ارز دیجیتال - بررسی و معرفی همه ارزهای دیجیتال

آرک بلاک چیست؟

پروژه آرک بلاک (ABT) در سال 2018 راه اندازی شد. این پروژه فرآیند توسعه بلاک چین و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را آسان تر کرد. توسعه دهندگان پروژه ArcBlock از زمان راه اندازی آن تلاش کرده اند که فناوری خود را توسعه داده و یک پلتفرم کاربر پسند را در اختیار کاربران قرار دهند. در این مقاله از صرافکس به بررسی آرک بلاک، نحوه عملکرد، ویژگی‌ها و مزایای آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

آرک بلاک (ArcBlock) چیست؟

آرک بلاک پلتفرمی است که اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (Dapp) را تولید می‌کند. نام اختصاری توکن بومی این پلتفرم ABT است. ArcBlock اولین اکوسیستمی است که برنامه‌های غیر متمرکز را نه تنها در حوزه ارز دیجیتال بلکه در سایر حوزه‌های دیگر مانند پزشکی، موارد تشخیص هویت و غیره توسعه داده است. در این پلتفرم افراد می‌توانند برنامه‌های غیرمتمرکز خود را ایجاد کنند و هزینه‌های استفاده از برنامه را با توکن ABT پرداخت نمایند.

کاربرد توکن آرک بلاک در ارز دیجیتال، محدود به درون برنامه و صرفا برای پرداخت هزینه خدمات و کارمزد است. این توکن از پیش استخراج شده است و در واقع تورمی نیست. رمز ارز آرک بلاک عرضه محدودی دارد و دیگر قرار نیست توکن جدیدی عرضه شود.

 آرک بلاک این شعار را سرلوحه کار خود قرار داده است که باید پذیرش فناوری بلاک چین را در بین عموم مردم افزایش داد و این کار لزوما  با ایجاد دسترسی برای همگان و کاربردی کردن هرچه بیشتر آن امکان پذیر است. آرک بلاک قصد دارد برنامه‌های غیر متمرکز را به بخش جدایی ناپذیر زندگی روزمره انسان‌ها تبدیل کند.

تاریخچه آرک بلاک

تاریخچه آرک بلاک

در اوایل سال ۲۰۱۷ بود که شرکت آرک بلاک راه اندازی شد. یکسال پس از تاسیس این شرکت و به عبارتی در سال ۲۰۱۸، در اجلاس بین المللی بلاک چین دبی خود را معرفی کرد. اما بنیانگذاران آن، ایده راه اندازی این پلتفرم را از مدت‌ها قبل در سر می‌پروراندند. رابرت مائو (Robert Mao) نخستین بنیانگذار این شرکت به تحقق این رویا پرداخت. مائو در ابتدا مدیرعامل یک پلتفرم اشتراک دانش بود.

او متوجه شد که بخش عظیمی از بازدیدکنندگان وب سایت آنها کاربرانی هستند که با مشکلات رایجی دست و پنجه نرم می‌کنند که در صنعت بلاک چین با آن مواجه می‌شوند. آنها اغلب از عملکرد ضعیف، کمبود امکانات، مقیاس پذیری پایین، کندی شبکه و موارد اینچنینی شکایت داشتند. به همین دلیل، رابرت مائو تصمیم گرفت یک شرکت «خدمات بلاکچین» تاسیس کند.

پروژه آرک بلاک یک راه حل کامل و جامع است که فناوری بلاک چین را با محاسبات ابری ترکیب می‌کند. Arcblock با کمک سایر صنایع واسط، سیستم‌ها و خدمات موجود را در بستر بلاکد چین، بهینه سازی کرده و قابلیتهای آنها را ارتقا داده است.

آرک بلاک یک شرکت بلاک چین یا ارز دیجیتال نیست، بلکه یک پلتفرم بزرگ «خدمات بلاک چین» است که تمامی مواردی را پوشش می‌دهد که یک توسعه دهنده برای کدنویسی موفقیت آمیز، استقرار و مدیریت برنامه‌های غیر متمرکز و سرویس‌های بلاک چین محور لازم دارد.

بیشتر بدانید: آخرین قیمت تتر به صورت لحظه ای 

تیم توسعه دهنده آرک بلاک

یکی از مواردی که شما باید قبل از سرمایه گذاری روی یک رمز ارز مد نظر بگیرید و حتما از آن اطلاع یابید، تیم توسعه دهنده یک ارز دیجیتال است. زیرا پروژه ای که تیم متبحر و آزموده ای نداشته باشد، محکوم به شکست است، حتی اگر ایده بسیار درخشانی داشته باشد و در ابتدا، سرمایه‌های خوبی جذب کرده باشد.

شرکت آرک بلاک یک تیم قوی از مشاوران، مهندسان و توسعه دهندگان نرم افزار را گرد هم آورده است. رابرت مائو (Robert Mao) مدیر عامل این شرکت است که سابقه کار در مایکروسافت ریسرچ و راه اندازی سه استارت آپ را در کارنامه کاری خود دارد. او در سال ۲۰۰۹ روی محاسبات اجتماعی و یادگیری ماشین در شرکت مایکروسافت مشغول به کار بود و در آن زمان بود که استخراج بیت کوین را آغاز کرد.

فلاوین چارلون (Flavien Charlon) نیز یکی از بنیانگذاران پروژه آرک بلاک به شمار می‌رود. او مجموعه ای از فناوری‌های بلاک چین مانند OpenChain را خلق کرده است. این دو محقق با هدف پر کردن شکاف بین فناوری بلاک چین و اپلیکیشن‌های کاربردی از سال ۲۰۱۷ همکاری خود را آغاز کرده اند.

در سایت این شرکت آمده است که آرک بلاک تیمی متشکل از کارآفرینان با تجربه، مدیران کسب و کار و کارشناسان بلاک چین دارد. حال اگر مایلید باز هم در خصوص تیم آرک بلاک و سابقه اجرایی هر یک از آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید، در ادامه با ما همراه شوید. تیم اصلی آرک بلاک متشکل است از چهار عضو اصلی است. دو بنیانگذار، یک مدیر مارکتینگ و یک مشاور حقوقی.

 تیم مشاور آرک بلاک ده عضو با تجربه از سرتاسر جهان از جمله چین، هند و آمریکا دارد. در این تیم مدیر عامل چند شرکت مختلف حضور دارند. سه نفر از اعضای تیم مشاور، به نام‌های “مگی وو”، “ویولین وانگ” و “اندرو لی” از اعضای مهم گروه کریپیتال (Krypital)، یک شرکت سرمایه گذاری ریسک پذیر در کریپتو هستند.

“دینگ لی”، “سلمان دانانی”، “مایک کارترایت”، “جیاکسی لین”، “هویشن کوی”، “جاستین تومبولیان” و “لارنس لرنر” از دیگر مشاوران با سابقه ای هستند که در این تیم حضور دارند و در سمت‌های مهم، با شرکت‌های بزرگی همکاری داشته اند. مشاوران آرک بلاک، از تیم اصلی این شرکت کم نمی‌آورند و افراد بسیار توانمند، تحصیل کرده و با تجربه ای هستند.

آموزش ساخت کیف پول بلاک چین صفر تا صد

آرک بلاک

نحوه عملکرد آرک بلاک

 توسعه‌دهندگان اپلیکیشن موبایل و شرکت‌هایی که بازی‌های متاورسی را تولید می‌کنند، مشتریان آرک بلاک هستند. شرکت آرک بلاک داده‌های بازی را در فضای بلاک چین قرار می‌دهد. مشتریان هزینه‌های دریافت خدمات از آرک بلاک را از طریق ارز دیجیتال این شرکت، پرداخت می‌کنند.

 پروتکل آرک بلاک برای دسترسی به بلاک چین‌های زیربنایی طراحی شده است. این پروتکل لایه‌های مجازی ارائه می‌دهد. بنابراین، برنامه‌های کاربردی که در این زنجیره ساخته شده، همگی با یکدیگر سازگار و قابل همگام سازی و اتصال هستند.

این ایده که بین همه بلاک چین‌ها پل ارتباطی برقرار شود، بسیار جذاب است. اگر همه بلاک چین‌ها در جهان می‌توانستند به یکدیگر متصل شوند، اکوسیستم بسیار قوی و کارآمدی ایجاد می‌شد. در حال حاضر، هر زنجیره بلاک چین، اکوسیستم خاص خود را دارد و موارد استفاده منحصر بفرد دارد. آرک بلاک چندین هدف در وایت پیپر خود برای رسیدن به این منظور تعیین کرده است.

اهداف آرک بلاک

پروژه آرک بلاک سه هدف اصلی دارد:

۱. قابلیت ایجاد اپلیکیشن‌های سازگار با بلاک چین‌های مختلف : یکی از اهداف آرک بلاک این است که برنامه‌های غیر متمرکزی ایجاد کند که با چندین بلاک چین سازگار باشد. این ایده عالی به اپلیکیشن‌های غیر متمرکز این امکان را می‌دهد که در صورت لزوم، بتوانند از امکانات شبکه‌های مختلف استفاده کنند. آرک بلاک برای اینکه به این هدف برسد فناوری بلاک چین و محاسبات ابری را با یکدیگر ترکیب کرده است و راه حلی جامع ارائه داده است.

۲. ایجاد یک مارکت مشوق برای تولید اپلیکیشن: هدف دیگر این تیم این است که یک بازار مشوق برای خدمات و برنامه‌های کاربردی ارائه دهد.

۳. ایجاد یک سیستم پیام رسان مبتنی بر بلاک چین: آرک بلاک قصد دارد یک سیستم پیام رسان مبتنی بر بلاک چین بسازد. برنامه‌هایی که در آرک بلاک ساخته شده اند، هم تحت وب و هم سازگار با اندروید و iOS هستند. این قابلیت می‌تواند این اکوسیستم جدید را در دراز مدت کاملاً مستقل و کاربردی کند.

توکن آرک (ABT)

توکن آرک بلاک (ArcBlock Tokens ) که با نماد اختصاری ABT نمایش داده می‌شود، توکن بومی این پلتفرم است. توکن ABT یک توکن استاندارد ERC-20 بر روی شبکه اتریوم است که کاربران به وسیله آن هزینه خدمات درون شبکه ای را پرداخت می‌کنند. اولین بار در ۲۶ فوریه ۲۰۱۸ بود که عرضه اولیه کوین ABT توسط این شرکت صورت گرفت و به بازار کریپتو معرفی شد. مجموع عرضه این توکن ۱۸۶ میلیون واحد است.

مزایای آرک بلاک

۱-  سازگاری با توکن ها

آرک بلاک با اقتصاد در حال ظهور توکن‌ها مانند مبادله، خرید و فروش و دریافت کالاها از طریق توکن‌های دیجیتالی کاملا سازگار است. این ویژگی آرک بلاک پس از گذر زمان و با توسعه و ترویج اقتصاد توکنی بیشتر خواهد شد. همچنین فرآیند توسعه و تکمیل این پلتفرم از طریق سازگاری ArcBlock با توکن‌ها بهبود می‌یابد.

 ۲- فناوری متن باز Open Source

برنامه نویسان شرکت آرک بلاک برای اینکه انتقال پروژه‌های برنامه نویسان به ArcBlock را ساده تر کنند، از فناوری متن باز استفاده می‌کنند. در واقع هدف آنها باز آفرینی فناوری بلاک چین نمی‌باشد بلکه خدمات رسانی به بلاک چین است.

۳- طراحی شده برای فضای ابری

کسب و کارها و برنامه‌های نرم افزاری هر روز به سمت استفاده از فضای ابری پیش می‌روند. فناوری بلاک چین نیز از فضای ابری بی بهره نمانده است. آرک بلاک هم بر اساس پردازش ابری برای انجام کار، طراحی شده است. این ویژگی انتقال اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را به همه زیرساخت‌های دارای فضای ابری امکان پذیر می‌سازد.

به همین دلیل دیگر به نصب نرم افزار، پلاگین و استفاده از افزونه‌های مرورگر نیازی نیست و کاربران برای دسترسی به خدمات مورد نیاز خود در پلتفرم ArcBlock، فقط به یک مرورگر اینترنتی نیاز دارند.

۴- ارائه بهترین تجربه کاربری

آرک بلاک بهترین تجربه کاربری را ارائه می‌دهد. برنامه نویسان آرک بلاک به عنوان مثال از طریق مرورگر اینترنتی و بدون نیاز به دانلود نرم افزار یا نصب یک افزونه در مرورگر، دسترسی به ArcBlock را امکان پذیر می‌کنند. همچنین کاربران می‌توانند با نصب یک اپلیکیشن بر روی موبایل‌های خود، به ArcBlock دسترسی داشته باشند.

آرک بلاک arc block

معایب آرک بلاک

می‌توان گفت که مهمترین نقطه ضعف آرک بلاک این است که شما در جستجو برای یافتن نقشه راه سال 2021 و 2022 آرک بلاک هیچ چیزی پیدا نمی‌کنید که تنها می‌تواند دال بر یک چیز باشد: عدم فعالیت.

آرک بلاک در سال 2021 و 2022 روندی نداشت و نتوانست افت قیمت قابل توجه خود را در طول 2 سال جبران کند. همچنین تعداد صرافی‌هایی که این ارز را در لیست رمز ارزهای خود قرار داده اند بسیار کم است که می‌تواند یک هشدار به کاربران باشد.

مطلب پیشنهادی صرافکس: معایب معامله جفت ارز چیست؟

کیف پول های مناسب توکن آرک ABT

هر کیف پولی که با شبکه اتریوم سازگار باشد، برای ذخیره و نگهداری توکن آرک مناسب است. زیرا این توکن نیز بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. البته تیم آرک بلاک برای ذخیره و نگهداری توکن‌های ABT، کیف پول مخصوص به خود را ارائه داده اند که یک راهکار مبتنی بر سیستم غیر متمرکز برای انجام احراز هویت دارد. در این کیف پول، کاربران آرک بلاک می‌توانند کاملا بر دارایی‌های دیجیتالی خود کنترل داشته باشند.

از دیگر کیف پول‌هایی که برای نگهداری و ذخیره توکن ABT مناسب هستند، می‌توان به کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)، کیف پول نرم افزاری مای اتر والت (MyEtherWallet) و تراست والت (Trust Wallet) اشاره کرد.

arc block

سخن پایانی

خالق بیت کوین، بلاک چین را به عنوان ابزاری برای توسعه امور مالی ایجاد کرد. پس از آن اتریوم آن را بهبود بخشید. اما آرک بلاک این هدف را دنبال می‌کند که موانع تطبیق بلاک چین در دنیای مدرن را از بین ببرد.

فناوری بلاک چین در امور مالی و سرمایه گذاری بیشترین استفاده را دارد. حضور شرکت‌هایی مانند آرک بلاک، این امکان را برای توسعه دهندگان فراهم می‌کند که از قدرت و شفافیت فناوری بلاک چین، در سایر بخش‌های غیر مالی نیز استفاده کنند. پروژه جامعه محور آرک بلاک، یک پلتفرم کاربر پسند، قابل اعتماد و خلاق است که خدمات بلاک چینی ارائه می‌دهد آرک بلاک ارزش رشد دارد و کارشناسان کریپتو آینده روشنی را برای این پروژه پیش بینی می‌کنند. شما نیز می توانید برای مشاهده آخرین قیمت بیت کوین و خرید اتریوم به صرافکس مراجعه کرده و با سایر ارز های دیجیتال آشنا شوید.

سوالات متداول

مزایای ارز آرک بلاک کدام‌اند؟

تجربه کاربری خوب، طراحی بهینه برای فضای ابری، سازگاری با انواع توکن‌ها و قابلیت متن باز بودن از مزایای این ارز دیجیتالی به شمار می‌رود.

بهترین کیف پول‌ها برای ذخیره آرک بلاک کدام‌اند؟

از بهترین کیف پول‌ها برای ذخیره آرک بلاک می‌توان به My ether wallet، trust wallet و ledger nano s می‌توان اشاره کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا