ارز دیجیتال - بررسی و معرفی همه ارزهای دیجیتال

معرفی پلتفرم کریپتو دات کام (Crypto.com)

کریپتو دات کام (crypto.com) یکی از پلتفرم‌ هایی است که قصد دارد جهان را به سمت ارز دیجیتال و پذیرش عمومی آن سوق دهد. این پلتفرم تلاش می‌کند تا عموم مردم در سراسر جهان ارز های دیجیتال را جایگزین ارزهای فیات کنند. شرکتی که به ساخت این پلتفرم پرداخته است در هنگ کنگ مستقر می‌باشد. توسعه دهندگان این پلتفرم متخصصین و افراد با تجربه ای هستند.

آن ها بر این اعتقادند که کاربران باید بر روی پول خود کنترل داشته باشند و بتوانند از اطلاعات شخصی خود محافظت کنند. آن ها در تلاشند تا برای رسیدن به این هدف از فناوری بلاک چین غیرمتمرکز، منبع باز کریپتو و ارز‌ های دیجیتال استفاده کنند. پلتفرم کریپتو دات کام قصد دارد که در آینده میزان دسترسی به این پلتفرم را افزایش دهد. در این مقاله از وبسایت صرافکس به معرفی شبکه کریپتو و ارز کرونوس (CRO) که توکن بومی زنجیره آن است، می‌بپردازیم.

معرفی کریپتو دات کام crypto.com

 

ارز دیجیتال CRO چیست؟

CRO توکن بومی پلتفرم Crypto.com می‌باشد که محصول دیگری از مجموعه Crypto.com است. هدف از تولید و ایجاد این محصول توسط پلتفرم کریپتو دات کام این است که فرآیند پذیرش جهانی رمز ارزها را سرعت بخشد و با استفاده از این ابزار افراد بر روی سرمایه خود کنترل بیشتری داشته باشند و از اطلاعات شخصی خود محافظت کنند.

ارز کرونوس، کریپتو دات کام چین را تقویت می‌کند و با کمک آن کاربران می‌توانند رمز ارزهای خود را با کمترین هزینه کارمزد به ارزهای فیات تبدیل کنند. کریپتو دات کام چین برای پرداخت خرید های آنلاین با استفاده از ارزهای دیجیتال روشی مقرون به صرفه تر و در دسترس تری را ارائه می‌دهد و در عین حال سرعت پردازش تراکنش‌ ها در این پلتفرم بسیار بالا است.

مشکل دیگری را که این پلتفرم برطرف کرده است، مشکل مقیاس پذیری است که مانع ادغام گسترده تر فناوری بلاک چین می‌شود. مقیاس پذیری به میزان قدرت یک بلاک چین برای مقابله با هجوم تراکنش‌ هایی اشاره دارد که به طور همزمان روی شبکه بلاک چین انجام می‌شود. در شبکه‌ هایی که مشکل مقیاس پذیری دارند، کاربران مجبورند که در صف انتظار پردازش تراکنش بمانند و اولویت با کاربری است که کارمزد بیشتری پرداخت می‌کند.

پلتفرم کریپتو دات کام چین تاییدیه‌ های پرداخت فوری را ارائه می‌دهد و همچنین از مقیاس پذیری در راستای افزایش تعداد تراکنش‌ ها پشتیبانی می‌کند. زمان تایید تراکنش‌ ها در کریپتو دات کام چین Crypto.com Chain زیر 1 ثانیه است. هدف نهایی تیم توسعه دهندگان این پلتفرم پردازش بیش از ۵۰۰۰۰ تراکنش در ثانیه می‌باشد.

ارز دیجیتال CRO

بنیانگذاران ارز دیجیتال crypto.com

در ژوئن ۲۰۱۶ شرکت استارت آپی Crypto.com تحت عنوان “Monaco Technologies GmbH” راه اندازی و تاسیس شد. کریس مارسالک (Kris Marszalek)، رافائل ملو (Rafael Melo)، گری اور (Gary Or) و بابی باو (Bobby Bao) این شرکت را تاسیس و مدیریت کردند. یکی از اهدافی که این شرکت و توسعه دهندگان آن دنبال می‌کردند، قرار دادن رمز ارز در کیف پول همه مردم به عنوان جایگزین ارز فیات بود. به همین منظور رمز ارز CRO را ایجاد کردند.

 افراد متخصص و باتجربه ای در این شرکت فعالیت می‌کنند که هر لحظه به سوالات و نیاز کاربران پاسخ می‌دهند. مدیر عامل این پروژه “کریس مارسالک (Kris Marszalek)” می‌باشد که در شرکت‌های سرمایه‌گذاری مختلف سمت‌ های اجرایی زیادی داشته است و در توسعه شرکت‌ های استارت آپی کوچک بسیار درخشان ظاهر شده است.

Kris Marszalek، در لهستان و در دانشگاه Adam Mickiewicz تحصیل کرد. قبل از شروع پروژه Crypto.com، سه شرکت طراحی و تولید لوازم الکترونیکی مصرفی Starline Polska، اپلیکیشن مبتنی بر موقعیت جغرافیایی YIYI و شرکت تجارت الکترونیکی BEECRAZY را تاسیس کرد.

“رافائل ملو” مدرک خود را در رشته مهندسی از دانشگاه PUC-Rio گرفت. او بیش از 15 سال در امور مالی، با شرکت‌ های بزرگ آسیا کار کرده و به تأمین اعتبار بیش از 50 میلیون AUD در بودجه برای وبسایت تجارت اجتماعی Ensogo کمک کرده است.

“گری اور” از دیگر افرادی است که با این شرکت همکاری می‌کند. او لیسانس خود را در رشته مهندسی علوم کامپیوتر از دانشگاه هنگ کنگ دریافت کرد. قبل از اینکه شرکت Crypto.com تاسیس شود، گری طراح پلتفرم در شرکت Ensogo بود و شرکت توسعه برنامه‌ های تلفن همراه Foris را بنیانگذاری کرد.

“بابی باو” در دانشگاه ملبورن، دانشکده‌ های معتبر بازرگانی NYU Stern و کالج ویلیام و مری (William & Mary) تحصیل کرده است. او قبل از اینکه همکاری خود با صرافی Crypto.com را آغاز کند، در بخش M&A بانک سرمایه‌گذاری رنسانس کشور چین کار می‌کرد.

دلیل اهمیت و ویژگی شبکه crypto.com

دلیل اهمیت و ویژگی شبکه crypto.com

شبکه کریپتو دات کام بر روی یک بلاک چین مدرن ساخته شده است و نسبت به خطاهای پیش آمده در بلاک چین انعطاف‌پذیرتر است. علاوه بر این سرعت پردازش تراکنش‌ ها در شبکه کریپتو دات کام بسیار زیاد و هزینه کارمزد آن در مقایسه با سایر بلاک چین‌ ها کمتر است.

داده‌ های مربوط به تراکنش‌ ها در دفتر کل عمومی این شبکه محافظت می‌شوند و کاربران به راحتی بر داده‌ های خود کنترل کامل دارند. این شبکه متن باز است و هر گونه مشارکت‌کننده و کدگذاری را می‌پذیرد. شما می‌توانید توکن CRO را خریداری کرده و سرمایه‌تان را در Crypto.com ذخیره کنید.

به این ترتیب نقش یک نود را به عهده گرفته و در قبال پردازش معاملات در شبکه هزینه دریافت خواهید کرد. یکی دیگر از مواردی که موجب تمایز ارز دیجیتال cro از سایر رمزارز ها شده است، امکان پرداخت توکن CRO به عنوان کارمزد تراکنش‌ها است.

نقشه راه پروژه کریپتو دات کام

۱. نقشه راه پروژه کریپتو در زمینه ترید و معامله ارزهای دیجیتال به شرح زیر است:

  • راه‌اندازی صرافی این پروژه به صورت آزمایشی
  • راه‌اندازی پلتفرم جمع‌آوری پول
  • راه‌اندازی پلتفرم وام دهی و صرافی ترید مارجین
  • راه‌اندازی مبادلات اوراق مشتقه
  • راه‌اندازی پلتفرم معاملات خارج از صرافی
  • راه‌اندازی پلتفرم مبادلات غیر متمرکز توکنی

۲. نقشه راه این پروژه در زمینه امور مالی به شرح زیر است:

  • راه‌اندازی کیف پول غیر متمرکز
  •  تامین اعتبار کارتی
  • راه‌اندازی پلتفرم وام دهی و وام‌گیری در برنامه‌ های مالی غیر متمرکز
  • بیرون دادن کارت دیفای

۳. نقشه راه این پروژه در زمینه پرداخت به شرح زیر است:

  • ارائه ویزا کارت در آسیای شرقی، جنوبی و اقیانوسیه
  • ارائه ویزا کارت در قاره اروپا
  • انتقال ویزا کارت به کشور کانادا
  • انتقال کارت ویزا به آمریکای لاتین
  • ادغام با پلتفرم‌های تجاری جهانی
  • راه‌اندازی شبکه اصلی

ارز کرونوس (CRO)

توکن بومی زنجیره کریپتو دات کام، ارز کرونوس یا به اختصار CRO می‌باشد. ارز CRO به عنوان نیروی محرکه این پلتفرم عمل می‌کند و همه شرکت‌کنندگان در زنجیره برای انجام تراکنش‌ های خود و پرداخت هزینه آن‌ها باید از توکن‌ های CRO استفاده کنند. پرداخت هزینه تراکنش‌ ها با ارز کرونوس با کارمزد کم صورت می‌گیرد. کرونوس جدید‌ترین توکن شبکه crypto.com است و بر مبنای استاندارد ERC-20 می‌باشد.

توکن‌ ها بیشتر به عنوان پاداش برای پردازش و تأیید تراکنش‌ ها به دست می‌آیند و هر گره یا نود می‌تواند مقدار ثابتی از توکن‌ های بومی این شبکه را در ازای حق مشارکت در عملیات شبکه به اشتراک بگذارد.

توکن دیگر شبکه crypto.com نیز MCO دارد. این توکن نیز مبتنی بر استاندارد ERC-20 است. کاربران می‌توانند با استیک ارز دیجیتال، در قبال سهام گذاری خود پاداش زیادی کسب کنند. ارز MCO از سال ۲۰۱۷ و بعد از عرضه اولیه شبکه crypto.com ایجاد شد.

مزایای ارز دیجیتال کریپتو دات کام (CRO)

هدف اصلی ارز CRO ارائه ابزار های هوشمند پرداخت، ترید و خدمات مالی به کاربران است. همانطور که گفتیم کاربران این شبکه می‌توانند ارز کرونوس را خریداری کرده و سرمایه خود را در زنجیره کریپتو دات کام ذخیره کنند. پرداخت کارمزد تراکنش‌ ها در این شبکه صرفا از طریق توکن بومی آن یعنی ارز کرونوس صورت می‌گیرد.

اگر کاربران برای انتقال ارز و خرید کارت از برنامه پرداخت Crypto.com pay استفاده کنند، می‌توانند 10 الی 20 درصد از مبلغ کل پرداخت شده را به حساب خود بازگردانند. چنانچه کاربران ارز CRO را در برنامه صرافی Crypto.com ذخیره و استیک کنند، می‌توانند سود سالیانه ۱۰ الی ۱۲ درصد را دریافت کنند.

معایب ارز دیجیتال کریپتو دات کام

معایب ارز دیجیتال کریپتو دات کام

تنها عیب مهمی که می‌توان بر این رمز ارز وارد کرد، کاربر محدود این توکن در خارج از شبکه کریپتو دات کام است. بازده درصدی سالانه استیکینگ این رمز ارز نیز بسیار بالاست که به لحاظ کسب و کار و تجارتی قابل تامل می‌باشد.

کاربرد های ارز دیجیتال کرونوس

ارز CRO در درجه اول به عنوان یک واسط برای تسویه ارزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این کاربران این شبکه با استفاده از این توکن هزینه‌ های مربوط به تراکنش‌ ها را می‌پردازند. کابرانی که در این شبکه تراکنش‌ ها را تایید می‌کنند، توکن CRO پاداش می‌گیرند.

امنیت ارز CRO چگونه تامین می شود؟

توکن CRO بر روی شبکه اتریوم و براساس استاندارد ERC-20 گسترش یافته است. در واقع می‌توان گفت تابع و الگوریتم هش اتریوم، امنیت شبکه کریپتو دات کام را تامین می‌کند. تابع هش اتریوم نگهداری و بازیابی اطلاعاتی را که سرعت بالا دارند نگهداری کرده و امنیت آن ها را تامین می‌کند. گذشته از این موارد کلمات عبور را به طور امن ذخیره کرده و سوابق را پیدا می‌کند.

چه کیف پول هایی برای نگهداری ارز CRO و MCO مناسب هستند؟

 کیف پول‌هایی که با استاندارد ERC-20 سازگار هستند، برای نگهداری و ذخیره دو توکن شبکه کریپتو دات کام مناسب می‌باشند. از جمله کیف پول‌هایی که شما می‌توانید از آن ها برای ذخیره این توکن‌ها استفاده کنید، کیف پول ترزور (Trezor) و کیف پول‌ متامسک (MetaMask) و مای اتر ولت (MyEtherWallet) را می‌توان نام برد.

چه صرافی هایی ارز CRO را ارائه می دهند؟

 شما می‌توانید برای خرید ارز CRO و معامله و سرمایه گذاری آن به صرافی‌های معتبر آنلاین که در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند و در لیست زیر نام آنها را ذکر کرده ایم، مراجعه کنید.

  • صرافی بیت هامب
  • صرافی بیترکس (Bittrex)
  • صرافی کوین بیس (Coinbase)
  • صرافی هیوبی گلوبال (Huobi Global)
  • صرافی کوکوین (KuCoin)
  • صرافی OKEx و صرافی Huobi Global

ارزهای پیشنهادی صرافکس: 

سخن پایانی

بلاک چین crypto.com از جمله شبکه‌ هایی است که برای پذیرش عمومی ارزها توسط مردم تلاش زیادی می‌کند و اقداماتی که در این راستا در شبکه صورت گرفته است، قابل توجه می‌باشد. به عنوان مثال این شبکه با موسسات سنتی مانند بانک‌ ها ارتباط برقرار کرده است.

این شبکه، کارت‌ هایی به نام MCO Card را با همکاری ویزا (visa) تهیه کرده است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند معادل فیات ارزهای دیجیتال خود را در بیش از 50 سرویس که از ویزا استفاده می‌کنند، خرج کنند.

سوالات متداول

ارز دیجیتال کریپتو دات کام چیست؟

ارز دیجیتال کرونوس یا CRO، توکن بومی پلتفرم Crypto.com می‌باشد که هدف از تولید آن، سرعت بخشیدن به فرآیند پذیرش جهانی رمز ارزها است.

چه کیف پول‌هایی برای ذخیره‌سازی CRO مناسب هستند؟

به منظور ذخیره ارز دیجیتال کریپتو دات کام، کیف پول‌هایی قبیل متامسک، ترزور و مای اتر والت بسیار مناسب هستند.

امتیاز دهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا