آموزش

صرافی بایننس – محبوب ترین پلتفرم مبادله ارز دیجیتال

در اوایل سال 2009، یک شخصیت اینترنتی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو نوع جدیدی از ارز همتا به همتا را راه اندازی کرد که با استفاده از این فناوری، انتقال ارزش را در هر نقطه از زمین بدون نیاز به شخص ثالث، تقریباً فوری و بدون مجوز فراهم می کرد.

 این پول اینترنتی جدید که بیت کوین نامیده شد پایه و اساس یک طبقه دارایی کاملاً جدید شد و صنعت ارزهای دیجیتال چند تریلیون دلاری را ایجاد کرد. در پی راه اندازی ارز دیجیتال نیاز به مکان و پلتفرمی بود که کاربران بتوانند دارایی های دیجیتال خود را از طریق آنها مبادله کنند، بنابراین صرافی های ارز دیجیتال روی کار آمدند.

 یکی از محبوبترین و معروفترین این صرافی های ارز دیجیتال، پلتفرم بایننس است که در سال 2017، نزدیک به یک دهه پس از راه اندازی شبکه بیت کوین، توسط چانگ پنگ ژائو تأسیس شد. در ادامه به معرفی این صرافی بنام می پردازیم.

صرافی بایننس چیست؟

پلتفرم بایننس یک صرافی پیشرو ارزهای دیجیتال است که در سال 2017 در هنگ کنگ چین و توسط چانگ پنگ ژائو و یی هه تاسیس شد. هر دو سازنده مدتی در صرافی اکی کوین کار می کردند و سپس فکر کردند که بهتر است پلتفرم مبادله ای خود را بسازند.

این پلتفرم یک صرافی کریپتو به کریپتو است، بنابراین این بدان معناست که فقط می‌توان از آن برای تجارت ارزهای دیجیتال و توکن‌های مجازی استفاده کرد. بیش از 500 رمز ارز در این صرافی در دسترس است از جمله لایت کوین، اتر، دوج کوین و البته بیت کوین.

بایننس که در جزایر کیمن مستقر است، یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان است. انتخاب گسترده ویژگی‌ها، پلتفرم معاملاتی پیشرفته و تعداد زیادی از تراکنش‌های پشتیبانی شده در این پلتفرم، بایننس را به یکی از بهترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در حال فعالیت تبدیل کرده است.

در سال های اخیر این صرافی از نظر حجم معاملات به صرافی شماره یک در جهان تبدیل شده است. در سال 2020، بایننس در ادامه موفقیت های خود، زنجیره هوشمند بایننس (BSC) را راه اندازی کرد. این زنجیره به عنوان یک شبکه بلاک چین عمل می کند که اجرای برنامه های کاربردی قرارداد هوشمند را امکان پذیر می کند.

این شبکه توسط رمز ارز دیجیتال BNB بومی تامین می‌شود و یک افزونه مرورگر کیف پول بایننس در دسترس است که می‌تواند به راحتی با زنجیره هوشمند بایننس استفاده شود و به کاربران امکان دسترسی به امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) را می‌دهد.

بایننس مجموعه‌ای از ابزارهای مالی را نیز به کاربران ارائه می‌دهد که می‌توانند علاوه بر عملکرد به عنوان صرافی برای تعداد زیادی ارزهای دیجیتال و جفت‌های معاملاتی، از آنها استفاده کنند.

علیرغم موفقیت های بزرگ، بایننس بارها با رگولاتورها در سرتاسر جهان برخورد داشته است. این امر منجر به ممنوعیت فعالیت آن در چندین کشور از جمله بریتانیا، تایلند، مالزی و چین شده است و همچنین در ایالات متحده، اتحادیه اروپا و استان انتاریو در کانادا تحت نظارت بیشتر قرار گرفته است.

مزایا معایب
بیش از 500 ارز دیجیتال ارائه شده و بیش از 1000 جفت معامله سختی کار با پلتفرم برای کاربران جدید
مجموعه گسترده ای از ابزارهای معاملاتی و ابزارهای DeFi برای استفاده کاربران چالش های قانونی نظارتی در سراسر جهان
نگهداری بیش از 90 درصد از دارایی های بایننس در سردخانه آفلاین تاریخچه هک های موفق در صرافی

ویژگی های پلتفرم صرافی بایننس

صرافی بایننس

به دلایل نظارتی، دو نسخه از بایننس وجود دارد. یک نسخه برای کاربران در ایالات متحده طراحی شده است و نسخه دیگر برای کاربران سایر کشورها در نظر گرفته شده است. با توجه به این محدودیت‌های نظارتی، نسخه ایالات متحده این پلتفرم دامنه عملکردی بسیار محدودتری نسبت به نسخه مشابه خود دارد و در چندین ایالت از جمله نیویورک در دسترس نیست.

مانند بسیاری از صرافی ها در عصر دیجیتال، بایننس خدمات خود را بین پلتفرم دسکتاپ و اپلیکیشن بایننس تقسیم می کند و برنامه آنها برای سرمایه گذاران در سطوح مختلف مهارت مناسب است. آنها رابط کاربری ساده ای دارند و برنامه را برای سرمایه گذاران تازه کار بسیار آسان تر می کنند. قابلیت Lite این پلتفرم، کار برای کاربران مبتدی را آسان می کند.

صرافی بایننس روش های پرداخت مختلف را می‌پذیرد، از طیف وسیعی از ارزهای فیات پشتیبانی می‌کند و گزینه‌های مختلفی را برای انتقال وجه به یا خارج از حساب کاربران ارائه می‌دهد مانند حواله های بانکی، SEPA، حواله ها و سپرده های نقدی است.

اگر به تجارت ارزهای دیجیتال علاقه دارید، صرافی بایننس یکی از پیچیده ترین و پیشرفته ترین پلتفرم های موجود را ارائه می دهد. طیف گسترده ای از ابزارهای معاملاتی، اندیکاتورها و نمودارها، معامله گران را به طور کامل با تمام منابع مورد نیازشان مجهز می کند.

در نهایت، بایننس دیگر صرافی‌های بزرگ را با نفوذ به بازارهای وام‌دهی و وام‌دهی دنبال کرده است و به شما امکان می‌دهد سود ارزهای دیجیتال خود را کسب کنید. آنها تا 7٪ APY را روی رمز ارزهای انتخابی که با استفاده از کیف پول بایننس ذخیره می کنید، ارائه می دهند.

کارمزد و کمیسیون در صرافی بایننس

کارمزدهای معاملاتی بایننس از رقابتی ترین کارمزدها در صنعت کریپتو هستند. در حال حاضر بایننس کارمزد واریز دریافت نمی‌کند و کارمزد برداشت آن کارمزد ثابتی است که توسط کاربران برای پوشش هزینه‌های تراکنش انتقال ارز دیجیتال به خارج از حساب بایننس پرداخت می‌شود.

قیمت خاصی که برای برداشت ارز دیجیتال خود از صرافی بایننس می پردازید بسته به شبکه بلاک چینی که از آن برداشت می کنید و همچنین میزان تراکم شبکه در زمان برداشت، در نوسان است.

در اینجا برخی از کارمزدهای بایننس ذکر شده است:

  • کارمزد معاملات: 0.02 تا 0.10٪ در هر معامله
  • کارمزد کارت بدهی/اعتباری: 3 تا 4.5٪
  • هزینه انتقال: 15 دلار
  • سایر هزینه ها: 0.50٪ خرید و یا فروش فوری

همانطور که می‌‌بینید، صرافی بایننس به طور قابل توجهی ارزان تر از سایر پلتفرم ها است.

مطلب پیشنهادی: مشاهده قیمت بایننس کوین به صورت لحظه ای همراه تغییرات 24 ساعته.

معامله در صرافی بایننس

صرافی بایننس

مانند سایر صرافی‌های رمزنگاری، بایننس خدماتی را در زمینه تجارت، فهرست‌بندی، جمع‌آوری سرمایه و حذف یا برداشت ارزهای دیجیتال ارائه می‌کند. علاقه مندان به ارزهای دیجیتال که مایل به راه اندازی توکن های خود هستند، می توانند از بایننس برای جمع آوری سرمایه از طریق عرضه اولیه کوین (ICO) استفاده کنند. بایننس توسط تعداد زیادی از معامله گران و شرکت کنندگان برای مبادله و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مختلف استفاده می شود.

برای شروع معامله، کاربران باید الزامات احراز هویت لازم را تکمیل کنند. پس از ایجاد موفقیت آمیز حساب تجاری، کاربران می توانند وجوه ارز دیجیتال را به آدرس کیف پول عمومی خود که توسط این صرافی ارائه شده است، اضافه کنند تا تجارت خود را شروع کنند.

هیچ کارمزدی برای سپرده گذاری ارز دیجیتال یا صندوق دریافت نمی شود. با این حال، برداشت ها با کارمزد تراکنش همراه هستند که بسته به ارز دیجیتال و مقدار آن متفاوت است.

سایر خدمات بایننس

صرافی بایننس علاوه بر خدمات ویژه مبادله رمز ارزها، ابزارها، پلتفرم ها و خدمات دیگری را نیز ارائه می دهد. برخی از آنها به شرح زیر است:

  • Binance Earn: پلتفرمی برای استیکینگ یا کسب سود از طریق سپرده گذاری استیبل کوین در صرافی ها است. بسته به توکن، صرافی گزینه های متعدد و نرخ های بهره برای این کوین ها را به سرمایه گذاران ارائه می دهد.
  • بایننس ویزا کارت: یک کارت اعتباری است که به کاربران این امکان را می دهد تا ارز دیجیتال خود را به جریان فیات تبدیل کرده و آن را برای محصولات و خدمات مختلف خرج کنند. در حالی که این تبدیل ها متحمل هزینه های اداری نمی شود، هزینه های شخص ثالث در قالب کارمزد شبکه پرداخت اعمال می شود.
  • استخر هوشمند بایننس: به ماینرها این امکان را می‌دهد تا برای بهینه‌سازی و چند برابر کردن درآمد خود، بین ارزهای دیجیتال مختلف برای استخراج سوئیچ کنند.
  • بایننس یک انکوباتور فناوری بلاک چین به نام آزمایشگاه بایننس دارد که بر پرورش پروژه های معتبر در مرحله قبل از ICO تمرکز دارد. با فراهم کردن بودجه لازم برای توسعه، منابع مشاوره و یک سکوی راه اندازی برای هرگونه فهرست بندی و تمرینات لازم برای جمع آوری سرمایه، به تیم های پروژه ارزهای دیجیتال برتر کمک می کند.
  • بایننس همچنین سایتی به نام لانچ پد را برای میزبانی پروژه های جدید و نوظهور بلاک چین و رابط های API ارائه می دهد. تا جولای 2022، 64 پروژه در این لانچ پد راه اندازی شده است.

رمز ارز بایننس کوین

بایننس کوین (BNB)، توکن داخلی این پلتفرم است و برای تسهیل تجارت کریپتو در صرافی بایننس استفاده می شود. این ارز دیجیتال طی یک عرضه اولیه (ICO) در جولای 2017 راه اندازی شد. بایننس 20 میلیون توکن BNB را به سرمایه گذاران، 80 میلیون به تیم موسس و 100 میلیون توکن باقیمانده را به شرکت کنندگان مختلف از طریق فرآیند ICO ارائه کرد.

تقریباً نیمی از سرمایه جمع‌آوری‌شده در طول فرآیند ICO برای برندسازی و بازاریابی بایننس در نظر گرفته شده بود، در حالی که حدود یک سوم برای ساخت پلتفرم بایننس و انجام ارتقا‌های لازم در اکوسیستم بایننس استفاده شد.

بایننس کوین در ابتدا بر روی بلاک چین اتریوم با استاندارد ERC 20 اجرا می شد. با این حال، در سال 2019، بایننس کوین به رمزارز اصلی زنجیره BNB تبدیل شد و هم اکنون در کوین مارکت کپ در جایگاه  پنجم از نظر ارزش بازار قرار دارد. شما می‌توانید برای خرید بایننس کوین می‌توانید از طریق صرافکس اقدام به تهیه آن کنید.

سخن پایانی 

اگر بدانید که چگونه از این پلتفرم استفاده کنید، معامله در بایننس می تواند یک تجربه فوق العاده باشد. قبل از شروع معامله، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و سپس سپرده گذاری کنید و پس از آن می توانید معامله را شروع کنید. کارمزدها برای برداشت بسیار کم است، بنابراین می توانید بدون هیچ مشکلی مبالغ خود را برداشت کنید.

علی‌رغم چالش‌های نظارتی، کارمزدهای پایین، پیشنهادات متنوع و پلتفرم معاملاتی پیشرفته تضمین می‌کند که صرافی بایننس یک رقیب اصلی برای اکثر معامله‌گران ارزهای دیجیتال باقی می‌ماند. در پایان باید خاطر نشان کرد که متاسفانه به دلیل قرار داشتن ایران در لیست تحریم های بین المللی، صرافی بایننس به کاربران ایرانی خدماتی ارائه نمی دهد.

سوالات متداول

آیا صرافی بایننس برای ایرانیان مسدود است؟

بله، به دلیل اعمال تحریم توسط دولت ایالات‌ متحده‌ آمریکا صرافی بایننس برای ایرانیان مسدود می‌باشد.

آیا صرافی بایننس برای نگهداری پول و سرمایه امن است؟

بایننس صرافی معتبری است ولی به صورت کلی توصیه می شود سرمایه خود را در صرافی ها برای مدت طولانی نگهداری نکنید.

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا