ارز دیجیتال - بررسی و معرفی همه ارزهای دیجیتال

همه چیز درباره ارز دیجیتال بیت کوین و ویژگی های آن

امروزه کمتر کسی با واژه ارز دیجیتال و بیت کوین غریبه است. در هر جمعی و در هر شبکه اجتماعی که وارد شوید افراد در حال بحث و گفتگو درباره ارز دیجیتال و تاثیرات شگفت انگیز آن بر روی زندگی انسان ها هستند. اما بسیاری از افراد در حد شنیدن یک نام با Bitcoin آشنا هستند. اگر تمایل دارید تا همه چیز را درباره این ارز دیجیتال فوق العاده بدانید، در این مقاله از صرافی خرید ارز دیجیتال با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟

بیت کوین نوعی از دارایی دیجیتال است که در سال 2018 و با رسیدن به قیمت 13 هزار دلار توانست توجه افراد بسیار زیادی را به خود جلب کند. این ارز دیجیتال موفق شده بود تا تمام موانع قانونی و بین المللی را در امور مالی و بانکی نقض کند. امروزه شما به وسیله Bitcoin قادر هستید تا تراکنش های مالی را بدون محدودیت و در سطح بین المللی انجام دهید. همین موضوع باعث شده بود تا زمان پیدایش این ارز، مردم توجه بسیار زیادی به آن داشته باشند.

پس از پیدایش bitcoin، ارز های بسیار زیادی توسط افراد مختلف ایجاد شدند که معروف ترین آنها اتریوم است. هر یک از این رمز ارزها اهداف خاص خود را دارند و برای محقق کردن آن اهداف پا به میدان کریپتوکارنسی گذاشته‌اند. امروزه و با گذشت بیش از 10 سال از تاریخ پیدایش اولین ارز مجازی (بیت کوین)، دیگر این بازار به شهرت بسیار زیادی در سطح بین المللی دست پیدا کرده است.

تاریخچه ارز دیجیتال بیت کوین

ارزهای دیجیتال فعالیت خود را در یک شبکه بسیار بزرگ به نام بلاک چین دنبال می‌کنند که این شبکه کاربران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. امنیت این شبکه بسیار بالاست و به همین خاطر نمی‌توان به آن وارد شد و به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کرد. باید بدانید که عواملی مانند گسترده بودن شبکه بلاک چین، تعداد بسیار زیاد کاربران از سراسر جهان، امنیت بسیار بالا و نبود نهادهای دولتی در آن باعث شده تا این بستر به یک محیط آزاد برای فعالیت در عرصه های گوناگون تبدیل شود.

تاریخچه بیت کوین

ارز دیجیتال بیت کوین اولین ارز دیجیتالی است که کد نویسی شده و وارد دنیای کریپتوکارنسی شده است. هیچ اطلاعاتی در مورد سازنده این ارز دیجیتال در دسترس نیست. بر اساس ادعای اکثر مردم، فردی به نام ساتوشی ناکوموتو خالق Bitcoin است که البته هیچ اطلاعاتی از این شخص نیز در دسترس نیست. حتی نمی‌دانیم که ساتوشی فرد خاصی است یا اسم مبدل یک گروه است. مدتی پس از ایجاد Bitcoin دیگر خبری از ساتوشی نشد.

در این زمان افراد دیگر ارزهای دیگری مانند ریپل ، دوج کوین ، اتریوم، لایت کوین و غیره را ایجاد کردند. جالب است بدانید که شما می‌توانید Bitcoin های خود را در حالت آفلاین و در یک سخت افزار امن ذخیره کنید. با این کار دیگر نیازی نیست که نگران به سرقت رفتن بیت کوین های خود باشید. زیرا احتمال سرقت Bitcoin در این حالت به صفر می‌رسد.

Bitcoin و ارزهای دیجیتال دیگر در حقیقت کدهای رایانه ای هستند که به وسیله رایانه های قوی و مصرف زیاد برق تولید می‌شوند. افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا هستند که به وسیله دستگاه هایی به نام ماینر در حال استخراج بیت کوین هستند. این کار می‌تواند سود بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.

مزایای Bitcoin

مزایای بیت کوین

  • به عنوان اولین مزیت بیت کوین باید به شما بگوییم که، از آنجایی که این ارز نوعی دارایی دیجیتال است شما برای ذخیره آن نیاز به فضای خاصی ندارید.
  • تمام تراکنش هایی که روی Bitcoin پردازش می‌شود در دفتری به نام دفتر کل ثبت می‌شود و همه افراد می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. هر کیفت پول در این دفتر دارای یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی است. کلید عمومی این امکان را می‌دهد که بتوان میزان دارایی هر کیف پول را مشاهده کرد. البته هویت صاحب کیف پول به هیچ وجه قابل تشخیص نیست.
  • امنیت این شبکه بسیار زیاد است و نیازی نیست که شما نگرانی از این بابت داشته باشید. نودها از دستورات خاصی برای پردازش سفارشات استفاده می‌کنند. ضمن آنکه باید بدانید نودهای استخراج کننده نقش بسیار اساسی در تامین امنیت این شبکه دارند.
  • نقل و انتقال دارایی توسط این رمز ارز با سرعت بسیار بالایی و بدون محدودیت انجام می‌شود. همچنین باید بدانید که کارمزد انتقال در این روش بسیار کم است.
  • در شبکه Bitcoin اگر تراکنشی ثبت شود، حتما انجام خواهد شد و مشکلی برای آن به وجود نمی‌آید. به همین خاطر باید دقت کنید که بیت کوین های خود را برای آدرس های اشتباه نفرستید چون امکان لغو تراکنش وجود ندارد.

قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در حال حاضر حدود 62,225.70 USD دلار است. تا به امروز 18.4 میلیون از این ارز دیجیتال استخراج و ایجاد شده است که حجم بازاری معادل 656,564 میلیون دلاری را برای Bitcoin به همراه داشته است. ارز دیجیتال Bitcoin در تاریخ 19 آبان 1400 موفق شد تا به قیمت 68664 دلار برسد و سقف جدیدی را برای خود ثبت کند. همچنین باید بدانید که قیمت این ارز به صورت 24 ساعته در حال نوسان است.

قیمت بیت کوین

نمودار بیت کوین

اگر قصد خرید Bitcoin را دارید و می‌خواهد روند قیمتی این ارز را از روی نمودار تحلیل کنید و با توجه به آن خرید خود را انجام دهید، پیشنهاد می‌شود که از نمودار Bitcoin در سایت تریدینگ ویو استفاده کنید. نمودار Bitcoin در سایت تریدینگ ویو دارای پایداری بسیار زیادی است. ضمن آنکه شما به تمام ابزارها و اندیکاتورهای مورد نیاز برای تحلیل نیز دسترسی دارید.

 فروش و خرید بیت کوین

در گذشته در کشورهای بسیار زیادی امکان خرید بیت کوین به سادگی امروز فراهم نبود. امروزه در هر کشوری صرافی های بسیار زیادی در حال فعالیت هستند که شما می‌توانید با هر واحد پولی برای خرید Bitcoin اقدام کنید. اگر شما نیز به دنبال یک بستر بسیار مطمئن برای خرید Bitcoin هستید، پلتفرم صرافکس می‌تواند بهترین انتخاب باشد. شما از طریق پلتفرم صرافکس می‌توانید با سرعت و امنیت بسیار بالا بیت کوین و ده ها ارز دیگر را خریداری کنید.

سخن پایانی

بیت کوین قدرتمندترین ارز دیجیتال حال حاضر است که افراد و شرکت های بسیار بزرگی روی آن سرمایه گذاری کرده‌اند. در مورد آینده Bitcoin باید به شما بگوییم که با توجه به سرمایه گذاری شرکت ها و افراد بزرگ روی این ارز، می‌توان آینده درخشانی را برای آن متصور شد. اگر سرمایه زیادی دارید و قصد خرید ارز دیجیتال را دارید، می‌توانید به دنبال یک نقطه ورود مناسب باشید و روی این ارز سرمایه گذاری کنید.

سوالات متداول

ارز دیجیتال بیت کوین از چه شبکه ای استفاده می‌کند؟

بیت کوین برای پردازش داده ها و تراکنش ها از شبکه اختصاصی خود استفاده می‌کند.

آیا Bitcoin قابل استخراج است؟

بله شما می‌توانید بیت کوین را به روش های خاصی ماین کنید و از این راه این ارز دیجیتال را بدست آورید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا