ارز دیجیتال - بررسی و معرفی همه ارزهای دیجیتال

همه‌چیز در رابطه با ارز دیجیتال استلار (6 مزیت و 4 عیب مهم)

استلار (Stellar) یک پروتکل غیرمتمرکز منبع باز برای ارز دیجیتال به انتقال پول است که به افراد اجازه می‌دهد تا به سرعت و ایمن پول را با کارمزد پایین و زمان تراکنش کم منتقل کنند.
از زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۱۴، شبکه استلار میلیاردها تراکنش را پردازش کرده، با شرکت‌های بزرگ شراکت کرده و به یک سرمایه‌گذاری محبوب در ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.

استلار توسط یک سازمان غیرانتفاعی، به نام بنیاد توسعه استلار پشتیبانی می‌شود. در این مطلب آموزشی قصد داریم در رابطه با این‌که استلار چیست و ابعاد مختلف آن به بحث و گفتگو بپردازیم.

خرید استلار از صرافکس

ارز Stellar چیست؟

ارز دیجیتال استلار چیست؟ این ممکن است سؤال علاقه‌مندان زیادی به حوزه کریپتو باشد که در این مطلب به آن می‌پردازیم. استلار یک پروتکل اوپن سورس و غیرمتمرکز است که انتقال سریع و ارزان برون‌مرزی دارایی‌های دیجیتال را امکان‌پذیر می‌کند. استلار این امکان را به کاربران می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتالی مانند ارزهای دیجیتال، استیبل کوین‌ها و توکن‎ها را ارسال، دریافت و معامله کنند. شبکه Stellar توسط ارز دیجیتال بومی خود، Lumens (XLM) تأمین می‌شود.

Stellar در سال 2014 توسط Jed McCaleb و Joyce Kim با هدف ایجاد بستری برای دسترسی مالی به مردم در سراسر جهان تأسیس شد. این پلتفرم برای تسهیل تراکنش‌های سریع، کم‌هزینه و ایمن طراحی شده است و توسط افراد، مؤسسات مالی و مشاغل استفاده می‌شود.

Stellar با شرکت‌هایی مانند IBM و Deloitte شراکت ایجاد کرده است و توسط طیف گسترده‌ای از سازمان‌ها از جمله بنیاد بیل و ملیندا گیتس، Stripe و بانک جهانی پشتیبانی می‌شود.

این شبکه توسط یک دفتر کل توزیع‌شده به نام پروتکل اجماع ستاره‌ای که توسط دارایی دیجیتال بومی Lumens (XLM) پشتیبانی خواهد شد، تأمین می‌شود. از لومن‌ها برای تسهیل تراکنش‌های چند ارزی در شبکه استفاده می‌کنند.

تاریخچه استلار

تاریخچه شبکه استلار به سال 2014 برمی‌گردد که توسط جد مک کالب، یکی از بنیان‌گذاران ریپل، تأسیس شد. هدف این شبکه ایجاد یک شبکه مالی جهانی بود که هم برای افراد و هم برای مؤسسات قابل‌استفاده باشد. این شبکه به‌گونه‌ای طراحی شده بود که باز، غیرمتمرکز و ایمن باشد. شبکه اصلی، مبتنی بر پروتکل ریپل بود اما بعداً برای ایجاد پروتکل Stellar منشعب شد.

برای این پروتکل تا سپتامبر 2015، بیش از 3 میلیارد لومن ایجاد و بین کاربران توزیع شد. تا فوریه 2016، این شبکه به بیش از 1 میلیون کاربر افزایش یافت. در طول سال‌ها، این شبکه به رشد و افزودن ویژگی‌ها ادامه داده است.

در سال 2017، این شبکه، پشتیبانی از قراردادهای هوشمند را اضافه کرد و در سال 2018، صرافی غیرمتمرکز خود را راه‌اندازی کرد که به کاربران اجازه داد تا دارایی‌ها را در سراسر شبکه مبادله کنند. علاوه بر این، برای تأمین انرژی چندین ICO مورد استفاده قرار گرفته است و به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا توکن‎های دیجیتال را در شبکه Stellar راه‌اندازی کنند.

هدف از ایجاد کردن ارز استلار

هدف از ساخت ارز استلار

ممکن است از خود بپرسید که هدف از ساخت رمز ارز استلار چیست؟ استلار یک زیرساخت پرداخته‌ای منبع باز و توزیع‌شده است. استلار طراحی شده تا راهی کارآمد و کم‌هزینه برای ارسال پول در سراسر جهان باشد. از استلار می‌توان برای ارسال پول به دوستان، خانواده و مشاغل سریع، ایمن و ارزان استفاده کرد.

Stellar به‌گونه‌ای طراحی شده است که پرداخت‌های بین‌المللی را سریع‌تر و قابل‌اطمینان‌تر می‌کند. همچنین دارای ویژگی‌هایی مانند تبدیل ارز داخلی و کارمزد پایین تراکنش است که آن را به گزینه‌ای جذاب برای پرداخت‌ها‌ی جهانی و حواله تبدیل می‌کند. با Stellar، کاربران می‌توانند به راحتی پرداخت‌ها را ارسال و دریافت کنند و به طیف وسیعی از خدمات مالی دسترسی داشته باشند.

Stellar همچنین این پتانسیل را دارد که نحوه دسترسی مردم به خدمات مالی را تغییر دهد و دسترسی عادلانه به محصولات و خدمات مالی را برای کسانی که در طول زمان از سیستم‌های بانکداری سنتی کنار گذاشته شده‌اند، فراهم کند. با ارائه یک پلتفرم غیرمتمرکز و منبع باز، Stellar می‌تواند جایگزینی برای سیستم بانکداری سنتی ارائه دهد و به مردم اجازه دهد به خدمات مالی خارج از کنترل بانک‌ها یا دولت‌ها دسترسی داشته باشند.

ویژگی‌های ارز استلار

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که مهم‌ترین ویژگی‌ استلار چیست و چه چیزی آن را از مابقی رقبا متمایز می‌کند؟ استلار ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر می‌باشد:

  • تراکنش‌های سریع: استلار با فناوری دفتر کل توزیع‌شده خود، تراکنش‌های سریع و ایمن را امکان‌پذیر کرده و امکان انتقال دارایی‌های دیجیتال تقریباً آنی را فراهم می‌کند.
  • کارمزد کم: هزینه‌های تراکنش در شبکه استلار بسیار کم است و آن را به گزینه‌ای جذاب برای ارسال و دریافت پرداخت تبدیل می‌کند.
  • مقیاس‌پذیری: شبکه Stellar برای مقیاس بندی طراحی شده است، به این معنی که می‌تواند تعداد زیادی از تراکنش‌ها را به‌سرعت و به‌راحتی انجام دهد.
  • امنیت: Stellar از یک دفتر کل توزیع‌شده امن برای اطمینان از معتبر بودن و ایمن بودن همه تراکنش‌ها استفاده می‌کند.
  • صرافی غیرمتمرکز: صرافی غیرمتمرکز Stellar به کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتال را به روشی امن و مقرون‌به‌صرفه معامله کنند.
  • پرداخته‌ای برون‌مرزی: Stellar ارسال سریع و ایمن پول در بیشتر کشورهای جهان را آسان می‌کند.
  • Tokenization دارایی: شبکه Stellar کاربران را قادر می‌سازد تا دارایی‌های فیزیکی و دیجیتالی را توکن کنند و به آن‌ها اجازه دادوستد و مبادله در شبکه را می‌دهد.

مزایا و معایت ارز xlm

مزایای ارز استلار

در این بخش مزایای استلار مورد بررسی قرار می‌گیرد تا کاربران بهتر با ابعاد مختلف این شبکه آشنا شوند:

  • تراکنش‌های سریع: سیستم مبتنی بر بلاک چین استلار امکان تراکنش‌های بسیار سریع و کارآمد را فراهم می‌کند و لومن‌های ستاره‌ای (XLM) تنها چند ثانیه طول می‌کشد تا از یک کاربر به کاربر دیگر منتقل شوند.
  • کارمزد کم: Stellar کاربران را ملزم به پرداخت هزینه‌های تراکنش نمی‌کند و امکان انتقال کم‌هزینه بین کاربران را فراهم می‌کند.
  • تراکنش‌های امن: فناوری بلاک چین استلار تضمین می‌کند که همه تراکنش‌ها امن هستند و حساب‌های هر کاربر به صورت رمزنگاری محافظت می‌شود.
  • غیرمتمرکز: شبکه غیرمتمرکز Stellar به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به واسطه شخص ثالث، وجوه ارسال کنند. این به کاربران اجازه می‌دهد تا کنترل سرمایه خود را حفظ کنند و تضمین می‌کند که هیچ نهاد واحدی نمی‌تواند سیستم را کنترل یا دست‌کاری کند.
  • همه‌کاره: پلت‌فرم Stellar همه‌کاره است و می‌تواند طیف گسترده‌ای از انواع مختلف تراکنش‌ها، از جمله پرداخت، تبادل دارایی، هویت دیجیتال و ذخیره‌سازی داده را در خود جای دهد. این امر آن را به گزینه‌ای جذاب برای مشاغل و سازمان‌ها تبدیل می‌کند.
  • مقیاس‌پذیر: شبکه Stellar به‌گونه‌ای طراحی شده است که مقیاس‌پذیر باشد و به آن امکان می‌دهد تعداد زیادی تراکنش را در شبکه خود انجام دهد. این امر آن را به گزینه‌ای عالی برای مشاغلی تبدیل می‌کند که نیاز به پردازش حجم بالایی از تراکنش‌ها دارند.

معایب ارز استلار

در کنار همه مزایایی که استلار ارائه می‌دهد، معایبی نیز دارد که مهم‌ترین معایب استلار به شرح زیر می‌باشد:

  1. نوسانات: Stellar هنوز یک ارز دیجیتال نسبتاً جدید بوده و به این ترتیب، نوسانات قابل‌توجهی را تجربه کرده است. این یعنی که ارزش آن می‌تواند به سرعت افزایش یا کاهش یابد که می‌تواند پیش‌بینی ارزش بلند مدت آن را دشوار کند.
  2. پذیرش محدود: با وجود محبوبیت روزافزون، استلار هنوز توسط بسیاری از تجار و شرکت‌ها پذیرفته نمی‌شود. این یعنی که ممکن است استفاده از ارز برای خرید کالا و خدمات دشوار باشد.
  3. بدون قابلیت ناشناس بودن: استلار همان سطحی از ناشناس بودن را ارائه نمی‌دهد که سایر ارزهای دیجیتال ارائه می‌کنند. همه تراکنش‌ها در دفتر Stellar به صورت عمومی قابل‌مشاهده هستند و هویت کاربران در معرض دید قرار می‌گیرند.
  4. خطر کلاهبرداری: مانند هر ارز دیجیتال، همیشه خطر کلاهبرداری وجود دارد، زیرا ممکن است عوامل مخرب سعی کنند از کاربران سوءاستفاده کنند.

سخن پایانی

در این مطلب آموزشی در رابطه با اینکه ارز استلار چیست و ابعاد مختلف آن از جمله این‌که، مزایای استلار چیست، معایب و ویژگی‌های آن اطلاعاتی ارائه شد. ما فهمیدیم Stellar یک شبکه پرداخت توزیع‌شده و منبع باز و پلت‌فرم فناوری است. استلار یک زیرساخت سریع، قابل‌اعتماد و کم‌هزینه برای ارسال و دریافت پرداخت‌ها و تبادل ارز و دارایی در سراسر مرزها فراهم می‌کند. Stellar همچنین کاربران را قادر می‌سازد تا برنامه‌های غیرمتمرکز، مانند صرافی‌های خرید ارز دیجیتال و خدمات بانکی را توسعه و به کار گیرند.

سوالات متداول ارز استلار

پاسخ به پرتکرارترین سوالات مرتبط با ارز استلار. این موارد عبارت است از:

کاربرد استلار چیست؟

Stellar یک فناوری پرداخت منبع باز است که شباهت‌های زیادی با ریپل و ارز دیجیتال XRP آن دارد؛ مانند ریپل، Stellar یک فناوری پرداخت است که هدف آن اتصال مؤسسات مالی و کاهش هزینه و زمان موردنیاز برای نقل و انتقالات برون‌مرزی است.

چرا ارز استلار مهم است؟

معماری Stellar آن را به یک شبکه تبادل جهانی ارزشمند تبدیل کرده است. Stellar می‌تواند میزبان هزاران صرافی ارز و توکن باشد و به شما امکان می‌دهد ارز دیجیتال را با فیات یا برعکس مبادله‌ کنید.

آیا استلار آینده‌ای دارد؟

اکثر تحلیلگران معتقدند که Stellar Lumens ممکن است تا سال 2027 یک دلار به ازای هر سکه را نبیند ولی با این حال برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت مناسب است.

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا