ارز دیجیتال - بررسی و معرفی همه ارزهای دیجیتال

آشنایی با ارز MDEX و نحوه کار آن

ارز MDEX یک صرافی غیرمتمرکز بازار ساز است که بر اساس مفهوم استخرهای صندوق یا fund pools کار می‌کند. ارز MDEX ازنظر عملکرد مشابه برخی از DEX های موجود در بازار است، اما بر این اساس، مدل DEX دو زنجیره‌ای را بر اساس Huobi Eco Chain و Ethereum پیشنهاد و اجرا می‌کند.

مزایای کارمزدهای پایین تراکنش Huobi Eco Chain و رونق اکوسیستم اتریوم را با MDEX ترکیب می‌کند و از مکانیسم استخراج دوگانه نقدینگی و معاملات پشتیبانی می‌کند. در ادامه مطلب از صرافکس به کاربرد و نحوه کار کردن با ارز MDEX می پردازیم.

ارز MDEX چیست؟

ارز MDEX یک پروتکل تجاری غیرمتمرکز جدید است. ام دی اکس در سال 2021 راه‌اندازی شد که بر اساس مفهوم استخرهای صندوق عمل می‌کند و شباهت‌هایی با DEX های استاندارد دارد. ارز ام دی اکس با استفاده از مدل زنجیر دوگانه خود را از رقبا متمایز می‌کند و نقطه عطفی برای آن به‌حساب می‌آید. این ارز هم در شبکه اتریوم و هم در HECO (زنجیره زیست‌محیطی Huobi) وجود دارد و به آن امکان دسترسی به نقدینگی اکوسیستم اتریوم را می‌دهد.

ارز MDEX چیست؟

این ارز در سال 2017 توسط نیت فلاندرز و آنانت هاندا تأسیس شد. ام دی ایکس به کاربر اجازه می‌دهد تا با استفاده از سیستم بازار سازی خودکار، هر جفت دارایی را از طریق استخرهای خود مبادله کند. همچنین برای آن کارمزد 0.3 درصد دریافت می‌کند که کارمزد زیادی به‌حساب نمی‌آید. همچنین، در توکن پلتفرم خود جوایزی به کاربران خود ارائه می‌دهد که این کار برای جذب سرمایه‌گذاران و معامله گران انجام می‌شود.

تخصیص رمز پروتکل ارز MDEX

تخصیص رمز ارز MDEX در اکوسیستم به‌صورت زیر است:

  • تیم: 10%
  • سرمایه‌گذاران: 7%
  • بازاریابی: 3%
  • استخراج: 80%

مبلغ کل MDEX یک میلیارد است که 10٪ آن به‌عنوان پاداش تیمی برای توسعه فناوری و غیره استفاده می‌شود و 24 ماه پس از راه‌اندازی یک ماه آنلاک می‌شود. 7٪ به‌عنوان سهم سرمایه‌گذاران اولیه برای تأمین منابع و منابع کافی برای Mdex استفاده می‌شود. 3٪ برای ارتقاء بازار و ایجاد برند استفاده می‌شود. این دو 12 ماه پس از عرضه ارائه خواهند شد. 80 درصد باقی‌مانده برای استخراج نقدینگی و استخراج معاملات در Heco استفاده می‌شود.

چه چیزی Mdex را منحصربه‌ فرد می‌کند؟

پروتکل Mdex دارای چندین ویژگی است که آن را متمایز می‌کند. این پروتکل سریع و قابل‌اعتماد است. همچنین در مقایسه با اتریوم، کارمزد کمتر دارد. برخی از ویژگی‌های کلیدی Mdex عبارت‌ اند از:

خرید ارز MDEX برای سال 2022

بازار ساز خودکار : ارز MDEX به سازمان‌ها در ساخت و راه‌اندازی برنامه‌های کاربردی با سرعت‌بالا با ارائه پلتفرمی که از این فرآیند پشتیبانی می‌کند کمک می‌کند. برخلاف خریدوفروش سنتی، تراکنش‌ها را می‌توان با استفاده از این پلتفرم به‌صورت 24/7 (بیست‌وچهار ساعت روز در هفته) انجام داد.

جذب سرمایه : این پروتکل همچنین برای جمع‌آوری کمک مالی استفاده می‌شود. پلت فرم Mdex فرآیند جمع‌آوری کمک‌های مالی را تسهیل می‌کند.

کارمزد معامله ارزان : در مقایسه با اتریوم، پروتکل Mdex تراکنش‌ها را سریع‌تر و با کارمزد پایین انجام می‌دهد؛ بنابراین، بستری سریع‌تر، ایمن‌تر و کاربرپسندتر در یک سیستم معاملاتی مایع با هزینه کم به کاربران ارائه می‌شود.

پاداش به کاربران : این پروتکل معاملاتی به کاربران برای هر معامله‌ای که انجام می‌دهند پاداش می‌دهد. این پاداش‌ها به افزایش فعالیت معاملاتی کمک می‌کند، به افزایش نقدینگی و ارائه گزینه‌های معاملاتی بیشتر کمک می‌کند.

انعطاف‌پذیری : Mdex را می‌توان به سکه‌های دیگر یا مستقیماً به پول نقد تبدیل کرد، ازاین‌رو ارز MDEX را می‌توان یک ارز انعطاف‌پذیر نام برد.

چه چیزی Mdex را منحصربه‌ فرد می‌کند؟

مکانیزم استخراج دوگانه : عملیات استخراج دوگانه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ارز MDEX و نقطه تمایز آن با سایر ارزها است که در کنار آن معاملات ایمن و نقدینگی تضمین‌شده را تضمین می‌کند. همچنین وجود مفهوم سپرده‌گذاری تمام وجوه در ارز MDEX، فعالیت‌های تجاری را افزایش می‌دهد که منجر به افزایش فرآیند نقدینگی بازار ساز خودکار می‌شود.

پیش‌ بینی قیمت Mdex : احساسات بازار

Mdex معمولاً با Uniswap مقایسه می‌شود. Uniswap نیز مشابه دیگر ارزهای دیجیتال با معماری غیرمتمرکز است. Uniswap مبتنی بر اتریوم است که کاربران را قادر می‌سازد تا توکن‌ها را با استفاده از قراردادهای هوشمند معامله کنند. مبادله این نوع به کاربران امکان می‌دهد تا توکن ها را بدون شخص ثالث یا نگهداری سوابق مبادله کنند. کاربران همچنین نقدینگی چنین بازاری را با مشارکت زیاد با نرخ بالا در بازار فراهم می‌کنند.

چیزی که ارز MDEX را خاص می‌کند ویژگی Automatic Market Maker آن است. تیم آن‌ها همچنین قصد دارند با ارائه تجربه کاربری بهتر و افزودن دارایی‌های متعدد به صرافی، پایگاه کاربری خود را افزایش دهند. آن‌ها همچنین قصد دارند مدل‌های کاربرپسندتری ارائه دهند و جامعه خود را تقویت کنند و حاکمیت آن را تنظیم کنند. طبق برنامه‌های توسعه‌دهنده در وایت پیپر آن‌ها، قرار است صرافی به مرکزی برای دارایی‌های مختلف تبدیل ‌شود و حتی ارزهای خارج از زنجیره را نیز به داخل آن بیاورند.

همچنین انتظار می‌رود این صرافی خدمات بیشتری مانند قراردادهای اختیار معامله، وام مالی، بیمه، قراردادهای آتی و سایر خدمات غیرمتمرکز را با پلت فرم خود ادغام کند. با رشد بیشتر، احتمال تبدیل‌شدن Mdex به یک بازیگر بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال یک احتمال قطعی است.

آیا خرید ارز MDEX گزینه سرمایه‌ گذاری خوبی برای سال 2022 است؟

وقتی از این سؤال پرسیده می‌شود که آیا Mdex سرمایه‌گذاری خوبی است یا خیر، باید با در نظر گرفتن تمام ریسک‌ها به این سؤال پاسخ دهید. با توجه به ماهیت فرار کوین‌های کریپتو، ممکن است برای برخی افراد سرمایه‌گذاری در ارز MDEX مناسب نباشد. بااین‌حال، قیمت Mdex می‌تواند پتانسیل‌های زیادی را نشان دهد که ممکن است در آینده گزینه خوبی به‌حساب بیاید.

آیا خرید ارز MDEX گزینه سرمایه‌ گذاری خوبی برای سال 2022 است؟

در خودی خود ارز ام دی ایکس یک ارز بی‌ثبات است و بنابراین طبق پیش‌بینی‌های کارشناسان باید از بازه‌های زمانی طولانی برای تغییر مثبت قیمت استفاده کرد. پیش‌بینی‌های فعلی قیمت می‌گویند که این یک گزینه سرمایه‌گذاری سودآور برای بلندمدت است.

نتیجه‌ گیری

Mdex یک صرافی غیرمتمرکز بازار ساز است که بر اساس مفهوم استخرهای صندوق است. Mdex یک مدل DEX دوزنجیره‌ای را بر اساس Heco Chain و Ethereum پیشنهاد و اجرا می‌کند. Mdex مزایای کارمزدهای پایین تراکنش زنجیره Heco و رونق اکوسیستم اتریوم را ترکیب می‌کند.

همچنین Mdex متعهد به ساخت بزرگ‌ترین پلتفرم DeFi با ادغام DEX، IMO و DAO در Heco و Ethereum است. امیدوارم که مقاله ما در رابطه با ارز MDEX موردتوجه شما قرارگرفته باشد.

سوالات متداول

شبکه بلاک چین ارز MDEX کدام است؟

ارز MDEX یک صرافی غیر متمرکز بوده که بر روی بلاک چین های اتریوم و هکوچین است.

آیا ارز ام دکس ارزش سرمایه گذاری را دارد؟

به طور کلی پلتفرم MDEX اهداف جاه‌طلبانه‌ ای دارد؛ از این‌ جهت ممکن است این پروژه بتواند بخشی کوچک از اهداف بلندمدت خود را اجرا کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا