آموزش

راهنمای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

استخراج ارزهای دیجیتال فرصتی را برای افراد فراهم می کند تا به صورت روزانه درآمد غیر فعالی کسب کنند. در این فرآیند از طریق گره های توزیع شده در یک بلاک چین رمزنگاری شده، تراکنش های ارسال شده از طریق شبکه توسط سایر کاربران تایید می شود. سپس از نرم‌افزاری استفاده می‌کنند تا تأیید کنند که تراکنش‌های ارسال شده از طریق شبکه بلاک چین مطابق با الزامات بلاک چین و معتبر و قانونی هستند.

ماینینگ یکی از محبوب‌ترین راه‌های کسب درآمد در صنعت ارز دیجیتال است و انتخاب بهترین ارز دیجیتال کمی سخت است. با این حال، به طور پیوسته با گذشت زمان، سود آن کمتر و کمتر شده است. با وجود این، استخراج یکی از ضروری ترین اجزای دنیای رمزنگاری است.

هر کسی که قصد استخراج ارز دیجیتال دارد، باید با دستگاه استخراج مورد نیاز و مزایای استخرهای ماینینگ بسته به رمز ارزی که تصمیم به استخراج دارد، آشنا شود. برای موفقیت در این تلاش، بسیار مهم است که ابتدا اهداف و محدودیت های خود را بشناسید. در این مقاله از صرافکس شما را با بهترین ارز دیجیتال برای استخراج آشنا می‌کنیم. 

نکات مهم در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج 

درباره بهترین ارز دیجیتال برای استخراج باید موارد مهمی را در نظر گرفت. اصلی ترین چیزی که مردم هنگام انتخاب ماینینگ به دنبال آن هستند، سودآوری است. با این حال، برخی از ماینرهای مبتدی ممکن است این معیار را اشتباه تفسیر کنند، این فاکتور تنها به قیمت کوین بستگی ندارد. شما باید هزینه های مرتبط با آن را نیز در نظر بگیرید.

به عنوان مثال در نظر بگیرید که چه مقدار از آن را می‌توانید در روز به دست آورید و تعداد بلاک‌هایی که برای کسب سود باید استخراج کنید چه تعداد است. یک راه خوب برای محاسبه سودآوری عملیات استخراج و انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج این است که از ماشین حساب ماینینگ استفاده کنید. کریپتویی را که می‌خواهید استخراج کنید، سخت‌افزار، قدرت هش و غیره را وارد کنید تا ببینید چه مقدار سود در روز دارید. از طرف دیگر، می‌توانید از وب‌سایتی مانند whattomine.com استفاده کنید تا ببینید کدام رمز ارز در حال حاضر بالاترین پاداش را دارد.

اما نباید دنبال سودهای فوری باشید، زیرا استخراج یک سرمایه گذاری نسبتا بلندمدت است و به دلیل نوسانات بالای بازار کریپتو، آنچه امروز ممکن است سودآور باشد، فردا می تواند باعث ضرر شما شود. در ادامه به چگونگی انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج اشاره می کنیم.

نکات مهم در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج چگونه بهترین ارز دیجیتال برای استخراج را پیدا کنیم؟

انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج، نگرانی اصلی ماینرهاست. متأسفانه، هیچ پاسخ یکسانی برای این سوال وجود ندارد که بهترین ارز دیجیتال برای استخراج کدام است؟ بلکه افراد باید برخی از متغیرها را در نظر بگیرند که در زیر به آنها می پردازیم.

  • پتانسیل آینده رمز ارز

یکی از واضح ترین جنبه هایی که باید در نظر گرفت این است که بهترین ارز دیجیتال برای استخراج در بازار آزاد چگونه عمل می کند. مهم نیست که شما چند توکن استخراج کنید، اگر ارز دیجیتال هیچ تقاضایی در بازار نداشته باشد، تمام تلاش ها بیهوده خواهد بود. به همین دلیل است که وقتی به دنبال بهترین ارز دیجیتال برای استخراج هستید، باید موارد استفاده از توکن را در نظر بگیرند.

به عنوان مثال، بیت کوین و اتریوم به دلیل پذیرش در مقیاس گسترده و ارزش بازار بزرگ، سرمایه گذاری های بلندمدت خوبی در نظر گرفته می شوند. به طور مشابه، ارزهای رمزنگاری شده مانند ارز دیجیتال سولانا و کاردانو نیز دارای ارزش های بالایی هستند که آنها را از نظر سرمایه گذاری جذاب می کند. به عبارت دیگر، استخراج کوین هایی که شانس زیادی برای افزایش ارزش در آینده دارند، می تواند یک ایده هوشمندانه جهت انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج باشد.

مطالعه بیشتر : بهترین مادربرد برای ماینینگ

جستجوی بهترین ارز دیجیتال برای استخراج ممکن است بهترین رویکرد نباشد، زیرا ریسک بالایی دارد به این دلیل که هیچ تضمینی برای موفقیت یک پروژه جدید وجود ندارد.

  • هزینه استخراج

می دانیم که استخراج ارز دیجیتال، یک تلاش گران قیمت است. حتی اگر ماینرها به جای ASIC، GPU یا CPU را انتخاب کنند، هزینه راه اندازی همچنان به چند هزار دلار خواهد رسید. مشخصات سخت افزاری مورد نیاز جهت شروع بهترین ارز دیجیتال برای استخراج نیز از یک ارز دیجیتال به ارز دیجیتال دیگر متفاوت است.

علاوه بر این، هزینه‌های مستمری نیز باید در نظر گرفته شود مانند هزینه برق و نگهداری تجهیزات. در حالی که هزینه ممکن است برای همه موضوع مهمی نباشد، برای برخی از ماینرها، این ممکن است عامل تعیین کننده باشد. بنابراین، مهم است که بر اساس سرمایه‌گذاری مورد نیاز، بهترین ارز دیجیتال برای استخراج را انتخاب کنید.

  • بازده استخراج

بهترین پلتفرم‌های ماینینگ ابری، ماشین‌حساب مناسبی را ارائه می‌کنند که تجزیه و تحلیلی از پرداخت تخمینی در ارز دیجیتال انتخابی ارائه می‌دهد. این امر درک میزان سود احتمالی از استخراج یک ارز دیجیتال خاص را برای همه آسان می کند.

نگاهی به این ماشین‌حساب‌ها در انتخاب سودآورترین و بهترین ارز دیجیتال برای استخراج ارزشمند خواهد بود. با این حال، توجه داشته باشید که بازده پیش بینی شده هرگز تضمین نمی شود. در نهایت، سودآوری بهترین ارز دیجیتال برای استخراج به شرایط بازار گسترده‌تر بستگی دارد.

چگونه بهترین ارز دیجیتال برای استخراج را پیدا کنیم؟بهترین ارز دیجیتال برای استخراج کدام است؟

در ادامه لیستی از 10 ارز رمزپایه آورده شده است که برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج مناسب هستند و باید در نظر گرفته شوند.  

  • بیت کوین

بیت کوین از زمان اختراع خود بیش از یک دهه پیش، بهترین ارز دیجیتال برای استخراج باقی مانده است. نیازی به گفتن نیست که هنوز هم تقاضای رو به رشدی برای این توکن دیجیتال وجود دارد و به این ترتیب، بیت کوین همچنان یکی از بهترین ارزهای رمزنگاری شده برای استخراج است به ویژه از منظر سرمایه گذاری.

قیمت بیت کوین در زمان نگارش این مقاله در حدود 19000 دلار در نوسان است. با این حال، چندی پیش، در نوامبر 2021، ارزش یک توکن بیت کوین به بالاترین حد خود یعنی حدود 68000 دلار رسید. همچنین شایان ذکر است که بیت کوین تنها 21 میلیون توکن دارد.

  • اتریوم

اتریوم یا اتر با توجه به اینکه در خط مقدم نوآوری در صنعت کریپتو شناخته شده است، به لطف قراردادهای هوشمند و dApps آن، بهترین ارز دیجیتال برای استخراج در حال حاضر است. پاداش استخراج فعلی اتریوم 2 اتر در هر بلوک است. از عملکرد هش Ethash استفاده می کند و می تواند با دستگاه های CPU و GPU استخراج شود. لطفاً توجه داشته باشید، اگرچه این ارز دیجیتال به اتریوم 2.0 تبدیل شده است، پس از تغییر الگوریتم اجماع آن از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS)، ماینرها هنوز حداقل چند سال دیگر فرصت دارند تا ادامه دهند. 

مطالعه بیشتر : صرافی بای بیت

  • زی کش 

سال 2016 شاهد راه اندازی چندین ارز دیجیتال بزرگ از جمله Zcash یا ZEC بودیم. با توجه به اینکه شرکت توسعه این رمز ارز بیش از حد بر حفظ حریم خصوصی متمرکز است، به عنوان بهترین ارز دیجیتال برای استخراج ظاهر می شود. با این حال، با وجود طراحی مقاوم در برابر ASIC، نمی‌توانید ZEC را به راحتی استخراج کنید.

با این وجود، ارزش شکننده نبودن آن، آن را به یک فرصت استخراج ایده آل برای افرادی که مایل به اتخاذ رویکرد بلندمدت هستند تبدیل می کند. پاداش استخراج فعلی 2.5 ZEC/block است و 21 میلیون کوین در حداکثر عرضه ممکن است، که انتظار می‌رود همه آن تا سال 2032 استخراج شود. استخراج ZCash به دلیل الگوریتم Equihash خود به RAM بالاتری نیاز دارد.

  • گرین

گرین (GRIN) در سال 2019 به وجود آمد و مانند برخی ارزهای رمزپایه، حداکثر عرضه ندارد. با توجه به اینکه از ماینینگ سبکی برای مقاوم بودن در برابر ASIC استفاده می کند، بدون نیاز به سرمایه گذاری هنگفت، استخراج آسان با دستگاه های CPU و GPU را برای کاربران معمولی ارزهای دیجیتال امکان پذیر می کند. تابع هش مورد استفاده MimbleWimble است و پاداش استخراج فعلی 60 GRIN در هر بلوک است.

  • مونرو

یکی دیگر از ارزهای رمزپایه مقاوم در برابر ASIC، مونرو است که اهمیت ارزش سهام را در هنگام استخراج ارز دیجیتال افزایش می‌دهد. خرید مونرو (XMR) با ارزش بازار حدود 3 میلیارد دلار، همچنان در زمره سودآورترین و بهترین ارز دیجیتال برای استخراج است. ماینینگ مونرو پاداش فعلی 2.15 XMR به ازای هر بلوک را برای ماینرها به ارمغان می آورد و تعداد کل بلاک هایی که انتظار می رود عرضه شوند 2272762 است. از عملکرد هش CryptoNightR استفاده می کند و می توانید آن را با دستگاه های CPU و GPU استخراج کنید.

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج کدام است؟

  • ریون کوین

Ravencoin یا RVN که در سال 2018 راه اندازی شد، از هارد فورک بیت کوین بیرون آمد. این ارز دیجیتال به دلیل ویژگی‌های خاص آن، به عنوان مثال، کیف پول رمزنگاری موبایل، پیام‌رسانی و رای‌گیری RVN، محبوبیت گسترده‌ای به دست آورده است. علاوه بر این، در تمام صرافی‌های اصلی ارزهای دیجیتال به طور نسبتاً فعال معامله می‌شود و ماهیت آن را بسیار قابل نقد می‌کند.

استخراج Ravencoin به دلیل پروتکل KawPow و عملکرد هش X16R برای ماینرها جذاب است. پاداش استخراج بلاک برای Ravencoin در حال حاضر 5000 RVN در هر بلوک است و در زمره بهترین ارز دیجیتال برای استخراج به شمار می رود.

  • لایت کوین

لایت کوین (LTC) که یکی از بهترین هارد فورک های بیت کوین است، جذابیت گسترده و همچنین عملکردهای قوی دارد. این ارز دیجیتال به عنوان یکی از 10 ارز رمزنگاری سودآور برتر به حساب می آید و دلیل خوبی نیز دارد.

استخراج لایت کوین از پروتکل Scrypt استفاده می کند و در میان توکن های سودآور پیشرو است که با GPU استخراج می شود. همانطور که مشخص است، تابع هش مورد استفاده Scrypt است و تا آگوست 2023، تمام ماینرهای لایت کوین به ازای هر بلوک استخراج شده 12.5 LTC پاداش دریافت می کنند. تا ژانویه 2021، در مجموع 66.8 میلیون LTC از حداکثر 84 میلیون استخراج شده است و می تواند بهترین ارز دیجیتال برای استخراج باشد.

  • دش

رمز ارز DASH هارد فورک لایت کوین است و در ژانویه 2014 به وجود آمد. ارزش بازار آن حدود 1.07 میلیارد دلار است و به دلیل فعال کردن تراکنش های ایمن و سریع در سراسر جهان از طریق PrivateSend و InstantSend مشهور است. الگوریتم هش مورد استفاده X11 است که ساخته ایوان دافیلد، بنیانگذار دش است. در حال حاضر در مجموع 9.96 میلیون DASH در گردش است و پاداش فعلی برای استخراج آن 2.88 DASH در هر بلوک است.

  • دوج کوین

دوج کوین (DOGE) که به عنوان یک شوخی برای سرگرمی های ساده شروع شد، به سرعت محبوبیت یافت و در کمترین زمان به یکی از موفق ترین و پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال تبدیل شد. در ابتدا در دسامبر 2013 به عنوان یکی دیگر از فورک های لایت کوین منتشر شد.

DOGE در درجه اول برای انعام دادن به سازندگان محتوای ردیت و توییتر استفاده می شود و شما می توانید آن را با استفاده از دستگاه های CPU یا GPU استخراج کنید. از پروتکل Scrypt استفاده می کند و هیچ محدودیتی برای کل عرضه ندارد و بنابراین می تواند بهترین ارز دیجیتال برای استخراج باشد. پاداش بلاک در حال حاضر 10000 دوج در هر بلوک است.

  • بیت کوین گلد

یکی دیگر از هارد فورک های بیت کوین، بیت کوین گلد (BTG) در سال 2017 راه اندازی شد. تفاوت آن با بیت کوین این بود که از Equihash به جای الگوریتم PoW استفاده می کرد. ایده این بود که استخراج بیت کوین را دموکراتیک کند و استفاده از تجهیزات استخراج تخصصی را ممنوع کند.

این ارز دیجیتال به‌طور خاص برای استخراج با دستگاه‌های GPU طراحی شده است و می‌تواند گزینه‌ای عالی برای هر کسی که به دنبال بهترین ارز دیجیتال برای استخراج در سال جاری هستند، در نظر گرفته شود. پاداش استخراج بیت کوین گلد 6.25 سکه در هر بلوک است و امروزه حدود 18.6 میلیون BTG موجود است.

مطالعه بیشتر : تورچین

سخن پایانی

استخراج ارزهای دیجیتال می‌تواند به کاربر کمک کند تا به رمز ارزها دسترسی پیدا کند، مشروط بر اینکه از قبل محاسبات کامل درآمد و سرمایه‌گذاری را انجام دهید و به روشی برنامه‌ریزی شده اقدام کند. مزایای ارائه شده برای استخراج ارز دیجیتال بسیار بیشتر از معایب آن است و تا زمانی که بودجه فرد با آنچه که او برای استخراج برنامه ریزی می کند مطابقت داشته باشد، ارزش بالقوه ای برای چنین سرمایه گذاری وجود دارد. حتما قبل از شروع تمام جوانب را در نظر بگیرید و بهترین ارز دیجیتال برای استخراج و مناسب با شرایط خود را انتخاب کنید.

سوالات متداول

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج کدامند ؟

صدها رمز ارزدیجیتال را با استفاده از الگوریتم (POW) می توان استخراج کرد ولی بهترین ارز دیجیتال برای استخراج شامل ( ورت کوین، بیت کوین، مونرو، ریون کوین، اتریوم کلاسیک، بیت کوین گلد، دوج کوین، گرین، زی کش، اتریوم، فدر کوین، لایت کوین، هوریزن و بیم ) می باشد.

برای استخراج ارزهای دیجیتال به چه ابزار هایی نیاز داریم ؟

برای استخراج رمز ارز دیجیتال باید از دستگاه ماینر CPU و کارت گرافیگ GPU و ماینرهای ASIC استفاده کند.

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا