اخبار

آغاز چرخه صعودی قیمت بیت کوین؟

تحلیل گر بلومبرگ از احتمال طوفانی بزرگ در بازار می گوید.

به گفته جیمی کوتس، تحلیلگر بلومبرگ، به نظر می رسد روند صعودی بیت کوین در مراحل اولیه خود باشد زیرا بازیگران بزرگ به سرعت در حال جمع آوری دارایی های دیجیتال هستند و به خرید خود ادامه میدهند.

در حال حاضر افزایش شدید ذخایر بیت کوین در میان سرمایه گذاران بلندمدت مشاهده می شود. آن ها اکنون 74.8 درصد از کل عرضه بیت کوین را در اختیار دارند.

علاوه بر این از سال 2020 حدود 30 درصد از بیت کوین های در گردش به کیف های پول سرد (Cold wallet) منتقل شده است که منجر به کاهش عرضه در صرافی ها شده است که اکنون تنها 2.26 میلیون بیت کوین در اختیار دارند.

این تحلیل گر می گوید همانطور که توسط z-score  نمودار  در چارت های تحلیل مشخص اس، .بیت کوین “به نسبت تعداد دارایی های های فعال در شبکه، ارزش متناسبی دارد.”

در تحلیل او در این چرخه، قیمت بیت کوین را حدود  39000 دلار تا سه ماهه چهارم سال 2023 پیش بینی میکند و  به شکل خوش بینانه 92000 دلار تا پایان سال 2025 را متصور است یعنی زمانی که آدرس های فعال از 600 هزار فراتر رود.

همچنین افزایش قابل توجهی در فعالیت های زنجیره ای وجود دارد که با افزایش  تراکنش ها طبق پروتکل   BRC-20، استانداردی برای توکن ها، مشهود است. کوتس توضیح می‌دهد: “متوسط تراکنش‌ها 4 برابر میانگین آن در سال‌های 2021 و 2022 است، علی‌رغم اینکه هیجان سه ماهه اول بازار کاهش یافته است”.

نوسانات کم  و بی سابقه بیت کوین

در حال حاضر با وجود این روندهای مثبت، همچنان نوسانات بیت کوین بر اساس شاخص نوسان تاریخی BitMEX  مطابق با 0.34 در پایین ترین سطح خود قرار دارد.

اکنون قیمت بیت کوین با 29.032 دلار و حجم معاملات 24 ساعته متوسط 7.2 میلیارد دلار در حال تغییر است.

این دوره از نوسانات کم ممکن است به عنوان یک استراحت خوشایند برای سرمایه گذاران پس از بالا و پایین های زیاد که بیت کوین اغلب با آن همراه بوده است، تلقی شود. با این حال، بسیاری از سرمایه گذاران نیز تصور می کنند که این دوره آرامش بی سابقه طوفانی عظیمی،  به دنبال خواهد داشت.

منبع خبر: u.today

5/5 - (2 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا