آموزش

معرفی صرافی کوین بیس (Coinbase) و بررسی ویژگی های آن

اکثر افرادی که در زمینه خرید و فروش رمز ارز‌ها فعالیت دارند، با نام صرافی کوین بیس (Coinbase) آشنا هستند. این صرافی یکی از محبوب‌ترین و برترین صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال در جهان است که اخیراً، به دلیل خدمات گسترده ای که ارائه می دهد، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است.

حال اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که آشنایی کافی با این صرافکس ندارید، ما در این مقاله اطلاعات کلی و ویژگی‌های این صرافی را مورد بررسی قرار می دهیم و شما را با آن آشنا می کنیم.

صرافی کوین بیس چیست؟

صرافی کوین بیس یکی از بهترین و محبوب ترین صرافی های آنلاین ارزهای دیجیتال در دنیا می باشد که فعالیت خود را در سال 2012 آغاز کرد. “برایان آرمسترانگ” و “فرد ارسام” موسسان این صرافی ارز دیجیتال در اولین سال تاسیس توانستند 1 میلیون کاربر جذب کنند و در حال حاضر میلیون ها کاربر از سراسر جهان در آن خرید و فروش ارز دیجیتال انجام می دهند.

این صرافی دو محصول اصلی شامل اوراق بهادار و بستر حرفه ای تجاری به نام GDAX را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

صرافی کوین بیس Coinbase چیست؟

 

پلتفرم کوین بیس این امکان را برای شما فراهم می کند که به خرید، فروش و نگهداری رمز ارزهای گوناگون از جمله بیت کوین و سایر آلت کوین ها بپردازید. این شرکت اعتقاد دارد که رمز ارزها، آینده‌ی دنیای پول هستند و یک سیستم مالی باز در سراسر جهان را می سازند.

Coinbase یکی از پیشروترین صرافی های ارز دیجیتال در ایالات متحده می باشد. صرافی کوین بیس خدمات متنوعی به کاربران ارزهای دیجیتال ارائه می دهد، از جمله سرمایه گذاری در این حوزه، یک بستر ترید پیشرفته، حساب های نگهداری برای موسسات مختلف، کیف پول برای سرمایه گذاران خرد و استیبل کوین وابسته به دلار خود را ارائه می دهد.

مطلب پیشنهادی: استیبل کوین چیست؟

صرافی Coinbase در ابتدا فقط معاملات بیت کوین را انجام میداد. اما به سرعت سایر ارزهای رمزپایه را نیز به لیست خود افزود تا کاربران بتوانند به خرید و فروش سایر رمز ارزها نیز بپردازند.

پلتفرم Coinbase، اپلیکیشن کوین بیس پرو را در اختیار دارد. کوین بیس پرو اپلیکیشنی است که مخصوص تریدرهای حرفه‌ای طراحی شده است. به همین دلیل صرافی کوین بیس قلب تپنده معاملات رمز ارزها است. کیف پول این نرم‌افزار، رمز ارزهای مختلف را برای تریدرهای تازه وارد ذخیره و نگهداری می کند، بدون اینکه از آنها کار مزدی دریافت کند.

اما با وجود آیتم های مختلفی که در صرافی کوین بیس می بینیم، باز هم این صرافی دست از تلاش برنداشته و سعی دارد با گسترش خود در حوزه‌های وسیع‌تر کریپتو، خود را به گزینه برتر و مورد اعتماد این بازار تبدیل کند.

به عنوان مثال، ارن (Earn) سایتی است که افراد می‌توانند در آن رمز ارزها، بلاک چین‌ها و دیگر موضوعات مرتبط با ارزهای دیجیتال را آموزش ببینند و به کسب درآمد در این زمینه بپردازند. کوین بیس این سایت را راه اندازی کرده تا مردم عادی را بیشتر با رمز ارزها آشنا کند و آنها بیشتر ارزهای دیجیتال را بپذیرند.

همچنین این صرافی با شرکت‌های دیگری همکاری کرده است تا یک پروژه اوپن سورس را راه اندازی کند. این پروژه یک استیبل کوین به نام یو اس دی کوین (USD Coin) را ایجاد و ارائه کرده است. این کوین، کاملا به دلار آمریکا متصل است و توسط آن پشتیبانی می‌شود.

ویژگی های صرافی کوین بیس

ویژگی های صرافی کوین بیس

ارائه ارزهای دیجیتال شاخص

کاربران در این صرافی می توانند به خرید و فروش ارزهای دیجیتالی بپردازند که ضمانت و پشتوانه محکم دارند. صرافی کوین بیس در ابتدا فقط 4 ارز دیجیتال مطرح و بزرگ بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، لایت کوین و همچنین بیت کوین کش را تحت پوشش قرار داد.

اما بعد از آن ارزهای دیجیتال دیگری مانند ارز دیجیتال استلار، ریپل و بت را که توسط عرضه کننده های خود پشتوانه معتبری داشتند، به لیست ارزهایی که از آن پشتیبانی می کند، اضافه کرد. این صرافی از ارزهای دیجیتال شاخص بهره می برد تا سود کاربران خود را تضمین کند.

خرید استلار

رابط کاربری ساده

محیط گرافیکی و نرم افزاری صرافی کوین بیس بسیار ساده و کاربردی می باشد. حتی کاربران مبتدی نیز می توانند به راحتی و بدون هیچ مشکلی در این پلتفرم خرید و فروش کنند. کاربران می توانند در این پلتفرم با هر نوع وسیله ای از جمله لپ تاپ، کامپیوتر و تلفن های همراه هوشمند اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنند.

امکان پرداخت با روش های مختلف

کاربران صرافی کوین بیس می توانند واریز و برداشت وجوه خود را به روش های مختلف از جمله پی پال، دبیت کارت(debit card)، پرداخت از طریق کارت و کردیت کارت(credit card) انجام دهند.

تبادل آنی

تبادل فوری و آنی در پلتفرم صرافی کوین بیس کاربران را راحت کرده است و علاوه بر این سرعت معاملات را افزایش داده است. کاربران در این صرافی می توانند ارزهای دیجیتال مدنظر خود را با رزهای فیات معامله کنند.

امنیت صرافی کوین بیس

برای مثال در این صرافی کاربران می توانند از طریق پنل کاربری خود ارز فیات پرداخت کنند و این پرداخت به ارز دیجیتال بیت کوین تبدیل شود. کوین بیس در قبال این خدمات هیچ گونه هزینه ای دریافت نمی کند.

سرعت معاملات در این صرافی برای معاملاتی که ارزهای فیات نقش اساسی دارند، بسیار زیاد می باشد، همچنین ارزهای سنتی به صورت خودکار به ارزهای دیجیتال مدنظر کاربران تبدیل می شوند.

امنیت بالا

صرافی کوین بیس اطلاعات مربوط به دارایی های کاربران را در دیتابیس به صورت آفلاین ذخیره می کند. به همین دلیل از امنیت بالایی برخوردار است. تنها یک درصد از دارایی های کاربران در این صرافی به صورت آنلاین ذخیره می شود. بنابراین احتمال دستکاری، دزدی، هک و سوءاستفاده بسیار کم است.

کوین بیس تمامی ارزهای دیجیتال خود را بیمه کرده است و در صورتی که دارایی به سرقت برود، این صرافی مسئولیت آن را به عهده می گیرد و وجه را به صورت کامل به دارندگان باز می گرداند.

معایب صرافی کوین بیس

کارمزدهای بالا در صورت عدم استفاده از «Coinbase Pro» : صرافی کوین بیس در مقایسه با رقیبان بزرگی که در کنار آن فعالیت می کنند، کارمزدهای نسبتا بالایی دریافت می‌کند. البته در صورتی که کاربران از پلتفرم «Coinbase Pro» استفاده کنند، این مشکل نیز برطرف می شود. این پلتفرم کارمزدهای کمتری دارد و استفاده از آن رایگان است.

همچنین به خاطر قابلیت‌های بالای آن، سرمایه‌گذاران تازه‌کار بیشتری را جذب خود می کند.

عدم کنترل کلید کیف پول (wallet key) توسط کاربران: در بیشتر صرافی‌های متمرکز کاربران نمی توانند کلید کیف پول خود را کنترل کنند؛ اما با این‌حال، برای همه‌ی آن‌ها این موضوع یک عیب محسوب نمی‌شود.پ

این بدان معناست که وقتی کاربری، رمز ارزی را در صرافی می‌خرد، در کیف پولی ذخیره می‌شود که صرافی بر روی آن کنترل دارد. این یعنی کاربر کنترل خودمختار بر روی دارایی‌های خود ندارد.

معایب صرافی کوین بیس

این امر، با ذات رمز ارزها، که تبدیل شدن به دارایی غیرمتمرکز است، در تناقض می باشد. البته سرمایه‌گذاران می توانند رمز ارز خود را به کیف پول شخصی خود (ترجیحا کیف پول سخت‌افزاری) واریز کنند و به این شکل این مشکل را نیز حل کنند.

عدم تنوع کافی در ارائه آلت کوین‌ها: اگرچه پلتفرم کوین بیس، آلت کوین‌های زیادی به سرمایه‌گذاران جدید خود ارائه می‌دهد؛ اما کاربرانی که به صورت جدی‌تر معامله آلت کوین‌ها را دنبال می‌کنند، تنوع کافی را در این صرافی نخواهند یافت. البته قصد دارد با گذر زمان آلت کوین‌های بیشتری را به خود اضافه کند.

اهداف صرافی کوین بیس

یکی از دلایل اصلی که باعث شد صرافی کوین بیس به شهرت برسد، تمرکز آن بر تبدیل شدن به قابل‌اعتماد‌ترین صرافی و داشتن راحت‌ترین محیط کار بوده است.

کوین بیس قصد دارد، دقیقا کاری را بر روی رمز ارزها انجام دهد که اینترنت با حوزه اطلاعات کرد. از این رو، این صرافی قصد دارد سیستم مالی باز و غیر متمرکزی را بسازد که هیچ شرکت یا کشوری قادر به کنترل آن نباشد.

البته عده‌ای اعتقاد دارند که تریدهای کنترل شده‌ی شرکت‌هایی مانند کوین بیس، ذات غیرمتمرکز رمز ارزها را تضعیف کرده اند.

در نهایت، آینده‌ی صرافی coinbase، به میزان پذیرش ارزهای دیجیتال توسط مردم، موسسات و کسب و کارها بستگی دارد؛ که البته، تعداد افرادی که هر سال به رمز ارزها گرایش پیدا می کنند، بیشتر می شود.

اهداف صرافی کوین بیس

کوین بیس، سخت در تلاش است تا به هدف اصلی و نهایی‌ خود برسد. هدف اصلی و نهایی این صرافی این است که تمام پرداخت‌های جهان به سرعت و ارزانی فرستادن یک ایمیل باشد!

همچنین این شرکت می‌خواهد تمام کسانی که به گوشی هوشمند دسترسی دارند، بتوانند از خدمات مالی بهره مند شوند و مردم بتوانند محصولات خود را آزادانه و بدون هیچ واسطه‌ای بفروشند. همچنین، این صرافی قصد دارد که عمق و گستره‌ی دارایی‌هایی که به مشتریانش ارائه می‌دهد را افزایش دهد.

سخن پایانی

کوین بیس از منابع مختلفی درآمدزایی دارد؛ اما ۹۶ درصد درآمد آن، از کارمزدهایی است که از کاربران دریافت می‌کند. این پلتفرم، نرم افزار خود را به شرکت‌های دیگر اجاره می دهد و از این طریق نیز کسب درآمد می کند.

مدیران کوین بیس، برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong) و فرد ارسام (Fred Ehrsam) به عنوان مدیر اجرایی وغیراجرایی، همچنان در هیئت مدیره این شرکت فعالیت می‌کنند. اما علاوه بر این‌ دو، افراد مشهور دیگری در بخش غیر اجرایی هیئت مدیره این شرکت حضور دارند.

از جمله این افراد می‌توان به “فرد ویلسون” (سرمایه‌دار مشهور)، “مارک آندرسن” (سرمایه‌گذار کریپتو) و گکلی کریمر” (مدیر ارشد سابق مالی سیسکو) اشاره کرد.

این صرافی زیر نظر دولت آمریکا قانون گذاری و تنظیم شده است. به همین دلیل برخی از فعالان بازار اعتقاد دارند که این صرافی واقعا غیرمتمرکز نیست و توسط تریدرهای اصلی آن کنترل می شود. لازم به ذکر است که کاربران با هویت ایرانی و آی پی ایران اجازه فعالیت و ترید در این صرافی را ندارد.

سوالات متداول

هدف اصلی صرافی کوین بیس چیست؟

از اهداف اصلی این صرافی می‌توان به تمرکز آن برای فراهم کردن محیطی امن و قابل اعتماد برای کاربران دانست.

ویژگی‌های مثبت صرافی کوین بیس کدام‌اند؟

از ویژگی‌های اصلی این صرافی می‌توان به تبادل آنی، امنیت بالا، رابط کاربری آسان، تنوع ارزها و قابلیت پرداخت با روش‌های گوناگون اشاره کرد.

امتیاز دهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا