اخبار

بنیان گذار صرافی FTX می‌گوید می‌خواهد از نو شروع کند

بنیان گذار صرافی FTX سم بنکمن فراید (SBF) می‌گوید می‌خواهد شروع دوباره‌ای داشته باشد.

آیا صرافی FTX می‌تواند نجات پیدا کند؟

سم بنکمن فراید (Sam Bankman-Fried) که بنیان گذار صرافی تازه ورشکست شده‌ی FTX است از پیج توییتری خود استفاده کرد تا به جامعه کریپتو بگوید که می‌خواهد دوباره از نو بیزینس خود را آغاز کند.
او قصد دارد در ابتدا ضرر و زیان مشتریان را جبران کند و بعد از آن به سرمایه گذاران رسیدگی کند.
دو چهره‌ی معروف جامعه‌ی کریپتو به توییت‌های او پاسخ دادند، کیم داتکام (Kim Dotcom) و خالق ارز دیجیتال دوج کوین، اما واکنش‌های این دو کاملا متفاوت بود

مرتبط: صرافی FTX و پیشامدهای ورشکستگی آن

توییت بنیان گذار صرافی FTX

لیست هدف‌های SBF و شروع تازه‌ای که مد نظر دارد:

میلیاردر و سرمایه گذاران اسبق سم بنکمن فراید درباره اهدافش توییت کرد، مهم‌تر از همه، جبران خسارات و بازپرداخت مشتریانی که سرمایه خود را از دست داده اند. برای انجام این کار او توییت کرد که دارد با تیم کار می‌کند تا ببیند چه کارهایی برای مشتریان می‌تواند انجام دهد و با قانون گذاران در تعامل است.
سپس در توییتی از رشته‌ توییت‌های او، SBF می‌خواد که «اوضاع را جمع و جور کند و روی شفافیت تمرکز کند» او به مخاطبانش یادآوری کرد تا یکی دو هفته گذشته صرافی FTX روزانه میزبان حدود ۱۰ میلیارد دلار معاملات بوده است و میلیاردها تراکنش را انجام می داده است.
بر اساس گفته‌های او، مشکل اصلی «اهرم بیش از حد» بود. خیلی بیشتر از آن چیزی که تصور می‌کرد وجود دارد.

افزایش نقدینگی، جبران خسارات مشتریان و آغازی دوباره

چیزی که SBF می‌خواهد امتحان کند و حالا برای کسب و کارش انجام دهد این است که نقدینگی را افزایش دهد و خساراتی که به مشتریان زده است را جبران کند. بر خلاف شکست اخیرش، او توییت کرده است که احساس می‌کند این قضیه «به جایی خواهد رسید.»

دو پاسخ متفاوت به بنیان‌گذار صرافی FTX

کار آفرین و هکر برجسته، کیم داتکام (Kim Dotcom) در کنار خالق دوج کوین، بیلی مارکوس (Billy Markus) به رشته توییت SBF جوابی داده‌اند.
به نظر می‌رسد داتکام می‌خواهد به SBF فرصت دوباره‌ای بدهد تا برای جامعه کریپتو تلاش کند. او به SBF پیشنهاد می‌دهد که در رویدادهای آنلاین که به آن «فضای FTX ما» می‌گوید، شرکت کند و به برخی سوالات او و احتمالا جامعه‌ی کریپتو پاسخ بدهد.
کیم داتکام اعلام کرد که اگر یک شانس دوباره می‌خواهی، باید خسارات مشتریان را جبران کند و با آن‌ها صادق باشد. در این حالت، ممکن است آن‌ها دوباره بخواهند به تو اعتماد کنند.

پاسخ_کیم_داتکام_به_بنیان_گذار_صرافی_FTX

در توییتی دیگر، داتکام می‌گوید که می‌خواهد از زبان خود SBF بشنود که چه اتفاقی افتاده است. و سپس، به کاربران کریپتو بستگی دارد که تصمیم بگیرند که «آیا می‌خواهند این کشتی شکسته را احیا کنند یا خیر.»
با این حال بر خلاف صحبت‌های داتکام، بنیان گذار و سازنده دوج کوین یعنی بیلی مارکوس (Billy Markus) بر این عقیده است که به آدم‌هایی که مرتکب کلاهبرداری‌های عظیم و بزرگ می‌شوند، نباید فرصتی دوباره داد تا آن اشتباه را از نو تکرار کنند.

شماها رو نمی‌دونم، اما من فکر نمی‌کنم به افرادی که کلاهبرداری‌های عظیم و بزرگی کردن باید فرصتی دوباره داد تا دوباره تبهکاری کنن. بازیت تموم شد. همه می‌دونن که دقیقا تو کی هستی، تو شکست خوردی. روز خوش پسر.

نظر شما چیست؟ آیا صرافی FTX با ۹ میلیارد دلار بدهی می‌تواند از ورشکستگی نجات پیدا کند؟

منبع: U.Today

امتیاز دهید:
دکمه بازگشت به بالا