ارز دیجیتال - بررسی و معرفی همه ارزهای دیجیتال

ارز استپن (STEPN)| معرفی پروژه استپن و ارز GMT

پروژه و ارز استپن (STEPN) تکامل دو مفهومی است که چندین سال است مورد توجه قرار گرفته است: بازی واقعیت افزوده (AR) و بازی برای کسب درآمد.

بازی‌های AR معمولاً دارای یک دنیای مجازی هستند که دنیای واقعی را پوشش می دهد. این مفهوم در سال 2015 با بازی Pokemon Go آغاز شد که پوکمون های مجازی را در یک نقشه واقعی از جهان پراکنده کرد و به کاربران اجازه داد آنها را از طریق GPS ردیابی و جمع آوری کنند.

استپن امتیازهایی را بر اساس پیشرفت انجام شده از طریق GPS جمع‌آوری می‌کند و مدل جدیدتر بازی برای کسب درآمد را به آن اضافه می‌کند. پیشگام این مقوله بازی اکسی اینفینیتی است که به بازیکنان، ارز دیجیتال پاداش می‌دهد. بنابراین بازی برای کسب درآمد تبدیل به حرکت برای کسب درآمد می شود و حرکت کاربر توسط GPS ردیابی می شود. برای آشنایی بیشتر با این پروژه با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: خرید اکسی اینفینیتی

ارز استپن چیست؟

استپن بر اساس شبکه رقیب اتریوم یعنی سولانا ساخته شده و توسط توسعه دهنده اپلیکیشن FindSatoshi Lab ساخته شده است، یک اپلیکیشن گوشی هوشمند که به کاربران اجازه می دهد هر روز پس از خرید کفش‌های کتانی (NFT) از بازار با پیاده روی یا دویدن برای یک دوره زمانی مشخص که هر 24 ساعت یکبار بروزرسانی می شود، درآمد کسب کنند.

STEPN یک برنامه سبک زندگی وب 3 است که ویژگی های SocialFi و GameFi را ارائه می دهد و هدف آن تشویق اجتماعی شدن و همچنین کمک به کاربران برای داشتن یک سبک زندگی سالم است. این پروژه توسط یک شرکت فین‌تک مستقر در استرالیا به نام FindSatoshi Lab تاسیس شد.

ارز استپن چیست؟

در این برنامه کاربران می توانند جعبه های گنج را به طور تصادفی در طول فعالیت بدنی خود پیدا کرده و ذخیره کنند و همچنین می توانند ویژگی های کفش ورزشی خود را ارتقا دهند. همه این عناصر به یک تجربه منحصر به فرد از ورزش، کسب درآمد و بازی اضافه می شود.

این پلتفرم از یک مدل اقتصاد توکن دوگانه استفاده می کند: توکن گرین متاورس (GMT) به عنوان توکن بومی برای پرداخت هزینه های گس و توکن سبز ساتوشی (GST) برای خرید اقلام موجود در برنامه.

این اپلیکیشن برای سیستم عامل های اندروید و iOS در دسترس است و تنها در مدت پنج ماه از مرحله اولیه خود به نسخه بتای باز رسید. استپن پس از IDO موفق خود در مارس 2022، قصد دارد ویژگی های درون بازی خود را بهینه کند و در چند زنجیره دیگر در آینده راه اندازی شود.

مدل اقتصاد توکن دوگانه پروژه استپن چیست؟

برنامه استپن دارای اکوسیستمی است که بر اساس مدل اقتصاد توکن دوگانه عمل می کند یعنی دو توکن در این برنامه موجود است که کاربران می توانند با استفاده از روش های مختلف آنها به دست آورند: توکن های GMT و GST.

GST یا توکن ساتوشی سبز، یک توکن ابزار درون بازی است که می‌توان از آن برای خرید کالا در برنامه استفاده کرد. GST دارای کل عرضه نامحدود است و می توان آن را به سادگی با استفاده از این برنامه برای ثبت فعالیت بدنی ایجاد کرد. این توکن ها چندین روش توکن سوزی دارند، مانند:

  • ضرب کفش
  • تعمیر کفش
  • تراز کردن کفش های کتانی
  • ارتقاء سنگهای قیمتی
  • باز کردن قفل سوکت

GMT یا توکن متاورسی سبز، نشانه اصلی پروژه است. عرضه محدود شش میلیارد توکن دارد. برای حکومت استفاده می شود، اما در بازی برای ارتقاء بعد از یک سطح خاص نیز مورد نیاز است. هر دو توکن GST و GMT را می توان پس از رسیدن به سطح 30 با سایر رمز ارزها در صرافی های ارزهای دیجیتال مبادله کرد.

مدل اقتصاد توکن دوگانه پروژه استپن چیست؟

30 درصد از توکن‌های GMT ​​از طریق ویژگی انتقال و کسب درآمد و برای مشارکت حاکمیتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. هر سه سال، انتشار ارز GMT نصف می شود. برای شروع کسب درآمد GMT با استفاده از برنامه استپن، کاربران باید به سطح 30 برسند و حداقل 3 انرژی داشته باشند.

البته در این بین برای خرید کفش های کتانی باید از ارز دیجیتال سولانا استفاده کرد و هر کفش قیمت متفاوتی دارد.

نام پروژه STEPN
نماد GMT
آدرس قرارداد 0x3019BF2a2eF8040C242C9a4c5c4BD4C81678b2A1
حداکثر عرضه 6,000,000,000

بنیانگذاران استپن چه کسانی هستند؟

پروژه استپن در آگوست 2021 توسط یاون رانگ، کارآفرین استرالیایی بلاک چین تاسیس شد. رانگ قبلاً Crypto SA را تأسیس کرده است که یک صندوق ارز دیجیتال استرالیایی است. وی همچنین حسابرس طرفدار مقررات و به عنوان سفیر برای شبکه الگورند و به عنوان نماینده صنعت انجمن بلاک چین استرالیای جنوبی خدمت کرده است. او استپن را با همسایه و شریک خود جری هوانگ، توسعه‌دهنده بازی و بنیانگذار سابق بازی‌های فلافل، تأسیس کرد.

پروژه استپن سرمایه قابل توجه 5 میلیون دلاری را از برخی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز مانند Sequoia Capital، Folius Ventures، Solana Capital، Alameda Research، 6th Man Ventures، DeFi Alliance و چندین شرکت دیگر جذب کرده است. چندین سرمایه گذار قابل توجه آن شامل سانتیاگو آر سانتوس و شریک آسیایی جمهوری ژن کائو هستند.

بنیانگذاران دارای پیشینه قوی در حوزه کریپتو، بازی و کارآفرینی هستند. مشاوران شامل سرمایه‌گذاران سنتی و سرمایه‌گذاران کریپتو هستند. این برنامه نسخه بتای عمومی پروژه را ظرف سه ماه پس از شرکت در هکاتون Solana 2021 راه اندازی کرد. تیم پس از راه اندازی اولیه به بهبود و بهینه سازی کد ادامه داد. پیشرفت این پروژه سریع است و قابلیت های تیم آن بسیار زیاد است.

استپن چگونه کار می کند؟

دو ویژگی در درک نحوه عملکرد این برنامه بسیار مهم است. اولین مورد، کفش ورزشی است که تأثیر عمیقی بر میزان درآمد یک بازیکن دارد و توضیح می دهد که چرا برخی کاربران این NFTهای گران قیمت را می خرند.

همانند یک بازی استاندارد نقش آفرینی، که در آن ممکن است زره خود را برای مقاومت در برابر حملات خاص ارتقا دهید، در استپن نیز کفش ورزشی خود را ارتقا می دهید تا یک یا چند مورد از پنج ویژگی مختلف را به حداکثر برسانید:

  • انعطاف پذیری، که سایش و پارگی را کاهش می دهد و بازدهی را افزایش می دهد.
  • شانس، که شانس جوایز تصادفی را در طول یک جلسه افزایش می دهد.
  • راحتی، که مصرف توکن GMT را افزایش می‌دهد که به حاکمیت مربوط می‌شود.
  • کارایی، که مقدار GST ساخته شده به ازای انرژی مصرف شده را افزایش می دهد.

استپن چگونه کار می کند؟

ویژگی کلیدی دیگر انرژی است. در این پروژه، انرژی واحد زمانی است که به یک بازیکن برای یک جلسه حرکت برای کسب درآمد اختصاص می‌یابد. یک واحد نشان دهنده پنج دقیقه است. هر بازیکن تنها با دو واحد انرژی شروع می‌کند که هر 24 ساعت یکبار تکمیل می‌شود، به این معنی که برای تازه‌کارها فقط ده دقیقه در روز فرصت داده می‌شود که در طی آن می‌توانند GST دریافت کنند.

برای به دست آوردن انرژی بیشتر، باید کفش‌های کتانی بیشتری بخرید که گران است و بازیکنان باید به طرز ماهرانه‌ای هزینه خرید اسلات‌های انرژی جدید را با منافع بالقوه‌ای که از جلسات طولانی‌تر کسب درآمد حاصل می‌شود، متعادل کنند.

ویژگی های منحصر به فرد  استپن چیست؟

این پلتفرم قصد دارد صنعت تناسب اندام را از طرق مختلف ارتقا دهد. در ابتدا از طریق یک مکانیسم پاداش نمادین، کاربران را تشویق می‌کند تا سبک زندگی سالم‌تری داشته باشند. پس از دانلود اپلیکیشن و ایجاد کیف پول، کاربران می توانند یک جفت کفش ورزشی NFT بخرند تا در حالت انفرادی بازی درآمد کسب کنند. با دویدن یا قدم زدن در اطراف، آنها می توانند توکن ساتوشی سبز (GST) کسب کنند. انواع مختلف کفش‌های کتانی، ارز GST را با نرخ‌های متفاوتی برمی‌گردانند و هر چه ویژگی کارایی کفش‌های کتانی بالاتر باشد، کاربر می‌تواند GST بیشتری در دقیقه کسب کند.

دیگر اینکه استپن به لطف پاداش‌های درون بازی، انرژی روزانه و کفش‌های ورزشی سفارشی‌شده، حرکات را بازی می‌کند و کاربران را به سمت سبک زندگی سالم‌تر سوق می‌دهد. در آینده، این برنامه قصد دارد دو ماراتن را اضافه کند که مسابقات هفتگی و ماهانه بین 2.5 تا 15 کیلومتر خواهد بود. شرکت‌کنندگان در ماراتن می‌توانند دستاوردهای خود را در جدول امتیازات، با جوایز اضافی برای دوندگان رتبه برتر، کسب و مقایسه کنند.

در نهایت، استپن به کاربران این امکان را می‌دهد که از دو طریق سود ببرند: از طریق زندگی سالم‌تر و کسب رمز ارز در ازای آن و از طریق مشارکت مثبت در کاهش کربن. اولی به کاربران پاداش عاطفی و مالی می دهد و دومی با مشارکت استپن در خرید اعتبارات حذف کربن در سولانا، به مبارزه با تغییرات آب و هوایی می پردازد.

چند ارز استپن در گردش است؟

ذکر کردیم که این برنامه از یک مدل توکن دوگانه با یک توکن کاربردی به نام GST و یک توکن حاکمیتی به نام GMT پیروی می کند. ارز GST عرضه نامحدودی دارد و ارز درون برنامه است که برای جابجایی به دست می آید.

ارز GMT پس از اینکه کاربران کفش های ورزشی خود را به سطح 30 رساندند به دست می آید. رمز ارز GMT مجموعاً 6 میلیارد عرضه دارد و به شرح زیر توزیع می شود:

  • حرکت و کسب درآمد: 30%
  • اکوسیستم و خزانه: 30%
  • فروش خصوصی: 16.3%
  • فروش لانچ پد: 7%
  • تیم: 14.2٪
  • مشاوران: 2.5٪

انتشار کلی ارز GMT هر سه سال یکبار به نصف کاهش می یابد و توکن های فروش تیمی و خصوصی مشمول واگذاری هستند که قبل از سال 2023 شروع نمی شود.

stepn

ایمنی شبکه استپن چگونه تامین می شود؟

برنامه استپن بر روی شبکه سولانا ساخته شده است، یک بلاک چین لایه یک با اجماع اثبات تاریخچه همراه با مکانیسم اجماع اثبات سهام با تحمل ناقص خطای بیزانسی. دارای 200 گره در سراسر جهان است که در اوج خود می توانند تا 50000 تراکنش در ثانیه را پردازش کنند. سولانا مجموعه ای از بهینه سازی های هماهنگ را برای دستیابی به چنین عملکرد چشمگیری انجام می دهد و تراکنش ها را به روشی چند رشته ای پردازش می کند که آن را از بلاک چین های کندتر متمایز می کند.

از کجا می توان ارز استپن را خرید؟

ارز استپن در حال حاضر در صرافی های معتبر ارز دیجیتال قابل معامله است. از جمله این صرافی ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

جمع بندی

اگرچه پروژه استپن موفقیت اولیه زیادی را تجربه کرد، اما پس از آشفتگی بازار ارزهای دیجیتال در سال 2022 با مشکل مواجه شد. رکود در سراسر صنعت، همراه با قوانین چین که ذخیره سازی داده های GPS شهروندان را ممنوع کرد، باعث افزایش فشارهای تنظیم کننده این کشور شد و استپن را مجبور کرد تا کاربران چینی را مسدود کند.

این پلتفرم همچنین در ماه‌های پس از راه‌اندازی خود متحمل یک سری حملات انکار سرویس توزیع‌شده (DDoS) شده است که اکوسیستم را مجبور می‌کند به کاربران هشدار دهد که ممکن است تمرین‌ها به درستی در طول دوره‌های نگهداری ثبت نشوند.

اگر استپن بتواند بر این موانع اولیه غلبه کند، حرکت برای کسب درآمد به خوبی می‌تواند به بخش پر رونق فضای کریپتو تبدیل شود و اگر انگیزه‌های اقتصادی آن، افراد را از روی کاناپه‌هایشان پایین بیاورد و مجبور به  دویدن کند، مطمئناً آینده روشنی خواهد داشت.

سوالات متداول

بنیان‌گذاران بازی استپن چه کسانی‌اند؟

چهار شخصیت اصلی بنیان‌گذار بازی استپن عبارت‌اند از:‌ جسیکا دوان (Jessica Duan)، رایان ترنر (Rayan Turner)، جری هاونگ (Jerry Huang) و یاون رونک (Yawn Rong).

بهترین کیف پول ارز دیجیتال استپن GMT چیست؟

کیف پول Trust Wallet از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری و پر استفاده ترین برای هولد و نگهداری بلند مدت ارز دیجیتال استپن GMT می‌باشد.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا