ارز دیجیتال - بررسی و معرفی همه ارزهای دیجیتال

آشنایی با ارز دیجیتال سند باکس

ارز دیجیتال سند باکس از پتانسیل توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) استفاده می‌کند تا به مردم اجازه دهد دنیای مجازی را بهتر تجربه کنند. NFT ها ویژگی‌هایی مانند کمبود، امنیت و اصالت را به کاربران می‌دهند. در این مقاله از صرافکس می‌خواهیم که به‌صورت مختصر در رابطه با ارز دیجیتال سند باکس و توکن‌های آن باهم به گفتگو بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

ارز دیجتال سند باکس چیست؟

ارز دیجیتال سند باکس سومین متاورس بزرگ مبتنی بر بلاک چین اتریوم است. این ارز به کاربران امکان می‌دهد دارایی‌های خود (مانند املاک و مستغلات) و تجربیات بازی خود را به‌صورت مجازی ایجاد، به اشتراک بگذارند و از آن  کسب درآمد کنند. در سند باکس افراد می‌توانند دارایی‌ها، بازی، ساخت و مالکیت دارایی‌ها و دارایی‌های درون بازی خود را در دنیای مجازی داشته باشند. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند چنین دارایی‌هایی را بفروشند و در ازای آن پول واقعی کسب کنند.

در بازی‌های سنتی، حقوق گیمرها محدود است. اگرچه بازی‌های مجازی پدیده‌ای جدید نیستند، اما دادن فرصتی به بازیکنان برای کسب درآمد و مالکیت مطلق بر ساخته‌های خود امری جدید است. به همین دلیل است که سند باکس توسط Pixowl، یک شرکت سازنده بازی ایجاد شدم تا بازار سنتی بازی را مختل کند.

ارز دیجتال سند باکس چیست؟

علاوه بر متاورس، The Sandbox به خاطر موفقیت‌های بازی‌های موبایلی خود – The Sandbox و The Sandbox Evolution نیز شناخته‌شده است. دو بازی تولیدشده باهم بیش از 40 میلیون دانلود دارند. در سال 2018، Pixowl به اکوسیستم بلاک چین تنوع داد تا با دادن مالکیت واقعی به سازندگان به‌عنوان NFT و پاداش دادن به آن‌ها برای مشارکت، سازندگان بازی‌های موجود را مختل کند.

سند باکس در سبد محصولات خود ازلحاظ تنوع منحصربه‌فرد است. این شامل سه محصول است که تجربه‌ای جامع را برای گیمرها فراهم می‌کند:

VoxEdit:

 به کاربران اجازه می‌دهد تا اشیاء سه‌بعدی را ایجاد و متحرک کنند. این اشیا دارایی نامیده می‌شوند و از استاندارد توکن ERC-1155 استفاده می‌کنند. این استاندارد امکان ضرب اشیاء قابل تعویض و غیرقابل تعویض را با یک قرارداد هوشمند فراهم می‌کند. درحالی‌که توکن های غیرقابل تعویض ( ان اف تی ) قابل‌تقسیم و منحصربه‌فرد هستند، اشیاء قابل تعویض منحصربه‌فرد نیستند و می‌توانند با دارایی دیگری مبادله شوند.

بازار بازی Sandbox:

 به کاربران اجازه می‌دهد تا بازی‌های سه‌بعدی را به‌صورت رایگان ایجاد کنند.

SAND در سند باکس

Sandbox Marketplace:

 مکانی است که در آن کاربران می‌توانند دارایی‌های خود را بفروشند (پس از آپلود آن‌ها در یک سیستم فایل interplanetary – پروتکلی که برای ذخیره و به اشتراک‌گذاری هر نوع فایلی استفاده می‌شود). این سه محصول در کنار هم برای گیمرها با دادن حق چاپ محتوایشان به نفع آن‌هاست. Pixowl این کار را از طریق بلاک چین و قراردادهای هوشمند انجام می‌دهد و بیش از هر چیزی به محبوبیت ارز دیجیتال سند باکس افزوده است.

توکن های ارز دیجیتال سند باکس

ارز دیجیتال سند باکس از چندین توکن استفاده می‌کند که آن را کاربردی می‌کند. با توجه به وایت پیپر خود، این ارز از توکن های هدیه استفاده می‌کند. همه این توکن ها در اتریوم ذخیره می‌شوند و استانداردهای توکن متفاوتی دارند. قبل از اینکه در مورد توکن های ارز دیجیتال سند باکس صحبت کنیم، اجازه دهید که به‌صورت مختصر استانداردهای توکن را درک کنیم.

مقاله پیشنهادی : چگونه در متاورس زمین بخریم؟

استانداردهای توکن:

استانداردهای توکن مانند یک رابط یا مجموعه‌ای از قوانین هستند که به دنبال آن یک قرارداد هوشمند وجود دارد تا توکن بتواند با یک استاندارد رایج سازگار شود. این استانداردها نحوه انتقال و ثبت یک توکن را تعریف می‌کنند.

توکن های ارز دیجیتال سند باکس

ما در این مقاله سه استاندارد توکن – ERC20، ERC721 و ERC115 را موردبحث قرار خواهیم داد.

  • استاندارد توکن ERC20 توکن های قابل تعویض را معرفی می‌کند توکنی باهمان نوع و ارزش توکن دیگر.
  • استاندارد توکن ERC721 NFT یک توکن منحصربه‌فرد را معرفی می‌کند.
    • ERC115 یک توکن کارآمد در مصرف گاز است که می‌تواند چندین توکن را به‌طور هم‌زمان نمایش دهد.

حالا بیایید توکن های The Sandbox را موردبحث قرار دهیم:

توکن SAND در سند باکس

 این یک توکن ERC20 است و تمام تراکنش‌ها و تعاملات The Sandbox را تأمین می‌کند. برای انجام هر کاری در این متاورس به آن نیاز دارید. به‌طور مثال زمانی که بازی کنید و آواتار خود را سفارشی کنید، دارایی‌های دیجیتال خود را بخرید و بفروشید و…  .

مقاله پیشنهادی : بهترین بازی های متاورس 2022

LAND:

 کاربران دارای نشانه‌های LAND دارای حقوق مالکیت مکان خاصی در پلتفرم هستند. این‌ها بر اساس استاندارد ERC721 هستند که به شما امکان می‌دهد مالکیت را به دست آورید. این به شما امکان می‌دهد که کرایه، سهام، میزبانی، و سرزمین‌های مجازی را تشکیل دهید. همچنین شما را واجد شرایط فعالیت‌های حاکمیتی در ارز دیجیتال سند باکس می‌کند.

دارایی‌ها یا ASSETS:

این یک توکن ERC115 برای کمبود، امنیت و اعتبار است. این توکن ها منحصربه‌فرد، غیر قابل‌تقسیم و محدود هستند.

کاتالیزورها:

 کاتالیست ها نیز توکن های ERC-20 هستند که می‌توانند دارایی‌های شمارا قدرتمندتر کنند. این توکن ها کمبود و سطح دارایی‌های شمارا مشخص می‌کند. کمبودها می‌توانند «متداول» باشند، به این معنی که دارایی‌ها کمترین کمیاب هستند، یا «افسانه‌ای» باشند به این معنی که دارایی‌ها کمیاب‌ترین هستند.

توکن SAND در سند باکس

سنگ‌های قیمتی یا Gems:

Gems یا  جواهرات نیز نشانه ERC-20 هستند. تفاوت این است که وقتی از آن‌ها در Sandbox استفاده می‌کنید سوزانده می‌شود. شما می‌توانید با قرار دادن SAND یا خرید آن از بازیکنان دیگر، Gems بیشتری به دست آورید.

بااین‌حال، مهم‌ترین توکن در ارز دیجیتال سند باکس، توکن SAND است  و این تنها توکنی که تراکنش‌ها را تسهیل می‌کند.

سخن پایانی

Sandbox یک بازی متاورس مبتنی بر اتریوم است که به کاربران امکان می‌دهد زمین مجازی بخرند و آن را با بازی‌ها و تجربیات قابل بازی سفارشی کنند. افراد مشهور و برندها ازجمله اسنوپ داگ، آدیداس، پاریس هیلتون و غیره به این فضا هجوم آورده‌اند.

سوالات متداول

ارز دیجیتال سند باکس چیست؟

سند باکس یک بازی باکچینی است که به گیمرها اجازه می‌دهد که تا با استفاده از آن، دارایی‌های دیجیتال خود را خرید و فروش کنند.

تعداد کل توکن‌های قابل عرضه سند باکس چند عدد است؟

حداکثر تعداد ارز سند باکس که قابل عرضه است، ۳ میلیارد توکن است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا