آموزش

آموزش جامع ثبت نام در صرافی OKEx اوکی اکس

صرافی OKEx، یک صرافی ارز دیجیتال محبوب و البته بحث برانگیز است که تاکید زیادی بر محصولات مشتقه مانند معاملات آتی دارد. این صرافی همچنین توکن بومی خود بنام OKB را دارد. سرمایه گذار استار خو، صرافی ارز دیجیتال OKCoin را در سال 2013 با هدف تمرکز بر بازار چین ایجاد کرد. در سال 2014 او OKEx را ایجاد کرد که برای معامله گران پیشرفته تر مناسب است.

با موضع سرسخت چین در برابر صرافی‌های ارزهای دیجیتال، OKEx به کشوری با مقررات بسیار کمتر یعنی مالت منتقل شد. با این حال، این شرکت به طور رسمی در سیشل ثبت شده است. در این مقاله از صرافکس با این صرافی بیشتر آشنا شوید.

صرافی OKEx چیست؟

صرافی OKEx یک صرافی پیشرو مبتنی بر ارزهای دیجیتال در مالت است که به عنوان یک کارگزار برای کاربران و معامله صدها توکن رمزنگاری و جفت معاملات آتی عمل می کند. این صرافی که در سال 2017 تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در مالت و جمهوری سیشل قرار دارد، پایگاه تجاری بزرگی را با میلیون‌ها حجم مبادلات روزانه، در رقابت با سایر صرافی‌های بزرگ مانند بایننس، جمع آوری کرده است.

مدیر عامل این صرافی، JayHao قبل از پیوستن به فضای کریپتو، سابقه ای در توسعه بازی داشت. در سال 2018، این صرافی عملیات خود را به مالت گسترش داد زیرا کشوری با رویکرد کریپتو پسند است. صرافی OKEx بیش از 1 میلیارد دلار حجم مبادلات روزانه دارد. به غیر از تجارت توکن معمولی، OKEx مجموعه ای از محصولات مشتقه مانند معاملات آتی را ارائه می دهد.

با داشتن یک حساب در این صرافی، می توانید به راحتی با استفاده از کارت، حساب بانکی یا کیف پول موبایلی ارز دیجیتال بخرید. همچنین در برخی موارد هنگام شرکت در ویژگی‌های سهام یا ذخیره، بازده فوق‌العاده بالایی ارائه می‌دهد. اگرچه این پلتفرم بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال نیست، اما در پشتیبانی از تعداد زیادی ارز و طیف گسترده ای از خدمات،  پیشرو است. 

صرافی OKEx چیست؟تاریخچه صرافی OKEx

شرکت OKEx هنگ کنگی که توسط OKCoin، یک صرافی اولیه چینی ساخته شد، در سال 2018 به مالت نقل مکان کرد. این دولت ارزش های بسیاری را به اشتراک گذاشت که مربوط به توسعه صرافی ارزهای دیجیتال است. مالت به داشتن مقررات صحیح برای دارایی‌های دیجیتال و بلاک چین شهرت دارد و آن را به مقصد اصلی این صرافی برای پیشبرد ماموریت خود در جهت تلاش برای حذف موانع مالی، تکامل اقتصاد جهانی و تغییر جهان به سوی اقتصاد بهتر تبدیل می‌کند.

در نوامبر 2018، این صرافی در اولین دوره جوایز بلاک چین مالتا، برنده صرافی سال کریپتو شد و فینالیست های دیگری مانند بایننس را پشت سرگذاشت.

این صرافی OKEx در سال 2020 بروزرسانی های عمده ای را منتشر کرد که مطابق با رویکردهای آن است و 170 مورد را منتشر کرد. این ارتقاء ها شامل بسیاری از مواردی است مانند Jumpstart که از پروژه های امیدوارکننده و بلوک OKX Chain genesis پشتیبانی می کند و همچنین مواردی مانند پاداش های معاملاتی، تجارت P2P، وام CTC و غیره.

از سال 2021، 410 کارمند برای ارائه خدمات در صرافی فوق کار می کنند که به میلیون ها کاربر در بیش از 100 کشور دسترسی خدمات می دهند. با حجم معاملات روزانه معاملات آتی بیت کوین در حدود 1.5 میلیارد دلار، کاربران اکنون طیف گسترده ای از ابزارها را در اختیار دارند. این صرافی با ارتقاء مداوم خود برای حمایت از حجم معاملات بالا، به ساختن آنچه که به عنوان اکوسیستم مالی نسل بعدی می‌داند، ادامه می‌دهد.

ویژگی های صرافی OKEx

صرافی OKEx یکسری ویژگی ها دارد که آن را از سایر رقبا متمایز می کند و به قرار زیر هستند:

  • فیات به کریپتو: برخی از صرافی‌ها فقط در شرایط خاص به شما اجازه می‌دهند که ارزهای رمزنگاری شده را معامله کنید. در مورد OKEx اینطور نیست. شما می توانید پول صادر شده توسط دولت (مانند یورو) را برای ارزهای رمزنگاری شده مستقیماً در پلتفرم تغییر دهید.
  • نقدینگی: در حال حاضر سومین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال از نظر حجم مبادلات است. با این مقدار خرید و فروش، از نظر تئوری باید فروش دارایی در آن آسان باشد.
  • گزینه های جفت شدن: صرافی OKEx تجارت با بیش از 100 نوع توکن را ارائه می دهد.
  • حذف توکن ها: OKEx ادعا می‌کند که اولین صرافی است که عملکرد حذف از فهرست را برای خلاص شدن از شر توکن‌های مشکل دار ارائه می‌دهد.
  • مقررات: این صرافی از مقررات بسیار آگاه است و قصد دارد از خشم دولت ها جلوگیری کند. به همین دلیل است که به مشتریان 13 کشور از جمله ایالات متحده و هنگ کنگ خدمات ارائه نمی دهد.

ویژگی های صرافی OKExرمز ارزهای موجود در صرافی OKEx

این پلتفرم از صدها توکن و جفت رمز ارز در سایت معاملاتی خود برای خرید، فروش یا تجارت با استفاده از اهرم یا سبد زنجیره ای خود پشتیبانی می کند. برای محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال، امکان خرید و فروش فوری بدون نمودار و دفترچه سفارش وجود دارد. این رمز ارزها در صرافی فوق ارائه می شوند:

خدمات ارائه شده در صرافی OKEx

علیرغم برخی رفتارهای مشکوک در سال 2020، OKEx یکی از پرکارترین صرافی های بازار در زمینه محصولات مالی است. این صرافی به دلیل تنوع گسترده ای از گزینه ها، که شامل موارد زیر است، خود را از رقبای صنعتی متمایز می کند:

  • تجارت سریع (بازار تک مرحله ای)
  • معاملات اسپات
  • معاملات مارجین
  • معاملات DEX (صرافی غیرمتمرکز)
  • مبادله دائمی
  • معاملات فیوچرز
  • معاملات آپشن

علاوه بر این، صرافی OKEx، استخر استخراج ارز دیجیتال، وام‌های کریپتو به کریپتو و سهام ارائه می‌کند.

کارمزدها در صرافی OKEx

این صرافی ارزها را به سطوح مختلف قیمت گذاری تقسیم می کند که بر اساس حجم معاملات و دارایی حساب متفاوت است. برای معاملات اسپات، بیشترین مبلغی که می پردازید 0.10٪ است. معامله گران با حجم بالا و کسانی که دارایی زیادی از ارز OKB، توکن بومی این صرافی، دارند ممکن است واجد شرایط تخفیف باشند. معاملات آتی، سوآپ و آپشن برنامه‌های نرخ خود را با کارمزدهای متفاوت دارند.

یکی از نقاط ضعف بزرگ صرافی OKEx این است که هزینه های سپرده و برداشت را فاش نمی کند. در حالی که بیشتر کارکردهای آن شفاف است، جزئیات نامشخص این موارد یک پرچم قرمز است که ممکن است شما را به صرافی دیگری با برنامه‌های کارمزد شفاف هدایت کند.

مطالعه بیشتر : صرافی بای بیت

آموزش ثبت نام در صرافی OKEx

افتتاح حساب در این پلتفرم برای هر کسی آسان است. اگر تا به حال برای صرافی ارز دیجیتال یا حساب کارگزاری بازار سهام ثبت نام کرده باشید این صرافی تجربه خوبی به شما ارائه می دهد.

با ثبت یک حساب کاربری در صرافی OKEx با استفاده از اطلاعات تماس شخصی خود شروع به کار خواهید کرد. برای دسترسی به همه ویژگی‌های معاملاتی که این صرافی ارائه می‌کند، باید الزامات احراز هویت مشتری را تکمیل کنید. یک حساب تایید شده توسط احراز هویت در مرحله اول نیاز به وارد کردن اطلاعات اولیه، از جمله یک شماره شناسایی دولتی دارد. گام دوم آپلود تصویر ID و در مرحله سه باید با گزینه سلب مسئولیت موافقت کنید.

حساب‌های تایید نشده در صرافی OKEx می‌توانند روزانه تا 10 بیت کوین برداشت کنند و تا 500 دلار معامله کنند، در حالی که سطوح بالاتر محدودیت‌های برداشت و محدودیت تراکنش‌های بالاتری را به شما می‌دهند.

کارمزدها در صرافی OKExپشتیبانی مشتری در صرافی OKEx 

صرافی OKEx پشتیبانی آنلاین 24 ساعته در هفت روز هفته به کاربران برای حل مشکلات فنی و تجاری آنها ارائه می دهد. این صرافی دارای یک تیم خدمات مشتری با قابلیت‌های پشتیبانی گسترده است. در واقع، شما می توانید با این پلتفرم از طریق تلفن، ایمیل، ارسال تیکت، پیام در واتس اپ و چت زنده که در دسکتاپ و اپلیکیشن موبایل در دسترس است، تماس بگیرید. علاوه بر این، OKEx یک بخش پرسش‌های متداول کامل دارد، بخش پیوستن به انجمن که در آن می‌توانید پاسخ‌ها را بیابید و با سایر اعضا در پلتفرم ارتباط برقرار کنید.

موارد قابل ارتقا در صرافی OKEx

  • امنیت و احراز هویت یک مرحله اضافی به سپرده ها اضافه شود. امنیت آنلاین، حفظ حریم خصوصی از ویژگی های مهم هر صرافی ارزهای دیجیتال است. اگر ساکن کشوری نیستید که این صرافی از آن پشتیبانی می‌کند، نمی‌توانید مستقیماً با کارت اعتباری یا حساب بانکی خرید ارز دیجیتال انجام دهید. بلکه باید ارزهای دیجیتال را از صرافی یا کیف پول دیگری انتقال دهید. 
  • ساختار کارمزد در این صرافی بیش از حد پیچیده است. بر اساس برنامه کارمزد منتشر شده توسط صرافی، تشخیص اینکه کارمزدها زیاد یا کم است، دشوار است. بهتر است جدولی داشته باشید که کارمزدهای آن را با صرافی های مشابه مقایسه کنید.

آیا صرافی OKEx ایمن است؟

سیستم کیف پول گرم این صرافی از چندین سطح حفاظت برای اطمینان از امنیت کلیدهای خصوصی کاربران خود استفاده می کند، از جمله:

  • سیستم های آنلاین و نیمه آفلاین مدیریت ریسک
  • خدمات چند امضایی نیمه آفلاین
  • سیستم های کاهش ریسک داده 

همه سپرده‌ها و برداشت‌های دارایی کاربر قبل از ارسال به بلاک چین برای تایید، نیازمند مکانیزم‌های مدیریت ریسک لایه‌ای هستند. به گفته مدیران، سرورهای نیمه آفلاین به خطر نمی افتند، حتی اگر مورد حمله فیزیکی قرار گیرند. دلیل آن این است که کلید خصوصی کاربر در فایل حافظه موقت سرور ذخیره می شود، نه در هارد دیسک دائمی. این امر امکان دسترسی هکرها را تقریبا غیر ممکن می کند.

این پلتفرم از پروتکل کنترل انتقال و پروتکل اینترنت معمولی (TCP/IP) استفاده نمی‌کند که روشی معمولی است و به رایانه‌های دیجیتال اجازه می‌دهد تا در فواصل طولانی با هم ارتباط برقرار کنند. در عوض، این ارتباط در صرافی OKEx از طریق یک پروتکل ارتباطی شبکه ویژه انجام می شود که یک سرویس اختصاصی و نیمه آفلاین است و از حمله آنلاین جلوگیری می کند. در نهایت، طرح‌های اضطراری متنوعی برای فعال‌سازی کلید خصوصی پشتیبان در مکان‌های مختلف وجود دارد.

سخن پایانی

به طور کلی، مجموعه کامل ابزارهایی که صرافی OKEx ارائه می‌کند، پتانسیل امیدوارکننده‌ای را برای آینده آن نشان می‌دهد. با وجود بروزرسانی های مداوم پلتفرم، آنها تلاش می کنند مکانی باشند که در آن کاربران بتوانند مجموعه گسترده ای از ابزارهای مالی برای نسل جدیدی از امور مالی در دسترس داشته باشند.

حتی با وجود گزینه هایی که در حال حاضر در دسترس است، این صرافی مایل به تکامل با ابزارهای مالی جدید است. اگر می خواهید یک پلتفرم بزرگ با ابزارهای مالی منحصر به فرد و امیدوارکننده برای استفاده از آن پس از کسب تجربه بیشتر در حوزه ارزهای دیجیتال داشته باشید، این پلتفرم یک صرافی عالی است که می توانید برای مبادلات ارزهای دیجیتال خود داشته باشید.

سوالات متداول

آیا ایرانیان می توانند از صرافی OKEx استفاده کنند؟

صرافی OKEx در قوانین خود به صراحت اعلام کرده است که به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی کند. بنابراین اگر این صرافی متوجه ایرانی بودن کاربران شود، حق دارد حساب کاربری آنها را ببندد.

آیا احراز هویت در صرافی اوکی اکس (OKEx) الزامیست ؟

صرافیOKEx هنوز احراز هویت را برای کاربران خود اجباری نکرده است و شما می توانید بدون احراز هویت کار کنید. البته به دلیل سختگیری فزاینده قانونگذاران رمزارز، امکان احراز هویت اجباری در این صرافی ها زیاد است.

5/5 - (3 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا