ارز دیجیتال - بررسی و معرفی همه ارزهای دیجیتال

ارز نکسو (NEXO)

پروتکل Nexo پیشرفته‌ترین و تنظیم‌شده‌ترین مؤسسه دارایی‌های دیجیتالی در جهان است که بیش از 40 ارز رمزنگاری‌شده، نرخ‌های درآمد پیشرو در صنعت، صرافی ارز دیجیتال، خطوط اعتباری رمزنگاری فوری و اولین کارت اعتباری جهان با پشتوانه رمز ارز را ارائه می‌کند. ماموریت این شرکت به حداکثر رساندن ارزش و کاربرد ارزهای دیجیتال است. این پلتفرم به بیش از 4 میلیون کاربر در بیش از 200 حوزه قضایی کمک می کند تا دارایی دیجیتال خود را از طریق مجموعه محصولات جامع خود افزایش دهند. در ادامه با پروژه ارز نکسو آشنا می شویم. با صرافکس همراه باشید.

نکسو چیست؟

نکسو یک پلتفرم وام دهی مبتنی بر بلاک چین است که وام های فوری با پشتوانه ارزهای دیجیتال را به کاربران ارائه می دهد. کاربران یک توکن پذیرفته شده، مانند بیت کوین (BTC)، اتر (ETH)، لایت کوین (LTC) یا ریپل (XRP) را به عنوان وثیقه برای دریافت وام به شکل ارز فیات یا استیبل کوین واریز می کنند. به طور مثال می توانند با خرید لایت کوین و واریز آن به این پلتفرم از این وام ها بهره مند شوند.

پلتفرم Nexo تجربه کاربری یکپارچه را با امنیت نظامی و بیمه ۷۷۵ میلیون دلاری ترکیب می‌کند. دارایی های مشتریان در کیف پول های چند امضایی اختصاص داده شده به صورت جداگانه در انبار سرد با Ledger Vault، Bakkt، و تنها متولی واجد شرایط، حسابرسی شده و تحت حمایت گلدمن ساکس یعنی BitGo، ذخیره و محافظت می شود. برای ارائه شفافیت کامل، اکوسیستم نکسو در حال کار با Armanino LLP برای ارائه گواهی برای دارایی های نگهداری شده در شرکت است.

این شبکه دارای یک رمز بومی به نام توکن NEXO است که در صورت قفل شدن در پلتفرم، مزایایی مانند تخفیف در سود انباشته شده در وام ها و فرصت دریافت سود پرداختی وجوه سپرده شده را به کاربران اعطا می کند. دارندگان ارز نکسو نیز از سود Nexo، سود سهام دریافت می کنند. این پروژه اولین بار در دسامبر 2017 معرفی و در آوریل 2018 راه اندازی شد.

نام پروژه Nexo
نماد NEXO
آدرس قرارداد 0xb62132e35a6c13ee1ee0f84dc5d40bad8d815206
حداکثر عرضه 1,000,000,000

بنیانگذاران ارز نکسو چه کسانی هستند؟

ارز نکسو توسط تیمی از متخصصان امور مالی و علاقه مندان به ارزهای دیجیتال تأسیس شد که به بلاک چین روی آوردند تا رمز ارزی را ایجاد کنند که در امور مالی سنتی به خوبی تثبیت شده است، اما تاکنون در امور مالی دیجیتال وجود نداشته است: وام در برابر ارزش دارایی های شما در حالی که مالکیت شما حفظ می شود. در سال 2018، این تیم پلتفرم Nexo را راه‌اندازی کرد و اولین خطوط اعتباری کریپتو را ارائه کرد که به دارندگان دارایی‌های دیجیتال اجازه می‌داد تا وام‌های فیات و استیبل کوین را در برابر ارز دیجیتال خود دریافت کنند و بنابراین پایه‌های وام‌دهی کریپتو را تنظیم کردند.

بنیانگذاران ارز نکسو چه کسانی هستند؟

گروه پشت این پروژه دارای تجربه ترکیبی بیش از 30 سال در خدمات مالی، از جمله وام‌دهی غیر رمزنگاری، بانکداری سرمایه‌گذاری، ادغام و اکتساب، و صندوق‌های تامینی است. آنتونی ترنچف، یکی از بنیانگذاران و شریک مدیریت این پروژه، دارای تجربه در قانون مالی و در راه حل های احراز هویت و مبارزه با پولشویی است. وی همچنین دارای سابقه در حمایت از پذیرش گسترده بلاک چین و رمزارز دارد، به ویژه به عنوان نماینده پارلمان در مجلس ملی بلغارستان از سال 2015 تا 2017.

در این پارلمان ترنچف اجرای راه حل های بلاک چین و خدمات دولت الکترونیک را تبلیغ کرد و نیز در رابطه با رویدادهای جاری مرتبط با ارز دیجیتال در رسانه های جریان اصلی، از جمله بلومبرگ، ایندیپندنت، و CNBC صحبت کرد.

پلتفرم نکسو در حال حاضر به بیش از یک میلیون کاربر در بیش از 200 حوزه قضایی خدمات می دهد و بیش از 4 میلیارد دلار دارایی را مدیریت می کند. این شرکت در حال حاضر 150 کارمند دارد که مدیریت آن در لندن مستقر است.

چه چیز نکسو را منحصر به فرد می کند؟

با توجه به وایت پیپر خود، اکوسیستم نکسو اولین ارائه دهنده وام های فوری با پشتوانه ارزهای دیجیتال است و قصد دارد ناکارآمدی های بازار وام را حل کند. فرآیند وام دهی خودکار آن از قراردادهای هوشمند و یک اوراکل در بلاک چین اتریوم برای مدیریت وام ها استفاده می کند. پس از اینکه کاربر ارز دیجیتال را به یک کیف پول تحت کنترل نکسو منتقل می کند، اوراکل وام را ایجاد می کند و فوراً وجه به کاربر اختصاص می یابد. هنگامی که کاربر برای بازپرداخت وام سپرده گذاری می کند، اوراکل ارز رمزنگاری شده را برمی گرداند و تراکنش را روی بلاک چین ثبت می کند. قراردادهای هوشمند برای تامین انرژی ارز نکسو و ثبت تعادل کاربر استفاده می شوند.

چه چیز نکسو را منحصر به فرد می کند؟

Nexo برای سرمایه‌گذاران فردی و نهادی، شرکت‌های ارزهای دیجیتال، صرافی‌ها، استخراج‌کنندگان و دیگرانی که خواهان نقدینگی از دارایی‌های خود هستند، عرضه می‌شود. این شرکت از سود انباشته شده در وام ها سود می برد و همچنین خدمات مشاوره ای و وام های سازمانی ارائه می دهد.

این پلتفرم همچنین به دنبال ایجاد یک پایگاه کاربری از مشتریانی است که همچنان از پلتفرم استفاده می کنند و در رمز ارز نکسو سرمایه گذاری می کنند. به این ترتیب، این شرکت یک برنامه وفاداری را معرفی کرده که به کسانی که ارز نکسو را در حساب خود نگه می‌دارند پاداش می‌دهد و به آنها نرخ بهره ترجیحی برای وام‌ها و بازده بالاتر پس‌انداز می‌دهد. این شبکه همچنین 30 درصد از سود خود را به صورت سود سهام بین دارندگان توکن NEXO تقسیم می کند.

چه تعداد ارز نکسو در گردش است؟

نکسو دارای عرضه ثابت 1 میلیارد توکن است و به شرح زیر تخصیص یافته است:

  • 25 درصد برای ذخایر سرمایه اضافه برداشت شرکت
  • 11.25 درصد برای بنیانگذاران و تیم
  • 6 درصد برای کمپین‌های ایجاد جامعه و ایردراپ
  • 5.25 درصد برای مشاوران، هزینه های قانونی و بازاریابی
  • 52.5 درصد برای فروش به سرمایه گذاران

در حالی که Nexo در ابتدا قصد داشت پیش فروش عمومی و فروش توکن اصلی داشته باشد، بعداً به دلیل علاقه زیاد سرمایه گذاران به فروش خصوصی خود، فروش عمومی خود را لغو کرد.

در اکتبر 2020، این شرکت اعلام کرد که در حال راه اندازی بروزرسانی Nexonomics برای هدایت توکنومیک خود و افزایش ارزش ارز نکسو است. این شرکت متعاقباً فاش کرد که 12 میلیون دلار رمز ارز نکسو را بازخرید خواهد کرد.

شبکه و ارز نکسو چگونه ایمن می شود؟

شبکه و ارز نکسو چگونه ایمن می شود؟

نکسو یک شرکت خصوصی است و به همین دلیل مسئول امنیت شبکه‌ها و سرمایه‌های کاربران است. این شبکه دارایی های دیجیتال خود را با BitGo ذخیره می کند، یک متولی دارایی های رمزنگاری شده که توکن ها را در کیف پول های ذخیره سازی سرد نگه می دارد و تحت پوشش بیمه نامه ای 100 میلیون دلاری قرار می گیرد. در نوامبر 2019، نکسو گزارش داد که پس از ممیزی توسط RINA و کنسرسیوم کیفیت نرم افزار IT، گواهی ISO/IEC 27001:2013 را دریافت کرده است.

توکن اصلی آن، ارز نکسو، یک توکن ERC-20 است که بر روی بلاک چین اتریوم صادر شده است، به این معنی که هر تراکنش روی زنجیره توسط شبکه اصلی اتریوم با استفاده از الگوریتم اجماع اثبات کار آن تأیید و ایمن می شود. ماینرها برای افزودن بلاک‌های جدید به بلاک چین با یکدیگر رقابت می‌کنند و اکثر گره‌های شبکه باید رکوردی را برای ارسال آن تایید کنند.

پس از راه اندازی، نکسو اعلام کرد که ارز نکسو کاملاً ممیزی شده است. در نوامبر 2019، قراردادهای هوشمند به طور مستقل توسط شبکه Castillo ممیزی شدند که هیچ مشکل امنیتی حیاتی شناسایی نشد.

از کجا می توان ارز نکسو را خریداری کرد؟

ارز نکسو را می توان در صرافی های ارزهای دیجیتال مانند بایننس، هیوبی گلوبال، صرافی Gate.io، بیت فینکس و غیره خریداری کرد. رمز ارز نکسو را می توان با ارزهای فیات یا ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) و استیبل کوین تتر (USDT) معامله کرد.

اطلاع از قیمت لحظه ای ارزها:

از کجا می توان ارز نکسو را خریداری کرد؟

جمع بندی

پلتفرم و ارز نکسو یک پلتفرم وام‌دهی کوتاه‌مدت است که از دارایی‌های رمزنگاری‌شده برای وثیقه گرفتن وام‌ها استفاده می‌کند. بیش از 40 ارز دیجیتال پشتیبانی می شود و وام ها فوراً به دلار یا یورو داده می شوند. این پروتکل نیازی به بررسی اعتباری ندارد و برای وام هایی که در برابر دارایی های دیجیتال است، مالیات بر عایدی سرمایه نمی پردازید. بر اساس ویژگی های ذکر شده در مقاله، ارز نکسو یک مدل تجاری سودآور است. وام‌دهی کوتاه‌مدت راهی عالی برای کسب درآمد کوتاه‌مدت است، اما یک صنعت پرخطر برای همه افراد درگیر در آن است. باید دید آیا این وام‌ها فشار مالی ناعادلانه‌ای بر مصرف‌کنندگان وارد می‌کنند یا خیر.

سوالات متداول

نکسو چیست و چه کاربردی دارد؟

ارز نکسو یکی از ارزهای مربوط به پلتفرم وام دهی از شرکت credissimo است. این شرکت دارای پشتوانه مالی زیادی است و به کاربران وام با ارزهای دیجیتال می دهد و این فعالیت را با داشتن وثیقه های ارزهای دیجیتال انجام می دهد.

چه عواملی بر روی قیمت ارز نکسو تاثیرگذار است؟

عوامل زیادی بر روی قیمت این ارز تاثیرگذار بوده است که یکی از آنها، حجم بازار آن است. البته باید در نظر داشت که با ریزش قیمت بیت کوین این ارز را تحت تاثیر قرار داده و تا به امروز رشد خوبی را نیز تجربه نکرده است.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا