آموزش

آموزش بک تست ارز دیجیتال و کسب سود با ۲ روش

قبل از خرید گوشی، لپ‌تاپ یا هر وسیله دیگری اصولا افراد از فروشنده درخواست تست کردن آن را میکنند تا مطمئن شوند که سالم است و کار می‌کند. این عمل باید در معاملات نیز انجام شود که به آن بک تست ارز دیجیتال میگویند. یک تریدر ماهر نباید استراتژی معاملاتی خود را بدون آزمایش کارآمد بودن یا داشتن بازده در بازار زنده استفاده کند، به همین دلیل است که باید آن را قبل از ورود به معامله تست کند. در این مقاله از صرافکس به بررسی مفهوم بک تست ارز دیجیتال می پردازیم.

بک تست ارز دیجیتال چیست؟

بک تست ارز دیجیتال، در واقع نوعی شبیه سازی ریاضی است که توسط تریدرها برای ارزیابی عملکرد یک استراتژی معاملاتی استفاده میشود. این شبیه‌سازی از داده‌های تاریخی بازار استفاده می‌کند تا برآورد کند که این استراتژی معاملاتی در گذشته چقدر خوب عمل ‌کرده است و تا چه حد کارآمد بوده است. به بیان ساده، این مفهوم روشی برای معامله گران است تا پیشبینی کنند که آیا یک استراتژی زمانی که با سرمایه واقعی اجرا میشود سودآور خواهد بود یا خیر. در واقع معامله گران از بک تست برای فیلتر کردن استراتژی هایی که از لحاظ تاریخی سودآور نبوده است استفاده میکنند.

اگرچه عملکرد تاریخی نتایج آتی را تضمین نمی‌کند، اما بک تستینگ مطمئن‌ترین راه برای شناسایی استراتژی‌های قوی است. مطالعه این شبیه‌سازی‌ها برای فیلتر کردن استراتژی‌هایی که ناکارآمد هستند، ضروری است. به این ترتیب تریدر  شانس خود را برای کسب سود قبل از ورود با سرمایه واقعی، افزایش میدهد. امروزه، توصیه می‌شود که معامله‌گران قبل از استفاده از هر استراتژی در بازار ارزهای دیجیتال، آن را به طور کامل مورد آزمایش قرار دهند. به این ترتیب میتواند اطمینان حاصل کند که استراتژی پتانسیل عملکرد بهینه را خواهد داشت.

مطالعه بیشتر : خرید بیت کوین

بک تست ارز دیجیتال چیست؟روش های بک تست ارز دیجیتال

بک تستینگ را میتوان به دو صورت دستی یا خودکار انجام داد که انتخاب آن به شرایط تریدر بستگی دارد.

  • بک تست ارز دیجیتال خودکار

این روش بک‌ تست به تریدر کمک می‌کند از فناوری برای آزمایش اینکه آیا استراتژی آشکار می‌کند یا خیر، استفاده کند و معمولاً از کدنویسی برای ساده‌سازی فرآیند استفاده می‌شود. بدین وسیله او میتواند استراتژیهای خود را به راحتی و سریعتر در یک دوره طولانی آزمایش و بررسی کند و از داده های بدست آمده برای تنظیم استراتژی مناسب استفاده کند.

بک تستینگ خودکار به همان روش بک تست دستی عمل میکند، یعنی باید در یک بازه زمانی معین، دارایی معاملاتی و استراتژی خود را آزمایش کنید. تفاوت اصلی اینجاست که در روش خودکار معامله گر مجبور نیست هر فرآیندی را تنظیم کرده و هر سفارش را یادداشت کند و سود و زیان را محاسبه کند، بلکه همه آنها به طور خودکار انجام میشوند. چالش اصلی بک تستینگ به صورت خودکار دانستن روشهای کدنویسی یا استفاده از کارشناسان در این زمینه است. 

  • بک تست ارز دیجیتال دستی

برای انجام یک تست دستی استراتژی باید معاملات را بر روی داده های تاریخی قرار دهید. این روش از نظر روانشناسی به تریدر کمک میکند تا بر معاملات خود تسلط داشته باشد و احساسات خود را کنترل کند و همچنین نیازی به داشتن مهارت کدنویسی ندارد.

بعلاوه این نوع بک‌ تست زمان‌بر است، زیرا برای به دست آوردن نتایج نیاز به تجزیه و تحلیل داده‌های تاریخی زیادی است. همچنین ممکن است تریدر هنگام ردیابی دادههای گذشته یا نتایج آنها، اشتباه کند و در صورتی که بخواهد چندین بازه زمانی را ارزیابی کند، این کار خسته‌کننده هم میشود.

مزایای بک تست ارز دیجیتال

انجام بک تست ارز دیجیتال برای تریدرها مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم. 

  • تست استراتژی بدون ریسک: شما مجبور نخواهید بود که سرمایه تجاری خود را هنگام انجام یک تست به خطر بیندازید. به جای آزمایش استراتژی معاملاتی خود در یک حساب معاملاتی زنده، بک تست یک راه حل ایده آل است.
  • افزایش اعتماد به استراتژی معاملاتی: بک تست ارز دیجیتال به شما امکان می دهد استراتژیهای مختلف بازار را امتحان کرده و بهترین را انتخاب کنید. این عمل اعتماد شما را به استراتژی خود افزایش می دهد، به خصوص اگر در بخش بزرگی از دادهای بازار عملکرد خوبی داشته باشد.
  • کشف ایدههای جدید: از آنجایی که فرآیند تست کردن شما را در معرض داده‌های زیادی قرار می‌دهد، احتمال دارد که الگوهای معاملاتی تکراری‌تری را مشاهده کنید که امکان دریافت ایده‌های معاملاتی جدید را در این فرآیند برای شما فراهم می‌کند.
  • تنظیم دقیق استراتژی: بک تستینگ نقاط قوت و ضعف استراتژی شما را آشکار میکند. بنابراین میتوانید از اطلاعات حاصل برای تنظیم استراتژی با نیازهای تجاری و نوع شخصیت خود استفاده کنید.

مزایای بک تست ارز دیجیتالمعایب بک تست ارز دیجیتال

اگرچه انجام این کار، روشی مفید برای کاهش ریسک و افزایش سود است اما در عین حالی اشکالاتی نیز برای آن وجود دارد. مهمترین مساله این است که موفقیت گذشته نتایج آینده را تضمین نمیکند. تنظیم و اصلاح استراتژی بر اساس نتایج و داده های تاریخی ممکن است بر اثربخشی آن تأثیر بگذارد. بازار همیشه در حال نوسان است و بنابراین، ممکن است استراتژی که در گذشته به خوبی کار کرده است، در آینده درست کار نکند. اغلب داده های تاریخی با بسیاری از رویدادهای نامطلوب بازار، احساسات منفی و مثبت و… تغییر میکنند.

نکات مهم در بک تست ارز دیجیتال

در بررسی و بک تستینگ نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • مطمئن شوید که از مجموعه داده های تصادفی استفاده می کنید، نه مجموعه هایی که به نفع استراتژی شما هستند. دقت کنید که تنها از دادههای گذشته که استراتژی شما را خوب جلوه میدهد، استفاده نکنید. این عمل ممکن است باعث شکست شما شود.
  • در این کار عجله نکنید. دقیق بودن باعث میشود تا هرگونه نقصی را که ممکن است بک تست ارز دیجیتال نادیده گرفته باشد، شناسایی کنید. به این منظور باید تا حد امکان از داده ها استفاده کنید تا ببینید استراتژی شما در موقعیتهای مختلف بازار چگونه عمل می‌کند.

سخن پایانی

اولین قدم برای انجام یک تست ارز دیجیتال داشتن داده های با کیفیت است، زیرا در غیر اینصورت نتایج بسیار نادرست خواهند بود. توجه کنید که تصمیم گیری بر اساس ابزارهای معیوب این روش هزینه زیادی خواهد داشت. هنگام انجام بک تستینگ باید کارمزدهای معاملاتی، اسلیپیج و اسپرت خرید و فروش را شبیه سازی کنید. هر یک از این جنبه های یک بک تست میتواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. حذف حتی یکی از این مؤلفه‌ها از فرایند می‌تواند منجر به تفاوت بین استراتژی سودآور و زیان‌آور شود.

سوالات متداول

بک تست ارز دیجیتال به چه معناست؟

در بک تست ارز دیجیتال تریدر عملکرد استراتژی خود را در بازه زمانی مشخصی بررسی میکند تا از کارآمد بودن آن مطمئن شود و با اطمینان از آن مجدد استفاده کند.

چند نوع بک تست ارز دیجیتال وجود دارد؟

بک تستینگ به دو روش دستی و خودکار انجام میشود.

5/5 - (2 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا