آموزش

فاندامنتال ارز شیبا

در صنعت کریپتو اصطلاحات و عباراتی بسیار وجود دارند که هر کدام دربرگیرنده اطلاعات مهمی در مورد بخشی از این فناوری است. از این موارد می‌توان به تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال رمز ارزها اشاره کرد که در این مقاله ما به بررسی تحلیل فاندامنتال ارز شیبا اینو می‌پردازیم.

در مبحث تحلیل تکنیکال به بررسی رمز ارز براساس نمودار رفتار قیمت شیبا و پیش بینی قیمت آن در آینده بر اساس رفتار در گذشته پرداخته می‌شود، در حالیکه تحلیل فاندامنتال به بررسی رفتار قیمت توکن براساس اخبار و موارد تاثیرگذار موجود در بازار بر روی آن می‌پردازد.

هر دو این مفاهیم برای تریدر ارز دیجیتال بسیار مهم است اما برخی در تجارت خود بیشتر از تحلیل فاندامنتال و برخی بیشتر به تحلیل تکنیکال یک توکن بسنده می‌کنند. باید توجه داشته باشید که برای داشتن یک معامله موفق بهتر است به هر دو این موارد دقت کنید تا نتیجه ترید شما سودآوری بیشتری داشته باشد.

رمز ارز شیبا اینو

رمز ارز شیبا اینو شاید نسبت به سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین کوچک باشد اما نشان داده که پتانسیل ایجاد هیجان و سر و صدای زیادی را دارد و براساس فاندامنتال این شت کوین مانند یک ترقه پر انرژی است. این توکن علیرغم اندازه کوچک خود تا امروز تأثیر بزرگی بر صنعت ارزهای دیجیتال گذاشته و توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است.

این دارایی دیجیتال منحصربه‌فرد و بی‌ثبات بوده و پتانسیل بروز حرکت‌های بزرگ و بازدهی بالا را دارد اما در مقابل ممکن است خطراتی نیز برای کاربران خود به همراه داشته باشد.

موسس شیبا اینو فردی ناشناس با نام مستعار ریوشی است. این رمز ارز یک توکن ERC-20 در شبکه اتریوم است و به توسعه‌دهندگان خود اجازه می‌دهد صرافی غیر متمرکز شیباسواپ را ساخته و توکن‌ها و NFTهای دیگر را در اکوسیستم پلتفرم ادغام کنند.

حداکثر عرضه شیبا اینو 1 کوادریلیون توکن تعیین شده است که بسیار بالاتر از بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر است. این امر باعث شده که قیمت این توکن در مقایسه با اکثر دارایی‌های با ارزش بازار مشابه خیلی کمتر باشد.

تحلیل ارز دیجیتال شیبا اینو

تحلیل ارز دیجیتال شیبا اینو

رمز ارز شیبا اینو اکوسیستمی عجیب و شگفت‌انگیز دارد و جامعه آن شامل افراد مختلفی است که برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات، یادگیری و حمایت از یکدیگر گرد هم آمده‌اند.

اکوسیستم این توکن منبع باز بوده و مجموعه‌ای از برنامه‌های غیرمتمرکز، پروتکل‌ها و پلتفرم‌های مختلف است که امکان ایجاد قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز جذاب در بلاک‌چین اتریوم را فراهم‌ می‌کند.

علاوه بر این اکوسیستم شیبا خانه توکن شیبا اینو (SHIB) است، یک توکن ERC-20 که در تقلید از رمز ارز محبوب دوج کوین (DOGE) ایجاد شده است. توکن شیبا اینو  وسیله مبادله کالاها و خدمات در اکوسیستم خود است. در ادامه به بررسی عوامل مختلف موثر در فاندامنتال ارز شیبا می‌پردازیم.

استراتژی توکن شیبا اینو

تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال شیبا اینو ادعا می کند که 5٪ از کل عرضه این توکن را در ابتدای راه در صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ مسیر قفل کرده است تا توسط آن به ارائه‌دهندگان نقدینگی در استخرهای شیبا در صرافی‌ غیرمتمرکز پاداش دهد.

شایان ذکر است که 50 درصد باقیمانده عرضه برای ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم فرستاده شد. بوترین نیز 90 درصد توکن شیبای خود را سوزاند و 10 درصد باقیمانده را بین دو موسسه خیریه تقسیم و به آن‌ها اهدا کرد. یکی از این موسسات خیریه نامگذاری نشده است و دیگری صندوق امداد کووید هند است.

این هدیه از بزرگ‌ترین کمک‌های مالی بود که تابحال در حوزه ارز دیجیتال انجام شده و بنابراین به توکن شیبا و کل بازار کریپتو مشروعیت بخشید. علاوه بر این این بخشش تأثیر شگفت‌انگیزی بر روند فاندامنتال ارز شیبا داشت، زیرا باعث شد که بخش بزرگی از عرضه این توکن توسط خیریه‌ها فروخته شده و منجر به جلب توجه بسیاری از کاربران به شیبا اینو و افزایش قیمت آن شد. 

مکانیسم چند توکنی در اکوسیستم شیبا

اکوسیستم رمز ارز شیبا علاوه بر توکنSHIB  دو توکن دیگر نیز دارد که شامل رمز ارزهای BONE و LEASH است. بنا بر این بود که مکانیسم عرضه توکن LEASH در ابتدای کار چنان باشد که ارزشش همیشه با قیمت یک دوج کوین برابر باقی بماند.

در ادامه این سازوکار تغییر کرد و تعداد کل توکن‌های LEASH به ۱۰۰ هزار رمز ارز محدود شد. این ارز دیجیتال به منظور پاداش به افرادی که تامین نقدینگی توکن‌های SHIB در صرافی‌های غیرمتمرکز را انجام می‌دهند، اعطا می‌شود.

رمز ارز دیگر این اکوسیستم توکن BONE است که توکن حاکمیتی اکوسیستم شیبا اینو است و هولدرهای آن حق رای در مدیریت اکوسیستم فوق را دارند و تعداد کل توکن‌های آن به ۲۵۰ هزار رمز ارز محدود شده است. بیشترین کاربرد ارز دیجیتال BONE در شیبا سواپ است. بنابراین دارا بودن مکانیسم چندتوکنی در این اکوسیستم بر روند قیمت و فاندامنتال ارز شیبا موثر خواهد بود.

اخبار رمزارز شیبا اینو

مکانیسم توکن‌ سوزی

اکوسیستم شیبا اینو مکانیزمی به نام توکن‌سوزی شیبا (Shibburn) دارد که برای متعادل نگه‌داشتن میزان این توکن در بازار فعالیت می‌کند. در این مکانیسم کاربران می‌توانند توکن‌های خود را به یک آدرس کیف پول مرده ارسال کرده و در واقع آن‌ها را از دسترس خارج کنند و در این بین درآمد غیرفعالی نیز کسب کنند.

توکن‌های ارسال شده به این کیف پول مرده دیگر قابل بازیابی نخواهند بود بدین معنا که پس از تحویل وجه هرگز نمی‌توان آنها را بازیابی کرد و این رمز ارزها با یک کلیک ساده برای همیشه از بین می‌روند. با کمک این مکانیسم که در فاندامنتال ارز شیبا بسیار مهم است، شیبا اینو موفق به کنترل عرضه نامحدود خود خواهد بود.

SHIBArmy یا جامعه شیبا برای مدت طولانی از مکانیسم توکن‌سوزی به عنوان راهی برای کاهش عرضه در گردش ارز دیجیتال شیبا و در نتیجه افزایش ارزش توکن‌های در گردش، حمایت کرده است. همانطور که می‌دانید، برای ذخیره و نگهداری رمز ارزها از کیف پول استفاده کنید؛ پیشنهاد می‌شود برای ذخیره این ارز، مقاله بهترین کیف پول شیبا اینو را مطالعه فرمایید.

صرافی غیرمتمرکز شیباسواپ (Shibaswap)

شیباسواپ به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز، امکان مبادله ارزهای دیجیتال را بدون نیاز به شخص ثالث یا واسطه‌ برای کاربران فراهم می‌کند، بدین معنا که تراکنش‌های انجام شده در این صرافی به صورت همتا به همتا انجام می‌شود. علاوه بر این، با استفاده از شیباسواپ در مقایسه استفاده از صرافی‌های متمرکز از محیطی امن‌تر و خصوصی‌تر برای انجام تراکنش دارایی‌های دیجیتال خود برخوردار می‌شوید.

صرافی غیرمتمرکز شیباسواپ بسیاری از عملکردهای ارائه شده توسط سایر صرافی‌های غیرمتمرکز مدرن مانند پنکیک‌سواپ و یونی‌سواپ را به کاربران ارائه می‌دهد مانند استخرهای نقدینگی، مبادله ارزهای دیجیتال غیرقانونی، بازار توکن غیرقابل تعویض (NFT)، سهام‌داری و ییلدفارمینگ.

صرافی شیباسواپ بر مبنای شبکه اتریوم و در 6 ژوئیه 2021 راه اندازی شد. این صرافی غیرمتمرکز از رمز ارز Shiba Inu و دو توکن BONE  و LEASH استفاده می‌کند که در بالا شرح داده شدند. البته در بروزرسانی‌های آینده شیبا کاربرد این توکن‌ها افزایش خواهد یافت. صرافی شیباسواپ با افزایش امکان استفاده از توکن‌های شیبا تاثیر زیادی بر تحلیل فاندامنتال ارز شیبا اینو خواهد داشت.

شیباریوم

شیباریوم (Shibarium) یک راه حل لایه 2 برای آینده است که هدف آن بهبود اکوسیستم شیبا اینو و اثر بر فاندامنتال ارز شیبا با انجام سریع‌تر تراکنش‌ها با هزینه کمتر، در کنار سایر پیشرفت‌های مهم این شبکه است. شیباریوم در کنار اتریوم برای پردازش تراکنش‌های اکوسیستم شیبا کار خواهد کرد. در واقع حجم زیادی از بار تراکنش‌هایی که اکوسیستم شیبا در حال حاضر به اتریوم وارد می‌کند، توسط شیباریوم گرفته خواهد شد.

علاوه بر این، شیباریوم لایه 2 توکن‌ها را از گردش حذف و عرضه را کاهش می‌دهد و در نتیجه به افزایش قیمت شیبا کمک می‌کند و تمام این موارد نقش مهمی در فاندامنتال ارز شیبا خواهند داشت. هنوز تاریخ انتشار مشخصی برای ارائه شیباریوم اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود که در سال 2023 عرضه شود.

بنیاد Unification، شرکت توسعه‌دهنده شیباریوم قبلاً اعلام کرد که نسخه بتا عمومی در سه ماهه سوم سال 2022 در دسترس خواهد بود اما به دلیل بروز برخی از مشکلات این وعده محقق نشد. در اکتبر سال گذشته توسعه دهنده شیبا اینو در توییتر نوشت که راه اندازی شیباریوم نزدیک است که احتمالا حصول این وعده در فاندامنتال ارز شیبا بسیار موثر خواهد بود.

آینده ارز شیبا اینو

آینده ارز شیبا اینو

طبق اعلام تیم توسعه ارز دیجیتال شیبا، رقیب اصلی این توکن رمز ارز دوج کوین است که به کاربرانش اجازه می‌دهد میلیاردها توکن شیبا اینو را به راحتی خریداری کنند. این تیم البته اعلام کرده که به‌زودی شیبا جایگزین دوج کوین خواهد شد به این معنی که شانس زیادی برای رسیدن دوباره به ارزش بالای خود که در گذشته داشته، در زمان آینده خواهد داشت.

افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در رمز ارز شیبا را دارند باید تحقیقات کافی انجام داده و بررسی تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارز شیبا را کاملا در نظر بگیرند. در حال حاضر ابزار تحلیل کریپتو، توکن SHIB را در رتبه ۱۲ از ۴۱۳۸ ارز دیجیتال دیگر از نظر رتبه ایمنی و ۸۷۰ از ۴۱۳۸ در رتبه سود قرار می‌دهد.

خرده‌فروش‌های Newegg tech و AMC Entertainment اولین تجاری هستند که پرداخت‌های خود را به صورت ارز دیجیتال شیبا اینو شروع کردند. اخیراً نیز شرکت Flexa اعلام کرد که شیبا را به عنوان توکن پرداخت می‌پذیرد و در نتیجه کاربران می‌توانند با استفاده از شیبا اینو مواد غذایی، Lowe و GameStop را با توکن شیبا خریداری کنند.

در انتها صرافکس به سرمایه‌گذاران شیبا اینو توصیه می‌کند که صبور باشند و دائما روند حرکت قیمت و فاندامنتال ارز شیبا را زیر نظر داشته باشند تا ببیند چه زمانی بازار صعودی بالقوه دیگری را تجربه خواهد کرد.

جمع بندی

با توجه به نوسانات بازار کریپتو شیبا اینو یک سرمایه‌گذاری مطمئن نیست و در واقع یک سرمایه‌گذاری با ریسک بالا و در صورت موفقیت با پاداش زیاد همراه است. در صورت افزایش محبوبیت شیباسواپ احتمال ایجاد سودهای کلان وجود دارد، همچنین پس از انتشار شبکه لایه 2 شیباریوم احتمال تغییر در قیمت آن زیاد است.

با این حال تا آن زمان و با در نظر گرفتن فاندامنتال ارز شیبا، باز هم می‌تواند موارد استفاده بیشتری نسبت به دوج کوین داشته باشد زیرا در شبکه اتریوم قرار دارد.

سؤالات متداول در تحلیل فاندامنتال ارز شیبا

آیا قیمت شیبا اینو در آینده افزایش می‌یابد؟

این مقوله بستگی به حجم افرادی دارد که روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنند. در حال حاضر، نمی‌توان به وضوح گفت که قیمت این توکن در آینده افزایش می‌یابد یا نه. برای خرید حتما تحلیل فاندامنتال ارز شیبا و نیز تحلیل تکنیکال آن را در نظر بگیرید.

فاندامنتال ارز شیبا اینو چیست؟

شیبا اینو اکوسیستمی منبع باز از برنامه‌های غیرمتمرکز، پروتکل‌ها و پلتفرم‌هایی است که امکان ایجاد قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز را در شبکه اتریوم ارائه می‌کند. این موارد به عنوان موارد فاندامنتال ارز شیبا بر روند قیمت آن اثر دارند.

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا