ارز دیجیتال - بررسی و معرفی همه ارزهای دیجیتال

معرفی ارز دیجیتال کومودو (Komodo ) 

این روزها بازار ارزهای دیجیتال در حال رونق گرفته است و ما هر روز شاهد تولد ارز جدیدی در این فضا هستیم. ارز کومودو نیز یکی از این ارزهای دیجیتال است که هدف آن ارائه امنیت بیشتر نسبت به ارزهای دیجیتال نسل اول است. ارز دیجیتال کومودو (Komodo) از یک پروتکل اجماع تاخیر اثبات کار که شبیه به استاندارد کار است، بهره می برد تا امنیت شبکه بلاک چین خود را ارتقا بخشد.

 اگر مایلید اطلاعات جامع و کاملی از این رمزارز بدست آورید، در ادامه  با ما همراه باشید، چون در این مقاله به معرفی ارز دیجیتال کومودو می پردازیم و اطلاعاتی در مورد این رمز ارز ارائه می کنیم.

ارز دیجیتال کومودو چیست؟

 ارز دیجیتال کومودو که با نماد اختصاری KMD نمایش داده می شود، در سپتامبر 2016 راه اندازی و به بازار عرضه شده است. این ارز نوعی پلتفرم بلاک چین چند زنجیره ای است که فرصتی را برای پروژه ها به وجود آورده که بتوانند بلاک چین های خودشان را ایجاد کنند و توکن خود را به فروش برسانند

می توان گفت Komodo نوعی هارد فورک یا انشعابی از ارز دیجیتال زی کش می باشد. شما می توانید ویژگی های جذابی که در ارز دیجیتال زی کش مشاهده می کنید، در ارز دیجیتال کومودو نیز ببینید. جالب است بدانید که خود ارز دیجیتال زی کش نیز هارد فورکی از بیت کوین با حریم خصوصی می باشد. به عبارت دیگر ریشه های این رمز ارزاز پیشگامان ساتوشی ناکاموتو و شبکه بیت کوین گرفته میشود.

یکی از ویژگی های ارز زی کش این است که این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا تراکنش های ناشناس را انجام دهند. ارز کومودو نیز باعث میشود تا تراکنش ها قابل تعویض، ایمن و ناشناس باشند.

همچنین ارز دیجیتال Komodo فناوری خودش رو از ارز دیجیتال بیت کوین و ارز دیجیتال زی کش به ارث برده است. این رمز ارز “مکانیزم اجماع اثبات کار با تاخیر” را معرفی کرده است. ارز رمزنگاری شده غیر متمرکز، با پلتفرم منبع باز کومودو (Komodo)، تسهیلات مبادلات اتمی (Atomic swap) را ارائه می دهد.

تاریخچه ارز دیجیتال کومودو (KMD)

ارز دیجیتال کومودو نوعی ارز دیجیتال غیر متمرکز منبع باز است که در 21 فوریه سال 2016 راه اندازی شده و توسط پروتکل BitcoinDark توسعه پیدا کرده است. همچنین شخصی به نام “جیمز لی” مخترع و بنیانگذار ارز KMD می باشد که با نام اختصار JL777 نیز شناخته میشود. تقریباً تمام اعضای تیم توسعه دهنده کومودو به حفاظت از حریم خصوصی معتقد هستند و به همین دلیل، از نام مستعار استفاده می کنند.

جیمز لی توانست مشکل فناوری بلاک چین را تشخیص دهد و دروازه رمز پراکسی در بستر NXT را به وجود آورد. این قابلیت اجازه میدهد که NXT با بیت کوین و بقیه ارزهای دیجیتال مشهور در دنیا مبادله شود.

همچنین تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال KMD توسط مدیران اجرایی به نام های Kadan Stadelmann، Saddam، Steve Lee و Ben Fairbank مدیریت و رهبری میشوند. تیم توسعه دهنده ارز کومودو تجربه زیادی در بلاک چین و حوزه ارزهای دیجیتال دارند که نقطه مثبتی در توسعه و گسترش ارز کومودو می باشد.

ارز دیجیتال KMD به عنوان یک کوین حریم خصوصی فعالیت خود را آغاز کرد و در آخر به یک پلتفرم تبدیل شد و در حال حاضر نیز اکوسیستمی است که به رشد خود ادامه می دهد. همچنین ارز کومودو، برای توسعه دهنده های صنایع مختلف در هر سطحی، راه حل های مبتنی بر بلاک چین ارائه می دهد. این راه حل ها قوی هستند و به گونه ای طراحی شده اند که صنایع مختلف بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند.

اهداف پلتفرم کومودو

اهداف کومودو

همانطور که گفتیم نرم افزار پایه KMD از Zcash فورک شده است. ارز رمزپایه جدید بر روی پلتفرم سوپرنت اجرا شده و از زیرساخت ها و برنامه های کاربردی SuperNet بهره می برد. Komodo در بیانیه ای که منتشر کرده است، اهداف این پلتفرم را چنین بیان می کند:

پلتفرم کومودو از طریق ارائه امنیت به بلاک چین های شخص ثالث، فضای رشد و توسعه ارز رمزپایه را فراهم می کند.

در دسامبر ۲۰۱۷ یک مبادله اتمی بین کومودو و (Bitcoin Cash (BCH با استفاده از صرافی غیر متمرکز BarterDEX انجام شد. یک مبادله غیر متمرکز ارزهای دیجیتال که از مبادلات اتمی پشتیبانی می کرد. در سال ۲۰۱۷، Komodo با Monaize جهت بانکداری الکترونیک در بستر بلاک چین و عرضه اولیه سکه غیر متمرکز همکاری نمودند.

نحوه عملکرد پلتفرم کومودو

نحوه عملکرد پلتفرم کومودو به این شکل است که کومودو برای انجام تراکنش های شفاف، ناشناس، خصوصی و تعویض پذیر، از رمز ارز منبع باز KMD استفاده می کند. همچنین این پلتفرم با استفاده از الگوریتم اثبات کار به وجود آمده و راه اندازی شده است. پلتفرم کومودو این امکان را برای کاربران بازار ارزهای دیجیتال فراهم می کند که با تجهیزات گران قیمت و تخصصی مثل مدارهای یکپارچه به همان اندازه رقابت داشته باشند.

پلتفرم کومودو فضای ارزهای دیجیتال را توسعه داده و از فضایی امن برای بلاک چین های شخص ثالث پشتیبانی می کنند. برنامه های کومودو بسیار کاربردی و قدرتمند هستند. پلتفرم کومودو برای دستیابی به ثبات قیمت در خدمات پرداخت ابزاری ایجاد کرده است و یک راه حل بلاک چین end-to-end ارائه داده است که از آن می توان برای راه اندازی بلاک چین مستقل یا سکه اولیه استفاده کرد.

 این قابلیت ها باعث شده است که پلتفرم Komodo مورد استقبال قرار گیرد و محبوبیت زیادی به دست آورد. همچنین پلتفرم کومودو نوعی پروژه منبع باز است که از پروتکل zk-SNARK برای انجام معاملات خصوصی و ناشناس استفاده می کند.

پلتفرم کومودو راه حل های بلاک چین سرتاسری را برای توسعه دهنده گان در هر صنعتی ارائه می کند و از یک معماری چند زنجیره ای منحصر به فرد بهره می برد که به هر پروژه، یک بلاک چین اختصاصی با زیرساخت مستقل ارائه می دهد. پلتفرم کومودو یکی از خلاقانه ترین پلتفرم های بلاک چین منبع باز می باشد و یه مکانیسم اجماع اثبات کار و پلتفرم پیشرو در مورد فناوری مبادله را معرفی کرده است.

 همچنین پلتفرم Komodo ویژگی های و عناصر قابل توجه زیادی مانند حریم خصوصی و ناشناس بودن تراکنش ها و.. را برای کاربران فراهم کرده است. نکته قابل توجه این است که Komodo یک بلاک چین نسل دوم می باشد.

توکن KMD چیست؟

کومودو چیست

 پلتفرم کومودو، توکن بومی خود تحت عنوان KMD را دارد. توکن KMD به دلیل داشتن مکانیسم اجماع بخش جدایی ناپذیر از پلتفرم کومودو است و این مکانیسم بدون ارز دیجیتال کار نمی کند. همچنین توکن KMD مانند بیت کوین قابل استخراج است. حداکثر عرضه این توکن، 200.000.000 عدد است که توسط شبکه صادر میشود.

در حال حاضر نیز بیش از 120 میلیون توکن آن در گردش است و به بازار کریپتو عرضه شده است. توسعه دهندگان آن برنامه ریزی کرده اند که آخرین توکن این پلتفرم در سال 2030 استخراج شود.

موارد استفاده ارز دیجیتال کومودو:

سکه کومودو (KMD) موارد استفاده زیر را دارد:

۱. دارندگان حداقل 10 توکن KMD می تواند 5٪ جوایز کاربر فعال کسب کند.

۲. رمز ارز KMD را می توان برای مبادله های فوری و بدون تایید در صرافی غیر متمرکز کومودو استفاده کرد.

۳. KMD را می توان به عنوان یک سکه واسط در معاملاتی که شامل توکن هایی است که هیچ جفت مستقیمی در BarterDEX ندارند استفاده کرد.

۴. سکه کومودو را می توان برای پرداخت خدمات امنیتی بلاک چین کومودو استفاده کرد.

۵. این توکن قراردادهای هوشمند مبتنی بر UTXO را تقویت می کند.

۶. برای تامین مالی جمعی از dICO که در این پلتفرم راه اندازی شده است از این توکن استفاده می شود. دارندگان کومودو اغلب می توانند از پیشنهادات اولیه و تخفیف برخوردار شوند.

۷. ارز KMD از ویژگی حریم خصوصی Jumblr کومودو پشتیبانی می کند.

نام ارز                                         komodo

نماد ارز                                               KMD

حداکثر عرضه                       200,000,000

سایت رسمی                  komodoplatform.com

صرافی غیرمتمرکز BarterDEX کومودو

BarterDEX یک صرافی غیرمتمرکز با مبادله اتمی است. سایر صرافی‌های غیرمتمرکز از توکن‌های پروکسی (proxy token) برای فراهم‌کردن امکان مبادله روی پلتفرم‌هایشان استفاده می‌کنند، صرافی باتردکس با وجود فناوری نوین مبادلات اتمی (Atomic Swaps)  که ما آن را یک گام جلوتر از دیگر صرافی‌های غیرمتمرکز می‌دانیم با کمک مبادلات اتمی این مشکل را حل می‌کند.

علاوه بر این، تقریباً در همه صرافی‌های غیرمتمرکز، اگر میخواهید به خرید و فروش ارزی اقدام کنید باید مقداری بیت کوین به‌عنوان وجه تضمین داشته باشید. چرا که اکثر این صرافی‌ها امکان هماهنگی سفارش و تسویه را به‌شکل غیرمتمرکز فراهم نمی‌کنند. درحالی‌که بارتردکس چنین محدودیتی ندارد.

این صرافی هنوز در مرحله آزمایشی می باشد، اما تاکنون بیش از ۵۰ هزار مبادله اتمی را انجام داده و بیش از ۸۰ ارز دیجیتال با این صرافی غیرمتمرکز ادغام شده‌اند. در حال حاضر کاربران از نسخه GUI این صرافی که رابط کاربری آن چندان کاربرپسند و آسان نیست استفاده می‌کنند، اما به‌زودی قرار است نسخه جدید این صرافی با رابط کاربری ارتقا یافته منتشر شود که استفاده از آن بسیار آسان‌تر است.

ویژگی های منحصر به فرد ارز دیجیتال KMD

ویژگی های کومودو

با گسترش بازار رمز ارزها، توکن های بسیاری به وجود آمدند که هر کدام با توجه به ویژگی ها و کاربردهای خاص خود، مورد استقبال قرار گرفتند و محبوبیت زیادی به دست آوردند. کوین KMD نیز ویژگی های زیادی دارد که باعث شده تا محبوبیت زیادی به دست آورد. از جمله ویژگی هایی که می توان به آنها اشاره کرد عبارتند از:

• تمرکز زدایی

یکی از ویژگی های ارز دیجیتال KMD، تمرکز زدایی است. عدم تمرکز به کاربران کمک می کند تا بتوانند بدون کنترل شخص ثالث، سرمایه گذاری غیر متمرکز P2P را از طریق پیشنهاد اولیه سکه غیر متمرکز راه اندازی کنند.

• مبادله قابل اعتماد

یکی دیگر از ویژگی هایی که باعث شده این پلتفرم محبوبیت زیادی به دست آورد و منحصر به فرد باشد، وجود مبادلات قابل اعتماد در این پلتفرم است. در این پلتفرم به خاطر وجود فناوری ZKP (اثبات دانش صفر) همه معاملات به صورت کاملا خصوصی انجام می شود و برای همیشه ناشناس می ماند.

اثبات دانش صفر که معمولاً به آن ZKP نیز گفته می شود، به عنوان پروتکلی در نظر گرفت كه از طریق آن می توان فرآیند احراز هویت دیجیتال را بدون استفاده از رمزهای عبور یا سایر داده های حساس تسهیل كرد. در نتیجه این، هیچ اطلاعاتی، از طریق فرستنده یا گیرنده ، به هیچ وجه خدشه دار نمی شود.

• انعطاف پذیری

چون پلتفرم کومودو ظرفیت خالی دارد، این امکان را برای توسعه دهنده گان فراهم می کند که زنجیره خود را تغییر دهند و هر ویژگی که در نظر دارند، در برنامه های خود فعال کنند.

امنیت پلتفرم کومودو چگونه است؟

پلتفرم Komodo از یک مکانیسم اجماع جالب به نام اثبات کار با تاخیر بهره می برد که از قدرت هش بیت کوین برای افزایش قابل توجه امنیت شبکه استفاده می کند. این موضوع نیز منطقی است، چرا که بیت کوین بیشترین قدرت هش در بین شبکه های بلاک چین را دارد که آن را به سخت ترین زنجیره عمومی در برابر هکرها تبدیل کرده است. به عبارت دیگه هکرها نمی توانند به راحتی به شبکه بیت کوین حمله کنند و مشکلاتی را در شبکه ایجاد کنند و تنها راه نفوذ داشتن بیش از 51 درصد هش ریت می باشد.

هر ده دقیقه یکبار یک نسخه پشتیبان از زنجیره ارز دیجیتال Komodo در شبکه بیت کوین ذخیره و نگهداری میشود.  این کار به کمک 64 سرور اختصاصی منتخب، مدیریت و کنترل میشود. این کار تضمین می کند که حتی اگر زنجیره ارز دیجیتال KMD به سرقت رود و یا تغییر پیدا کند، تغییرات پذیرفته نمی شود، چون با نسخه پشتیبان در شبکه بیت کوین هماهنگ نیست و این تغییرات اعمال نمی شود.

معرفی بهترین کیف پول های ارز کومودو (Komodo)

اگر قصد سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال کومودو را دارید، بهتر است قبل از اینکه به سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال KMD اقدام کنید، با کیف پول ارز دیجیتال کومودو آشنا شوید تا در ذخیره و نگهداری این رمز ارز دچار مشکل نشوید.

 شما بعد از اینکه ارز دیجیتال KMD را از صرافی ها معتبر خریداری کردید، باید آن را به جایی امن انتقال داده و در آنجا نگهداری کنید، چون نگهداری ارز دیجیتال در صرافی کار درست و منطقی نیست. کیف پول های دیجیتال زیادی مناسب ذخیره و نگهداری این ارز دیجیتال هستند و توسعه دهنده گان این پروژه نیز همواره در حال ارتقا بخش کیف پول چند ارزی و بومی این پلتفرم به اسم Agama هستند.

علاوه بر این، شما می توانید این کیف پول را برای سیستم عامل های ویندوز، MacsOS، لینوکس، اندروید و IOS دانلود و نصب کنید. شما می توانید از کیف پول Agama برای استیک کردن ارز دیجیتال کومودو استفاده کنید تا پاداش 5 درصدی کاربر فعال را به دست آورید.

کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری زیادی وجود دارد که شما میتوانید توکن کومودو را در آنها ذخیره کنید. البته والت های سخت افزاری سطح امنیت بالایی دارند و همین امر باعث شده تا محبوبیت زیادی به دست آورند. همچنین والت های نرم افزاری نیز رابط کاربری راحتی دارند و از سطح امنیت بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل کاربران از آنها استقبال می کنند.

در ادامه لیستی از بهترین کیف های ارز کومودو را ارائه می دهیم:

  • کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)
  • کیف پول متامسک (MetaMask)
  • کیف پول اتمیک ولت (Atomic Wallet)
  • کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S

سخن پایانی

پلتفرم کومودو یک پروژه در مقیاس بزرگ است که عرضه اولیه کوین غیرمتمرکز، یک الگوریتم اجماع منحصر به فرد به نام الگوریتم اثبات کار با تاخیر و حتی یک تبادل غیرمتمرکز دارد. با وجود اینکه برخی گمان می کنند که با چنین دامنه وسیعی، موفقیت این پروژه دشوار خواهد بود، اما تیم پروژه دائما به نقاط عطف نقشه راه خود رسیده است و به نظر می رسد یکی از پروژه های قوی در این فضا باشد.

سوالات متداول

آیا ارز کومودو را می توان استخراج کرد؟

کومودو از الگوریتم استخراج Equihash استفاده می کند. این امکان استخراج KMD را با استفاده از CPU و GPU فراهم می آورد.

چه کیف پول هایی از کومودو پشتیبانی می کنند؟

کیف پول های زیادی برای ذخیره و نگهداری این ارز دیجیتال مناسب هستند و توسعه دهندگان این پروژه همواره به دنبال ارتقا بخش کیف پول چند ارزی و بومی این پلتفرم به نام Agama هستند.

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا