کیف پول

کیف پول BlueWallet

مارکوس رودریگز و نونو کوئلیو کیف پول BlueWallet را در سال 2017 تأسیس کردند. این کیف دارای یک معماری کیف پول چندگانه است که قرار است حداکثر انعطاف را ارائه دهد. در این مقاله از صرافکس قرار است در رابطه با این کیف پول باهم به گفتگو بپردازیم و با مزایا و ویژگی‌های آن آشنا شویم.

معرفی کیف پول BlueWallet

BlueWallet یک کیف پول حضانتی است و از بالاترین استانداردهای کیف پول پشتیبانی می‌کند و می‌تواند اکثر استانداردهای کیف پول را در خود جای دهد. این شامل کیف پول‌های Electrum و Bread نیز می‌شود. مهم‌تر از همه، این یک کیف پول برای بیت کوین و لایتنینگ است که برای iOS و اندروید در دسترس است.

در بلو والت، کاربران خودشان صاحب کلیدهای خصوصی هستند؛ بنابراین از آن به‌عنوان کیف پول حضانت یاد می‌شود. کیف پول رایگان است، استفاده از آن آسان است و تراکنش‌ها بسیار سریع هستند.

موارد استفاده از کیف پول BlueWallet

کاربران همچنین می‌توانند کیف پول‌های موجود را به کیف پول وارد کنند. کیف پول BlueWallet با استفاده از ReactNative ایجادشده است، یک چارچوب متن‌باز که به برنامه‌های بومی اجازه می‌دهد تا در اندروید و iOS با جاوا اسکریپت برنامه‌ریزی شوند. علاوه بر این، کیف پول BlueWallet تحت مجوز MIT توسعه‌یافته است که محدودیت‌های بسیار کمتری نسبت به سایر مجوزهای منبع بازدارد.

گره لایتنینگ بلو ولت برای شبکه لایتنینگ در برنامه از پیش پیکربندی کرده است. بااین‌حال، کاربران می‌توانند تنظیمات پیش‌فرض را تغییر دهند و در صورت نیاز آن‌ها را بر اساس خواسته‌های خود پیکربندی کنند.

موارد استفاده از کیف پول BlueWallet

کیف پول BlueWallet طیف گسترده‌ای از کاربردها را ارائه می‌دهد، به همین دلیل است که یکی از موفق‌ترین کیف پول‌ها برای تراکنش‌های لایتنینگ بیت کوین است.

1. استفاده به عنوان کیف پول بیت کوین

علامت + در برنامه می‌تواند برای افزودن کیف پول بیت کوین یا لایتنینگ استفاده شود. با انتخاب بیت کوین، کیف پول بیت کوین جدید ایجاد می‌شود. چند پیشنهاد اضافی از طریق تنظیمات پیشرفته در داخل برنامه آن وجود دارد. ازجمله این موارد می‌توان به انتخاب نوع کیف پول اشاره کرد.

  1. نوع کیف پول SegWit HD (BIP84 Bech32 Native) جدیدترین نوع آدرس بیت کوین است و بیشترین هزینه را کاهش می‌دهد.
  2. SegWit HD.
  3. SegWit (P2SH) یک کیف پول با یک آدرس واحد است

2. وارد کردن کیف پول های دیگر در برنامه

کسانی که قبلاً از کیف پول دیگری استفاده می‌کنند نیازی به ایجاد کیف پول جدید در برنامه بلو والت ندارند اما می‌توانند به‌راحتی آن را وارد کنند. اگر از قبل نیز کیف پول BlueWallet را داشته اید نیز می‌توانید آن را بازیابی کنید.

برای انجام این کار، کاربر mnemonic seed، private key وارد برنامه می‌کند و با کلیک بر روی  import”، کاربر می‌تواند کیف پول واردشده را بازیابی کند.

3. ایجاد کیف پول لایتنینگ با بلو ولت

تنظیمات پیشرفته در کیف پول BlueWallet کاربر را به LNDHub می‌برد ک یک سرویس منبع باز ایجادشده توسط کیف پول BlueWallet است.

کسانی که می‌خواهند حریم خصوصی بیشتری داشته باشند می‌توانند نمونه خود را دریافت کرده و کیف پول را به آن متصل کنند. LNDHub یک پوشش برای شبکه لایتنینگ است و حساب‌های جداگانه‌ای را برای کاربران نهایی فراهم می‌کند.

نرم افزار بلو ولت

این کاربرد دارای یک ا افزونه منبع باز رایگان است و به کاربران اجازه می‌دهد تا حساب‌های مختلف را تنها با یک گره در یک‌راه اندازی حداقل شده نگهداری کنند. به گفته توسعه‌دهندگان، این سرویس برای سرویس‌های مشترک میزبانی‌شده، گروه‌ها، خانواده‌ها یا دوستانی که می‌خواهند حساب‌های خود را به اشتراک بگذارند ایده آل است.

کاربران همچنین می‌توانند یک کد QR را اسکن کنند یا از فرمت فایل برای واردکردن کیف پول استفاده کنند. اگر کاربر تراکنشی را به آدرسی خاص ارسال کند یا صورت‌حساب‌های لایتنینگ را با وجوه پرداخت کند، درواقع LNDHub است که آن تراکنش‌ها را انجام می‌دهد یا درواقع سکه‌ها را در یکی از کانال‌های خود دریافت می‌کند.

بااین‌حال، برای ارسال پول به کیف پول لایتنینگ، کاربر ابتدا باید بیت کوین را به بیت کوین بلو ولت منتقل کند. امکان ارسال مستقیم به کیف پول لایتنینگ وجود ندارد. برای ارسال یا دریافت در کیف پول لایتنینگ، از قبل فاکتور لازم است. با این‌حال، این فاکتور باید حاوی مبلغ دقیقی باشد که مورد انتظار یا ارسال‌شده است، همچنین دلیل پرداخت یا شماره فاکتور و آدرس گیرنده. برای تأیید اعتبار، این 3 تأییدیه موردنیاز است.

ازآنجایی‌که هر فاکتور به‌صورت جداگانه تولید می‌شود، درنتیجه سیستم همیشه شماره فاکتور را نیز منحصربه‌فرد ایجاد می‌کند. ازآنجایی‌که مبلغ دقیق بخشی از شماره فاکتور است، نمی‌توان آن را بعداً تغییر داد. با کیف پول BlueWallet، کاربر می‌تواند:

  • کیف پول لایتنینگ را با بیت کوین پر کند
  • یک کد QR را اسکن کند و یک صورتحساب بپردازد
  • از LNurl برای ویژگی‌ها و برنامه‌های پیشرفته بین کیف پول لایتنینگ و خدمات شخص ثالث استفاده کند
  • مستقیماً از طریق مرورگر به برنامه‌های موردعلاقه Lightning Ready دسترسی داشته باشد
  • از افزونه مرورگر برای پرداخت با یک کلیک از طریق اینترنت استفاده کند.

 درنتیجه، با وجوه بیت کوین و کیف پول لایتنینگ، کاربران می‌توانند به‌راحتی و به‌سرعت پرداخت ها را از طریق کیف پول وب یا اپلیکیشن گوشی را انجام دهد.

نصب bluewallet روی گوشی

4. پشتیبان گیری یا Export یک کیف پول

در کیف پول BlueWallet، هر کیف پول پشتیبان مخصوص به خود را دارد؛ بنابراین هیچ پشتیبان جهانی برای همه کیف پول‌ها وجود ندارد. با استفاده از عملکرد Backup/Export، کاربران می‌توانند نسخه پشتیبان کیف پول BlueWallet خود را ایجاد کنند. این برای مواقعی مفید است که دستگاهی گم شود یا برنامه بلو ولت حذف نصب شود.

5. بازیابی کیف پول

این ویژگی به بلو ولت اجازه می‌دهد تا با استفاده از نرم‌افزار خارجی بازیابی شود. برای این منظور، کیف پول BlueWallet یک رمز 12 یا 24 کلمه‌ای به نام mnemonic seed ارائه می‌دهد. این‌ها آدرس‌های استاندارد BIP44، BIP49 و BIP84 هستند. آن‌ها حاوی استانداردهای فنی برای استخراج کلیدهای خصوصی و آدرس‌ها هستند.

6. دسته‌بندی تراکنش

در کیف پول BlueWallet گزینه‌ای برای ارسال دو یا چند تراکنش به‌صورت دسته‌ای برای متحمل شدن هزینه‌های کمتر وجود دارد. همچنین، بچینگ فضای کمتری را در بلاک چین مصرف می‌کند.

شبکه لایتنینگ چگونه کار می کند؟

شبکه لایتنینگ چگونه کار می‌کند؟

شبکه لایتنینگ مبتنی بر این ایده است که لازم نیست همه تراکنش‌ها در بلاک چین بیت کوین ذخیره شوند و سرعت تراکنش افزایش یابد.

برای دستیابی به این هدف، راه حل لایه دوم کانال‌های پرداخت را باز می‌کند که معاملات را به‌طور مستقیم پردازش می‌کند. فقط نتایج تمام تراکنش‌های یک کانال در بلاک چین بیت کوین ذخیره می‌شود.

این پروتکل برای به حداقل رساندن کارمزد تراکنش‌های بسیار بالا در بلاک چین بیت کوین و کاهش زمان تراکنش در نظر گرفته‌شده است. در حال حاضر بیت کوین به دلیل بلاک‌های بزرگ فقط می‌تواند حدود 7 تراکنش در ثانیه را پردازش کند.

نتیجه گیری در مورد بلو والت

بلو والت یک کیف پول قدرتمند است که هم برای iOS و هم برای اندروید در دسترس است. بااین‌حال، مشخصاً ویژگی‌های پیشرفته کاربران را متقاعد می‌کند از این کیف پول استفاده کنند، زیرا این برنامه یکی از موفق‌ترین کیف پول‌های بیت کوین / لایتنینگ در بازار است. رابط کاربری بصری است و انجام عملیات با کیف پول BlueWallet ساده است.

 در حال حاضر، بلو والت از بیش از 30 ارز پشتیبانی می‌کند. همین امر در مورد انتخاب زبان با بیش از 30 زبان ارائه‌شده نیز صدق می‌کند.

کاربرد کیف پول بلو ولت

سوالات متداول

کیف پول BlueWallet چیست؟

کیف پول BlueWallet یک کیف پول نرم‌افزاری است که در کنار ارائه امکانات پیشرفته بر سهولت استفاده کاربر متمرکز است. این کیف پول تنها از کاربران بیت ‌کوین پشتیبانی می‌کند.

آیا بلو ولت کیف پول ایمن است؟

این کیف پول نه‌تنها یک عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای برای بازیابی کیف پول ارائه می‌دهد، بلکه با رمزگذاری کلیدهای خصوصی در موبایل یا کامپیوتر به صورت شخصی ، مانع خروج اطلاعات حساب از دستگاه کاربر می‌شود.

امتیاز دهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا