آموزش

میم کوین چیست و انواع آن کدام است؟

به طور روزانه بر تعداد ارزهای دیجیتال افزوده می‌شود و در این بین هر کدام دارای داستان منحصر به فرد خود هستند. به زبان ساده میم کوین ارز دیجیتالی محسوب می شود که براساس شوخی و سرگرمی ابداع شده است. به عبارتی دیگر میم کوین رمز ارزی به شمار می رود که از جوک و شوخی‌های موجود در شبکه های اجتماعی الهام گرفته است.

به عنوان مثال دوج کوین، اولین میم کوینی به شمار می رود که در سال 2013 تحت تقلید مضحک از رمز ارزها موجود در بازار و الهام گیری از سگ ژاپنی Shiba inu تولید و وارد بازار رمز ارزها شد.

از آنجایی که میم کوین ها ارزش چندانی ندارند و عمدتا جامعه محور هستند، این رمز ارزها به سرمایه گذاری افراد مشهور می توانند یک شبه معروف و رشد کنند. این در حالی است برخی از افراد معتقد اند که سرمایه گذاری بر روی چنین رمز ارزها کاری بیهوده و احمقانه است. دقت داشته باشید برای چنین طرز فکری استدلال منطقی وجود دارد. در ادامه مطلب از صرافکس به انواع Meme coin می‌پردازیم.

سرمایه گذاری بر روی میم کوین

آیا سرمایه گذاری بر روی میم کوین توصیه می شود؟

توجه داشته باشید با سرمایه گذاری در meme coin می توان درآمد قابل توجهی کسب کرد اما این نوع سرمایه گذاری به شدت خطرناک و ریسک پذیر می‌باشد و بیشتر مانند قمار بوده تا سرمایه گذاری. اگر در زمانی مناسب فرایند خرید و فروش را به درستی انجام دهید، می‌توانید سود خوبی را به جیب بزنید، اما این احتمال نیز وجود دارد تا بیشتر یا تمام پولی را که سرمایه گذاری کرده اید را یک شبه از دست بدهید.

حال ممکن است برای شما نیز سوال باشد که چه عواملی سبب شده است تا سرمایه گذاری روی meme coin توصیه نشود و چرا قیمت آن دارای ثبات خاصی نیست؟

دقت داشته باشید اصلی ترین ریسک مرتبط با meme coin این است که این نوع رمز ارزها به شدت به افراد مشهور و در اصل سلبریتی ها به شدت وابسته است. به عبارتی دیگر از آنجایی که متغیر‌های بنیادی در ارزش گذاری میم کوین ها وجود ندارد، تنها عامل تاثیر گذار بدون شک کامیونیتی است.

بنابراین با توجه به این موضوع اگر به هر دلیلی افراد مشهور و یا کامیونیتی ها از سرمایه گذاری بیشتر بر روی آنها اجتناب کنند و پروژه را حمایت نکنند، ارزش آن کوین به شدت افت کرده و ممکن است به طور کلی نابود شود.

در نهایت مورد بعدی که سبب شده است سرمایه گذاری روی Meme coin توصیه نشود، امنیت پایین بلاک چین هایی می باشد که این گونه توکن ها در آن جا ساخته می شوند.

به عنوان مثال دوج کوین بلاک و شیبا هر کدام در بلاک چین ها قابل اعتماد ساخته شده اند اما سایر میم کوین ها در دیگر بلاک چین ها ایجاد شده اند که هنوز کارایی قطعی آن‌ها سوال های زیادی وجود دارد.

انواع و معروف ترین میم کوین ها

انواع و معروف ترین میم کوین ها

به طور کلی دوج کوین Doge و شیبا اینو SHIB میم کوین ها رایج بالاترین مارکت کپ در بازار ارزهای دیجیتال به حساب می‌آنید. پس از موفقیت چشمگیر این دو رمز از، تعداد زیادی Meme coin وارد بازار شد و مخصوصا در سال 2021 توجه عموم را به خود جلب کرد. در ادامه به انواع Meme coin می‌پردازیم.

دوج کوین DOGE COIN

دوج کوین در ابتدا در سال 2013 توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر مهندسین نرم افزار ایجاد شد. جالب است بدانید این رمز ارز از شوخی درباره یک سگ الهام گرفته شده و قرار بود به عنوان یک رمز ارز دیجیتال ناچیز صرفا جهت جلب توجه عموم به بازار رمز ارزها ایجاد شود. همان طور که گفته شد هنگام ساخت این رمز ارز ارزش آن بسیار ناچیز بود اما بعد از مدتی مورد حمایت ایلان ماسک قرار گرفت و به این ترتیب ارزش آن بسیار افزایش یافت و این رمز ارز رشد چشمگیری طی چند ساله گذشته داشته است.

در خصوص آینده آن نیز می توان گفت که اگر ایلان ماسک و سایر افراد مشهور همچنان به حمایت خود از دوج کوین ادامه دهند، قطعا ارزش آن دوباره رشد خواهد کرد.

میم کوین دوج کوین

شیبا اینو Shina inu

جالب است بدانید نام این رمز ارز برگرفته شده از یک نژاد سگ ژاپنی می‌باشد. ارز دیجیتال شیبا در ماه آگوست سال 2020 توسط یک توسعه دهنده ناشناس به نام ریوشی (Ryoshi) ایجاد شده است. ارز shiba inu به عنوان یک توکن در بستر اتریوم فعالیت می‌کند. نوعی رقابت کاذب بین جامعه شیبا اینو و دوج کوین وجود دارد تا به واسطه آن قیمت ارز دیجیتال خود را در مقایسه با دیگری بیشتر می‌کند.

میم کوین شیبا اینو

میم کوین سیف مون

میم کوین سیف مون نیز در اصل به نوعی کپی برداری از دوج کوین به شمار می رود که هیچ گونه محدودیتی در تعداد عرضه آن در نظر گرفته نشده  و به همین دلیل با مشکل تورم بالا نیز دسته و پنجه نرم می‌کند. نکته مهمی که در مورد سیف مون باید بدانید این است که به ازای هر تراکنش 10 درصد کارمزد دریافت می شود که در نتیجه خریداران سیف مون را از فروش مداوم دارایی خود باز می‌دارد.

بهترین میم کوین بازار

جمع بندی

در نهایت meme coin به دسته ای از ارزهای دیجیتال گفته می‌شود که به عنوان شوخی و سرگرمی ایجاد شده‌اند تا نظر افراد جامعه را به دنیا ارزهای دیجیتال جلب کند. همان طور که گفته شد از آنجایی که میم کوین ها پشتوانه جدی ندارند، بهتر است روی آن سرمایه گذاری نکنید. زیرا ارزش میم کوین ها به حمایت کامیونتی آن به شدت وابسته است.

سوالات متداول

مهمترین علت محبوبیت میم کوین‌ها چیست؟

حمایت رسانه ای از سوی افراد مشهور سبب شده تا بازار میم کوین‌ها بیش از پیش داغ شود. از این رو مهم ترین علل رایج و محبوب شدن این دسته توکن ها، سرمایه گذاری افراد مشهور همچون ایلان ماسک می باشد.

آینده میم کوین‌ها چگونه پیش بینی می شود؟

نظر دادن در مورد آینده میم کوین‌ها کار چندان راحتی نیست. چون که رشد و افت قیمت آن تابع عوامل ثابتی نمی باشد. بنابراین صرفا جو حاکم در بازار و میان اعضا جامعه، تعیین کننده آینده میم کوین‌ها می باشد.

امتیاز دهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا