرعت تراکنش و کارمزد نقل و انتقال است.

کدام نوع از ارز دیجیتال تتر بیشتر توصیه می‌شود؟

تتر ترون به دلیل اینکه کارمزد نقل و انتقال پایین و سرعت تراکنش بالاتری با ویژگی‌های قابل قبولی که دارد، توانسته نظر بسیاری از معامله گران را به خود جلب کند.

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا