آموزش

آموزش صرافی Gate.io برای ایرانیان در یک نگاه

ما در صرافکس در تلاشیم تا دید درست و واضحی از صرافی گیت دات آی او به شما بدهیم. این روزها صرافی Gate.io یکی از صرافی‌های امن به شمار می‌رود که به دلیل قابلیت هایی که دارد سرمایه‌گذاری و معامله در آن امتیازهایی به معامله‌گر می‌دهد، همچنین این صرافی به دلیل کارمزد پایینی که دارد بین معامله‌گرها محبوب شده است.

درباره صرافی Gate.io

صرافی گیت یکی از اولین صرافی‌های حوزه کریپتوکارنسی است که کار خود را در سال 2013 در کشور چین آغاز کرد. در ابتدا این صرافی با نام Bter.com فعالیت می‌کرد، اما پس از اینکه یک بار مرتکب نقض امنیتی شد، تعطیل شد و در سال 2017 این بار با نام Gate.io دوباره شروع به کار کرد.

در حال حاضر آدرسی که برای صرافی گیت دات آی او ثبت شده است، نشان می‌دهد این صرافی در ایالت ویرجینیا در آمریکا مستقر شده و به نظر می‌رسد ارتباطی با چین ندارد. برخی می‌گویند این پلتفرم بدون مجوز، زیرمجموعه شرکت Gate Technology Incorporated است. تیم برنامه‌نویس صرافی گیت ناشناخته است.

ارائه خدمات صرافی گیت دات آی او تقریبا در همه جای دنیا، به جز موارد انگشت شماری مانند کوبا، ایران، ونزوئلا، سوریه، سودان، پاکستان و ایالات واشنگتن و نیویورک آمریکا امکان پذیر است. به همین دلیل کاربران ایرانی برای استفاده از این صرافی باید از نرم‌افزار های تغییر IP استفاده کنند.

صرافی Gate.io چه خدماتی ارائه می دهد؟

خدمات صرافی Gate.io

صرافی Gate.io از بالغ بر 1400 ارز دیجیتال، متشکل از رمزارزهای بزرگ مانند بیت کوین (BTC)، تتر (USDT)، اتریوم (ETH) و… پشتیبانی می‌کند. از خصوصیات این صرافی این است که علاوه بر معاملات اسپات و مارجین، ربات‌های معاملات گرید (Grid Trading Bots) را نیز دارا می‌باشد.

صرافی گیت دات آی او قابلیت‌های دیگری از جمله وام دهی، قرض گرفتن، سرمایه گذاری عرضه اولیه توکن‌ها (IEO)، سرمایه گذاری دوره ای و قراردادهای سواپ بدون انقضا (perpetual swap contracts) را نیز پوشش می‌دهد.

کارمزدی که صرافی گیت دات آی او از کاربرانش کسر می‌کند 0.2 درصد است و که این مبلغ از میانگین جهانی 0.25 درصد کمتر است. در صرافی Gate.io احراز هویت اجباری نیست، اما کاربران در صورت عدم انجام آن ممکن است به محدودیت‌هایی روبه‌رو شوند. مثلا برای برداشت وجه از حساب احراز هویت اجباری است.

می‌توان از طریق استیک ارز دیجیتال و استخراج در این صرافی درآمد غیرفعال داشت، این دو راه دو تا از بهترین راه‌های سرمایه گذاری در حوزه کریپتو محسوب می‌شوند. دسترسی به بازار NFT به صورت پیشرفته از دیگر خدماتی است که صرافی Gate.io ارائه می‌دهد. در این صرافی امکان کپی تریدینگ وجود دارد، وقتی بلد نیستید ترید کنید با استفاده از کپی تریدرها می‌توانید این کار را انجام دهید.

معاملات مارجین

معاملات مارجین ارائه شده توسط صرافی gate io، این امکان را به کاربران خود می دهد تا بتوانند برای افزایش سرمایه خود وجوهی را قرض بگیرند تا سود بیشتری به دست آورند. همچنین میزان ریسک نیز بالا میرود. برای استفاده از این بخش، کاربر باید وجوهی را به حساب خود منتقل و جفت ارز مورد نظر را انتخاب کند. این صرافی معاملات مارجین متنوعی از جمله Cross Margin و Isolated Margin را ارائه می دهد.

برای ثبت سفارش در معاملات مارجین، معامله گر باید میزان وجهی که می خواهد قرض بگیرد را تعیین و نسبت اهرمی را مشخص کند. Gate.io دارای سیستم مدیریت ریسک می باشد که می تواند از ضرر سرمایه گزاران جلوگیری کند. اگر سطح مارجین معامله گر به زیر آستانه مشخص کاهش یابد، موقعیت های آن ها برای جلوگیری از ضرر بیشتر منحل  می شود. به طور کلی معاملات مارجین، ابزار بسیار مناسبی برای معامله گران با تجربه برای افزایش سود خواهد بود.

نحوه کار با صرافی Gate.io

در این قسمت به شما آموزش می‌دهیم چگونه در صرافی Gate.io حساب کاربری بسازید و احراز هویت کنید.

  • نحوه ثبت نام سایت صرافی gate io

اولین قدم برای تجارت در Gate.io ثبت نام است. به همین دلیل به وب سایت رسمی Gate.io رفته و از سمت راست بالا بر روی گزینه sign up کلیک کنید. برای ایجاد یک حساب کاربری، باید تمام جزئیات مانند ملیت، نام کاربری، ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید. پس از تکمیل صحیح تمام جزئیات، تیک گزینه User Agreement and Privacy Policy را بزنید و بر روی دکمه sign up کلیک کنید.

نحوه ثبت نام در صرافی gate.io

اپلیکیشن صرافی گیت آی او

برای دریافت اپلیکیشن صرافی Gate.io می توانید آن را از فروشگاه google play دانلود کنید. مرحله بعدی تأیید حساب است. کاربران می توانند هنگام ثبت نام مستقیماً حساب کاربری را تأیید کنند یا آن را به بعد موکول کنند. معامله‌گران می‌توانند پس از ثبت‌نام مستقیماً وجوه را واریز کنند اما توصیه نمی شود، زیرا اگر به دلایلی مانند محدودیت منطقه نتوانید KYC را تکمیل کنید ممکن است ضرر کنید.

برای تأیید حساب خود، روی دکمه «تأیید» کلیک کنید و سپس باید اسناد هویتی مانند I.D خود را آپلود کنید. کارت، گذرنامه، یا گواهینامه رانندگی و مراحل را همانطور که در مقاله بالا در بخش KYC توضیح داده شده است تکمیل کنید. شناسایی نباید منقضی شده باشد و همچنین نام کاربر باید با نام درج شده روی کارت یکی باشد. وقتی همه چیز تمام شد، یک لحظه صبر کنید تا تیم پشتیبانی Exchange هویت شما را تأیید کند. طبق زمان تخمینی تأیید پلتفرم که در اسناد رسمی ذکر شده است، تکمیل فرآیند KYC ممکن است تا 12 ساعت طول بکشد.

البته نکته مهمی که وجود دارد این است که امکان احراز هویت برای کاربران ایرانی در صرافی گیت دات آی او وجود ندارد، بنابراین باید از هویت جعلی شخصی در کشور دیگر استفاده کنید.

  • سپرده گذاری وجوه

پس از تکمیل فرآیند تأیید، اکنون زمان سپرده گذاری وجوه قبل از معامله است. بنابراین، برای واریز وجه، وارد حساب Gate.io خود شوید و گزینه سپرده وجوه deposit funds را انتخاب کنید. برای سپرده گذاری، می توانید از استیبل کوین هایی مانند USDT یا بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، هر آنچه که در کیف پول های خصوصی مانند Metamask، کیف پول Trust یا هر صرافی متمرکز دیگری نگهداری می کنید، استفاده کنید. (بررسی قیمت تتر به صورت لحظه ای)

برای این فرآیند، معامله‌گران می‌توانند از یک اپلیکیشن موبایل، دسکتاپ یا هر آنچه که دوست دارند، استفاده کنند. بنابراین، ارز دیجیتال ترجیحی (آلت کوین یا توکن) را که می خواهید سپرده گذاری کنید، انتخاب کنید. اکنون، آدرس سپرده ارائه شده در پلتفرم را کپی کنید یا با یک Q.R اسکن کنید. کدی برای واریز آسان تنها با چند کلیک.

پس از تکمیل سپرده، به خاطر داشته باشید که مستقیماً در حساب شما واریز نمی شود. بلکه ابتدا از طریق بلاک چین «پردازش» انجام  می شود. پس از تأیید اعتبار در بلاک چین، این مبلغ به حساب Gate.io شما واریز می شود.

  • تجارت P2P

اگر در حال حاضر هیچ ارز رمزی ندارید، زیرا مبتدی هستید، نگران نباشید زیرا با کمک Peer-to-Peer که به عنوان ویژگی P2P موجود در صرافی نیز شناخته می شود، می توانید USDT و سکه هایی با استفاده از ارزهای فیات مانند USD، GBP، EUR، INR، و بسیاری دیگر را خریداری کنید.

  • تجارت نقطه ای

هنگامی که ارز دیجیتال را از طریق P2P خریداری کردید یا آن را از طریق سایر صرافی ها یا کیف پول های خصوصی واریز کردید، اکنون زمان معامله آن فرا رسیده است. همانطور که قبلا ذکر شد، صدها ارز دیجیتال در صرافی فهرست شده اند. بنابراین، جفت مورد نظر خود را انتخاب کنید، هر چیزی که دوست دارید، به عنوان مثال، جفت USDT/BTC، ETH/USDT یا XRP/BTC.

پس از انتخاب، به صفحه داخلی معاملات ارزی خاص هدایت خواهید شد. نمودار جفت ارزها به همراه دفترچه سفارش ظاهر می شود. در اینجا مقدار XRP مورد نظر برای خرید با بیت کوین را وارد کنید. و مبلغ کل هزینه مورد نیاز کاربر برای خرید XRP نمایش داده می شود.

آموزش برداشت و واریز در حساب صرافی Gate.io

فروش ارز در صرافی gate.io: اگر قبلاً XRP یا هر ارز دیجیتال دیگری دارید و می خواهید آن را با بیت کوین یا استیبل کوین معامله کنید، همین روند را انجام دهید. ابتدا جفت مربوطه را انتخاب کنید. مبلغی را که می خواهید بفروشید در (specific price) قرار دهید و برای معامله بر روی فروش کلیک کنید.

به خاطر داشته باشید که دو راه برای فروش وجود دارد. شما می توانید با استفاده از گزینه (Price condition option) ارزها را به قیمت بازار بفروشید یا با کمک سفارش محدود (limit order)، به صورت دستی مقدار مشخصی را برای هر سکه که می خواهید بفروشید قرار دهید.

برداشت وجه از صرافی gate.io

معامله گران می توانند وجوه خود را از صفحه کیف پول که قبلاً در آنجا واریز می کردند برداشت کنند.

  1. از بالای صفحه، تب Wallets را انتخاب کنید.
  2. کیف پول ارزی را که می خواهید برداشت کنید جستجو کنید.
  3. بر روی دکمه برداشت (withdraw) کلیک کنید. آدرس کیف پول را وارد کنید و رمز عبور Funds خود را وارد کنید.
  4. برای شروع فرآیند برداشت بر روی “submit a request” کلیک کنید.

مدتی طول می کشد تا بلاک چین فرآیند را تایید کند و پس از آن، برداشت انجام می شود.

برداشت وجه از صرافی gate.io

پشتیبانی صرافی Gate.io

نحوه شروع یک چت زنده با پشتیبانی Gate.io در اپلیکیشن موبایل:

وارد حساب Gate.io خود در App شوید. روی نماد خدمات مشتری در گوشه سمت راست بالای صفحه “بازارها” کلیک کنید تا یک چت زنده با پشتیبانی شروع شود، یا روی نماد کاربر در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید، سپس روی نماد خدمات مشتری در بالا کلیک کنید. گوشه راست.

پشتیبانی صرافی Gate io

در «Customer service connection»، سؤالات متداول را در دسته بندی های مختلف مشاهده خواهید کرد. اگر پاسخ مورد نظر خود را پیدا نکردید، سوال خود را در کادر زیر تایپ کنید و روی “ارسال” کلیک کنید.

اگر می خواهید با یک نماینده خدمات مشتری انسانی صحبت کنید، عبارت ” human customer service ” را تایپ کنید و پیام را ارسال کنید. سپس بر روی ” Contact human customer service ” کلیک کنید.

تماس با پشتیبانی صرافی gate io

آیا صرافی Gate.io امن است؟

با وجود اینکه صرافی گیت دات آی او یکبار در سال های 2013 تا 2017 به دلیل مشکلات امنیتی بسته شد، اما در حال حاضر امنیت کاربران و سرورهای صرافی گیت دات آی او بسیار بالا رفته است. صرافی Gate.io برای اینکه از سرمایه کاربران خود محافظت کند، قابلیت های امنیتی‌ ارائه کرده که به آنها اشاره می‌‌کنیم:

  • احراز هویت 2FA یا دو عاملی بوسیله گوگل آتنتیکیتور (Google Authenticator)
  • احراز هویت دو عاملی بوسیله پیام کوتاه
  • استفاده از کد ضد فیشینگ
  • قابلیت ورود با Blind IP
  • قابلیت تاییدیه های ورودی
  • نیاز به رمز عبور اضافی برای برداشت وجه

امنیت Gate.io

البته این نکته را هم باید بگوییم که امن ترین روش محافظتی Universal 2nd Factor است که صرافی Gate.io از آن استفاده نمی‌کند. با وجود اینکه صرافی گیت دات آی او قابلت احراز هویت دارد ولی هنوز مجوز دریافت نکرده و وضعیت قانونی آن نامشخص است.

صرافی گیت دات آی او در سال 2019 نیز دچار نقض امنیتی شد، اما وجوه سرقت شده به روشی نامعلوم برگردانده شدند. دلیل بسته شدن صرافی Gate.io در سال 2017 حملات هکری متعدد و از دست دادن حدود 7 هزار واحد بیت کوین بود. با وجود اینکه صرافی گیت دات آی او پیشینه امنیتی بدی دارد اما اکنون یکی از امن ترین پلتفرم های معاملاتی ارز دیجیتال به شمار می‌رود.

کارمزد صرافی Gate.io

کارمزد معاملات در صرافی گیت آی او بر حسب سطح کاربر که شامل 7 سطح می باشد و حجم معاملات 30 روز گذشته او محاسبه می شود. سطح 7 بالاترین سطح است به این معنی که کمترین میزان کارمزد را شامل می شود.

برای مشاهده جدول میزان کارمز می توانید به سایت gate.io/fee مراجعه کنید.

برای رسیدن به سطح VIP tier شما باید حجم معاملات 30 روزه را پر کرده و تا 60 روز آن را بدون کاهش نگه دارید. همچنین باید الزامات دارایی GT را رعایت و ارزش دارایی حسابتان مطابق با شرایط ذکر شده در سایت باشد. سیتم VIP هر 24 ساعت به روز شده  و کاربران بر حسب شرایط حساب می تواند سطح VIP خود را ارتقا دهند.

جمع بندی

همان طور که اشاره کردیم، صرافی گیت دات آی او یک پلتفرم جهانی برای رمزارزها است که بیشتر مناسب معامله‌گران باتجربه تر طراحی شده، اما کاربران مبتدی نیز قادر به استفاده از آن هستند. درست است که این صرافی دارای مجوز و شفافیت نیست، اما تاریخچه آن به ما می‌گوید که خیلی هم غیرقابل اعتماد نیست.

سوالات متداول

استفاده از صرافی گیت دات آی او برای چه کسانی توصیه می‌شود؟

استفاده از این صرافی به دلیل پیچیده بودن رابط کاربری بیشتر برای افراد حرفه ای توصیه می‌شود اما افراد مبتدی تر هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

آیا برداشت از صرافی Gate.io به راحتی امکان پذیر است؟

برداشت از حساب و واریز به حساب در صرافی گیت دات آی او نیازمند احراز هویت است، و از آنجایی که این صرافی به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهد، فقط باید با هویت جعلی و نرم‌افزار های تغییر IP ابتدا احراز هویت و سپس برداشت یا واریز ارز داشت.

5/5 - (4 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا